Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR440783
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR440783/1
Instellen onderzoekscommissie naar het PenO beleid van de gemeente Zevenaar
Geldend van 07-02-2017 t/m heden
Intitulé
Instellen onderzoekscommissie naar het PenO beleid van de gemeente ZevenaarRAADSBESLUIT
De raad van de gemeente Zevenaar;
overwegende dat op 21 oktober 2015 de raad een motie heeft aangenomen, waarbij is uitgesproken dat er een enquêtecommissie ex artikel 155a van de Gemeentewet moet worden ingesteld met de opdracht het PenO beleid in de gemeente Zevenaar te onderzoeken en dat daartoe een raadsvoorstel dient te worden voorbereid;
gelezen het voorstel van de initiatiefnemer;
gelet op artikel 155a van de Gemeentewet;
Onderwerp |
Voorstelnummer |
Raadsenquête Zevenaar |
INT/15/711164 |
b e s l u i t :
- I.
De volgende personen te benoemen tot leden van de Enquêtecommissie gemeente Zevenaar: - dhr. F.W. van Dijk (voorzitter) - dhr. A. Ok (plv. voorzitter) - dhr. E.R. van der Schaft
- II.
De griffier namens het Presidium tot secretaris van de commissie aan te wijzen.
- III.
De commissie te belasten met een onderzoek naar het PenO beleid van de gemeente Zevenaar. Centraal staat de vraag, naar aanleiding van een uitspraak van de CRvB van 15 maart 2015 waarin het college een tekortschieten in zorgplicht is verweten, of het huidige PenO beleid voldoende waarborgen biedt voor een veilig werknemersklimaat. De raad wil dit mede onderzocht zien vanuit een blik naar het verleden, door te bezien wat de mogelijke oorzaak van het tekortschieten in zorgplicht is geweest en welke veranderingen zich in de tussentijd hebben voorgedaan.
IV. De commissie op te dragen voorgaande onderzoeksopdracht nader uit te werken en neer te leggen in een Plan van Aanpak, waarin tevens aandacht wordt besteed aan de volgende punten:
- Planning onderzoek
- Taakverdeling commissieleden
- Noodzakelijke ondersteuning intern en extern
- Werkruimtes
-Communicatie en informatieprotocol
- Geheimhoudingsaspecten
- Begroting onderzoek
Dit plan van aanpak met bijbehorende budgetaanvraag zo spoedig mogelijk ter accordering voor te leggen aan de raad.
V.Een budget ter beschikking te stellen van € 15.000,- en dit te dekken uit de algemene reserve.
Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Zevenaar,
gehouden op 27 januari 2016.
De griffier, De voorzitter,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl