Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR607675
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR607675/1
AANWIJZINGSBESLUIT LOCATIES AANPLAKBORDEN VERKIEZINGSPOSTERS
Geldend van 01-02-2018 t/m heden
Intitulé
AANWIJZINGSBESLUIT LOCATIES AANPLAKBORDEN VERKIEZINGSPOSTERSBurgemeester en wethouders van Voerendaal,
overwegende, dat het wenselijk is om in het kader van verkiezingscampagnes locaties aan te wijzen, waar aanplakborden voor het aanbrengen van meningsuitingen en bekendmakingen (verkiezingsposters) worden geplaatst;
gelet op artikel 2.30, lid 4 van de Algemene plaatselijke verordening Voerendaal;
besluiten
• de navolgende negen locaties aan te wijzen waar voorafgaande aan
verkiezingen aanplakborden worden geplaatst:
Kern Voerendaal:
1. hoek Hoolstraat nabij NS-station
2. hoek Hogeweg - Kerkplein
3. hoek Tenelenweg - Teggert
Kern Kunrade:
1. hoek Onze Lieve Vrouweplein – Hogeweg
Kern Ubachsberg:
1. Bergseweg t.o. Vrenkeweg
Kern Klimmen:
1. hoek Klimmenderstraat - Overheek
2. Schoolstraat – voor voetbalveld
Kern Ransdaal:
1. hoek Doctor Huntjensstraat - Pastoor Laevenstraat.
Kern Weustenrade:
1. hoek Gebroeders Crousplein – Esschenderweg;
• dat in het publieke domein alleen op deze aanplakborden verkiezings-
materiaal mag worden aangebracht en dat het niet is toegestaan op andere locaties in het publieke domein in de gemeente Voerendaal verkiezingsma-
teriaal aan te brengen c.q. te plaatsen;
• dat de aanplakborden maximaal zes weken voorafgaande aan de verkie-
zingsdag worden geplaatst;
• dat slechts één verkiezingsposter per partij per aanplakbord mag worden
aangebracht;
• dat het besluit van 13 december 2016, waarbij locaties van aanplakborden
zijn aangewezen, wordt ingetrokken.
Overeenkomstig het bepaalde in artikel 7:1 juncto 6:4 van de Algemene wet bestuursrecht kan iedere belanghebbende die door dit besluit rechtstreeks in zijn belangen is getroffen binnen 6 weken na de datum van bekendmaking van dit besluit een bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders, Postbus 23000, 6367 ZG Voerendaal.
Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet tenminste bevatten:
a. naam en adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d. de gronden van het bezwaar.
Op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht kan de indiener van het bezwaarschrift de voorzieningenrechter van de Rechtbank Limburg, locatie Maastricht, sector Bestuursrecht, Postbus 1988, 6201 BZ Maastricht, verzoeken een voorlopige voorziening te treffen als onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist.
U kunt ook digitaal een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Op de genoemde site vindt u de precieze voorwaarden.
Voerendaal, 23 januari 2018
Ondertekening
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN VOERENDAAL,
de secretaris, de burgemeester,
H.H.M. Timmermans W. Houben
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl