Regeling vervallen per 01-01-2020

Nadere regeling ingevolge artikel 24:1:1:7, lid 6 van de Procedureregeling functiebeschrijving en –waardering

Geldend van 23-07-2011 t/m 31-12-2019

Intitulé

Nadere regeling ingevolge artikel 24:1:1:7, lid 6 van de Procedureregeling functiebeschrijving en –waardering

Nadere regeling ingevolge artikel 24:1:1:7, lid 6 van de Procedureregeling functiebeschrijving en –waardering

Artikel 24a:1:1:1 Definities

  • a

    Functie: Het samenstel van feitelijke taken en/of werkzaamheden dat de functiehouder op basis van een generieke functiebeschrijving dient uit te voeren.

  • b

    Generieke functiebeschrijving: De beschrijving die krachtens een algemeen verbindend voorschrift door het College van Burgemeester en wethouders als zodanig is vastgesteld voor één of meerdere gelijkwaardige functies. De generieke beschrijving vloeit logisch voort uit de organisatiestructuur en verdeling van taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de gemeente Utrechtse Heuvelrug. De generieke functiebeschrijving is een weergave van aard, overwegend karakter, niveau en complexiteit van taken en stelt vergelijkbare eisen aan de competenties (kennis, houding, vaardigheden en gedrag) van de functiehouders. Generieke beschrijvingen worden aangevuld met specifieke functie-informatie, functiecompetenties en/of resultaatbeschrijvingen. Deze informatie is niet leidend voor de waardering.

  • c

    Functiehouder:

    • -

      de ambtenaar in de zin van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling en Uitwerkingsovereenkomst (Car/Uwo) gemeente Utrechtse Heuvelrug of

    • -

      de werknemer met wie een arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht, als bedoeld in artikel 2:5 van de Car is aangegaan en die aangewezen is om een generieke functie te bekleden.

  • d

    Functiewaardering: het bepalen van de functiewaarde van de generieke functiebeschrijving met behulp van de door het College vastgestelde methode.

Artikel 24a:1:1:2 Verzoek tot wijziging van een koppelingsbesluit op grond van artikel 24:1:1:7 van de procedureregeling functiebeschrijving en –waardering

Indien er sprake is van een blijvende verandering in een functie kan dit leiden tot aanpassing van het koppelingsbesluit op grond van artikel 24:1:1:7 van de procedureregeling functiebeschrijving en -waardering gemeente Utrechtse Heuvelrug, al dan niet op verzoek van de functiehouder.

Een verzoek tot wijziging van de in lid 1 bedoelde koppeling wordt ingediend bij het afdelingshoofd.

Indien een leidinggevende zijn medewerking weigert aan een verzoek tot wijziging van het koppelingsbesluit op grond van artikel 24:1:1:7 van de procedureregeling functiebeschrijving en -waardering gemeente Utrechtse Heuvelrug kan de functiehouder een verzoek daartoe indien bij het Directieteam.

Het directieteam legt het verzoek om advies voor aan een onafhankelijke deskundige.

Het Directieteam neemt binnen zes weken een beslissing over het verzoek tot wijziging en doet daarvan mededeling aan de functiehouder en de leidinggevende.

Artikel 24a:1:1:3 Overgangs- en slotbepalingen

Het College van Burgemeester en wethouders kan de nadere regels, omtrent de procedure zoals geregeld in deze procedureregeling, wijzigingen, intrekken of aanvullen.

Deze regeling kan worden aangehaald als “Procedureregeling ingevolge artikel 24:1:1:7, lid 6 van de Procedureregeling functiebeschrijving en -waardering gemeente Utrechtse Heuvelrug”.

Deze regeling treedt in werking op de dag na de datum waarop de regeling bekend is gemaakt.