Regeling vervallen per 01-01-2020

Procedure voor de vergoeding van een beeldschermbril

Geldend van 25-01-2016 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 15-11-2011

Intitulé

Procedure voor de vergoeding van een beeldschermbril

Beeldschermbril

Procedure voor de vergoeding van een beeldschermbril

Inhoudsopgave

  • Artikel 1

  • Artikel 2

  • Artikel 3

  • Artikel 4

  • Artikel 5

  • Artikel 6

  • Artikel 7

Artikel 1

Als de medewerker van mening is dat zijn oogklachten verband houden met zijn beeldschermwerk dan bespreekt hij dit met zijn leidinggevende. De leidinggevende maakt een afspraak met de werkplekdeskundige binnen de gemeente Lochem.

Artikel 2

De werkplekdeskundige controleert de werkplek van de medewerker. Hierbij wordt gekeken naar de afstand tussen de ogen en het beeldscherm. Als blijkt dat de klachten na een juiste inrichting en gebruik van de werkplek blijven bestaan, wordt toestemming verleend om bij een opticien de ogen te laten opmeten en te laten testen op geschiktheid voor een beeldschermbril. De keuze voor het type glazen wordt bepaald door de opticien.

Artikel 3

De kosten van het montuur en glazen tezamen, worden vergoed tot een maximum van € 250,-waarvan de kosten van het montuur maximaal € 50,- mogen bedragen. De factuur wordt ingediend bij de Arbo-coördinator. De factuur bevat een duidelijke specificatie van de lenssterkten en de kwalificatie beeldschermbril.

Artikel 4

De beeldschermbril wordt in de regel eens per 3 jaar verstrekt. Als er sprake is van een tussentijdse wijziging van de sterkte van de glazen, kan ook binnen de periode van 3 jaar een aangepaste bril worden verstrekt. Hiervoor dient dezelfde procedure gevolgd te worden als bij de verstrekking van de eerste beeldschermbril en geldt dezelfde vergoeding.

Artikel 5

Verlies of beschadiging van de beeldschermbril is voor rekening van de medewerker.

Artikel 6

De medewerker is vrij in de keuze van een opticien. Wel moet uit de nota duidelijk blijken dat het een beeldschermbril betreft.

Artikel 7

Voor informatie kan de medewerker terecht bij de Arbo-coördinator