Regeling vervallen per 01-01-2020

Procedure verstrekken machtigingen om inzage in een digitaal Personeelsdossier

Geldend van 28-05-2014 t/m 31-12-2019

Intitulé

Procedure verstrekken machtigingen om inzage in een digitaal Personeelsdossier

Het college van burgemeester en wethouders stelt de volgende regeling vast.

Het aanvragen van een machtiging om inzage in een digitaal Personeelsdossier dient op de volgende manier te gebeuren:

  • 1.

    Verzoek dient per mail gedaan te worden aan Team Financiële Administratie en Informatievoorziening, cluster Personeel en Salarisadministratie en voorzien te zijn van naam van de verzoeker.

  • 2.

    Verzoek dient gemotiveerd en met redenen omkleed te zijn.

  • 3.

    Via een audit in het Document Management Systeem kan gezien worden wie welk personeelsdossier geraadpleegd heeft.

  • 4.

    De medewerker van Team Financiële Administratie en Informatievoorziening, cluster Personeel en Salarisadministratie toetst het verzoek aan de “Regeling inrichting vertrouwelijkheden en inzage digitaal personeelsdossier Gemeente Westland”,

  • 5.

    De handeling en de machtiging tot het digitaal inzien van een personeelsdossier worden verstrekt en verwerkt in het Document Management Systeem door de medewerker/ster van cluster Personeel en Salarisadministratie.

  • 6.

    Een machtiging tot inzage van een digitaal dossier zal nooit langer zijn dan 1 maand. Na deze maand vervalt de machtiging tot inzage automatisch en zal er opnieuw een verzoek moeten worden gedaan.

Deze procedure kan worden aangehaald als:

“Procedure verstrekken machtigingen om inzage in een digitaalPersoneelsdossier”

Zij treedt in werking op de achtste dag na bekendmaking.

Ondertekening

Vastgesteld door burgemeester en wethouders in hun vergadering van 26 november 2013 (nummer 7.5.1).
Burgemeester en wethouders van Westland
De gemeentesecretaris, de burgemeester,
M.van Beek J. van der Tak