Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR443068
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR443068/1
Regeling vervallen per 14-12-2019
Aanwijzingsbesluit digitaal opkopersregister gemeente Utrecht
Geldend van 28-02-2017 t/m 13-12-2019
Intitulé
Aanwijzingsbesluit digitaal opkopersregister gemeente UtrechtAanwijzingsbesluit digitaal opkopersregister gemeente Utrecht
De burgemeester van de gemeente Utrecht;
Gelet op de artikelen 2.39 en 2.40 van de Algemene Plaatselijke Verordening Utrecht 2010, artikel 437, eerste lid, Wetboek van Strafrecht en artikel 2 van het Uitvoeringsbesluit behorende bij artikel 437, eerste lid, Wetboek van Strafrecht;
Overwegende dat
- -
het gelet op het belang van de aanpak van heling van goederen gewenst is dat handelaren in gebruikte of ongeregelde goederen kunnen worden gecontroleerd;
- -
artikel 2 van het Uitvoeringsbesluit behorende bij artikel 437, eerste lid, Wetboek van Strafrecht bepaalt dat een handelaar verplicht is aantekening te houden van alle ongeregelde en gebruikte goederen die hij verworven of voorhanden heeft, in een doorlopend en een door of namens de burgemeester gewaarmerkt register;
- -
omwille van een zo efficiënt en effectief mogelijk gebruik van het inkoop- of opkopersregister, een digitale versie is ontworpen waarmee de handelaren naar voorkeur gaan werken;
- -
dit digitale opkopersregister is gekoppeld aan een landelijk systeem waarin gestolen goederen worden geregistreerd. Indien een handelaar een gestolen goed registreert maakt het systeem hiervan een melding waardoor gestolen goederen snel kunnen worden waardoor gestolen goederen kunnen worden getraceerd en heling op een effectieve wijze kan worden tegengegaan.
Besluit:
- 1.
Het digitale opkopersregister aan te wijzen als doorlopend en gewaarmerkt register voor de inkoop van ongeregelde en gebruikte goederen;
- 2.
Dit besluit treedt een dag na publicatie in werking.
Utrecht, 21 februari 2017
De burgemeester van Utrecht,
mr. J. van Zanen
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl