Regeling vervallen per 16-07-2014

Vervangingsregeling 2013

Geldend van 03-07-2013 t/m 15-07-2014

Intitulé

Vervangingsregeling 2013

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Westerveld;

gelet op artikel 6 van het Mandaat- en Volmachtbesluit 2013;

gelezen het voorstel van het team Bestuurs- en Management Ondersteuning van 6 juni 2013;

besluit vast te stellen:

VERVANGINGSREGELING GEMEENTE WESTERVELD

1. Aanwijzing loco-secretaris:

De vervanging van de gemeentesecretaris / algemeen directeur (hierna te noemen: ‘secretaris’) is op functie geregeld.

Achtereenvolgens het hoofd Dienstverlening, het hoofd Ondersteuning (beide strategisch manager II) en de Concerncontroller (Adviseur I) zijn door het college aangewezen als loco-secretaris.

2. Aanwijzing plaatsvervangend afdelinghoofden:

Ook de vervanging van de strategisch managers II (hierna te noemen: ‘afdelinghoofden’) wordt op functie geregeld.

Voor het afdelingshoofd Dienstverlening worden achtereenvolgens de managers II (hierna te noemen: ‘teamleiders’) Openbare Werken, Leefomgeving en Maatschappelijk Welzijn aangewezen als plaatsvervangend afdelingshoofd.

Voor het afdelingshoofd Ondersteuning worden achtereenvolgens de teamleiders Financiën en Belastingen en Faciliteiten aangewezen als plaatsvervangend afdelingshoofd.

Mocht er binnen de afdeling geen afdelingshoofd en teamleiders aanwezig zijn, dan vervangt de (loco-)secretaris het afdelingshoofd.

De vervanging van de groep veiligheid wordt geregeld door middel van de

(loco-)secretaris.

3. Vervanging teamleider

De vervanging van een teamleider wordt op functie geregeld.

De teamleider Openbare werken wordt vervangen door de medewerker ontwerp en voorbereiding III (cultuurtechniek) van het team Openbare Werken, afdeling Dienstverlening.

De teamleider Leefomgeving wordt vervangen door de medewerker ontwikkeling I van het team Leefomgeving, afdeling Dienstverlening.

De teamleider Maatschappelijk Welzijn wordt vervangen door de medewerker ontwikkeling I van het team Maatschappelijk Welzijn, afdeling Dienstverlening.

De teamleider Financiën en Belastingen wordt vervangen door de Coördinator Financiën (Adviseur III) binnen het team Financiën en Belastingen, afdeling Ondersteuning.

De teamleider Faciliteiten wordt vervangen door de Coördinator DIV & Facilitaire Poule (medewerker gegevens II) binnen het team Faciliteiten, afdeling Ondersteuning.

De operationeel leidinggevende III van het buitenbedrijf wordt vervangen door de hiervoor aangewezen medewerker technische uitvoering I.

Mochten de vervangers niet aanwezig zijn dan vervangt het (plaatsvervangend) afdelingshoofd en anders de (loco-)secretaris.

4. Vervanging mandataris, niet zijnde teamleider, afdelingshoofd, of secretaris, zoals bedoeld in het mandaatbesluit.

De eerste vervanging van de mandataris, niet zijnde teamleider, afdelingshoofd of secretaris, vindt plaats door de direct leidinggevende (teamleider, afdelingshoofd, danwel secretaris).

Indien deze ook niet aanwezig is, dan vindt de verdere vervanging plaats zoals beschreven is onder de punten 1, 2 en 3.

5. Vervanging budgethouder, niet zijnde teamleider, afdelingshoofd, of secretaris, zoals bedoeld in het budgethoudersprotocol.

De eerste vervanging van de budgethouder, niet zijnde teamleider, afdelingshoofd of secretaris, vindt plaats door de direct leidinggevende (teamleider, afdelingshoofd, danwel secretaris).

Indien deze ook niet aanwezig is, dan vindt de verdere vervanging plaats zoals beschreven is onder de punten 1, 2 en 3.

Inwerkingtreding en citeertitel

Deze regeling treedt in werking op de datum van haar vaststelling. Met de vaststelling van deze regeling zijn alle voorgaande regelingen betreffende de vervanging vervallen.

Deze regeling kan worden aangehaald als ‘Vervangingsregeling 2013’.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering van
burgemeester en wethouders van 25 juni 2013
de secretaris, de burgemeester,
N.L.J.J. Dusink H. Jager