Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR110711
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR110711/1
Regeling vervallen per 01-01-2013
Regeling verstrekking en vergoeding beeldschermbril gemeente Wijk bij Duurstede 2011
Geldend van 01-09-2011 t/m 31-12-2012
Intitulé
Regeling verstrekking en vergoeding beeldschermbril gemeente Wijk bij Duurstede 2011Besluit van Burgemeester en wethouders
Burgemeester en wethouders van Wijk bij Duurstede;
gelet op het bepaalde in artikel 15:1:22 van de Centrale Arbeidsvoorwaardenregeling Gemeente Wijk bij Duurstede;
gelet op de instemming van de Ondernemingsraad van
17 maart 2011;
besluiten: vast te stellen de ‘Regeling verstrekking en vergoeding beeldschermbril gemeente Wijk bij Duurstede 2011’:
Begripsbepalingen
Artikel 1
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
medewerker: de ambtenaar in de zin van artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR-UWO
- b.
beeldschermbril:een monofocale bril die qua sterkte is aangepast ten behoeve van beeldschermwerk.
Algemene bepalingen
Artikel 2
-
1. Deze regeling is van toepassing op de medewerker in dienst van de Gemeente Wijk bij Duurstede die gemiddeld meer dan twee uur per dag achter een beeldscherm moet werken en die door (ouderdoms-) verziendheid problemen ondervindt bij het kijken naar het beeldscherm.
-
2. De klachten met betrekking tot beeldschermwerk zijn in te delen in de volgende groepen:
- a.
Klachten over het zien: slecht of wazig zien, dubbelzien, nabeelden, veranderde kleurwaarneming;
- b.
Irritatie: jeuk aan de ogen, brandende ogen, tranende ogen, droge ogen, last van het licht, pijnlijke ogen;
- c.
Vermoeidheid: vermoeide ogen, zware ogen, trillende ogen.
- d.
Hoofdpijn, duizeligheid en pijn of stijfheid in de nek.
- a.
Procedure aanvragen beeldschermbril
Artikel 3
-
1. Werkt een medewerker op een juiste manier met het beeldscherm, maar heeft de medewerker toch last van klachten bij het kijken naar het beeldscherm, dan kan het zijn dat de medewerker een beeldschermbril nodig heeft. In dat geval wordt de procedure aanvragen beeldschermbril gevolgd.
-
2. In deze procedure worden de volgende stappen doorlopen:
- a.
De medewerker vult het door de directie vastgestelde formulier aanvraag beeldschermbril in en levert dit in bij de Arbocoördinator; dit formulier wordt bewaard in het personeelsdossier.
- b.
De Arbocoördinator verzorgt een afspraak bij de Vitaalcoach
- c.
Wanneer de Vitaalcoach het advies geeft om een beeldschermbril aan te schaffen maakt de medewerker een afspraak bij een opticien naar keuze. Het advies van de Vitaalcoach wordt bewaard in het personeelsdossier bij het formulier aanvraag beeldschermbril.
- d.
De medewerker betaalt de rekening zelf en declareert het bedrag met de aankoopnota bijgesloten bij de salarisadministratie. De maximale vergoeding voor een complete beeldschermbril is € 150,-. Meerkosten zijn voor rekening van de medewerker.
- e.
Een nieuwe beeldschermbril wordt 1 maal in de twee jaar vergoed tenzij de opticien adviseert om tussentijds de sterkte aan te passen.
- a.
Inwerkingtreding
Artikel 4
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 september 2011.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 2 augustus 2011.
De secretaris, De burgemeester,
Janneke Louisa-Muller Guus Swillens
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl