Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR381609
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR381609/1
Regeling vervallen per 18-07-2016
Ondermandaatbesluit domein Maatschappelijke Ontwikkeling 2015
Geldend van 01-01-2015 t/m 17-07-2016
Intitulé
De directeur van het domein Maatschappelijke Ontwikkeling van de gemeente Zaanstad,overwegende dat het, uit een oogpunt van doelmatigheid, wenselijk is een aantal bevoegdheden te ondermandateren,
gelet op het ‘Organisatiebesluit Zaanstad 2012’ en de ‘Budgetregels gemeente Zaanstad 2011’,
Besluit:
Ondermandaatbesluit domein Maatschappelijke Ontwikkeling 2015
Artikel 1 Definities
- 1.
Bevoegdhedenovereenkomst: overeenkomst waarin de gemeente met betrekking tot een haar toekomende publiekrechtelijke bevoegdheid met haar wederpartij(en) afspreekt op welke wijze zij deze publiekrechtelijke bevoegdheid al dan niet zal uitoefenen.
- 2.
Mandaatregister: het gehele door de directeur vastgestelde ondermandaatbesluit per Domein (bestaande uit het algemene uniforme deel, P-matrix en het bijzondere deel) waarin aangegeven wordt waar welke bevoegdheden in de organisatie worden neergelegd (op functieniveau met daaraan gekoppeld de personen).
- 3.
Naasthogere leidinggevende: de functionaris aan wie de direct leidinggevende van de ambtenaar voor zijn werkzaamheden in hiërarchische zin verantwoording verschuldigd is.
- 4.
P-matrix: matrix die onderdeel uitmaakt van het algemene uniforme deel van de ondermandaten en die betrekking heeft op de beslissingsbevoegdheden op het gebied van personeel en organisatie waarin specifiek is aangegeven welke besluiten door de directeur op grond van art. 5, derde lid van het Organisatiebesluit zijn ondergemandateerd aan de leidinggevenden binnen zijn/haar sectoren.
Artikel 2 Verlening ondermandaat/machtiging
- 1.
De directeur van het domein Maatschappelijke Ontwikkeling van de gemeente Zaanstad verleent aan de nader in de bijlagen bij dit besluit genoemde functionarissen toestemming om in ondermandaat gebruik te maken van de in de bijlage genoemde bevoegdheden.
- 2.
Het ondermandaat omvat de bevoegdheid tot het nemen van besluiten, voeren van correspondentie over, en alle andere daarbij behorende feitelijke -en rechtshandelingen die nodig zijn met betrekking tot de toegekende bevoegdheden binnen het werkveld van de mandataris.
- 3.
Hierbij geldt dat de directeur de bevoegdheden ook zelf kan blijven uitoefenen en/of dit besluit altijd direct kan wijzigen of intrekken.
- 4.
De ondergemandateerde dient bij de uitoefening van de hem toegekende bevoegdheden binnen de kaders te blijven van de wet, het gemeentelijk beleid en de besluiten van de (algemeen) directeur.
- 5.
Het ondermandaat mag ook worden uitgeoefend door de gelijke of naast hogere in functie, dan wel de daarop volgende hogere in functie binnen het domein van de directeur.
Artikel 3 Uitsluitingen
Dit ondermandaat is niet van toepassing op:
- a.
zaken die politiek of bestuurlijk gevoelig liggen;
- b.
zaken die een beslissing vergen die zou afwijken van het tot dan toe door het gemeentebestuur gevoerde beleid.
- c.
zaken die een beslissing vergen die zou afwijken van een advies waarvan het inwinnen ingevolge wettelijk voorschrift dan wel ingevolge een gemeentelijke richtlijn verplicht is;
- d.
zaken die een beslissing vergen die leidt tot overschrijding van het voor deze beslissing(-en) aan de ondergemandateerde beschikbaar staande budget;
- e.
beslissingen om de raad een voorstel te doen;
- f.
zaken die de vaststelling van algemeen verbindende voorschriften of beleidsregels vergen, tenzij het regels betreffen ten aanzien van de ambtelijke organisatie met uitzondering van de organisatie van de griffie;
- g.
zaken die het nemen van een besluit vergen waarvoor is bepaald dat dit genomen moet worden met versterkte meerderheid of waarvan de aard van de bevoegdheid zich verzet tegen het nemen van een besluit krachtens ondermandaat;
- h.
besluiten die wettelijk onderworpen zijn aan goedkeuring.
Artikel 4 Volmacht, machtiging
Voor de toepassing van dit besluit wordt, op grond van artikel 15 van het Organisatiebesluit, met ondermandaat gelijkgesteld de verlening van volmacht en machtiging.
Artikel 5Ondertekeningsmandaat
Aan het ondermandaat is gekoppeld het ondertekeningsmandaat om uit de toepassing van de bevoegdheden voortvloeiende besluiten en (bevoegdheids)overeenkomsten te ondertekenen.
Artikel 6Waarneming bij afwezigheid/vervanging
- 1.
De vervanging in het kader van dit besluit vindt, met uitzondering van het goedkeuren en betalen van facturen, plaats ofwel door de gelijke dan wel de naasthogere in functie dan wel de daarop volgende hogere in functie binnen het domein van de directeur.
- 2.
De verantwoordelijkheid over een budget houdt mede in het aangaan van verplichtingen en het goedkeuren van facturen.
Artikel 7 Personeelsaangelegenheden
De ondermandaten op het gebied van personeelsaangelegenheden zijn opgenomen in de P-matrix.
Artikel 8 Mandaatregister Budgethouders
- 1.
Budgethouders dienen zich te houden aan de geldende budgetregels.
- 2.
De verantwoordelijkheid over een budget houdt mede in het aangaan van verplichtingen en het goedkeuren van facturen.
Artikel 9 Programmamanagers, relatiemanagers e.d.
De bevoegdheden die op basis van dit besluit zijn ondergemandateerd aan de afdelingshoofden komen ook toe aan programmamanagers, netwerkontwikkelaars, projectmanagers GAF en relatiemanagers.
Artikel 10Ondertekening besluiten
- 1.
Besluiten die in ondermandaat worden genomen worden voorzien van de volgende ondertekeningsformule:
Hoogachtend,
namens burgemeester en wethouders van Zaanstad,
functienaam,
<mevrouw>/de heer< titulatuur>< voorletters>< naam functionaris>
Voorbeeld:
Hoogachtend,
namens burgemeester en wethouders van Zaanstad,
hoofd afdeling Juridische Zaken,
mw. mr. N. Zeef
- 2.
In de gevallen, waarin een gevolmachtigde gebruik maakt van zijn volmacht, tekent de gevolmachtigde. In die gevallen worden de betreffende stukken voorzien van de volgende ondertekeningsformule:
Voor zover het een bevoegdheid van de burgemeester betreft:
Hoogachtend,
namens de burgemeester van Zaanstad,
functienaam,
<mevrouw/ deheer ><titulatuur><voorletters><naam functionaris>
Artikel 11Ondertekening en inwerkingtreding
- 1.
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2015 en vervangt het ondermandaatbesluit Domein Maatschappelijke Ontwikkeling van 1 mei 2014 en alle ondermandaatbesluiten die betrekking hebben op onderstaande bevoegdheden.
- 2.
Dit besluit zal worden bekendgemaakt door het plaatsen daarvan in het Gemeenteblad.
Bijlage I behorende bij het ondermandaatbesluitdomein Maatschappelijke Ontwikkeling – Algemeen deel
Bevoegdheden |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
|||
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (waaronder mede wordt verstaan het vestigen van zakelijke rechten) |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
sectorhoofden |
Bij financiële verplichtingen groter of gelijk aan € 200.000 exclusief BTW per transactie. Alvorens de verplichting aan te gaan overlegt het sectorhoofd met de budgethouder. Bij alle financiële verplichtingen met een waarde hoger dan € 50.000 exclusief BTW geldt dat het Cluster Inkoop vooraf verplicht dient te worden ingeschakeld. Onder privaatrechtelijke rechtshandelingen wordt in ieder geval verstaan: het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van overeenkomsten. |
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (waaronder mede wordt verstaan het vestigen van zakelijke rechten) |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
afdelingshoofden (= budgethouder) |
Bij financiële verplichting kleiner dan € 200.000 exclusief BTW per transactie. Het budgethouderschap houdt tevens in het goedkeuren van facturen. Bij alle financiële verplichtingen met een waarde hoger dan € 50.000 exclusief BTW geldt dat het Cluster Inkoop vooraf verplicht dient te worden ingeschakeld. Onder privaatrechtelijke rechtshandelingen wordt in ieder geval verstaan: het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van overeenkomsten. |
Bevoegdhedenovereenkomsten |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van bevoegdhedenovereenkomsten |
Het college van Zaanstad |
sectorhoofden |
Bij financiële verplichtingen groter of gelijk aan € 200.000 exclusief BTW per transactie. Alvorens de verplichting aan te gaan overlegt het sectorhoofd met de budgethouder. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van bevoegdhedenovereenkomsten |
afdelingshoofden (= budgethouder) |
Bij financiële verplichting kleiner dan € 200.000 exclusief BTW per transactie. Het budgethouderschap houdt tevens in het goedkeuren van facturen. |
|
Ondertekenen overeenkomst na collegebesluit |
|||
Het ondertekenen van een (bevoegdheids)overeenkomst nadat de beslissing om de overeenkomst aan te gaan is genomen door het college van burgemeester en wethouders. |
Burgemeester van Zaanstad en/of het college van Zaanstad |
afdelingshoofden |
|
Subsidies |
|||
Subsidie verkrijgen |
|||
Het besluiten tot en ondertekenen van aanvragen van subsidie bij derden, het aanvragen van voorschotten bij een verkregen subsidie, het opstellen en ondertekenen van een prestatieverklaring, het (tussentijds) verantwoorden van een verkregen subsidie. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
sectorhoofden |
De cofinanciering van Zaanstad is minder dan € 500.000 en het bedrag van de aanvraag is minder dan € 500.000. Meldingsplicht MT indien de totale kosten (aanvraag, cofinanciering gemeente Zaanstad en cofinanciering derden) hoger zijn dan € 100.000. |
Het besluiten tot en ondertekenen van aanvragen van subsidie bij derden, het aanvragen van voorschotten bij een verkregen subsidie, het opstellen en ondertekenen van een prestatieverklaring, het (tussentijds) verantwoorden van een verkregen subsidie. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
afdelingshoofden |
De cofinanciering van Zaanstad is minder dan € 200.000 en het bedrag van de aanvraag is minder dan € 200.000. Meldingsplicht MT indien de totale kosten (aanvraag, cofinanciering gemeente Zaanstad en cofinanciering derden) hoger zijn dan € 100.000 |
Uitgaande subsidies |
|||
Een subsidieaanvraag o.g.v. art. 4:5 Algemene wet bestuursrecht (aanvraag is onvolledig, voldoet niet aan een wettelijk voorschrift e.d.) niet in behandeling te nemen. |
Het college van Zaanstad |
afdelingshoofden |
|
Opschorten van de beslistermijn op grond van artikel 4:14 of 4:15 Algemene wet bestuursrecht. |
Het college van Zaanstad |
afdelingshoofden |
|
Verlenen, weigeren, vaststellen, wijzigen en intrekken van subsidies aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
Het college van Zaanstad |
sectorhoofden |
Bij een subsidiebedrag groter of gelijk aan € 200.000. |
Verlenen, weigeren, vaststellen, wijzigen en intrekken van subsidies aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
Het college van Zaanstad |
afdelingshoofden |
Bij een subsidiebedrag kleiner dan € 200.000. |
Voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van uitvoeringsovereenkomsten behorend bij een subsidiebeschikking. |
Het college van Zaanstad |
sectorhoofden |
Bij een subsidiebedrag groter of gelijk aan € 200.000. |
Voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van uitvoeringsovereenkomsten behorend bij een subsidiebeschikking. |
Het college van Zaanstad |
afdelingshoofden |
Bij een subsidiebedrag kleiner dan € 200.000. |
Nemen van een besluit op een verzoek om toestemming voor rechtshandelingen vermeld in artikel 4:71 Algemene wet bestuursrecht. |
Het college van Zaanstad |
sectorhoofden |
|
Nemen van een besluit op een verzoek om toestemming voor het vormen van een bestemmingsfonds. |
Het college van Zaanstad |
sectorhoofden |
Bij een subsidiebedrag groter of gelijk aan € 200.000. |
Nemen van een besluit op een verzoek om toestemming voor het vormen van een bestemmingsfonds. |
Het college van Zaanstad |
afdelingshoofden |
Bij een subsidiebedrag kleiner dan € 200.000. |
Bekendmaken van het voornemen tot weigering van subsidie (artikel 4:51 Algemene wet bestuursrecht). |
Het college van Zaanstad |
sectorhoofden |
Bij een subsidiebedrag groter of gelijk aan € 200.000. |
Bekendmaken van het voornemen tot weigering van subsidie (artikel 4:51 Algemene wet bestuursrecht). |
Het college van Zaanstad |
afdelingshoofden |
Bij een subsidiebedrag kleiner dan € 200.000. |
Raam- en uitvoeringsovereenkomsten bij uitgaande subsidies |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van raam- en uitvoeringsovereenkomsten met gesubsidieerde instellingen. |
Het college van Zaanstad |
sectorhoofden |
Dit ondermandaat geldt alleen bij een subsidiebedrag dat groter of gelijk is aan € 200.000 en/of bij een overeenkomst met een looptijd langer dan 1 jaar. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van raam- en uitvoeringsovereenkomsten met gesubsidieerde instellingen. |
Het college van Zaanstad |
afdelingshoofden |
Dit ondermandaat geldt alleen bij een subsidiebedrag dat kleiner is dan € 200.000 en/of bij een overeenkomst met een looptijd langer dan 1 jaar. |
Nadeelcompensatie |
|||
Het nemen van besluiten over (het afhandelen van) een verzoek tot nadeelcompensatie met uitzondering van het besluit tot toekennen van nadeelcompensatie |
Het college van Zaanstad |
afdelingshoofden |
|
Besluit tot toekennen van nadeelcompensatie |
Het college van Zaanstad |
sectorhoofden |
|
Besluiten tot het voeren van rechtsgedingen |
|||
Het besluiten namens de gemeente, het college of de raad rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratieve beroepsprocedures te voeren. |
Het college van Zaanstad |
afdelingshoofden |
|
Wet openbaarheid van Bestuur |
|||
het verschaffen van informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
afdelingshoofden |
|
Wet dwangsom |
|||
Besluiten nemen over het afhandelen van een verzoek in het kader van artikel 4:17 en 4:18 (beschikking betreffende een verbeurte dwangsom vanwege niet tijdig beslissen op een aanvraag) van de Algemene wet bestuursrecht. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
afdelingshoofden |
|
Bestuursrechtelijke en/of privaatrechtelijke geldschulden |
|||
Alle bevoegdheden op grond van titel 4.4. van de Awb inzake bestuursrechtelijke geldschulden aangaande het werkveld van de betreffende afdeling. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
afdelingshoofden |
|
De bevoegdheid tot het afboeken van definitieve oninbare vorderingen van dubieuze debiteuren. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
afdelingshoofd A&I en betrokken sectorhoofd |
|
Klachten |
|||
De bevoegdheid tot het behandelen van klachten, als bedoeld in de Klachtenregeling Zaanstad en hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
klachtencoördinatoren |
|
Wet bescherming persoonsgegevens |
|||
Het bij of krachtens de Wet bescherming persoonsgegevens bepaalde met betrekking tot de uitvoering van taken en bevoegdheden ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
afdelingshoofden |
|
Maatregelen m.b.t. ordeverstoring |
|||
Het geven van bevelen die noodzakelijk te achten zijn voor de handhaving van de openbare orde als bedoeld in artikel 172 lid 3 van de Gemeentewet bij verstoring van de openbare orde of bij ernstige vrees voor het ontstaan daarvan, voor een periode niet langer dan noodzakelijk ter bescherming van de openbare orde. |
Burgemeester van Zaanstad |
afdelingshoofden/externe beveiligingsorganisatie |
|
Het voeren van alle correspondentie en het nemen van besluiten op basis van het Agressieprotocol |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
afdelingshoofden |
Mits het agressief gedrag gemeld is en het registratieformulier is ingevuld. |
Aangifte doen van strafbare feiten |
|||
Het doen van aangifte van vermoedelijk strafbare feiten |
Burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden/medewerkers facilitair en externe veiligheidsorganisatie |
Bijlage II behorende bij het ondermandaatsbesluit domein Maatschappelijke Ontwikkeling – Bijzonder deel
Bevoegdheden |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Uitvoering Leerplichtwet 1969 |
|||
Het aanwijzen van toezichthouders als bedoeld in de Leerplichtwet 1969. |
Het college |
sectorhoofd Frontlijn |
Toezichthouder moet tevens als leerplichtambtenaar beëdigd zijn. |
Het nemen van besluiten o.g.v. de artikelen 3a, 3b en 15. |
Het college |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert |
Ambtenaar moet als leerplichtambtenaar beëdigd zijn. |
Het beëdigen van een leerplichtambtenaar. |
De burgemeester |
sectorhoofd Frontlijn |
|
Wet op de lijkbezorging |
|||
Het aanwijzen van gemeentelijke lijkschouwers (art. 4) |
Het college |
afdelingshoofd Kennis |
|
Verordening Voorzieningen Huisvesting Onderwijs |
|||
Niet behandelen onvolledige aanvraag (art. 7, derde en vierde lid). |
Het college |
afdelingshoofd Kennis |
|
Bekendmaking van besluiten (art. 14). |
Het college |
afdelingshoofd Kennis |
|
Aanvang bekostiging; geen bekostiging wegens ontbreken overeenstemming (art. 15, vierde en vijfde lid). |
Het college |
afdelingshoofd Kennis |
|
Goedkeuring bouwplannen, begroting c.a. (art. 16), mits passend binnen toegekende budget. |
Het college |
sectorhoofd Strategie en Netwerk |
Bij een bedrag groter, kleiner of gelijk aan € 200.000. |
Goedkeuring bouwplannen, begroting c.a. (art. 16), mits passend in budget. |
Het college |
afdelingshoofd Kennis |
Bij een bedrag kleiner dan € 200.000. |
Aanvang bekostiging in termijnen (art. 17). |
Het college |
afdelingshoofd Kennis |
|
Verlenging termijn aanspraak vergoeding (art. 18, derde lid). |
Het college |
afdelingshoofd Kennis |
|
Niet behandelen onvolledige aanvraag (art. 20, tweede lid). |
Het college |
afdelingshoofd Kennis |
|
Besluit nemen op spoedeisende aanvraag (art. 21). |
Het college |
afdelingshoofd Kennis |
|
Aanvang bekostiging; geen bekostiging wegens ontbreken overeenstemming / goedkeuring bouwplannen, begroting c.a., mits passend binnen toegekende budget / aanvang bekostiging in termijnen (art. 23). |
Het college |
afdelingshoofd Kennis |
|
Toestemming verhuur (art. 36, derde en vierde lid). |
Het college |
afdelingshoofd Kennis |
|
Leerlingenvervoer |
|||
Het nemen van besluiten naar aanleiding van aanvragen voor voorzieningen leerlingenvervoer. |
Het college |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
het nemen van besluiten (toekennen, afwijzen, niet in behandeling nemen, etc.) op een aanvraag voor een vervoersvoorziening |
Het college |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ |
|||
Het nemen van besluiten op aanvraag of ambtshalve omtrent het toekennen, wijzigen, intrekken of beëindigen van uitkeringen inclusief het opleggen van maatregelen. |
Het college |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert |
|
Het besluiten tot oplegging van een hersteltermijn tijdens de uitkeringsintake op het UWV of het Werkplein. |
Het college |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert |
Het gaat hierbij om casemanagers tijdens de uitoefening van hun intakewerkzaamheden. |
Het vertegenwoordigen van de gemeente Zaanstad in verband met de uitvoering m.b.t. vestiging / doorhaling / wijziging van krediethypotheken. |
De burgemeester / het college |
afdelingshoofd en casemanager Expert |
|
Het nemen van besluiten tot buiten invordering stelling en terugvordering van uitkeringen. |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het verzoek inlichtingen te verstrekken op grond van artikelen 63 en 64 Participatiewet. |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert Medewerkers Cannock Chase BV die daarvoor op de geëigende manier zijn aanwezen |
|
Het verzoek inlichtingen te verstrekken op grond van artikel 44 en 45 Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen. |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert Medewerkers Cannock Chase BV die daarvoor op de geëigende manier zijn aangewezen. |
|
Het leggen van vereenvoudigd derdenbeslag, beslag op roerende- en onroerende zaken op grond van artikel 60, derde en vierde lid, Participatiewet. |
Het college |
afdelingshoofd Medewerkers Cannock Chase BV die daarvoor op de geëigende manier zijn aanwezen |
|
Het verzoek inlichtingen te verstrekken op grond van artikel 44 en 45 Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkeloze werknemers. |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert Medewerkers Cannock Chase BV die daarvoor op de geëigende manier zijn aangewezen |
|
Het uitvaardigen van een dwangbevel in het kader van de participatiewet, Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004, de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers en de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte zelfstandigen. |
Het college |
afdelingshoofd |
|
Het vaststellen van het recht op een langdurigheidtoeslag. |
Het college |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het aanwijzen van toezichthouders als bedoeld in de WWB, IOAW, IOAZ en BBZ. |
Het college |
sectorhoofd Frontlijn |
|
Faillissementswet |
|||
Opstellen van verzoekschriften en verklaringen WSNP conform art. 284 Fw of 285 Fw. |
De burgemeester |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert Medewerkers Tanger advocaten die daarvoor op een geëigende manier zijn aanwezen |
|
Verzoekschriften tot dwangakkoord/moratorium conform artt. 287a of 287b Fw. |
De burgemeester |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert Medewerkers Tanger advocaten die daarvoor op een geëigende manier zijn aanwezen |
|
Het afgeven van een verklaring als bedoeld is in de Faillissementswet m.b.t. de uitvoering van titel III Schuldsaneringsregeling natuurlijke personen uit de Faillissementswet. |
Het college |
afdelingshoofd |
|
Wet kinderopvang, verordening kinderopvang |
|||
Het uitoefenen van bevoegdheden in het kader van de Verordening Kinderopvang re-integratie Zaanstad 2004. |
Het college |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert |
Binnen de door de raad bij de begrotingsvaststelling verstrekte middelen. |
Het verlenen, weigeren en intrekken van vergoedingen in het kader van kinder- en buitenschoolse opvang (Wet Kinderopvang). |
Het college |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert Financieel medewerker Senior en Financieel medewerker Expert |
|
Fonds de Hoop |
|||
Het doen van uitgaven uit Fonds de Hoop. |
Het college |
afdelingshoofd |
Binnen de door de raad bij de begrotingsvaststelling verstrekte middelen. |
Schulddienstverlening |
|||
Het treffen van schuldsaneringen en het budgetteren van cliënten. |
De burgemeester / het college |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert Financieel administratief medewerker, Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
Binnen de door de raad bij de begrotingsvaststelling verstrekte middelen. |
Het beeindigen van schuldsaneringen |
De burgemeester / het college |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert Financieel administratief medewerker, Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Wet Inburgering |
|||
Het verlenen van ontheffing van de inburgeringsplicht (artikel 6 WI). |
Het college |
afdelingshoofd |
|
Het aanbieden van een al of niet gecombineerde inburgeringsvoorziening (artikel 19 en 20 WI). |
Het college |
afdelingshoofd |
|
Het maken van afspraken met organisaties als genoemd in artikel 21 WI. |
Het college |
afdelingshoofd |
|
Het vaststellen van een inburgeringsvoorziening ( artikel 22 WI). |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het verrekenen van een eigen bijdrage (artikel 24 WI). |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het oproepen om te verschijnen en gegevens te verstrekken (artikel 25 WI). |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het bepalen van de aanvangstermijn voor oudkomers (artikel 26 WI). |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het vaststellen van een identiteit (artikel 27 WI). |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Opleggen en afhandelen van een bestuurlijke boete (artikelen 29, 30, 31, 32, 33, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 WI). |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het verrekenen van een bestuurlijke boete (artikel 44 WI). |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het opnemen van het sofi-nummer (burgeridentificatienummer) in de registratie (artikel 49 WI). |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het uitreiken van een certificaat en het vermelden van de behaalde niveaus als bedoeld in artikel 1 en 2 van de Regeling Certificaat inburgering oudkomers. |
Het college |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Verordening indicatiestelling woningen |
|||
Verordening indicatiestelling woningen. |
Het college |
afdelingshoofd |
|
Fraudewet |
|||
Het nemen van besluiten in het kader van de fraudewet. |
De burgemeester / Het college |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert Financieel medewerker Senior en Financieel medewerker Expert |
|
Cliëntenraad |
|||
Het benoemen en ontslaan van leden van de cliëntenraad. |
Het college |
sectorhoofd Frontlijn |
|
subsidieregeling Jongerenvoucher Zaanstad 2015, de subsidieregeling scholings-begeleidingsvoucher Zaanstad 2015 en de subsidieregeling Stimuleringssubsidie Zaanstad 2015 |
|||
Een subsidieaanvraag in het kader van de de subsidieregeling Jongerenvoucher Zaanstad 2015, de subsidieregeling scholings-begeleidingsvoucher Zaanstad 2015 en de subsidieregeling Stimuleringssubsidie Zaanstad 2015 op grond van art. 4:5 Algemene wet bestuursrecht (aanvraag is onvolledig, voldoet niet aan een wettelijk voorschrift e.d.) niet in behandeling te nemen. |
Het college van Zaanstad |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert |
|
Opschorten van de beslistermijn in het kader van de subsidieregeling Jongerenvoucher Zaanstad 2015, de subsidieregeling scholings-begeleidingsvoucher Zaanstad 2015 en de subsidieregeling Stimuleringssubsidie Zaanstad 2015 op grond van artikel 4:14 of 4:15 Algemene wet bestuursrecht. |
Het college van Zaanstad |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert |
|
Verlenen, weigeren, vaststellen, wijzigen en intrekken van subsidies aangaande de subsidieregeling Jongerenvoucher Zaanstad 2015, de subsidieregeling scholings-begeleidingsvoucher Zaanstad 2015 en de subsidieregeling Stimuleringssubsidie Zaanstad 2015 binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
Het college van Zaanstad |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert |
|
Voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van uitvoeringsovereenkomsten behorend bij een subsidiebeschikking in het kader van de subsidieregeling Jongerenvoucher Zaanstad 2015, de subsidieregeling scholings-begeleidingsvoucher Zaanstad 2015 en de subsidieregeling Stimuleringssubsidie Zaanstad 2015; |
Het college van Zaanstad |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert |
|
Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 |
|||
Het tekenen van besluiten in het kader van de Wmo 2015 |
Het college |
Financieel medewerker Senior en Financieel medewerker Expert |
|
Het nemen van besluiten in het kader van de Wmo 2015 |
Het college |
casemanager, casemanager Senior en casemanager Expert |
|
Het nemen van besluiten omtrent het verlenen van gehandicaptenparkeerplaatsen. |
Het college |
Financieel medewerker Senior en Financieel medewerker Exper |
|
Het nemen van besluiten omtrent het verlenen van gehandicaptenparkeerkaarten (o.g.v. besluit administratieve bepalingen wegverkeer); aanvullend openbaar vervoer 75+ (o.g.v. verordening individuele voorzieningen); hulp in de huishouding (o.g.v. Verordening individuele voorzieningen). |
Het college |
Financieel medewerker Senior en Financieel medewerker Expert |
|
Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Zaanstad 2015 |
|||
Het bevestigen van de ontvangst van een hulpvraag (artikel 2, lid 3 Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Zaanstad 2015) |
Het college |
casemanagers |
|
Het treffen van een maatwerkvoorziening in spoedeisende gevallen (artikel Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Zaanstad 2015) |
Het college |
casemanagers |
|
Het wijzen van de cliënt voor het onderzoek op cliëntondersteuning (artikel 3, lid 2 Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Zaanstad 2015) |
Het college |
casemanagers |
|
De bevoegdheden genoemd in artikel 4, 5 en 6 Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Zaanstad 2015, voor het doen van (voor)onderzoek, voeren van gesprek en het maken van een verslag. |
Het college |
casemanagers |
|
Het beslissen over het verstrekken of afwijzen van een maatwerkvoorziening (artikel 8 Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Zaanstad 2015). |
Het college |
casemanagers |
|
Het tekenen van het besluit inzake het verstrekken of afwijzen van een maatwerkvoorziening |
Het college |
Financieel medewerker Senior en Financieel medewerker Expert |
|
Het beslissen over het herzien dan wel intrekken van besluiten als bedoeld in artikel 14 Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Zaanstad 2015. |
Het college |
casemanagers |
|
He tekenen van besluiten over herzien dan wel intrekken van besluiten als bedoeld in artikel 14 Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Zaanstad 2015. |
Het college |
Financieel medewerker Senior en Financieel medewerker Expert |
|
Het afwijken van het bepaalde in de verordening als bedoeld in artikel 20 Verordening Jeugdhulp gemeente Zaanstad 2015 (hardheidsclausule). |
Het college |
Teamleider Sociaal Wijkteam |
|
Het tekenen van besluiten als bedoeld in artikel 20 van de Verordening Jeugdhulp gemeente Zaanstad 2015 |
Het college |
afdelingshoofd |
|
VerordeningJeugdhulpgemeente Zaanstad 2015 |
|||
Het tekenen van besluiten omtrent het verstrekken of afwijzen van een niet vrij toegankelijke jeugdhulp (artikel 10, lid 3 Verordening Jeugdhulp Zaanstad 2015). |
Het college van Zaanstad |
casemanagers |
|
Het tekenen van besluiten inzake een verlenging (artikel 12, lid 3 Verordening Jeugdhulp Zaanstad 2015). |
Het college van Zaanstad |
casemanagers |
|
Het tekenen van besluiten inzake het herzien dan wel intrekken van besluiten als bedoeld in artikel 15 van de Verordening Jeugdhulp gemeente Zaanstad 2015 |
Het college van Zaanstad |
casemanagers |
|
Het afwijken van het bepaalde in de verordening als bedoeld in artikel 20 Verordening Jeugdhulp gemeente Zaanstad 2015 (hardheidsclausule). |
Het college van Zaanstad |
afdelingshoofd |
|
Rest |
|||
Het (al of niet tijdelijk) ontzeggen van de toegang tot gemeentelijke gebouwen. |
De burgemeester / Het college |
Leidinggevenden van agressief bejegende ambtenaren |
Mits het agressief gedrag gemeld is en registratieformulier is ingevuld. Agressieprotocol, september 2008. |
Het geven van een waarschuwing omtrent ontoelaatbaar gedrag. |
De burgemeester / Het college |
Leidinggevenden van agressief bejegende ambtenaren |
Mits het agressief gedrag gemeld is en registratieformulier is ingevuld. Agressieprotocol, september 2008. |
Bijlage III behorende bij het ondermandaatsbesluit domein Maatschappelijke Ontwikkeling – Personele matrix
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl