Regeling vervallen per 05-03-2021

Reglement Urgentiecommissie Wijk bij Duurstede

Geldend van 09-01-2018 t/m 04-03-2021

Intitulé

Reglement Urgentiecommissie Wijk bij Duurstede

Reglement Urgentiecommissie Wijk bij Duurstede

Artikel 1 – Begripsbepalingen

  • 1.

    Het vierde Huis: stichting het vierde huis; het vierde huis handelt in mandaat namens het college van B.& W. aanvragen om urgentie af;

  • 2.

    De huisvestingsverordening: Huisvestingsverordening Regio Utrecht 2015, Gemeente Wijk bij Duurstede 2017

  • 3.

    De commissie: urgentiecommissie Wijk bij Duurstede

Artikel 2 – Taak

De taak van de commissie bestaat uit :

Het uitbrengen van adviezen omtrent het toepassen van de hardheidsclausule uit artikel 5.1. lid 1 sub a van de Huisvestingsverordening.

Artikel 3 – Samenstelling

  • 1.

    De commissie bestaat uit 2 personen:

    • a.

      een ambtelijk vertegenwoordiger namens de gemeente Wijk bij Duurstede, tevens voorzitter;

    • b.

      een vertegenwoordiger namens de woningstichting Volksbelang Wijk bij Duurstede

  • 2.

    Het college van B. & W. benoemt de leden en plaatsvervangende leden van de urgentiecommissie.

Artikel 4 – Secretariaat

Het Vierde huis stelt een administratief medewerker beschikbaar als secretaris/notulist ter uitvoering van de secretariaatswerkzaamheden van de commissie.

Artikel 5 – Vergaderingen

  • 1

    Het Vierde Huis roept de commissie bijeen als zij voornemens is de hardheidsclausule toe te passen bij een aanvraag om urgentie;

  • 2

    Het Vierde Huis informeert de commissieleden als zij voornemens is een aanvraag voor urgentie af te wijzen. Indien de leden van de commissie enige aanleiding zien om de hardheidsclausule toe te passen kunnen zij de commissie bijeen roepen om hierover een advies uit te brengen.

  • 3

    Het Vierde Huis organiseert de vergaderingen en geeft daarvan tenminste drie dagen tevoren aan de commissieleden kennis, onder vermelding van de te behandelen aanvragen.

  • 4

    De te behandelen aanvragen met bijbehorende stukken worden digitaal aan de commissieleden beschikbaar gesteld.

  • 5

    Met de verstrekte informatie wordt door de commissieleden met de grootst mogelijke zorg en vertrouwelijkheid omgegaan.

  • 6

    De commissievergaderingen zijn niet openbaar.

Artikel 6 – Advisering

  • 1

    De commissie adviseert uitsluitend omtrent het toepassen van de hardheidsclausule uit artikel 5.1. lid 1 sub a van de Huisvestingsverordening;

  • 2

    Het advies is bindend voor het Vierde Huis, die in mandaat besluit op urgentie-aavragen.

Artikel 7 – Verslaglegging

  • 1.

    Van elke commissievergadering wordt door de secretaris een schriftelijk verslag opgemaakt.

  • 2.

    Het verslag wordt verzonden aan de commissieleden.

  • 3.

    Het verslag wordt in de eerstvolgende vergadering van de commissie vastgesteld.

  • 4.

    Jaarlijks na het eind van het kalenderjaar zal door de secretaris in samenspraak met de voorzitter een jaarverslag worden gemaakt.

Artikel 8 – Ondertekening

Alle stukken welke van de commissie uitgaan worden, namens de voorzitter, door de secretaris ondertekend.

Artikel 9 – Ondersteuning commissie

De commissie kan deskundigen en/of belanghebbenden verzoeken inlichtingen of adviezen te geven en hen uitnodigen haar vergaderingen bij te wonen.

Artikel 10 – Geheimhouding

De leden van de commissie zijn verplicht tot geheimhouding van al hetgeen hen bij de uitoefening van hun functie ter kennis komt.

Wijk bij Duurstede, 9 januari 2018