Regeling vervallen per 30-03-2017

Regeling Kleine Kansspelen Vlaardingen 2011

Geldend van 22-12-2011 t/m 29-03-2017

Intitulé

Regeling Kleine Kansspelen Vlaardingen 2011

Het college van burgemeester en wethouders van Vlaardingen; Overwegende dat op grond van de Wet op de kansspelen een Regeling Kleine Kansspelen moet worden vastgesteld; Gelet op artikel 7c, derde lid van de Wet op de kansspelen; Besluit I. Onverminderd het gestelde in de Wet op de kansspelen ten aanzien van het kleine kansspel de volgende voorschriften vast te stellen

Paragraaf 1 Algemene bepaling

Artikel 1

In deze voorschriften wordt verstaan onder “bijeenkomst”: een bijeenkomst waar gelegenheid wordt gegeven tot het deelnemen aan kleine kansspelen, als bedoeld in artikel 7c van de Wet op de kansspelen.

Artikel 2

1. Het aanmelden van kleine kansspelen geschiedt door een bestuurslid van de organiserende vereniging en wel door het volledig ingevulde aanmeldingsformulier bij de gemeente Vlaardingen in te dienen.

2. Het aanmeldingsformulier wordt minimaal 3 weken voor aanvang van de bijeenkomst ingediend.

3. Bij onjuiste of onvolledige invulling van het formulier wordt de aanmelding geacht niet te zijn gedaan.

Artikel 3

De vereniging die de bijeenkomst organiseert:

1. is een binnen de gemeente Vlaardingen gevestigde Nederlandse vereniging dan wel een plaatselijke afdeling van een regionale, provinciale of landelijke vereniging;

2. bestaat tenminste drie jaar;

3. is ingeschreven in het Verenigingenregister bij de Kamer van Koophandel, en

4. heeft de beschikking over op schrift gestelde statuten, vastgelegd bij notariële akte.

Artikel 4

Bij iedere aanmelding worden de statuten van de vereniging ter inzage overgelegd, evenals een uittreksel van het Verenigingsregister van de Kamer van Koophandel en een legitimatiebewijs van de aanvrager.

Artikel 5

De bijeenkomst wordt gehouden onder toezicht en verantwoordelijkheid van de vereniging die de bijeenkomst aanvraagt. Een door of namens burgemeester en wethouders gewaarmerkt afschrift van de aanmelding dient op de bijeenkomst aanwezig te zijn.

Artikel 6

1. Van elk gehouden klein kansspel wordt een afzonderlijke administratie gevoerd.

2. Een uitgewerkte en gespecificeerde rekening en verantwoording van baten en kosten van het kansspel, zonodig met toelichting, wordt desgevraagd binnen drie weken na het houden daarvan opgestuurd naar de sectie Toezicht en Veiligheid van de gemeente Vlaardingen.

3. Desgevraagd worden daarbij ook andere bewijsstukken betreffende het kansspel overgelegd en wordt inzage van boeken en bescheiden gegeven.

Artikel 7

Een volgende bijeenkomst vindt niet plaats voordat de in artikel 6, lid 2 genoemde rekening en verantwoording bij de gemeente Vlaardingen is ingeleverd.

Artikel 8

Aanmelding en financiële verantwoording geschiedt op de door het college vastgeste;de modelformulieren.

Paragraaf 2 Aanvullende voorschriften voor het organiseren van een bingospel

Artikel 9

1. Er wordt uitsluitend gebruik gemaakt van genummerde enkelvoudige bingoboeken.

2. De bingoboeken zijn voorzien van een door of namens de burgemeester en wethouders goedgekeurde nummering en waarmerking.

Artikel 10

Er mogen geen losse bingovellen worden gebruikt.

Artikel 11

Op plaatsen waar de bingoboeken worden verkocht zijn voor iedereen duidelijk zichtbaar,vermeld:

a. de kosten van deelneming per bingoboek;

b. het prijzenschema en het  aantal te spelen ronden.

Artikel 12

Vóórdat het spel aanvangt worden op de in artikel 8 bedoelde formulieren onuitwisbaar de volgnummers van de te gebruiken bingoboeken vermeld.

 

Artikel 13

In de ruimte waar de bingobijeenkomst plaatsvindt worden, voordat met het spel wordt aangevangen, voor ieder duidelijk zichtbaar vermeld:

a. het totale bedrag dat wordt ingelegd;

b. het af te dragen bedrag aan de organiserende vereniging.

Artikel 14

1. Van de bruto inleg komt minimaal 60% ten goede aan de organiserende vereniging.

2. Het bestuurslid van de organiserende vereniging dat de aanmelding heeft gedaan, is verplicht het af te dragen bedrag binnen één week na de gehouden bingobijeenkomst te storten op de bank- of girorekening van de organiserende vereniging.

3. Afschriften van stortingsbewijzen worden samen met de in artikel 6 bedoelde bescheiden opgestuurd naar de sectie Toezicht en Veiligheid van de gemeente.

4. De penningmeester van de organiserende vereniging is verplicht deze inkomsten terstond in de boekhouding te verwerken en deze boekhouding op verzoek ter controle aan te bieden aan de medewerkers van de sectie Toezicht en Veiligheid.

Artikel 15

1. Als kosten voor de organisatie van het kansspel kunnen uitsluitend die uitgaven worden opgevoerd, die rechtstreeks verband houden met de gehouden bijeenkomst (inkoop materiaal, prijzen, huur van de zaal en bingoapparatuur e.d.)

2. Als kosten worden niet aangemerkt, vergoedingen voor het bieden van vermaak in de vorm van artiesten, vergoedingen voor de bingomaster en alle kosten, die niet als onvermijdelijk voor het welslagen van het doel van de bingobijeenkomst kunnen worden beschouwd.

Artikel 16

Handelen in strijd met deze voorschriften, alsmede handelen in strijd met de wettelijke bepalingen heeft tot gevolg dat deze bijeenkomst wordt verboden.

Paragraaf 3 Vastgestelde criteria voor ontheffingen van het bepaalde in artikel 9 en 10 van de Regeling Kleine Kansspelen

Artikel 17

a. Ontheffing wordt uitsluitend verleend aan verenigingen/instellingen die statutair gevestigd zijn in Vlaardingen of aan een Vlaardingse (onder)afdeling van een regionale dan wel landelijke vereniging;

b. Het bingospel wordt aangemeld bij de sectie Toezicht en Veiligheid van de gemeente Vlaardingen door een bestuurslid van de vereniging/instelling;

c. De maximale waarde van de prijzen bedraagt niet meer dan € 200,-- per serie of set en niet meer dan € 1000,-- euro per bijeenkomst.

Artikel 18

Dit besluit wordt aangehaald als “Regeling Kleine Kansspelen Vlaardingen 2011”

Ondertekening

II. Te bepalen dat deze voorschriften in werking treden op de dag na die waarop zij zijn bekend gemaakt.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 13 december 2011.
De secretaris     De burgemeester,
Ir. C. Kruyt            Mr. T.P.J. Bruinsma.