Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR608370
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR608370/1
Mandaatbesluit BIJ12 inzake de Uitvoeringsregeling vergoeding ganzenrustgebieden Drenthe
Geldend van 28-02-2018 t/m 09-09-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-11-2017
Intitulé
Mandaatbesluit BIJ12 inzake de Uitvoeringsregeling vergoeding ganzenrustgebieden DrentheArtikel 1 Begripsbepaling
In dit besluit wordt verstaan onder:
- a.
BIJ12: uitvoeringsorganisatie van de gezamenlijke provincies, zijnde onderdeel van de Vereniging het Interprovinciaal Overleg;
- b.
directeur: directeur van BIJ12 of diens waarnemer;
- c.
subsidie: subsidie op grond van de Uitvoeringsregeling vergoeding ganzenrustgebieden provincie Drenthe.
Artikel 2 Mandaat
- 1.
De directeur is gemandateerd, gevolmachtigd en gemachtigd om namens Gedeputeerde Staten:
- a.
te beslissen op en stukken te ondertekenen betreffende het verlenen van subsidies;
- b.
betalingen te verrichten in verband met subsidies zoals bedoeld onder a;
- c.
te beslissen en stukken te ondertekenen betreffende de verschuldigdheid en de hoogte van een dwangsom bij niet tijdig beslissen op een aanvraag, wettelijke rente en terugvordering bij onverschuldigde betaling in verband met besluiten als bedoeld onder a;
- d.
(beslis)termijnen te verdagen, opschorten, en verlengen;
- e.
overige correspondentie te voeren, niet zijnde besluiten in de zin van de Algemene wet bestuursrecht en niet zijnde besluiten waaraan een financiële verplichting is verbonden.
- a.
- 2.
De directeur is gemandateerd, gevolmachtigd en gemachtigd om namens Gedeputeerde Staten medewerkers te machtigen om Gedeputeerde Staten te vertegenwoordigen in gedingen aanhangig bij de bestuursrechter in verband met besluiten als bedoeld in het eerste lid.
- 3.
De directeur is gemachtigd om aan de gegadigde van een subsidie nadere gegevens te vragen die naar zijn oordeel nodig zijn voor het vaststellen van de hoogte van de subsidie of om te beoordelen of wordt voldaan aan de eisen ter voorkoming van ongeoorloofde staatssteun.
Artikel 3
In de navolgende gevallen bespreekt de directeur van BIJ12 voorgenomen beslissingen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, met de directeur-secretaris voornoemd dan wel met een bevoegd vertegenwoordiger van de provincie Drenthe:
- a.
bij politiek-bestuurlijke en aanmerkelijke financiële risico’s;
- b.
bij twijfel omtrent de reikwijdte of toepassing van dit ondermandaatbesluit.
Artikel 4 Instructies
- 1.
De gemandateerde neemt bij de uitoefening van de bevoegdheden, bedoeld in artikel 2, de voorschriften van de Uitvoeringsregeling vergoeding ganzenrustgebieden Drenthe in acht en handelt in overeenstemming met de Algemene wet bestuursrecht en andere van toepassing zijnde regelgeving.
- 2.
De gemandateerde stelt de provincie jaarlijks in kennis van de besluiten en betalingen, bedoeld in artikel 2.
- 3.
De gemandateerde oefent zijn mandaat niet uit als hij bij het te nemen besluit een persoonlijk belang heeft als bedoeld in artikel 2:4 van de Algemene wet bestuursrecht.
Artikel 5 Ondermandaat
- 1.
De directeur kan ter uitoefening van de in artikel 2 gemandateerde bevoegdheden alleen schriftelijk ondermandaat verlenen aan onder hem ressorterende leidinggevende functionarissen.
- 2.
De directeur informeert Gedeputeerde Staten over verleend ondermandaat.
Artikel 6 Ondertekening
De ondertekening als bedoeld in artikel 2, eerste lid, luidt:
- a.
krachtens dit besluit in ondermandaat:
Gedeputeerde Staten van Drenthe,
namens dezen,
(naam)
Directeur BIJ12
- b.
en in ondermandaat op grond van artikel 4, eerste lid:
Gedeputeerde Staten van Drenthe,
namens dezen,
Directeur BIJ12,
namens deze,
[naam houder ondermandaat]
Artikel 7 Afleggen verantwoording
De directeur is verantwoording schuldig aan Gedeputeerde Staten over dit mandaatbesluit. Zij legt verantwoording af door middel van het jaarverslag.
Artikel 8 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als: Mandaatbesluit Uitvoeringsregeling vergoeding ganzenrustgebieden Drenthe.
Artikel 9 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag na publicatie in het Provinciaal Blad waarin het wordt geplaatst en werkt terug tot 1 november 2017.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl