Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR5559
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR5559/1
Regeling vervallen per 01-12-2007
Partieel Ondermandaatsbesluit Dienst Publiek III
Geldend van 01-12-2007 t/m 30-11-2007
Intitulé
Partieel Ondermandaatbesluit Dienst Publiek IIIDe directeur van de Dienst Publiek van de gemeente Zaanstad,
na overleg met de directeur van de Dienst Wijken en de gemeentesecretaris van Zaanstad,
overwegende dat het uit een oogpunt van doelmatigheid wenselijk is een aantal bevoegdheden te ondermandateren,
gelet op artikel 3 van het Algemeen Mandaatbesluit Zaanstad, vastgesteld bij besluit van burgemeester en college van Zaanstad van 20 december 2005,
besluit:
conform onderstaand schema, ondermandaat te verlenen voor het uitoefenen van de volgende door college, ingevolge het Algemeen Mandaatbesluit Zaanstad, aan mij in mandaat gegeven bevoegdheden:
BEVOEGDHEID |
ORGAAN |
MANDAAT AAN |
ONDERMANDAAT AAN |
BIJZONDERHEDEN |
Frontoffice Bouwen, Wonen & Bedrijven |
||||
Algemene plaatselijke verordening |
||||
Het verlenen of weigeren en op verzoek exploitant intrekken van een vergunning voor een evenement (artikel 2.2.2. APV) |
Burgemeester |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Frontoffice Bouwen, Wonen & Bedrijven (BW&B) Teamleiders BW&B Medewerkers Frontoffice BW&B |
Het gehele ondermandaat voor deze artikelen als genoemd in ondermandaatsbesluit Dienst Publiek van 9 januari 2007 is bij inwerkingtreding van dit besluit ingetrokken |
Het verlenen, weigeren en op verzoek van exploitant intrekken van een vergunning voor de exploitatie van een horecabedrijf inclusief terras (artikel 2.3.1.2. APV) |
Burgemeester |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Frontoffice Bouwen, Wonen & Bedrijven (BW&B) Teamleiders BW&B Medewerkers Frontoffice BW&B |
Het gehele ondermandaat voor deze artikelen als genoemd in ondermandaatsbesluit Dienst Publiek van 9 januari 2007 is bij inwerkingtreding van dit besluit ingetrokken |
Verlenen of weigeren en op verzoek exploitant intrekken van vergunning seksinrichting (Artikel 3.2.1, 3.3.2 APV); |
Burgemeester |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Frontoffice Bouwen, Wonen & Bedrijven (BW&B) Teamleiders BW&B Medewerkers Frontoffice BW&B |
Het gehele ondermandaat voor deze artikelen als genoemd in ondermandaatsbesluit Dienst Publiek van 9 januari 2007 is bij inwerkingtreding van dit besluit ingetrokken. |
Verlenen of weigeren en op verzoek exploitant intrekken van vergunning escortbedrijf (Artikel 3.2.1, 3.3.2, APV) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Frontoffice Bouwen, Wonen & Bedrijven (BW&B) Teamleiders BW&B Medewerkers Frontoffice BW&B |
Het gehele ondermandaat voor deze artikelen als genoemd in ondermandaatsbesluit Dienst Publiek van 9 januari 2007 is bij inwerkingtreding van dit besluit ingetrokken. |
Verordening speelautomaten (Vs) |
||||
Het verlenen (artikel 4 Vs) of weigeren (artikel 8 Vs) en op verzoek exploitant intrekken van een vergunning. |
Burgemeester |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Frontoffice Bouwen, Wonen & Bedrijven (BW&B) Teamleiders BW&B Medewerkers Frontoffice BW&B |
|
Verordening winkeltijden |
||||
Verlenen en weigeren ontheffing ten behoeve van winkels (artikel 6); ten behoeve van feestelijkheden, bijeenkomsten, galeries, kunstateliers, veilingen en beurzen (artikel 7); ten behoeve van de openstelling op werkdagen voor 06.00 uur en na 22.00 uur (artikel 9) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Frontoffice Bouwen, Wonen & Bedrijven (BW&B) Teamleiders BW&B Medewerkers Frontoffice BW&B |
|
Sector Werk en Inkomen |
||||
Het nemen van besluiten op aanvraag of ambtshalve omtrent het toekennen, wijzigen, intrekken of beëindigen van uitkeringen inclusief het opleggen van maatregelen. |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders Consulenten Werk en Inkomen |
Consulenten Werk en Inkomen m.b.t. besluiten voortvloeiende uit het kennissysteem MRE/PKO |
Het nemen van besluiten op aanvraag of ambtshalve door het zelfstandigenloket omtrent het toekennen, wijzigen, intrekken of beëindigen van uitkeringen inclusief het opleggen van maatregelen. |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders Medewerkers Zelfstandigenloket |
|
Het besluiten tot oplegging van een hersteltermijn tijdens de uitkeringsintake (CWI) of intake op het Stadskantoor. |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders Consulenten Werk en Inkomen |
Het gaat hierbij om de consulenten Werk en Inkomen tijdens de uitoefening van hun werkzaamheden |
Het vertegenwoordigen van de gemeente Zaanstad in verband met de uitvoering m.b.t. vestiging / doorhaling / wijziging van krediethypotheken. |
Burgemeester/ College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het nemen van besluiten tot buiten invordering stelling en terugvordering van uitkeringen. |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders Medewerker financiële administratie 8 |
|
Het doen van aangifte van vermoedelijke strafbare feiten omtrent verleende uitkeringen |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het afgeven van een verklaring als bedoeld is in de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP) m.b.t. de uitvoering van de Faillissementswet. |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders Consulenten Schuldhulpverlening |
|
Het nemen van besluiten omtrent het verlenen, weigeren en intrekken van subsidies in het kader van de uitvoering van de WIA-regelgeving . |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het verlenen, weigeren en intrekken van vergoedingen in het kader van de wetgeving Kinderopvang en buitenschoolse opvang (Wet Kinderopvang). Het uitoefenen van bevoegdheden in het kader van de Verordening Kinderopvang 2004. |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het inkopen van trajecten met betrekking tot uitstroom van cliënten, sociale activering en zorg/ aangaan van contracten dienaangaande. |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen |
|
Het doen van uitgaven uit Fonds de Hoop, Gemeentelijk Hulpfonds. |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het aanbieden van reïntegratietrajecten (scholing, activering, trajectovereenkomsten) in het kader van de Zaanse trajectbaan en de WIN. |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders Consulenten Werk en Inkomen |
|
Het treffen van schuldsaneringen en het budgetteren van cliënten. |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het vaststellen van het recht op een langdurigheidtoeslag (artikel 36 Wet werk en bijstand). |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders Consulenten Werk en Inkomen |
|
Wet Inburgering |
||||
Het verlenen van ontheffing van de inburgeringsplicht (artikel 6 WI) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het aanbieden van een al of niet gecombineerde inburgeringsvoorziening (artikel 19 en 20 WI) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het samenwerken en het maken van afspraken met organisaties als genoemd in artikel 21 WI. |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het vaststellen van een inburgeringsvoorziening ( artikel 22 WI) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het verrekenen van een eigen bijdrage (artikel 24 WI) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het oproepen om te verschijnen en gegevens te verstrekken (artikel 25 WI) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het bepalen van de aanvangstermijn voor oudkomers (artikel 26 WI) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het vaststellen van een identiteit (artikel 27 WI) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Opleggen en afhandelen van een bestuurlijke boete (artikelen 29, 30, 31, 32, 33, 37, 38, 39, 340, 41, 42, 43 WI) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het verrekenen van een bestuurlijke boete (artikel 44 WI) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het opnemen van het sofi-nummer (burgeridentificatienummer) in de registratie (artikel 49 WI) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het aanwenden van de reserves van de rijksbijdrages (artikel 65 en 66 WI) |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
|
Het uitreiken van een certificaat en het vermelden van de behaalde niveaus als bedoeld in artikel 1 en 2 van de Regeling Certificaat inburgering oudkomers |
College |
Directeur Dienst Publiek |
Hoofd Sector Werk en Inkomen Hoofden afdeling Werkpoort en de afdeling Werk, Participatie en Inkomen en afdeling Beleid & Bedrijfsvoering Teamleiders |
2.
dat dit Partieel Ondermandaatsbesluit dienst Publiek III, 2007 in werking treedt op 1 mei 2007;
3.
het college in kennis te stellen van dit besluit;
4.
dat dit besluit kan worden aangehaald als Partieel Ondermandaatsbesluit Dienst Publiek III, 2007;
5.
dit besluit bekend te maken door plaatsing in het Gemeenteblad.
Ondertekening
Zaanstad, 1 mei 2007,
Directeur Dienst Publiek
Drs. W. Blok
Toelichting Partieel Ondermandaatsbesluit Dienst Publiek III., 2007
Gebleken is dat de bevoegdheden uit een aantal artikelen van de Algemene Plaatselijke Verordening niet waren ondergemandateerd. Het ondermandaat van een aantal andere bevoegdheden uit de APV was gelegd bij de Dienst Concern.
Voorts is een aantal bevoegdheden welke rechtstreeks samenhangen met de handhaving van de Algemene Plaatselijke Verordening ondergemandateerd aan de Dienst Wijken, afdeling Milieu & Gebruikstoezicht.
Per 1 mei 2007 is de Wet Inburgering (WI) in werking getreden en is een aantal veranderingen in de bedrijfsvoering en de functiebenaming van de medewerkers van de Sector backoffice Sociale Zaken opgetreden. Voorts is bij besluit van 20 maart 2007 van het MT van de Dienst Publiek het besluit genomen dat de Sector BO Sociale Zaken per 1 mei 2007 Sector Werk en Inkomen zal heten. De veranderingen zijn vertaald in dit Partieel Ondermandaatsbesluit.
Met de inwerkingtreding van dit Partieel Ondermandaatsbesluit Dienst Publiek III vervallen de corresponderende ondermandaten uit het Ondermandaatsbesluit Dienst Publiek van 9 januari 2007.
Voor de overige toelichting wordt verwezen naar de Toelichting bij het Ondermandaatsbesluit dienst Publiek van 9 januari 2007.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl