Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR436805
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR436805/1
Regeling vervallen per 16-01-2018
Nadere regels bij Verordening Cliëntenparticipatie Zaanstad 2017
Geldend van 24-01-2017 t/m 15-01-2018 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2017
Intitulé
Nadere regels bij Verordening Cliëntenparticipatie Zaanstad 2017Nadere regels bij Verordening Cliëntenparticipatie Zaanstad 2017
- 1.
Opmerkingen met betrekking tot de regeling
Geen
- 2.
Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd
artikel 12 Verordening Cliëntenparticipatie Zaanstad 2017
- 3.
Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)
Geen
Tekst van de regeling
Artikel 1: aard en omvang van het functioneringsbudget
- °
Het college kent een functioneringsbudget toe aan de Cliëntenraad Werk en Inkomen, de Wmo Participatieraad en de Seniorenraad;
- °
Het functioneringsbudget wordt verstrekt voor de periode van één jaar om een bijdrage te leveren aan de nieuwe werkwijze cliëntenparticipatie, zoals beschreven in de Verordening Cliëntenparticipatie Zaanstad 2017;
- °
Het budget bedraagt 10.000 euro per adviesraad.
Artikel 2: wijze van toekenning
- °
De adviesraden kunnen op basis van declaratie gebruik maken van het toegekende budget.
Artikel 3: evaluatie en vervolg
- °
Het college en de adviesraden organiseren gedurende het jaar drie gezamenlijke evaluatiemomenten;
- °
De portefeuillehouders en adviesraden zullen dan samen bekijken hoe de nieuwe werkwijze zich ontwikkelt en welke bijdrage de adviesraden hieraan leveren, die het blijven toekennen van een functioneringsbudget rechtvaardigt. Bijvoorbeeld het inzetten van het netwerk van moeilijk bereikbare doelgroepen, het inbrengen van ervaringsdeskundigheid en expertise die anderszins niet voorhanden is, etc.
- °
Na een jaar heroverweegt het college op basis van de evaluaties de toekenning van het functioneringsbudget aan de adviesraden.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl