Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR636941
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR636941/1
Regeling vervallen per 22-07-2021
Criteria benoeming eenmalige (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke stand
Geldend van 07-02-2020 t/m 21-07-2021
Intitulé
Criteria benoeming eenmalige (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke standBurgemeester en wethouders van de gemeente Woensdrecht,
gelet op het bepaalde in artikel 16, Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek,
besluiten vast te stellen:
criteria benoeming eenmalige (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke stand.
De criteria zijn:
- 1.
De te benoemen persoon moet al benoemd en beëdigd zijn als (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand in een gemeente in Nederland;
- 2.
De te benoemen persoon moet aantoonbare ervaring hebben met het voltrekken van huwelijken, het registreren van partnerschappen en/ of het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk;
- 3.
Benoeming van (buitengewoon) ambtenaren van de burgerlijke stand is alleen mogelijk bij ceremoniële voltrekkingen;
- 4.
De te benoemen persoon ontvangt van gemeentewege geen bezoldiging.
Alvorens tot benoeming wordt overgegaan, overlegt de te benoemen (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand voor een eenmalige voltrekking de volgende vereiste stukken:
- •
Een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de te benoemen persoon.
- •
Een kopie van het benoemingsbesluit van de gemeente waar hij/zij werkzaam is als (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand.
- •
Een verklaring van de gemeente waaruit blijkt dat hij/zij aantoonbare ervaring heeft met het voltrekken van huwelijken, het registreren van partnerschappen en/ of het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk.
- •
Een afschrift van de beëdiging bij de rechtbank.
- •
Een verzoek van het bruidspaar.
- •
Een verzoek van de ambtenaar voor benoeming als (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand voor één dag.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders op 21 januari 2020.
De secretaris, de burgemeester,
A.P.E. Baart MBA drs. J.J.C. Adriaansen
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl