Regeling vervallen per 29-08-2017

Bekendmakingen gemeente Wijk bij Duurstede d.d. 24-02-2016 - Gemeenteblad 2016-013

Geldend van 24-02-2016 t/m 28-08-2017

Intitulé

Bekendmakingen gemeente Wijk bij Duurstede d.d. 24-02-2016 - Gemeenteblad 2016-013

BEKENDMAKINGEN GEMEENTE WIJK BIJ DUURSTEDE D.D. 24-02-2016

Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo)

Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Wijk bij Duurstede maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:

WABO nummer : 2016027

Voor : innemen van ligplaats

Locatie : Aalswaard 34, (3962 MZ) Wijk bij Duurstede

Datum ontvangst : 14 februari 2016

WABO nummer : 2016026

Voor : bouwen van loods

Locatie : Langbroekerdijk A 133, (3947 BG) Langbroek

Datum ontvangst : 11 februari 2016

WABO nummer : 2016028

Voor : kappen van 2 bomen

Locatie : Nieuwe Pyramide 11, (3962 HX) Wijk bij Duurstede

Datum ontvangst : 8 februari 2016

Ingediende aanvragen liggen niet ter inzage. De bijbehorende stukken kunnen later op afspraak worden ingezien, waarop een zienswijze of bezwaarschrift kan worden ingediend.

De beschikking en de bijbehorende stukken kunnen vanaf de datum van verzending gedurende zes weken worden ingezien in het gemeentehuis. Dit kan uitsluitend na telefonische afspraak via 0343-595595.

Ontvangen melding Activiteitenbesluit

De heer Hoevenaar, Veip BV Molenvliet 1, (3961 MT) Wijk bij Duurstede. De melding betreft de uitbreiding van de buitenopslag met 1 witte opslagcontainer (10-foot).

Aanwijzing beschermd gemeentelijk monument

Burgemeester en wethouders hebben op grond van artikel 4, lid 1 van de “Erfgoedverordening gemeente Wijk bij Duurstede 2012” de onderwijzerswoning en school (nu garage), op het perceel Langbroekerdijk B 17 te Langbroek, kadastraal bekend C 883, op 9 februari 2016 aangewezen als beschermd gemeentelijk monument.

Het aanwijzingsbesluit heeft tot gevolg dat voor het aanbrengen van wijzigingen, verplaatsen, verstoren of afbreken van (delen van) het monument een vergunning vereist kan zijn. In de redengevende beschrijving, die onderdeel uitmaakt van het aanwijzingsbesluit, zijn de onderdelen omschreven die vallen onder het monument.

Het aanwijzingsbesluit met de redengevende beschrijving kan vanaf de datum van verzending gedurende zes weken worden ingezien in het gemeentehuis.

Bezwaar

Indien u het niet eens bent met dit besluit, kunt u binnen 6 weken na verzending een gemotiveerd bezwaarschrift bij ons indienen. Het bezwaarschrift moet worden geadresseerd aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wijk bij Duurstede, ter attentie van de afdeling Bedrijfsvoering, Postbus 83, 3960 BB Wijk bij Duurstede.

Het maken van bezwaar schort de werking van het besluit niet op. Om opschorting te bereiken kunt u gelijktijdig met het indienen van het bezwaarschrift een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) vragen bij de Voorzieningenrechter. De schorsing moet wel spoedeisend zijn. Het verzoekschrift moet worden gericht aan de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland, afdeling bestuursrecht, o.v.v. voorlopige voorziening, Postbus 16005, 3500 DA Utrecht. U dient er rekening mee te houden dat u bij de rechtbank griffierecht verschuldigd bent.

Mocht u meer informatie willen, dan kunt u de website www.rijksoverheid.nl raadplegen, waar onder de kop ‘Documenten en publicaties/brochures’ de brochure ‘Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid’ te vinden is. Voor overige informatie kan (op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 9.00u. en 12.00u.) contact worden opgenomen met mw. Wendy Norg of dhr. Jan-Willem van den Bovenkamp, via telefoonnummer 0343 595 595.

Ontheffing geluid werkzaamheden N227

Burgemeester en wethouders hebben aan de provincie Utrecht een ontheffing verleend voor het verbod om geluidsoverlast te veroorzaken in verband met werkzaamheden aan de N227 te Langbroek. Op drie wegvlakken van de N227 worden betonnen middengeleiders aangebracht. Er wordt van woensdag tot en met maandag (met uitzondering van de zondag) gewerkt tussen 19.30 uur en 06.00 uur. Omwonenden kunnen door deze werkzaamheden geluidhinder ondervinden. Het college van burgemeester en wethouders heeft voorschriften aan de geluidsontheffing verbonden om de overlast voor omwonenden zoveel mogelijk te beperken. De geluidsontheffing geldt in de periode tussen 16 maart en 15 april 2016.

De geluidsontheffing en de bijbehorende stukken kunnen vanaf 25 februari 2016 gedurende zes weken worden ingezien in het gemeentehuis. Dit kan uitsluitend na telefonische afspraak via 0343-595595.

Bezwaar

Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na verzenddatum tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders, ter attentie van de afdeling Bedrijfsvoering, Postbus 83, 3960 BB Wijk bij Duurstede.

Het maken van bezwaar schort de werking van het besluit niet op. Om opschorting te bereiken kunt u gelijktijdig met het indienen van het bezwaarschrift een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) vragen bij de Voorzieningenrechter. De schorsing moet wel spoedeisend zijn. Het verzoekschrift moet worden gericht aan de Rechtbank Midden Nederland te Utrecht, afdeling bestuursrecht, o.v.v. bodemzaken of voorlopige voorzieningen, Postbus 16005, 3500 DA Utrecht. U dient er rekening mee te houden dat u bij de rechtbank griffierecht verschuldigd bent.

Mocht u meer informatie willen over het indienen van bezwaar, dan kunt u de website www.rijksoverheid.nl raadplegen, waar onder de kop ‘Documenten en publicaties/brochures’ de brochure ‘Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid’ te vinden is.

Vaststelling Thematische Structuurvisie Kantoren 2016 – 2027

Provinciale Staten hebben in hun vergadering van 1 februari 2016 de Thematische Structuurvisie Kantoren 2016 - 2027 (TSK) vastgesteld. De TSK beschrijft het provinciale ruimtelijke beleid met betrekking tot de reductie van planologische overcapaciteit voor de nieuwbouw van kantoren in de provincie Utrecht. Daartoe wordt een aantal locaties beschreven. Per locatie wordt aangegeven of er reductie moet plaatsvinden. Wanneer dat het geval is, wordt de omvang van de voorgenomen reductie genoemd. Het in 2015 uitgevoerde Kantorenmarktonderzoek 2015 vormt de basis van deze locatiebeschrijvingen. De reductie zal plaatsvinden door middel van een door Provinciale Staten in 2017 vast te stellen inpassingsplan.

Het belangrijkste doel van de TSK is het in het leven roepen van zogenoemde voorzienbaarheid. Hiermee wordt beoogd om zoveel mogelijk het risico te beperken dat verzoeken om vergoeding van planschade ingewilligd moeten worden. Dergelijke verzoeken kunnen het gevolg zijn van de vaststelling van het hiervoor genoemde inpassingsplan. In de TSK wordt ook aangegeven dat de provincie gemeenten en belanghebbenden faciliteert bij de vernieuwing, herbestemming en transformatie van leegstaande kantoren en dat zij hiervoor zonodig haar ruimtelijk instrumentarium zal inzetten.

De TSK ligt vanaf 12 februari 2016 tot en met 25 maart 2016 ter inzage en is digitaal te vinden op www.provincie-utrecht.nl/terinzage. Op deze provinciale site staat ook een viewer waarmee u de TSK op digitale wijze kunt raadplegen:

ruimtelijkeplannen.provincie-utrecht.nl. Daarnaast staat de TSK ook op de landelijke site www.ruimtelijkeplannen.nl met de volgende IMRO-code: NL.IMRO.9926.SVt1505Kantoren-VA01.

Een papieren versie van de TSK ligt tijdens kantooruren ter inzage in het Provinciehuis,

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht. De TSK ligt ook in alle gemeentehuizen in de

provincie Utrecht ter inzage. U vindt de stukken ook op de gemeentelijke website onder Actueel --> Stukken ter inzage.

De TSK ligt uitsluitend ter inzage zodat u er kennis van kunt nemen. Op grond van bijlage 2, artikel 1, onderdeel Wet ruimtelijke ordening, onder a, bij de Algemene wet bestuursrecht, kan tegen het besluit tot vaststelling van de TSK geen beroep worden ingesteld. Dat betekent dat ook geen bezwaren bij Provinciale Staten kunnen worden ingediend. Met vragen kunt u tijdens kantooruren terecht bij de afdeling Fysieke Leefomgeving, telefoonnummer 030-258 90 11.