Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR416630
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR416630/1
Regeling vervallen per 29-08-2017
Bekendmakingen gemeente Wijk bij Duurstede d.d. 31-08-2016
Geldend van 31-08-2016 t/m 28-08-2017
Intitulé
Bekendmakingen gemeente Wijk bij Duurstede d.d. 31-08-2016BEKENDMAKINGEN GEMEENTE WIJK BIJ DUURSTEDE D.D. 31-08-2016
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo)
Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning
Burgemeester en wethouders van Wijk bij Duurstede maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:
Zaaknummer : 10240
Voor : uitbreiding Nachtegaal 46
Locatie : Nachtegaal 46, (3962 TM) Wijk bij Duurstede
Datum ontvangst : 17 augustus 2016
Ingediende aanvragen liggen niet ter inzage. De bijbehorende stukken kunnen later op afspraak worden ingezien, waarop een zienswijze of bezwaarschrift kan worden ingediend.
Kennisgeving verlenging beslistermijn
Burgemeester en wethouders van Wijk bij Duurstede maken bekend dat zij in het kader van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht hebben besloten voor de volgende aanvraag, met zaaknummer 9031, de beslistermijn te verlengen met een termijn van maximaal 6 weken:
Voor: Project “Aanvraag carport en terreinafscheiding” bestaande uit de activiteiten bouwen van een bouwwerk [Wabo art. 2.1.1.a]
Locatie: Remus 218, (3962 KZ) Wijk bij Duurstede
Door dit besluit is de nieuwe uiterste beslisdatum 16 oktober 2016.
Verleende omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Wijk bij Duurstede maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen, hebben verleend:
Zaaknummer : 7092
Voor : uitrit wijzigen
Locatie : IJsselsteen 63 (3961 GB) Wijk bij Duurstede
Verzenddatum : 24 augustus 2016
De beschikking en de bijbehorende stukken kunnen vanaf de datum van verzending gedurende zes weken worden ingezien in het gemeentehuis. Dit kan uitsluitend na telefonische afspraak via 0343-595595.
Bezwaar
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na verzenddatum tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders, ter attentie van de afdeling Bedrijfsvoering, Postbus 83, 3960 BB Wijk bij Duurstede.
Het maken van bezwaar schort de werking van het besluit niet op. Om opschorting te bereiken kunt u gelijktijdig met het indienen van het bezwaarschrift een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) vragen bij de Voorzieningenrechter. De schorsing moet wel spoedeisend zijn. Het verzoekschrift moet worden gericht aan de Rechtbank Midden Nederland te Utrecht, afdeling bestuursrecht, o.v.v. voorlopige voorzieningen, Postbus 16005, 3500 DA Utrecht. U dient er rekening mee te houden dat u bij de rechtbank griffierecht verschuldigd bent. Mocht u meer informatie willen over het indienen van bezwaar, dan kunt u de website www.rijksoverheid.nl raadplegen, waar onder de kop ‘Documenten en publicaties/brochures’ de brochure ‘Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid’ te vinden is.
Ontheffing geluid werkzaamheden N229
Burgemeester en wethouders hebben aan de provincie Utrecht een geluidsontheffing verleend in verband met werkzaamheden aan de N229 te Wijk bij Duurstede. Er wordt gewerkt tussen de Groenewoudseweg en Geerweg, van vrijdagavond 9 september tot maandagochtend 12 september en van donderdagavond 15 september tot vrijdagochtend 16 september. Omwonenden kunnen door deze werkzaamheden geluidhinder ondervinden. Er zijn voorschriften aan de geluidsontheffing verbonden om de overlast voor omwonenden zoveel mogelijk te beperken.
Bezwaar
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na verzenddatum tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders, ter attentie van de afdeling Bedrijfsvoering, Postbus 83, 3960 BB Wijk bij Duurstede.
Het maken van bezwaar schort de werking van het besluit niet op. Om opschorting te bereiken kunt u gelijktijdig met het indienen van het bezwaarschrift een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) vragen bij de Voorzieningenrechter. De schorsing moet wel spoedeisend zijn. Het verzoekschrift moet worden gericht aan de Rechtbank Midden Nederland te Utrecht, afdeling bestuursrecht, o.v.v. voorlopige voorzieningen, Postbus 16005, 3500 DA Utrecht. U dient er rekening mee te houden dat u bij de rechtbank griffierecht verschuldigd bent.
Mandaatregeling vastgesteld
Op dinsdag 30 augustus 2016 heeft het college van burgemeester en wethouders de ‘Mandaatregeling 2016’ vastgesteld. Ook hebben de teamleiders het ondermandaat vastgesteld. In de mandaatregeling is vastgelegd welke bevoegdheden namens het college door medewerkers van de gemeente mogen worden uitgevoerd. Voor de uitoefening van de bevoegdheden heeft het college een aantal uitgangspunten en kaders geformuleerd, die zijn beschreven in de bijbehorende notitie mandaat en het besluit mandaatregeling. De mandaatregeling treedt in werking op 1 september 2016 en ligt tijdens openingstijden ter inzage bij de receptie in het gemeentehuis. Als u hierover nog vragen heeft, dan kunt contact opnemen met afdeling juridische zaken, via tel 0343-595 595.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl