Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR386364
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR386364/1
Regeling vervallen per 29-08-2017
Bekendmakingen gemeente Wijk bij Duurstede d.d. 16-12-2015 Gemeenteblad 2015-089
Geldend van 16-12-2015 t/m 28-08-2017
Intitulé
Bekendmakingen gemeente Wijk bij Duurstede d.d. 16-12-2015 Gemeenteblad 2015-089BEKENDMAKINGEN GEMEENTE WIJK BIJ DUURSTEDE D.D. 16-12-2015
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo)
Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning
Burgemeester en wethouders van Wijk bij Duurstede hebben de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning ontvangen:
WABO nummer: 2015273
Voor: verbouwen van hooiberg
Locatie: Nachtdijk 1, (3945 PK) Cothen
Datum ontvangst: 1 december 2015
Ingediende aanvragen liggen niet ter inzage. De bijbehorende stukken kunnen later op afspraak worden ingezien, waarop een zienswijze of bezwaarschrift kan worden ingediend.
Verlenging beslistermijn
Burgemeester en wethouders van Wijk bij Duurstede hebben besloten voor de volgende aanvraag de beslistermijn te verlengen met een termijn van maximaal 6 weken:
Voor:Project ‘Blankenstijn, Langbroekerdijk A82, bouw’, bestaande uit de
activiteiten ‘bouwen van een bouwwerk’
Locatie:Langbroekerdijk A 82, (3947 BK) Langbroek
Door dit besluit is de nieuwe uiterste beslisdatum 4 februari 2016.
Verleende omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Wijk bij Duurstede hebben de volgende omgevingsvergunningen verleend:
WABO nummer: 2015216
Voor: bouwen van woning
Locatie: Remus 218, (3962 KZ) Wijk bij Duurstede
Verzenddatum: 8 december 2015
De beschikking en de bijbehorende stukken kunnen vanaf de datum van verzending gedurende zes weken worden ingezien in het gemeentehuis. Dit kan uitsluitend na telefonische afspraak via 0343-595595.
Bezwaar
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na verzenddatum tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders, ter attentie van de afdeling Bedrijfsvoering, Postbus 83, 3960 BB Wijk bij Duurstede.
Het maken van bezwaar schort de werking van het besluit niet op. Om opschorting te bereiken kunt u gelijktijdig met het indienen van het bezwaarschrift een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) vragen bij de Voorzieningenrechter. De schorsing moet wel spoedeisend zijn. Het verzoekschrift moet worden gericht aan de Rechtbank Midden Nederland te Utrecht, afdeling bestuursrecht, o.v.v. voorlopige voorzieningen, Postbus 16005, 3500 DA Utrecht. U dient er rekening mee te houden dat u bij de rechtbank griffierecht verschuldigd bent. Mocht u meer informatie willen over het indienen van bezwaar, dan kunt u de website www.rijksoverheid.nl raadplegen, waar onder de kop ‘Documenten en publicaties/brochures’ de brochure ‘Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid’ te vinden is.
Grenscorrectie gemeente Wijk bij Duurstede
Burgemeester en wethouders maken bekend, dat het college van Gedeputeerde Staten van de provincie Utrecht de grensbeschrijving voor de grenscorrectie tussen de gemeente Utrechtse Heuvelrug en de gemeente Wijk bij Duurstede heeft vastgesteld, conform de door de respectievelijke gemeenteraden op 15 en 27 oktober 2015 vastgestelde herindelingsregelingen. De grenscorrectie treedt op 1 januari 2016 in werking.
De publicatie van het besluit van Gedeputeerde Staten alsmede de besluiten van de raden van de gemeente Utrechtse Heuvelrug en de gemeente Wijk bij Duurstede met bijbehorende kaart kunt u terugvinden op de gemeentelijke website onder Bestuur en organisatie / Bekendmakingen.
Vastgestelde legesverordeningen 2016
De gemeenteraad van Wijk bij Duurstede heeft tijdens de raadsvergadering van 8 december 2015 besloten tot vaststelling van:
- ·
de Legesverordening 2016 (incl. aangepaste tarieventabel)
- ·
de Verordening hondenbelasting 2016
- ·
de Verordening lijkbezorgingsrechten 2016 (incl. aangepaste tarieventabel)
- ·
de Verordening op de heffing en invordering marktgelden 2016
- ·
de Verordening onroerende zaakbelastingen 2016
- ·
de Verordening precariobelasting 2016 (incl. aangepaste tarieventabel)
- ·
de Verordening precariobelasting kabels en leidingen 2016
- ·
de Verordening reinigingsheffingen 2016 (incl. aangepaste tarieventabel)
- ·
de Verordening rioolheffing 2016
- ·
de Verordening toeristenbelasting 2016
Bovengenoemde besluiten zijn vanaf 21 december 2015 te vinden op de gemeentelijke website. Tevens liggen de stukken per genoemde datum ter inzage op het gemeentehuis van Wijk bij Duurstede tijdens de gebruikelijke openingsuren.
Vastgesteld beleid
Bomenbeleidsplan 2015
De gemeenteraad heeft in haar vergadering van 8 december 2015 het Bomenbeleidsplan 2015 vastgesteld. Het Bomenbeleidsplan 2009 is daarmee vervallen, maar als inhoudelijk beleidskader nog onverkort actueel. Hoe de gemeente met bomen wil omgaan, is in principe niet veranderd. Maar de omschrijvingen waren niet allen meer actueel en sloten niet goed meer aan bij de huidige praktijk. Zeker de vaststelling van de APV 2015 en van de Groene Kaart in 2015 maakten een redactionele aanpassing nodig. Het Bomenbeleidsplan 2015 vindt u op de gemeentelijke website: www.wijkbijduurstede.nl / Bestuur en organisatie / Beleidsstukken.
Vastgestelde verordeningen
Op 17 november 2015 heeft de gemeenteraad een nieuwe “Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Wijk bij Duurstede 2015” vastgesteld. In deze verordening wordt geregeld welke aanvragen door de schoolbesturen bij de gemeente kunnen worden ingediend voor nieuwbouw, uitbreiding en onderhoud van de schoolgebouwen in de gemeente. De verordening vervangt per 1 december 2015 de vorige versie uit 2008. De komende 6 weken ligt de verordening ter inzage bij de receptie van het gemeentehuis.
Op 17 november 2015 heeft de gemeenteraad een “Verordening materiële financiële gelijkstelling onderwijs gemeente Wijk bij Duurstede 2015” vastgesteld. In deze verordening wordt geregeld welke procedure van toepassing is op aanvragen van schoolbesturen voor door de gemeente ter beschikking te stellen voorzieningen (exclusief huisvestingsvoorzieningen). In de nieuwe bijlage is een regeling opgenomen voor het busvervoer tussen school en gymzaal voor bepaalde groepen leerlingen in het primair onderwijs. De verordening komt in de plaats van de voorgaande versie uit 2010. De verordening ligt de komende 6 weken ligt ter inzage bij de receptie van het gemeentehuis.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl