Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR618640
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR618640/1
Regeling vervallen per 08-06-2022
Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2018
Geldend van 25-12-2018 t/m 07-06-2022 met terugwerkende kracht vanaf 19-12-2018
Intitulé
Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2018Burgemeester en wethouders van de gemeente Hulst
Gelet op
- •
De artikelen 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen
- •
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
- •
Artikel 156 Gemeentewet
- •
De verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014
BESLUIT:
Vast te stellen de volgende:
Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2018
Artikel 1: Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente
-
1. Met inachtneming van het besluit als bedoel in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie personen, kunnen gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Hulst worden verstrekt, voor zover deze organen deze nodig hebben voor de uitvoering van de hen opgedragen taken;
-
2. De verstrekkingen als bedoeld in lid 1, kunnen plaatsvinden door middel van rechtstreekse raadpleging van de basisregistratie personen (ad hoc verstrekkingen), door spontane verstrekkingen en selectie;
-
3. De organen van de gemeente aan wie gegevens worden verstrekt, de categorie(ën) van personen die het betreft, de gegevensset en de wijze van verstrekken zijn vermeld in bijlage 1.
-
4. Het hoofd van de afdeling onder wiens verantwoordelijkheid de basisregistratie personen wordt bijgehouden, wijst de organen van de gemeente aan, aan wie gegevens worden verstrekt, de categorie van personen die het betreft, de gegevensset en de wijze van verstrekken.
Artikel 2: Verstrekkingen aan derden
-
1. Met inachtneming van het bepaalde in artikel 3, kunnen over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Hulst en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Hulst was, gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente;
-
2. Over een ingezetene van de gemeente Hulst kunnen gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan een derde, die voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingezetene wiens gegevens worden verstrekt;
-
3. Over een ingezetene van de gemeente Hulst kunnen gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan diens echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner mits deze is ingeschreven op hetzelfde adres als betrokkene.
-
4. Over een minderjarige ingezetene van de gemeente Hulst kunnen gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan diens ouder mits deze is ingeschreven op hetzelfde adres als betrokkene.
-
5. De verstrekking als bedoeld in lid 1 van dit artikel vindt slechts plaats voor zover deze noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de derde en het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet aan die verstrekking in de weg staan;
-
6. De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
-
7. Het college verstrekt op grond van lid 2 in geen geval gegevens uit de Basisregistratie Personen, indien een van onderstaande situaties van toepassing is op dit verzoek:
- a.
de derde heeft geen voorafgaande schriftelijke toestemming van de ingeschrevene over wie gegevens worden verstrekt;
- b.
de ingeschrevene over wie gegevens worden verstrekt, heeft een verzoek om verstrekkingsbeperking gedaan, zoals bedoeld in artikel 3:21 wet BRP;
- c.
de derde betreft een (rechts)persoon met winstoogmerk;
- d.
de derde kan op minder ingrijpende wijze zijn doel of doelgroep bereiken;
- e.
het verzoek betreft een commercieel belang;
- f.
het verzoek betreft incassowerkzaamheden;
- g.
het verzoek wordt niet met een redelijke tussenpoos gedaan ten opzichte van een eerder verzoek.
- h.
het doel betreft een reünie;
- i.
het doel betreft het opsporen van vermiste personen of het herstellen van contact tussen familieleden, anders dan door Vereniging Het Nederlandse Rode Kruis of Stichting Ambulante FIOM;
- j.
het doel betreft de bijhouding van een administratie van leden, donateurs of begunstigers;
- k.
het verzoek betreft andere gegevens dan de in artikel 3.9 lid 4 wet BRP genoemde gegevens en de wijk-buurtcode in de BRP.
- a.
Artikel 3: Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belangen en categorieën derden
-
1. Als werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang worden aangewezen de werkzaamheden als genoemd in bijlage 2 van deze regeling;
-
2. Als categorieën van derden die de in lid 1 genoemde werkzaamheden uitvoeren, worden aangewezen de categorieën als genoemd in bijlage 2.
Artikel 4: Overige bepalingen
In gevallen, de uitvoering van deze regeling betreffende, waarin deze regeling niet voorziet, beslist het college.
Artikel 5: Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Deze regeling treedt in werking met ingang op de dag na publicatie.
-
2. Deze regeling kan worden aangehaald als: Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2018.
-
3. De “Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014” van 26 augustus 2014 vervalt na de inwerkingtreding van dit reglement.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 18 december 2018.
De secretaris,
De heer S. ter Wal
De burgemeester,
De heer J.F. Mulder
Bijlage 1
tabel 1 behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2018 en bevat een opgave van de organisatieonderdelen en de taken die deze uitvoeren waarvoor gegevens uit de BRP kunnen worden verstrekt. De kolommen 6 t/m 9 bevatten de wijze waarop gegevens kunnen worden verstrekt. De cijfers in kolom 6 en 9 verwijzen naar de gegevensprofielen in tabel 2 en de mutaties in tabel 3
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6* |
7* |
8* |
9* |
Organisatie-onderdeel |
Taak |
Doel-omschrijving |
Categorie(ën) van betrokkenen |
Rechtmatige grondslag |
||||
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Verklaringen omtrent het gedrag |
Inname en verwerken aanvragen verklaring omtrent het gedrag |
Aanvragers verklaring omtrent het gedrag |
Wet op de justitiële gegevens |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Naturalisaties, opties en verlies Nederlander-schap |
Uitvoering geven aan Nederlandse nationaliteits-wetgeving m.b.t. naturalisatie en opties; beoordelen verlies voormalige nationaliteit |
Aanvragers en optanten |
Rijkswet op het Nederlander-schap; Nationaliteits-recht andere landen |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Burgerlijke Stand |
Voorbereiden en verlijden van akten van de burgerlijke stand |
Personen op wie akten van de burgerlijke stand betrekking hebben en de aangevers |
Burgerlijk Wetboek; Besluit Burgerlijke Stand |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Basisregistratie personen |
Bijhouden van de basisregistratie personen van de gemeente Hulst |
Ingeschrevenen |
Wet basisregistratie personen |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Stembureau-leden |
Benoeming leden stembureau; instructie; indeling en uitbetaling vergoeding |
Kandidaat stembureau-leden |
Kieswet (E4) |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Reis-documenten |
Behandelen aanvragen reis-documenten |
Aanvragers reis-documenten |
Paspoortwet, -besluit, -uitvoerings-regeling |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Reis-documenten |
Uitreiken van reis-documenten |
Aanvragers reis-documenten |
Paspoortwet, -besluit, -uitvoerings-regeling |
4 |
- |
- |
- |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Rijbewijzen |
Behandelen aanvragen rijbewijzen |
Aanvragers rijbewijzen |
Rijbewijs-wetgeving; Reglement wegenverkeers-wetgeving |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Rijbewijzen |
Uitreiken van rijbewijzen |
Aanvragers rijbewijzen |
Rijbewijs-wetgeving |
4 |
- |
- |
- |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Gevonden- en verloren voorwerpen |
Afhandelen aangiften van gevonden en verloren voorwerpen |
Verliezers en vinders |
Lokale taak |
6 |
- |
- |
6 |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Parkeer-vergunningen |
Behandelen van aanvragen diverse soorten parkeer-vergunningen (oa. Bewoners) |
Personen die in aanmerking komen voor een parkeer-vergunning |
Lokale taak |
5 |
60 |
- |
- |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Lijkbezorging / gemeentelijke begraafplaats-administratie |
Uitvoeren van de Wet op de lijkbezorging. Beheer, gebruik begraafplaats en heffing grafrechten |
Overledenen en recht-hebbenden |
Wet op de Lijkbezorging; Verordening lijkbezorging |
5 |
60 |
- |
5 |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Vergunningen APV |
Behandelen aanvragen APV-vergunningen |
Aanvragers APV-vergunningen |
Gemeentewet; APV |
5 |
80 |
- |
- |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Vergunningen Drank- en horecawet (incl. integriteits-controle) |
Behandelen vergunningen drank- en horeca |
Aanvragers, ondernemers, beheerders van drank- en horeca-inrichten |
Drank- en horecawet; Wet Bibob |
5 |
80 |
- |
- |
Afdeling Publieke Dienstverlening |
Documentaire informatie-voorziening |
Postregistratie en ondersteuning interne administratieve organisatie |
Personen van wie Hulst een brief/document ontvangt of aan wie een brief wordt gestuurd |
Lokaal beleid |
- |
60 |
- |
6 |
Stafafdeling – Bestuurs-ondersteuning |
Toekennen van onder-scheidingen |
Toekennen van onder-scheidingen |
Personen die in aanmerking komen voor een onder-scheiding, voorstellers en ondersteuners |
Wetgeving mb.t. de orde van de Nederlandse Leeuw en orde van Oranje-Nassau |
6 |
- |
- |
6 |
Stafafdeling - Bestuurs-ondersteuning |
Jubilea-overzichten: 50-, 60- en 65 jarige huwelijken 90, 100, 100+ jarigen |
Felicitaties van burgemeester via brief of persoonlijk bezoek |
Personen die aan jubilea criteria voldoen |
Lokale taak |
6 |
- |
x |
6 |
Afdeling Samenleving |
Bijzondere opneming psychiatrische ziekenhuizen (BOPZ) |
Opname personen in psychiatrisch ziekenhuis |
Op te nemen personen |
Wet BOPZ |
2 |
- |
- |
2 |
Afdeling Samenleving |
Gehandicapten-parkeerkaart |
Behandelen verzoeken afgifte gehandicapten-parkeerkaarten |
Aanvragers |
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
2 |
90 |
- |
- |
Afdeling Samenleving |
Maatschappe-lijke Zorg |
Het bepalen van de compensatie-plicht en op basis daarvan wel / niet verlenen van een WMO-voorziening |
Gehandicapte of oudere met een zorgvraag die kan uitmonden in een aanvraag om een voorziening |
Verordening voorziening gehandicapten gemeente Hulst; WMO |
2 |
90 |
- |
- |
Afdeling Samenleving |
Werk en Inkomen |
Hulp bij terugkeer naar werk en zonodig voorzien in inkomen |
Aanvragers en gerelateerden |
WWB, IOAW, IOAZ, BBZ |
2 |
90 |
- |
- |
Afdeling Samenleving |
Inburgering |
Informeren van burgers over de inburgerings-plicht; faciliteren van inburgerings-voorziening; handhaven inburgerings-plicht |
(Mogelijke) inburgerings-plichtigen |
Inburgerings-wet |
2 |
90 |
- |
- |
Stichting Hulst voor Elkaar |
Maatschappe-lijke Zorg |
Uitvoeren werkzaam-heden WMO en Jeugdwet |
Personen met een hulpvraag |
WMO; Jeugdwet |
2 |
90 |
- |
2 |
Regionaal Bureau Leerplicht |
Leerplicht |
Handhaven leerplicht en voorkomen vroegtijdige schoolverlating |
Leerplichtigen en jongeren tot 23 jaar en hun ouders, voogden, verzorgers |
Leerplichtwet; Wet RMC |
- |
50 |
- |
6 |
Regionaal Bureau Leerplicht |
Leerlingen-vervoer |
Vergoeding kosten leerlingen-vervoer en regelen van vervoer |
Leerlingen; ouders, voogden, verzorgers van leerlingen |
Verordening leerlingen-vervoer |
- |
50 |
- |
6 |
Afdeling Bedrijfsvoering |
Heffing en invordering (excl. Belastingen) |
Heffen leges en bijhouden invorderings-administratie |
Debiteuren |
Invorderings-wet, leges-verordening |
6 |
70 |
- |
- |
Sabewa Zeeland |
Belastingen-heffing en invordering |
Heffen lokale belastingen en invorderings-administratie lokale belastingen |
Belasting-plichtigen en Belasting-debiteuren |
Gemeentewet, AWR, Wet WOZ; verordening reinigings-heffingen; verordening forensen-belasting; verordening honden-belasting; verordening onroerende zaakbelasting; verordening rioolheffingen; invorderings-wet |
1 |
- |
- |
1 |
Afdeling Bedrijfsvoering |
Belasting-heffing en invordering |
Heffen lokale belastingen en invorderings-administratie lokale belastingen |
Belasting-plichtigen en Belasting-debiteuren |
Gemeentewet, AWR, verordening reclame-belasting; verordening marktgelden; verordening precario; verordening toeristen-belasting |
1 |
80 |
- |
- |
Afdeling Bedrijfsvoering |
Interne controle |
Interne controle werkzaam-heden/recht-matigheid toetsen/uit-voeren op het gebied van heffing en invordering van gemeentelijke belastingen, leges en andere geldelijke ontvangsten |
Belasting-plichtigen en daaraan gerelateerden |
Gemeentewet, AWR, Wet WOZ; verordening reinigings-heffingen; verordening forensen-belasting; verordening honden-belasting; verordening onroerende zaakbelasting; verordening rioolheffingen; invorderings-wet |
6 |
70 |
- |
- |
Afdeling Wonen en Werken |
Vergunningen APV |
Behandelen aanvragen APV-vergunning |
Aanvragers APV-vergunning |
Gemeentewet, APV |
5 |
- |
- |
- |
Afdeling Wonen en Werken |
Omgevings-vergunningen |
Behandelen aanvragen omgevings-vergunningen |
Aanvrager omgevings-vergunningen |
WABO; WRO, Woningwet, Milieuwet |
5 |
80 |
- |
- |
Afdeling Wonen en Werken |
Handhaving; Openbare orde en veiligheid |
Handhaven wet- en regelgeving op het gebied van de openbare ruimte en op het gebied van openbare orde en veiligheid |
Vergunning-houders en overtreders; overtreders van de openbare orde en veiligheid |
Gemeentewet; Wetboek Strafvordering; circulaire BOA domein I |
5 |
- |
x |
5 |
Stafafdeling – P&O |
Uitkeringen na beëindigen dienstverband |
Berekenen, vastleggen en betalen van uitkeringen i.v.m. beëindiging van dienstverband en daaraan gelieerde betalingen |
(Oud) personeels-leden en (Oud) wethouders die aanspraak kunnen maken op een uitkering i.v.m. beëindiging dienstverband |
Gemeentewet, CAR/UWO bepalingen |
6 |
70 |
- |
6 |
Afdeling Bedrijfsvoering |
Datadistributie-systeem |
Het in verband brengen van de gegevens-verwerkingen |
Ingeschrevenen |
systeem-huishouding |
1 |
- |
- |
1 |
Afdeling Bedrijfsvoering |
Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) |
Straatnaam- en/of huisnummer-wijzigingen |
Inwoners die woonachtig zijn op een adres dat met een straatnaam- en/of huisnummer-wijziging te maken krijgt. |
BAG |
1 |
- |
- |
1 |
- 6*
- Ad hocvragen
- 7*
- Mutatieberichten
- 8*
- Selectieverstrekking
- 9*
- AA = Ad hoc verstrekking via mail/telefoon
Deze bijlage 1 tabel 2 behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Hulst 2018 en bevat een overzicht van de gegevens die verstrekt kunnen worden voor de uitvoering van de taken zoals die genoemd zijn in tabel 1.
Profiel 1 |
Profiel 2 |
Profiel 3 |
Profiel 4 |
Profiel 5 |
Profiel 6 |
||
Categorie gegevens |
Gegeven |
||||||
Gegevens over de burgerlijke staat |
Geslachtsnaam |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
Voornamen |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Adellijke titel of predicaat |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Geboortedatum |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Geboorteplaats |
X |
X |
X |
X |
X |
||
Geboorteland of -gebied |
X |
X |
X |
X |
X |
||
Geslacht |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Geslachtsnaam ouders |
X |
X |
X |
X |
|||
Voornaam ouders |
X |
X |
X |
X |
|||
Adellijke titel of predicaat ouders |
X |
X |
|||||
Geslacht ouders |
X |
X |
|||||
Geboortedatum ouders |
X |
X |
X |
X |
|||
Geboorteplaats ouders |
X |
X |
|||||
Aanduiding huwelijk/GP |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Geboorteland of -gebied ouders |
X |
X |
|||||
Datum huwelijk of geregistreerd partnerschap |
X |
X |
X |
X |
X |
||
Plaats huwelijk of geregistreerd partnerschap |
X |
X |
|||||
Land of gebied huwelijk of geregistreerd partnerschap |
X |
X |
|||||
Huwelijksontbinding of ontbinding geregistreerd partnerschap en reden daarvan, dan wel nietigverklaring huwelijk of geregistreerd partnerschap |
X |
X |
X |
X |
X |
||
Datum ontbinding / nietigverklaring huwelijk of geregistreerd partnerschap |
X |
X |
X |
X |
|||
Plaats ontbinding / nietigverklaring huwelijk of geregistreerd partnerschap |
X |
X |
|||||
Land of gebied ontbinding / nietigverklaring huwelijk of geregistreerd partnerschap |
X |
X |
|||||
Geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten/geregistreerde partners |
X |
X |
X |
X |
X |
||
Voornamen echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten/ geregistreerde partners |
X |
X |
X |
X |
X |
||
Adellijke titel of predicaat echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten/geregistreerde partners |
X |
X |
|||||
Geslacht echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten/ geregistreerde partners |
X |
X |
X |
X |
X |
||
Geboortedatum echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten/ geregistreerde partners |
X |
X |
|||||
Geboorteplaats echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten/ geregistreerde partners |
X |
X |
|||||
Geboorteland of -gebied echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten/ geregistreerde partners |
X |
X |
|||||
Geslachtsnaam kinderen |
X |
X |
X |
X |
|||
Voornamen kinderen |
X |
X |
X |
X |
|||
Adellijke titel of predicaat kinderen |
X |
X |
X |
||||
Geboortedatum kinderen |
X |
X |
X |
||||
Geboorteplaats kinderen |
X |
X |
|||||
Geboorteland of -gebied kinderen |
X |
X |
|||||
Overlijdensdatum |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Plaats overlijden |
X |
X |
X |
X |
X |
||
Land of gebied overlijden |
X |
X |
X |
X |
X |
||
Datum ingang rechtsgeldigheid gegevens |
X |
||||||
Datum beëindiging rechtsgeldigheid gegevens |
X |
||||||
Gegevens over curatele |
Curatele |
x |
X |
X |
|||
Datum ingang rechtsgeldigheid curatele |
X |
||||||
Datum beëindiging rechtsgeldigheid curatele |
X |
||||||
Gegevens over het gezag dat over de minderjarige wordt uitgeoefend |
Gezag door 1 ouder |
x |
X |
X |
|||
Gezag door 2 ouders |
x |
X |
X |
||||
Gezag door een derde |
x |
X |
X |
||||
1 of 2 derden, dan wel tijdelijke of voorlopige voogdij |
x |
X |
X |
||||
Geslachtsnaam, voornamen, adellijke titel of predicaat en het BSN van de ouder of ouders die gezag uitoefenen |
X |
||||||
Datum ingang rechtsgeldigheid |
X |
||||||
Datum beëindiging rechtsgeldigheid |
X |
||||||
Gegevens over de nationaliteit |
Nationaliteit of nationaliteiten, dan wel een aanduiding dat de betrokkene geen nationaliteit bezig, of een aanduiding dat de nationaliteit van de betrokkene niet kan worden vastgesteld |
X |
X |
X |
X |
||
De aantekening dat op grond van artikel 17 van de Rijkswet op het Nederlanderschap is vastgesteld dat de betrokkene niet de Nederlandse nationaliteit bezit |
X |
||||||
De aantekening dat de betrokkene op grond van de Wet betreffende de positie van Molukkers als Nederlander behandeld wordt |
X |
||||||
Datum ingang rechtsgeldigheid |
X |
||||||
Datum beëindiging rechtsgeldigheid |
X |
||||||
Gegevens in verband met het verblijfsrecht van de vreemdeling |
De aantekening in verband met het verblijfsrecht |
X |
X |
||||
Datum ingang verblijfsrecht |
X |
X |
|||||
Datum beëindiging verblijfsrecht |
X |
X |
|||||
Datum mededeling gegeven |
X |
||||||
Gegevens over de bijhoudings-gemeente en het adres in die gemeente alsmede over het verblijf in Nederland en het vertrek uit Nederland |
Bijhoudingsgemeente |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
Datum aanvang adreshouding in de gemeente |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Functie van het adres |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Straatnaam en zo nodig deel van een gemeente |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Huisnummer |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Aanduiding bij huisnummer |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Letter bij huisnummer |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Toevoeging bij huisnummer |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Lokatiebeschrijving en zonodig deel van een gemeente |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Postcode |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Datum aanvang adreshouding |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Datum aanvang verblijf in Nederland |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Vorig land of gebied van verblijf |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Datum vertrek uit Nederland |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Volgend land of gebied van verblijf |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Eerste adres van verblijf in het volgend land of gebied van verblijf |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Gegevens over het burgerservice-nummer van de ingeschrevene |
BSN |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
Datum van kracht worden BSN |
X |
||||||
Datum beëindiging BSN |
X |
||||||
Gegevens over de burgerservice-nummers van de ouders, de echtgenoot van wel de geregistreerde partner, de eerdere echtgenoten of eerdere geregistreerde partners en de kinderen |
BSN ouder |
X |
X |
X |
|||
BSN echtgenoot/geregistreerd partner |
X |
X |
X |
X |
|||
BSN eerdere echtgenoot |
X |
X |
|||||
BSN eerdere geregistreerde partner |
X |
X |
|||||
BSN kind |
X |
X |
X |
||||
Data van kracht worden BSN |
X |
||||||
Data beëindiging BSN |
X |
||||||
Gegevens over het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot, de geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of de eerdere geregistreerde partner |
eigen geslachtsnaam (E) |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
Geslachtsnaam echtgenoot, geregistreerde partner, eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner (P) |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Geslachtsnaam echtgenoot, geregistreerde partner, eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner vooraf aan de eigen geslachtsnaam (V) |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Geslachtsnaam echtgenoot, geregistreerde partner, eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner volgend op de eigen geslachtsnaam (N) |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Datum ingang van het gegeven over het naamgebruik |
X |
||||||
Datum beëindiging van het gegeven over het naamgebruik |
X |
||||||
Gegevens die noodzakelijk zijn in verband met de uitvoering van de Kieswet |
Aanduiding omtrent het Europees kiesrecht |
X |
X |
||||
Datum verzoek of mededeling Europees kiesrecht |
X |
||||||
Einddatum uitsluiting Europees kiesrecht |
X |
||||||
Aanduiding omtrent de uitsluiting van het kiesrecht |
X |
X |
|||||
Einddatum uitsluiting kiesrecht |
X |
||||||
Gegevens die noodzakelijk zijn in verband met de uitvoering van de Paspoortwet |
Soort Nederlands reisdocument |
X |
X |
||||
Documentnummer Nederlands reisdocument |
X |
X |
|||||
Datum van verstrekking Nederlands reisdocument |
X |
X |
|||||
Autoriteit die het Nederlands reisdocument heeft verstrekt |
X |
X |
|||||
Datum einde geldigheidsduur Nederlands reisdocument |
X |
X |
|||||
Datum inhouding/vermissing Nederlands reisdocument |
X |
X |
|||||
Aanduiding inhouding/vermissing Nederlands reisdocument |
X |
X |
|||||
Signalering m.b.t. verstrekking of inhouding Nederlands reisdocument |
X |
X |
|||||
Datum ingang rechtsgeldigheid gegeven |
X |
X |
Deze bijlage 1 tabel 3 behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Hulst 2018 en bevat een overzicht van de mutaties die verstrekt kunnen worden voor de uitvoering van de taken zoals die genoemd zijn in tabel 1.
Via Datadistributiesysteem |
|||||
Mutatiesoorten |
Profiel 50 |
Profiel 60 |
Profiel 70 |
Profiel 80 |
Profiel 90 |
Persoon |
X |
X |
X |
X |
X |
Adres |
X |
X |
X |
X |
X |
Vernaming |
X |
X |
X |
X |
X |
Vernummering |
X |
X |
X |
X |
X |
Postcode |
X |
X |
X |
X |
X |
Immigratie |
X |
X |
|||
Emigratie |
X |
X |
X |
||
Vervolginschrijving |
X |
X |
X |
X |
X |
Vervolguitschrijving |
X |
X |
X |
X |
X |
Huwelijksluiting |
X |
X |
X |
||
Huwelijksontbinding |
X |
X |
|||
Partnerschapsontbinding |
X |
X |
|||
Partnerschapsluiting |
X |
X |
|||
Kind |
|||||
Nationaliteit |
X |
X |
|||
Verblijfsftitel |
X |
||||
Naam |
X |
X |
X |
X |
X |
Ouder |
|||||
Overlijden |
X |
X |
X |
X |
X |
Overlijden partner |
Bijlage 2 behorend bij artikel 3 regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2018
(Verstrekking blijft achterwege indien de betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wbrp verzocht heeft om geheimhouding).
Werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang BRP |
Categorie derde BRP |
Bevorderen van culturele en maatschappelijke vaardigheden inwoners. Tegengaan analfabetisme |
Bibliotheken |
Terugvinden van nabestaanden i.v.m. begraven en cremeren van inwoners van de gemeente |
Niet gemeentelijke crematoria en begraafplaatsen |
Bevorderen cultuur en behoud van cultureel erfgoed |
Cultuurorganisaties die een subsidie van de gemeente ontvangen |
Ondersteunen van organisaties in de gemeente die goede doelen voor de inwoners nastreven |
Fondsverwervende organisaties met erkenning van het CBF |
Maatschappelijke dienstverlening |
Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op het terrein van maatschappelijke dienstverlening |
Algemene en geestelijke gezondheidszorg |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van algemene- en geestelijke gezondheidszorg |
Kinderopvangwerk |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van kinderopvang |
Jeugdwelzijnswerk |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van jeugdwelzijn |
Ouderenzorg |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van ouderenzorg |
Gehandicaptenzorg |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van gehandicaptenzorg |
Sociale werkvoorziening |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van sociale werkvoorziening |
Onderwijs – bijhouden leerlingenadministratie |
Niet-gemeentelijke onderwijsinstellingen |
Sociaal-Juridische zorgverlening |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van sociaal juridische zorgverlening |
Geestelijke en maatschappelijke zorg |
Kerken in de gemeente die geen gegevens ontvangen via de SILA |
Schuldhulpverlening |
Schuldhulpverleningsinstanties |
Bevorderen inburgering |
Niet-gemeentelijke inburgeringbureaus |
Migrantenhulp |
Migrantenorganisaties in de gemeente |
Ouderenondersteuning |
Ouderenorganisaties |
Onderlinge hulp patiënten |
Patiëntenverenigingen |
Bevorderen van sportgezondheid |
Sportverenigingen en organisaties |
Bevorderen van de zelfredzaamheid |
Thuiszorgorganisaties |
Maatschappelijke of filantropische doelen |
Instellingen, verenigingen en stichtingen op het gebied van maatschappelijke of filantropische doelen |
Bevordering vrouwenwelzijn |
Vrouwenorganisaties |
Eerlijke verdeling van sociale woonruimte en tegengaan woonfraude; bijhouden huurdersadministratie |
Woningcorporaties |
Patiëntenzorg, het verlenen van medische zorg en innen van rekeningen i.v.m. de verleende zorg |
Ziekenhuizen |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl