Regeling vervallen per 01-01-2020

Mandaatbesluit griffiepersoneel

Geldend van 15-12-2012 t/m 31-12-2019

Intitulé

Mandaatbesluit griffiepersoneel

De werkgeverscommissie van de gemeente Brummen;

gelet op artikel 10.3 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 1, derde lid van de Verordening werkgeverscommissie;

besluit vast te stellen het 'Mandaatbesluit griffiepersoneel'.

Artikel 1 Inhoud mandatering

  • 1. De bevoegdheid tot het nemen van personele besluiten ten aanzien van de op de griffie werkzame ambtenaren, met uitzondering van de griffier, te mandateren aan de griffier.

  • 2. Tot het mandaat behoort mede het afdoen en voeren van correspondentie ter zake van de toegekende bevoegdheden, alsmede het (doen) treffen van voorbereidings- en uitvoeringshandelingen.

Artikel 2 Randvoorwaarden mandatering

  • 1. De in mandaat te nemen besluiten dienen in overeenstemming te zijn met alle ter zake geldende regelingen, het door de raad en werkgeverscommissie gevoerde beleid en mogen niet leiden tot een budgetoverschrijding.

  • 2. Indien redelijkerwijs te verwachten is dat een in mandaat te nemen besluit bestuurlijke of politieke implicaties kan hebben, wordt de mandaatgever in de gelegenheid gesteld zijn wensen of bedenkingen over een ontwerp van het te nemen besluit, vergezeld van een advies van gemandateerde, naar voren te brengen.

Artikel 3 Citeertitel en inwerkingtreding

Dit besluit wordt aangehaald als 'Mandaatbesluit griffiepersoneel' en treedt in werking op de dag volgende op die van zijn bekendmaking.

De werkgeverscommissie van Brummen,

J.W. de Jonge, voorzitter