Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR54300
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR54300/1
Regeling vervallen per 01-01-2013
Richtlijnen ten behoeve van jubilea en afscheid e.d. 2010
Geldend van 01-01-2010 t/m 31-12-2012
Intitulé
RICHTLIJNEN TEN BEHOEVE VAN JUBILEA EN AFSCHEIDHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Noordoostpolder,
Overwegende;
dat de huidige richtlijnen bijstelling behoeven
B E S L U I T:
vast te stellen de volgende
RICHTLIJNEN TEN BEHOEVE VAN JUBILEA EN AFSCHEID e.d. 2010
Richtlijnen ten behoeve van jubilea en afscheid e.d. 2010
Ieder jubileum, ieder afscheid e.d. is anders.
Het gaat immers om omstandigheden en wensen, die per persoon erg verschillend kunnen zijn. Daarom zijn dit richtlijnen, zodat iedere medewerker de aandacht krijgt die past bij de situatie en die hij/zij kan waarderen.
Met deze richtlijnen geven we aan wat mogelijkheden zijn. Het blijft echter maatwerk. De medewerker bepaalt in overleg met zijn direct leidinggevende wat wenselijk is.
We gaan er vanuit dat de keuzes die gemaakt worden passen binnen de financiële mogelijkheden die in de richtlijnen staan.
Aan de onderstaande gelegenheden kan de volgende aandacht worden geschonken:
Persoonlijke vieringen:
Verjaardag (50 jaar) |
-Abraham/Sarah t.w.v. € 25 |
Huwelijk/Geregistreerd partnerschap |
-Persoonlijke cadeau/bloemen t.w.v. € 100 |
12,5 jarig huwelijksjubileum |
-Bloemen t.w.v. € 25 |
25 jarig huwelijksjubileum |
-Bloemen t.w.v. € 25 |
Geboorte kind/Adoptie |
-Bloemen t.w.v. € 25 |
Ambts- en dienstjubileumvieringen:
12,5 jaar gemeentedienst (NOP):
- -
receptie in kantine gemeentehuis/gemeentewerf afhankelijk van werkplek óf
- -
extern borrelen/lunchen met partner en directe collega’s van het cluster
- -
voor € 15 per persoon
- -
persoonlijk cadeau/bloemen van € 100
25/40 jaar in gemeentedienst (NOP):
- -
receptie in kantine gemeentehuis/gemeentewerf óf
- -
etentje met partner en directe collega’s van het cluster + op aanwijzing van de jubilaris max. 10 collega’s uit de organisatie
- -
voor € 40 per persoon
- -
persoonlijk blijvend cadeau/bloemen van € 480
25/40 jarig ambtsjubileum:
- -
receptie in kantine gemeentehuis/gemeentewerf afhankelijk van werkplek óf
- -
etentje met partner en directe collega’s van het cluster + op aanwijzing van de jubilaris max. 10 collega’s uit de organisatie
- -
voor € 40 per persoon
- -
persoonlijk cadeau/bloemen van € 100
- -
gratificatie
Afscheidsvieringen:
Dienstverband 0 – 1 jaar / uitzendkrachten, stagiaires, gedetacheerden, externen:
- -
afscheid van het cluster met gebak en/of bloemen
- -
persoonlijk cadeau/bloemen van € 40
Dienstverband van 1 - 2 jaar:
- -
receptie met medewerkers van het cluster óf
- -
extern borrelen/lunchen met partner en directe collega's van het cluster
- -
voor € 15 per persoon
- -
cadeau gemeente naar keuze van € 40
- -
persoonlijk cadeau/bloemen van € 75
Dienstverband van 3 - 4 jaar:
- -
receptie voor medewerkers bestuursdienst, leden college burgemeester en wethouders, specifieke contacten met raadsleden en/of externe contacten óf
- -
extern borrelen/lunchen met partner en directe collega’s van het cluster
- -
voor € 15 per persoon
- -
cadeau gemeente naar keuze van € 40
- -
persoonlijk cadeau/bloemen van € 100
Dienstverband van 5 jaar en langer:
- -
receptie voor medewerkers bestuursdienst, leden college burgemeester en wethouders, specifieke contacten met raadsleden en/of externe contacten óf
- -
etentje met partner en directe collega’s van het cluster + op aanwijzing van de vertrekkende collega max. 10 collega’s uit de organisatie
- -
voor € 40 per persoon
- -
cadeau gemeente naar keuze van € 40
- -
persoonlijk cadeau/bloemen van € 15 per dienstjaar met een minimum van € 140
Directe collega’s als genodigden voor borrel/lunch of etentje zijn:
Als het een medewerker betreft: directe collega’s van het cluster
clustermanager.
Als het een clustermanager betreft: medewerkers eigen cluster,
collega clustermanagers van de eigen eenheid, eenheidsmanagers.
Als het een eenheidsmanager betreft: clustermanagers van de eigen eenheid, collega eenheidsmanagers, gemeentesecretaris, college van burgemeester en wethouders.
Aanvullende afspraken met betrekking tot recepties (afscheid of jubilea)
Aanvangstijd: |
medewerkers binnendienst vanaf 16.00 uur (vrijdags 15.30 uur) medewerkers buitendienst vanaf 15.30 uur |
Duur: |
anderhalf uur |
Consumpties: |
drankje + hapje |
Genodigden: |
medewerkers bestuursdienst, collegeleden en externen (bv. oud-collega’s, familie, relaties) in overleg met de cluster/eenheids-manager, tenzij de medewerker het in kleinere kring wil vieren |
Externe vieringen
Externe vieringen vinden binnen de grenzen van de gemeente Noordoostpolder plaats. De locatie wordt in overleg met de direct leidinggevende van betrokkene bepaald.
Verantwoordelijkheden bij uitvoering
De clustermanager is verantwoordelijk voor het tijdig doorgeven van geboorte, huwelijk/geregistreerd partnerschap, datum receptie e.d.
Cluster BMO/p&o is (inhoudelijk) verantwoordelijk voor het vastleggen van:
- ·
de ruimte (recepties);
- ·
de cadeaus;
- ·
de receptie;
- ·
de afstemming tussen bestuur, cluster en de betreffende medewerker en clusterservice voor wat de uitvoering betreft (deze afstemming vindt vooraf plaats).
Cluster Service is verantwoordelijk voor de uitvoering op het gebied van:
- ·
indeling ruimte (binnen gemeentehuis);
- ·
catering;
- ·
verdere organisatie.
Slotbepalingen
- 1.
Op welke wijze er ook aandacht aan het afscheid/jubileum wordt geschonken, de werkgever zal, als aanbieder van de faciliteiten, de viering altijd bijwonen, of zich laten vertegenwoordigen.
- 2.
Behalve clusters kennen we natuurlijk ook nog een aantal afdelingen, hierop zijn dezelfde richtlijnen van toepassing.
- 3.
Deze richtlijnen treden in werking met ingang van 1 januari 2010.
- 4.
Zij kan worden aangehaald als “Richtlijnen t.b.v. jubilea en afscheid e.d. 2010”.
- 5.
Hierbij wordt de in mei 2008 vastgestelde “richtlijnen ten behoeve van jubilea, afscheid e.d. van ambtenaren werkzaam bij de gemeentelijke bestuursdienst” ingetrokken.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl