Regeling vervallen per 01-07-2014

Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college

Geldend van 11-12-2012 t/m 30-06-2014

Intitulé

Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college

Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;

gelet op artikel 1 van het Reglement van orde college;

besluit:

vast te stellen het volgende Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college.

Artikel 1 Begripsbepalingen

In dit besluit wordt verstaan onder:

Artikel 2 Portefeuilleverdeling (collegebesluit 11 december 2012)

Portefeuillehouder Burgemeester drs. F.H. Buddenberg

Portefeuillehouder 1e loco- burgemeester P.W.M.M. van Haagen

Portefeuillehouder 2e loco- burgemeester drs. J.S. van Egmond

Portefeuillehouder 3e loco- burgemeester drs. J.A. van Staalduine

Portefeuillehouder 5e loco- burgemeester H.P.G. van Alphen

Bestuurszaken:

Financiën en Grondzaken:

Glastuinbouw en duurzaamheid:

Ruimtelijke ordening:

Welzijn, sociale zaken en zorg:

Bestuurlijke samenwerking

Planning en control

Agro- economie

Ruimtelijke ordening

Welzijnsbeleid en -voorzieningen

Burgerparticipatie

Financieel beleid

Greenport (duurzaamheid, innovatie)

Structuurvisie

Gezondheidsbeleid en –zorg (m.u.v.

Burgerzaken

Financiële administratie

FES (incl. Oude Polder)

Bouw- en woningtoezicht

GGD- Zuid-Holland West)

Bezwaar en beroep

Treasury

Mobiliteit:

Bouwvergunningen

Kunst & cultuur

Ombudsfunctie

Deelnemingen

Mobiliteitsplan

Groen, water en recreatie:

Monumentenzorg

Communicatie

Belastingen

Aanleg van wegen

Recreatiebeleid

Vrijwilligersbeleid

Haaglanden

Beheer grondexploitaties

Openbaar vervoer

Recreatieve voorzieningen

Mantelzorg

Veiligheid:

Inkoop & aanbesteding

Alternatieve vervoermiddelen

Toerisme

Participatiebeleid

Brandweer

Welzijn, sociale zaken en zorg:

Parkeerbeleid

Waterhuishouding

Volwassenenonderwijs

Politie

GGD- Zuid-Holland West

Onderwijs:

Ouderenbeleid:

Sociale voorzieningen

Rampenbestrijding

Beheer openbare ruimte:

Onderwijsbeleid

Ouderenbeleid algemeen

Ontwikkelingssamenwerking

Openbare orde

Lid AB en DB Avalex

Basis- en voortgezet onderwijs

Seniorenhuisvesting

Publiekszaken:

Handhaving vergunningen

Economie

Speciaal onderwijs

Wozoco’s

Dienstverlening front- en backoffice

Milieuhandhaving

Werkgelegenheid (algemeen)

Leerlingenvervoer

Woonservicezones

Regeldruk- en administratieve lastenverlichting

Integrale veiligheid

Economische zaken

Leerplicht (handhaving)

Welzijn en participatie

Natuur en milieu:

 

Bedrijvenloket

Onderwijsaccommodaties

Toegankelijkheid openb. ruimte

Natuur- en milieubeleid

 

Wonen:

Zorgnetwerken

Ouderenzorg

Milieuprojecten

 

Volkshuisvestingsbeleid Woonvisie

Kinderopvang:

Wijkgericht werken

Milieukwaliteit lucht en geluid

 

Woonkwaliteit

Kinderopvang

Wijkgericht werken

Milieuvergunningen

 

Bouwprogramma’s

Peuterspeelzalen

Brede school (in de wijk)

Omgevingsdienst Haaglanden

 

Duurzaam bouwen

Jeugd en jongeren:

Beheer openbare ruimte:

Beheer openbare ruimte

 

Woonruimteverdeling(beleid)

Jeugdzorg

Beheerplannen

Reiniging en afvalstoffenbeleid

 

Sport:

Jeugd- en jongerenbeleid, -werk en voorzieningen

Openbare ruimte

Gladheidsbestrijding

 

Sportbeleid

Projecten:

Begraafplaatsen

Bedrijfsvoering

 

Sportaccommodaties

Tuindersweg

Projecten

Personeel en organisatie

 

Breedtesport

Komkommerweg

Energieneutrale gemeente

Interne dienstverlening

 

Sportstimulering

Oostelijke randweg Pijnacker

ISV Delfgauw

Gemeentelijke huisvesting

 

Zwembad

Randweg Nootdorp

Gebiedsvisie Delfgauw

Digitalisering, informatisering

 

 

N470

Groenzone

Automatisering en geo-informatie

 

 

Alcoholbeleid

Ruyven-Zuidpolder

Projecten

 

 

Kernwethouder voor:

Balijbos en Dobbeplas

ISV Pijnacker-Noord

 

 

Pijnacker (ten zuiden van de Oostlaan/Westlaan)

Ruimte voor Ruimte (Katwijkerlaan, Oude Leede)

 

 

 

 

P&R terrein Pijnacker

 

Artikel 3 Vervanging van de burgemeester

  • 1.

    Bij afwezigheid wordt de burgemeester vervangen door wethouder de heer. P.W.M.M. van Haagen.

  • 2.

    Bij afwezigheid van de in het eerste lid genoemde wethouder wordt de burgemeester vervangen door één van de wethouders zoals hierna genoemd en in de daarbij aangegeven volgorde:

    • a.

      wethouder mevrouw drs. J.S. van Egmond;

    • b.

      wethouder de heer drs. J.A. van Staalduine;

    • c.

      wethouder de heer H.P.G. van Alphen.

Artikel 4 Onderlinge vervanging van portefeuillehouders bij afwezigheid

De onderlinge vervanging van de portefeuillehouders bij hun afwezigheid wordt als volgt geregeld, tenzij het college anders bepaalt:

  • a.

    burgemeester drs. F.H. Buddenberg. wordt vervangen door wethouder de heer P.W.M.M. van Haagen;

  • b.

    wethouder de heer. P.W.M.M. van Haagen wordt vervangen door wethouder mevrouw drs. J.S. van Egmond;

  • c.

    wethouder mevrouw drs. J.S. van Egmond wordt vervangen door wethouder de heer drs. J.A. van Staalduine;

  • d.

    wethouder de heer drs. J.A. van Staalduine wordt vervangen door wethouder de heer H.P.G. van Alphen;

  • e.

    wethouder de heer H.P.G. van Alphen wordt vervangen door burgemeester drs. F.H. Buddenberg.

Artikel 5 Verantwoordelijkheid van de burgemeester en de andere portefeuillehouders

  • 1.

    De burgemeester is als voorzitter van het college verantwoordelijk voor:

    • a.

      de coördinatie en eenheid van het gemeentelijk beleid;

    • b.

      het als bestuurlijk procesmanager functioneren van het college en de individuele wethouders;

    • c.

      de kwaliteit van de gemeentelijke besluitvormingsprocessen;

    • d.

      de verhouding tussen de gemeentelijke bestuursorganen.

  • 2.

    De portefeuillehouder is verantwoordelijk voor:

    • a.

      het geven van sturing aan de inhoudelijke beleidsvoorbereiding;

    • b.

      het in een inhoudelijke koers vertalen naar de organisatie van in het college behandelde strategische en tactische keuzevraagstukken;

    • c.

      de coördinatie en afstemming binnen zijn portefeuille;

    • d.

      het bestuurlijk procesmanagement in samenspraak met de burgemeester;

  • 3.

    De portefeuillehouder voert het overleg met de afdelingshoofden en overige ambtenaren die zijn betrokken bij de beleidsvoorbereiding.

  • 4.

    Indien meer dan één portefeuillehouder bij de beleidsvoorbereiding dient te worden betrokken, neemt de eerstverantwoordelijke portefeuillehouder het initiatief voor gezamenlijk overleg.

  • 5.

    De portefeuillehouder Financiën is verantwoordelijk voor de bestuurlijke informatievoorziening ten aanzien van het financieel en administratief beheer en voor het ontwikkelen van instrumenten om de administratieve organisatie te verbeteren en het scheppen van kaders en voorwaarden op het gebied van de administratieve organisatie.

Artikel 6 Inwerkintreding en citeertitel

  • 1.

    Dit Uitvoeringsbesluit treedt in werking op de eerste dag na vaststelling. Op dat moment vervalt het op 4 juni 2012 vastgestelde Uitvoeringsbesluit.

  • 2.

    Dit Uitvoeringsbesluit kan worden aangehaald als “Uitvoeringsbesluit college 2012”.

Ondertekening

Vastgesteld in de vergadering van 11 december 2012.
De secretaris, De burgemeester,
drs. J.P.R Woudstra drs. F.H. Buddenberg