Regeling vervallen per 01-12-2017

Tarievenregeling afvalinzameling

Geldend van 01-01-2016 t/m 30-11-2017

Intitulé

Tarievenregeling afvalinzameling

Tarievenregeling afvalinzameling

Het College van Burgemeester en wethouders van de gemeente Uden

besluit

vast te stellen de

Tarievenregeling afvalinzameling

Artikel 1 Tarieven

De tarieven bedragen voor:

  • 1.

    het beschikbaar stellen en het maximaal een keer per twee weken ledigen van: a) een 240 liter restafvalcontainer, per maand € 20,10; beschikbaar stelling geschiedt voor minimaal één jaar; b) een 140 liter gft container, per maand of gedeelten daarvan € 6,60; beschikbaar stelling geschiedt voor minimaal één jaar; c) een 140 liter gft container voor basisscholen € 30,30 per jaar.

  • 2.

    Het aanbieden van afval bij de milieustraat:

    • a.

      Gratis: KCA, elektr(on)ische apparatuur, luiers/incontinentiemateriaal, papier en karton, textiel, verpakkingsglas, oude metalen, frituurvet, kunststof verpakkingen, personenwagenbanden zonder velg, asbest tot 2 m2, vlakglas, toners/cartridges;

    • b.

      Tarief van € 1,00 per 0,25 m3:groenafval

    • c.

      Tarief van € 2,50 per 0,25 m3:Asbest (2 -35 m2), matrassen, EPS/piepschuim, harde kunststoffen, sloophout, tapijtresten, dakleer, gips, bouw- en sloopafval

    • d.

      Tarief van € 5,00 per 0,25 m3: restafval, geïmpregneerd hout, schone grond, puin, autobanden met velg, overige banden

  • 3.

    Het op afroep ophalen van grof huishoudelijk afval € 60,23;

  • 4.

    Voor het omwisselen van een container met een inhoud van 120 liter in een container met een inhoud van 240 liter € 35,60; omwisselen van 240 liter naar 120 liter container geschiedt gratis;

  • 5.

    Het tarief om restafval aan te bieden bij de ondergrondse containers door bedrijven is per aanbieding (max. 60 liter vuilniszak) € 2,25. Het aantal aanbiedingen per jaar is minimaal 110 of een evenredig deel hiervan bij aanvang van de overeenkomst gedurende het jaar;

  • 6.

    Het tarief om een toegangspas voor de ondergrondse container of een minicontainer te vervangen ingeval van schuldvraag, bedraagt voor een toegangspas € 20,90, 120 liter grijze minicontainer € 40,80, voor een 240 liter grijze minicontainer € 48,30 en voor een 140 liter groene minicontainer € 43,30.

Artikel 2 BTW

De in artikel 1 genoemde tarieven zijn exclusief de eventuele verschuldigde BTW.

Artikel 3 Citeertitel en inwerkingtreding

Deze regeling kan worden aangehaald onder de naam ‘Tarievenregeling afvalinzameling’ en treedt in werking op 1 januari 2016.

Artikel 4 Intrekking oude regeling

Bij de inwerkingtreding van deze regeling wordt de volgende regeling ingetrokken:

a.Tarievenregeling afvalinzameling, vastgesteld 26 november 2013.

Vastgesteld in de vergadering van 22 december 2015.

Burgemeester en wethouders van Uden

mr. J.M. Smarius drs. H.A.G. Hellegers

secretaris burgemeester