Regeling vervallen per 12-09-2019

Verordening Gemeentelijke Basis Administratie persoonsgegevens

Geldend van 08-04-2005 t/m 11-09-2019

Intitulé

Verordening Gemeentelijke Basis Administratie persoonsgegevens

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

De raad van de gemeente Waalwijk;

gezien het voorstel van het college van Waalwijk van 1 maart 2005

nummer ;

gelet op artikel 96 en 100 van de Wet Gemeentelijke BasisAdministratie persoonsgegevens.

overwegende dat enerzijds in verband met de invoering van de wet dualisering gemeentebesturen en gewijzigde regelgeving en inzichten op het gebied van de verstrekking va persoonsgegevens uit het GBA en anderzijds ter voorbereiding op de 2de verplichte GBA-audit, de huidige verordening door de Raad dient te worden geactualiseerd en wel in dier voege dat de huidige verordening dient te worden ingetrokken en een nieuwe (raam)verordening dient te worden vastgesteld;

BESLUIT:

Vast te stellen de navolgende (raam)verordening.

Artikel 1

Het College regelt de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie, de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen alsmede andere verstrekkingen aan binnengemeentelijke afnemers.

Artikel 2

  • 1.

    Het College kan gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

  • 2.

    Het stelt hiervoor nadere regels.

Artikel 3

De verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van 30 mei 2002 wordt ingetrokken.

Artikel 4

Deze verordening treedt in werking met ingang van de achtste dag na die van de bekendmaking.

Artikel 5

Deze verordening kan worden aangehaald als: “Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Waalwijk”.

Aldus vastgesteld in zijn openbare vergadering van 31 maart 2005

DE RAAD VAN WAALWIJK

de griffier, de voorzitter,