CVDR358398_2Verordening leges 2015nlregelingBunnik2014-12-30Bunnik29 december 2014 Elektronisch gemeentebladVerordening leges 2015Gemeentewet art. 149gemeenteraadfinanciën en economie2014-12-18De tekst in dit document is vrij van auteursrecht en
databankrecht2014-12-302015-01-012016-01-01Nieuwe regelingOnbekendVerordening leges 2015GeenVerordening leges 2014 wordt ingetrokken per 1 januari 2015Verordening leges 2015VERORDENING LEGES 20151.BegripsomschrijvingenDeze verordening verstaat onder:
’dag’: de periode van 00.00 uur tot 24.00 uur, waarbij een
gedeelte van een dag als een hele dag wordt aangemerkt;
’week’: een aaneengesloten periode van zeven dagen;
’maand’: het tijdvak dat loopt van ne dag in een kalendermaand
tot en met de (n-1)e dag in de volgende kalendermaand;
’jaar’: het tijdvak dat loopt van de ne dag in een kalenderjaar
tot en met de (n-1)e dag in het volgende kalenderjaar;
'kalenderjaar': de periode van 1 januari tot en met 31
december.
2.Belastbaar feitOnder de naam ‘leges’ worden rechten geheven voor:
het genot van door of vanwege het gemeentebestuur verstrekte
diensten;
het verrichten van handelingen ten behoeve van een aanvraag van
een Nederlandse identiteitskaart of een reisdocument;
een en ander zoals genoemd in deze verordening en de daarbij behorende
tarieventabel.3.BelastingplichtBelastingplichtig is de aanvrager van de dienst, de Nederlandse
identiteitskaart of het reisdocument, dan wel degene ten behoeve van wie
de dienst is verleend of de handelingen zijn verricht.4.VrijstellingenLeges worden niet geheven voor:
diensten waarvan de kosten krachtens afdeling 6.4 van de Wet
ruimtelijke ordening (grondexploitatie) zijn of worden
verhaald;
diensten met betrekking tot een aanvraag tot verlening of gehele
of gedeeltelijke intrekking van een omgevingsvergunning of
wijziging van voorschriften van een omgevingsvergunning, voor
zover die aanvraag betrekking heeft op een activiteit met
betrekking tot een inrichting als bedoeld in artikel 2.1, eerste
lid, onder e, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
;
het in behandeling nemen van een aanvraag tot verlening van een
omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid,
onderdeel i, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht ,
voor zover het een activiteit betreft bedoeld in artikel 2.2a
van het Besluit omgevingsrecht (omgevingsvergunning beperkte
milieutoets);
de stukken en inlichtingen, waarvan de kosteloze afgifte of
verstrekking bij enig wettelijk voorschrift aan de
gemeentebesturen is opgelegd;
het in behandeling nemen van een aanvraag om een
omgevingsvergunning betrekking heeft op het vellen of doen
vellen van houtopstand als bedoeld in onderdeel 2.3.10 van de
tarieventabel behorende bij de legesverordening voor zover de
activiteit of dienst wordt verricht in opdracht van
gemeentelijke ambtenaren en ten behoeve van de uitoefening van
hun functie dan wel in opdracht van de gemeente als
rechtspersoon zelf;
het in behandeling nemen van een aanvraag als bedoeld in:
onderdelen 3.6.1 tot met 3.6.3 inzake het brandveilig
gebruik van een inrichting als bedoeld in artikel 2,
eerste lid, van de Brandveiligheidsverordening;
onderdelen 3.2.1 tot en met 3.2.1.4 en 3.8.1 en 3.8.4.2
inzake vergunningen op grond van de Algemene
Plaatselijke Verordening;
onderdeel 1.16.3 inzake vergunningen op grond van de Wet
op de Kansspelen;
van de bij deze verordening behorende tarieventabel, indien deze
aanvraag een vergunning betreft voor een algemeen nut beogende
instelling of plaatselijke non-profitinstelling, die zich blijkens haar
statuten de uitoefening ten doel stelt van activiteiten van
maatschappelijke, sociale of culturele aard en waarbij de activiteiten
in hoofdzaak worden verricht door vrijwilligers.5.Maatstaven van heffing en tarieven1.De leges worden geheven naar de maatstaven en tarieven, opgenomen in
de bij deze verordening behorende tarieventabel.2.Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het nemen van een
projectuitvoeringsbesluit als bedoeld in artikel 2.10 van de Crisis-
en herstelwet bedraagt het tarief de som van de bedragen die op
grond van deze verordening verschuldigd zouden zijn voor het in
behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een
vergunning, ontheffing, vrijstelling of enig ander besluit in het
kader van de ontwikkeling en verwezenlijking van het project, voor
zover het projectuitvoeringsbesluit strekt ter vervanging van deze
besluiten, zoals bedoeld in artikel 2.10, derde lid, van de Crisis-
en herstelwet.3.Voor de berekening van de leges wordt een gedeelte van een in de
tarieventabel genoemde eenheid als een volle eenheid
aangemerkt.4.Bij betaling in contant geld worden verschuldigde bedragen normaal
afgerond op € 0,05 nauwkeurig (tot en met € 0,02 naar beneden en €
0,03 en hoger naar boven).6.Wijze van heffingDe leges worden geheven door middel van een mondelinge dan wel een
gedagtekende schriftelijke kennisgeving, waaronder mede wordt begrepen
een stempelafdruk, zegel, nota of andere schriftuur. Het gevorderde
bedrag wordt mondeling, dan wel door toezending of uitreiking van de
schriftelijke kennisgeving aan de belastingschuldige bekendgemaakt.7.Termijnen van betaling1.In afwijking van artikel 9, eerste lid, van de Invorderingswet 1990
moeten de leges worden betaald ingeval de kennisgeving als bedoeld
in artikel 6:
mondeling wordt gedaan, op het moment van het doen van de
kennisgeving;
schriftelijk wordt gedaan, op het moment van uitreiken van
de kennisgeving, dan wel in geval van toezending daarvan,
binnen veertien dagen na de dagtekening van de
kennisgeving.
2.De Algemene Termijnenwet is niet van toepassing op de in het eerste
lid gestelde termijnen.8.KwijtscheldingKwijtschelding van de leges op voet van artikel 26 Invorderingswet 1990
wordt niet verleend.9.Vermindering of teruggaaf1.Gehele of gedeeltelijke vermindering of teruggaaf van leges voor een
in de bij deze verordening behorende tarieventabel omschreven dienst
wordt verleend overeenkomstig een met betrekking tot die dienst in
die tarieventabel opgenomen bepaling.2.Voor de toepassing van artikel 28, vierde lid, van de
Invorderingswet 1990 wordt de teruggaaf van leges, bedoeld in het
eerste lid, aangemerkt als een vermindering van de
belastingaanslag.10.Overdracht van bevoegdhedenHet college is bevoegd tot het wijzigen van deze verordening, indien de
wijzigingen:
van zuiver redactionele aard zijn;
een gevolg zijn van nieuwe of gewijzigde rijksregelgeving die in
werking treedt binnen drie maanden na de officiële bekendmaking
van de inwerkingtreding ervan in het Staatsblad of de
Staatscourant en het de volgende hoofdstukken of onderdelen van
titel 1 van de tarieventabel betreft:
onderdeel 1.1.9 (akten burgerlijke stand);
hoofdstuk 2 (reisdocumenten);
hoofdstuk 3 (rijbewijzen);
onderdelen 1.4.5 (papieren verstrekking uit
basisregistratie personen);
hoofdstuk 6 (verstrekkingen op grond van de Wet
bescherming persoonsgegevens);
onderdeel 1.9.1 (verklaring omtrent het gedrag);
hoofdstuk 16 (kansspelen);
een en ander voor zover met deze wijzigingen niet reeds bij het
vaststellen of latere wijziging van deze verordening bij raadsbesluit
rekening is gehouden.11.Nadere regels door het college van burgemeester en
wethoudersHet college van burgemeester en wethouders kan nadere regels geven met
betrekking tot de heffing en de invordering van de leges.12.HardheidsclausuleIndien door bijzondere omstandigheden de strikte toepassing van deze
verordening naar het oordeel van het college van burgemeester en
wethouders zou leiden tot een niet gerechtvaardigde uitkomst, kan het
college van burgemeester en wethouders afwijken van het bepaalde in deze
verordening door te besluiten, geheel of gedeeltelijk, geen leges te
heffen.13.OvergangsrechtDe "Legesverordening 2014” en de “Tarieventabel 2014” behorende bij de
Legesverordening 2014 van 19 december 2013 met ingang van de in artikel
14, tweede lid, genoemde datum van ingang van de heffing, met dien
verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich
voor die datum hebben voorgedaan.14.Inwerkingtreding1.Deze verordening treedt in werking met ingang van de dag na die van
de bekendmaking.2.De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2015.15.CiteertitelDeze verordening wordt aangehaald als: “Legesverordening 2015”.___Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad, gehouden op 18 december 2014.
De griffier,
……………………,
De burgemeester,
…………….
Tarieventabel legesverordening
gemeente Bunnik2015 Titel 1 Algemene dienstverlening Hoofdstuk 1 - Burgerlijke stand 1.1.1Het tarief bedraagt voor de voltrekking van een
huwelijk of registratie van een partnerschap
(inclusief de voltrekking in een bijzonder huis
krachtens artikel 64, Boek 1 van het Burgerlijk
Wetboek):1.1.1.1administratieve behandeling door de ambtenaar van de
burgerlijke stand € 157,50 1.1.1.2inschakeling bodedienst van de gemeente (per half
uur) € 157,50 1.1.1.3inzet van een door de gemeente benoemde reguliere
buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (per
half uur) € 165,00 1.1.1.4voltrekking op een vrije locatie, anders dan de
vaste trouwlocatie van de gemeente € 196,00 1.1.1.5voltrekking op een vaste trouwlocatie, anders dan
het gemeentehuis of de aangewezen trouwlocaties die
vallen onder de BHG € 45,00 1.1.1.6juridische controle door de reguliere (buitengewoon)
ambtenaar van de burgerlijke stand bij voltrekking
door een eenmalig benoemde buitengewoon ambtenaar
van de burgerlijke stand die niet als zodanig
werkzaam is (per half uur) € 80,00 1.1.1.7de toeslag voor andere tijdstippen en/of dagen dan
van maandag tot en met vrijdag dagelijks van 09:00
uur tot 17:00 uur, behoudens op de tijden welke zijn
aangewezen voor kosteloze huwelijksvoltrekking of
partnerschapsregistratie € 120,00 1.1.2Het tarief bedraagt voor het omzetten van een
geregistreerd partnerschap in een huwelijk:1.1.2.1van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot
17:00 uur, behoudens de tijden welke zijn aangewezen
voor kosteloze huwelijksvoltrekking of
partnerschapsregistratie, indien daarbij geen
gebruik gemaakt wordt van de trouwzaal of een andere
door de gemeente hiertoe aangewezen ruimte of dienst
dan door de ambtenaar van de burgerlijke stand € 13,30 1.1.2.2Indien wel gebruik wordt gemaakt van de trouwzaal of
een andere door de gemeente hiertoe aangewezen
ruimte of dienst, zijn de tarieven genoemd onder
1.1.1.1 tot en met 1.1.1.7 van toepassing.1.1.3Wanneer voor het voltrekken van een huwelijk of
registratie van een partnerschap de hulp wordt
ingeroepen van gemeentepersoneel als getuige
bedraagt het tarief daarvoor per getuige € 28,60 1.1.4Het tarief bedraagt voor het verstrekken van:1.1.4.1een trouwboekje of partnerschapsboekje of duplicaat
daarvan in een normale uitvoering € 13,50 1.1.4.2een trouwboekje of partnerschapsboekje of duplicaat
daarvan in een luxe uitvoering € 30,00 1.1.5Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verstrekken van een lijst
waarop zijn vermeld:1.1.5.1alle op één dag, in één week of in één maand
geborenen en overledenen, voor zover voor plaatsing
op die lijst toestemming is verleend, voor elk op
die lijst vermelde aangifte € 6,10 1.1.5.2alle op één dag, in één week of in één maand
ondertrouwde en gehuwde paren of geregistreerde
partners, voor zover voor plaatsing op die lijst
toestemming is verleend, voor elk op die lijst
vermeld paar € 6,10 1.1.6Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het afsluiten van een
abonnement op het verstrekken van lijsten als
bedoeld in 1.1.5.1 en 1.1.5.2:1.1.6.2voor de periode van drie maanden € 26,60 1.1.6.3voor de periode van zes maanden € 47,00 1.1.6.4voor de periode van één jaar € 87,90 1.1.7Het tarief bedraagt voor het op aanvraag doen van
nasporingen in de registers van de burgerlijke
stand, voor ieder daaraan besteed kwartier € 24,50 1.1.8Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot
het verstrekken van een stuk als bedoeld in artikel
2 van de Wet rechten burgerlijke stand geldt het
tarief zoals dat is opgenomen in het Legesbesluit
akten burgerlijke stand of zoals dit Besluit
laatstelijk is vervangen of gewijzigd.1.1.9Het tarief bedraagt voor de voltrekking van een
huwelijk of registratie van een partnerschap:1.1.9.1door een eenmalige benoeming van een buitengewoon
ambtenaar van de burgerlijke stand die reeds in een
andere gemeente als trouwambtenaar optreedt € 215,70 1.1.9.2Door een eenmalige benoeming van een buitengewoon
ambtenaar van de burgerlijke stand die niet in een
andere gemeente als trouwambtenaar optreedt € 431,50 Hoofdstuk 2 - Reisdocumenten 1.2Het tarief bedraagt voor het verrichten van
handelingen ten behoeve van een aanvraag:1.2.1van een nationaal paspoort:1.2.1.1voor een persoon die op het moment van de aanvraag
18 jaar of ouder is € 67,10 1.2.1.2voor een persoon die op het moment van de aanvraag
de leeftijd van 18 jaar nog niet heeft bereikt € 51,20 1.2.2van een nationaal paspoort, een groter aantal
bladzijden bevattende dan een nationaal paspoort als
bedoeld in onderdeel 1.2.1 (zakenpaspoort):1.2.2.1voor een persoon die op het moment van de aanvraag
18 jaar of ouder is € 67,10 1.2.2.2voor een persoon die op het moment van de aanvraag
de leeftijd van 18 jaar nog niet heeft bereikt € 51,20 1.2.3van een reisdocument ten behoeve van een persoon die
op grond van de Wet betreffende de positie van
Molukkers als Nederlander wordt behandeld
(faciliteitenpaspoort):1.2.3.1voor een persoon die op het moment van de aanvraag
18 jaar of ouder is € 67,10 1.2.3.2voor een persoon die op het moment van de aanvraag
de leeftijd van 18 jaar nog niet heeft bereikt € 51,20 1.2.4voor een reisdocument voor vluchtelingen of een
reisdocument voor vreemdelingen € 51,20 1.2.5van een Nederlandse identiteitskaart:1.2.5.1voor een persoon die op het moment van de aanvraag
18 jaar of ouder is € 53,05 1.2.5.2voor een persoon die op het moment van de aanvraag
de leeftijd van 18 jaar nog niet heeft bereikt € 28,45 1.2.6N.v.t.1.2.7voor een spoedlevering van de in de onderdelen 1.2.1
tot en met 1.2.5 genoemde documenten, de in die
onderdelen genoemde leges vermeerderd met een bedrag
van € 47,30 Hoofdstuk 3 - Rijbewijzen 1.3.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het afgeven, vernieuwen of
omwisselen van een rijbewijs: € 38,45 1.3.2Het tarief genoemd in onderdeel 1.3.1 wordt:1.3.2.1bij een spoedlevering vermeerderd met € 34,10 Hoofdstuk 4 - Verstrekkingen uit de
basisregistratie personen1.4.1Voor de toepassing van dit hoofdstuk, met
uitzondering van de onderdelen 1.4.3 en 1.4.4, wordt
onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens
over één persoon waarvoor de basisregistratie
personen moet worden geraadpleegd.1.4.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag:1.4.2.1tot het verstrekken van gegevens: per
verstrekking € 12,30 1.4.4Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag:1.4.4.1tot het verstrekken van gegevens: per
verstrekking € 9,20 Hoofdstuk 5 - Verstrekkingen uit het
Kiezersregister1.5Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verstrekken van een
inlichting betreffende de registratie van de
aanvrager als kiezer, bedoeld in artikel D4 van de
Kieswet € 6,10 Hoofdstuk 6 - Verstrekkingen op grond van Wet
bescherming persoonsgegevens1.6.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verstrekken van een bericht
als bedoeld in de artikel 35 van de Wet bescherming
persoonsgegevens € 5,10 Hoofdstuk 7 - Bestuursstukken1.7.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verstrekken van:1.7.1.1een afschrift van de programmabegroting en
meerjarenbegroting indien deze tenminste 8 maanden
voor aanvang van het betreffende begrotingsjaar
schriftelijk bij het college van burgemeester en
wethouders is aangevraagd € 25,60 1.7.1.2in alle andere gevallen € 25,60 1.7.1.3een afschrift van de programmarekening en het
jaarverslag € 25,60 1.7.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag:1.7.2.1tot het verstrekken van:1.7.2.1.1een afschrift van het verslag van een
raadsvergadering, per pagina € 0,40 1.7.2.1.2een afschrift van de stukken, behorende bij de
agenda van een raadsvergadering, uitgezonderd
begrotingen en rekeningen, per pagina € 0,40 1.7.2.1.3een afschrift van het verslag van een openbare
voorronde van het Open Huis, per pagina € 0,40 1.7.2.1.4een afschrift van de stukken, behorende bij de
agenda van een openbare voorronde van het Open Huis,
uitgezonderd begrotingen en rekeningen, per
pagina € 0,40 1.7.2.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het afsluiten van een
abonnement voor een kalenderjaar voor:1.7.2.2.1de verslagen van de raadsvergaderingen € 38,50 1.7.2.2.2de verslagen van de raadsvergaderingen, indien
afgehaald € 10,40 1.7.2.2.3de vergaderstukken van de openbare voorrondes van
het Open Huis en de raadsvergadering (inclusief
verslagen van de raadsvergadering, exclusief de
gemeentebegroting en gemeenterekening zoals bedoeld
onder 1.7.1.1 en 1.7.1.3) € 124,60 1.7.2.2.4de vergaderstukken van de openbare voorrondes van
het Open Huis en de raadsvergadering (inclusief
verslagen van de raadsvergadering, exclusief de
gemeentebegroting en gemeenterekening zoals bedoeld
onder 1.7.1.1 en 1.7.1.3), indien afgehaald € 31,10 1.7.3Voor het verstrekken van de onder titel 1.7.2.2.2 en
1.7.2.2.4 genoemde stukken via e-mail worden de
tarieven verlaagd met 25%.Hoofdstuk 8 - Vastgoedinformatie1.8.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verstrekken van:1.8.1.1een kopie van een plan, zoals bestemmingsplan,
voorbereidingsbesluit, streekplan, wegenkaart
behorende bij de legger bedoeld in onderdeel
1.8.2.2, structuurplan of bouwplan per
bladzijde:1.8.1.1.1-in formaat A4 of kleiner in zwart/wit € 0,40 1.8.1.1.2-in formaat A3 in zwart/wit € 0,70 1.8.1.1.3-in formaat A4 of kleiner in kleur € 0,80 1.8.1.1.4-in formaat A3 in kleur € 1,40 1.8.1.1.5-in formaat > A3 tot een grootte ≥ A1 in
zwart/wit € 7,60 1.8.1.1.6-in formaat > A1 tot een grootte ≥ A0 in
zwart/wit € 9,70 1.8.1.1.7-in formaat > A0 in zwart/wit € 11,70 1.8.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verstrekken van een
afschrift van of een uittreksel uit:1.8.2.1de gemeentelijke basisregistratie adressen of de
gemeentelijke basisregistratie gebouwen, bedoeld in
artikel 2 van de Wet basisregistraties adressen en
gebouwen € 7,80 1.8.2.2de legger bedoeld in artikel 27 van de Wegenwet € 7,80 1.8.2.3de inschrijving in het register bedoeld in artikel
6, eerste lid, van de Monumentenwet 1988 € 17,10 1.8.2.4het openbare register van beschermde monumenten
bedoeld in artikel 20 van de Monumentenwet 1988 € 17,10 1.8.2.5het gemeentelijke beperkingenregister of de
gemeentelijke beperkingenregistratie, bedoeld in
artikel 5, eerste lid, van de Wet kenbaarheid
publiekrechtelijke beperkingen, dan wel tot het
verstrekken van een aan die registratie ontleende
verklaring als bedoeld in artikel 9, eerste lid, van
de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke
beperkingen € 17,10 1.8.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verstrekken van kopieën
van:1.8.3.1het gemeentelijke adressenbestand of delen daarvan,
per adres € 7,80 1.8.3.2het relatiebestand adres-kadastraal perceel of delen
daarvan, per gelegde relatie € 7,80 1.8.3.3het adrescoördinatenbestand of delen daarvan, per
adrescoördinaat € 7,80 Hoofdstuk 9 - Overige publiekszaken1.9Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag:1.9.1voor het verkrijgen een verklaring omtrent het
gedrag € 30,05 1.9.2tot het verstrekken van een bewijs van in leven
zijn € 12,30 1.9.3tot het verkrijgen van een legalisatie van een
handtekening € 9,10 1.9.4tot het waarmerken van documenten € 9,10 Hoofdstuk 10 - Gemeentearchief1.10.1Het tarief bedraagt voor het op verzoek doen van
naspeuringen in de in het gemeentearchief berustende
stukken, door een ambtenaar van de gemeente, voor
ieder daaraan besteed kwartier € 17,10 1.10.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verstrekken van:1.10.2.1een afschrift of fotokopie van een in het
gemeentearchief berustend stuk per pagina:1.10.2.1.1-in formaat A4 of kleiner in zwart/wit € 0,40 1.10.2.1.2-in formaat A3 in zwart/wit € 0,70 1.10.2.1.3-in formaat A4 of kleiner in kleur € 0,80 1.10.2.1.4-in formaat A3 in kleur € 1,40 1.10.2.1.5-in formaat > A3 tot een grootte ≥ A1 in
zwart/wit € 7,60 1.10.2.1.6-in formaat > A1 tot een grootte ≥ A0 in
zwart/wit € 9,70 1.10.2.1.7-in formaat > A0 in zwart/wit € 11,70 1.10.2.2een uittreksel uit een in het gemeentearchief
berustend stuk € 15,80 Hoofdstuk 11 - Huisvestingswet1.11Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot:1.11.1het verlenen van een huisvestingsvergunning als
bedoeld in artikel 7, eerste lid, van de
Huisvestingswet € 47,00 1.11.2het inschrijven in een register van woningzoekenden
als bedoeld in artikel 14 van de Huisvestingswet
voor een periode van één jaar € 30,00 1.11.3het verlengen van een inschrijving in het register
van woningzoekenden als bedoeld onder 1.11.2 € 9,00 1.11.4het verkrijgen van een vergunning tot gehele of
gedeeltelijke onttrekking van woonruimte aan de
bestemming tot bewoning als bedoeld in artikel 30,
eerste lid, onderdeel a, van de Huisvestingswet € 376,30 1.11.5het verkrijgen van een vergunning tot samenvoeging
van woonruimte met andere woonruimte als bedoeld in
artikel 30, eerste lid, onderdeel b, van de
Huisvestingswet € 376,30 1.11.6het verkrijgen van een vergunning tot omzetting van
zelfstandige woonruimte in onzelfstandige woonruimte
als bedoeld in artikel 30, eerste lid, onderdeel c,
van de Huisvestingswet. € 376,30 1.11.7.1Voor het verkrijgen van een medische indicatie voor
een urgentie voor woningzoekenden, op grond van
artikel 2.5.1. lid 2 onder B van de
Huisvestingsverordening Bestuur Regio Utrecht,
worden de werkelijke kosten verbonden aan het
daarvoor uit te voeren medisch onderzoek,
voorafgaand aan het in behandeling nemen van de
aanvraag, aan de aanvrager meegedeeld.1.11.7.2Indien een mededeling van kosten als bedoeld onder
1.11.7.1 heeft plaats gevonden, wordt een aanvraag
voor het verkrijgen van een medische indicatie voor
een urgentie voor woningzoekenden zonder
tegenbericht in behandeling genomen op de vijfde
werkdag na de dag waarop de mededeling van de kosten
heeft plaats gevonden.1.11.7.3Bij de toepassing van 1.11.7.1 kunnen verschillende
tarieven gelden voor keuring op locatie bij de
daartoe aangewezen keuringsinstantie, voor
huisbezoek, voor herkeuring bij bezwaar. Daarnaast
kan een tarief in rekening worden gebracht indien
aanvrager niet verschijnt voor de (her)keuring.1.11.7.4Indien de medische indicatie als bedoeld in
onderdeel 1.11.7.1 wordt toegekend, wordt aan de
aanvrager het betaalde bedrag terugbetaald.Hoofdstuk 12 - Leegstandwet1.12Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag:1.12.1.1tot het verlenen van een vergunning tot tijdelijke
verhuur van leegstaande woonruimte als bedoeld in
artikel 15, eerste lid, van de Leegstandwet € 160,00 1.12.1.2tot het verlengen van een vergunning tot tijdelijke
verhuur van woonruimte als bedoeld in artikel 15,
vijfde lid, van de Leegstandswet € 80,00 Hoofdstuk 13 - Gemeentegarantie1.13.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot een wijzigingsbesluit van de
gemeentegarantie ten behoeve van een omzetting van
de financieringsvorm, het wijzigen of oversluiten
van de lening bij een andere financier, dan wel het
verlenen van ontslag uit (hoofdelijke)
aansprakelijkheid bij vertrek van één van de
contractpartijen. € 300,00 Hoofdstuk 14 - MarktstandplaatsenGeregeld via aparte verordening; niet in deze
tarieventabel.Hoofdstuk 15 - Winkeltijdenwet1.15Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag:1.15.1tot het verlenen van een ontheffing in het kader van
de Winkeltijdenwet € 73,40 1.15.2tot het wijzigen van een in onderdeel 1.15.1
bedoelde ontheffing € 73,40 Hoofdstuk 16 - Kansspelen1.16.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verkrijgen van een
aanwezigheidsvergunning als bedoeld in artikel 30b
van de Wet op de Kansspelen:1.16.1.1voor een periode van maximaal twaalf maanden voor
één speelautomaat € 56,50 1.16.1.2voor een periode van twaalf maanden voor twee of
meer kansspelautomaten, voor de eerste
kansspelautomaat € 56,50 1.16.1.3en voor iedere volgende kansspelautomaat € 34,00 1.16.1.4voor een periode van langer dan 4 jaar voor één
kansspelautomaat € 226,50 1.16.1.5voor een periode van langer dan 4 jaar voor twee of
meer kansspelautomaten-voor de eerste kansspelautomaat € 226,50 -en voor iedere volgende kansspelautomaat € 136,00 1.16.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verkrijgen van een
vergunning als bedoeld in artikel 3 van de Wet op de
kansspelen (loterijvergunning met een prijzenpakket
van maximaal € 4.500,-): € - Hoofdstuk 17 - Telecommunicatie1.17.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een melding in verband met het verkrijgen van
instemming omtrent tijdstip, plaats en wijze van
uitvoering van werkzaamheden als bedoeld in artikel
5.4, eerste lid van de Telecommunicatiewet of van
een vergelijkbare melding m.b.t. andere kabels en
leidingen voor stroom, water, gas en andere
voorzieningen:Tracé met een lengte tot 10 m € 692,00 Tracé met een lengte vanaf 10 tot 100 m € 1.030,00 Tracé met een lengte groter dan 100 m per 100 m
extra: € 248,00 Graafvergunning € 91,00 1.17.1.3Indien met betrekking tot een melding extern
milieukundig advies nodig is, zullen de werkelijke
kosten van dat advies in rekening worden
gebrachtHoofdstuk 18 - Verkeer en vervoer1.18Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot:1.18.1het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in
artikel 87 van het Reglement verkeersregels en
verkeerstekens 1990 € 53,50 1.18.2het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in
artikel 9.1 van de Regeling voertuigen € 53,50 1.18.3.1tot het verstrekken van een
gehandicaptenparkeerkaart als bedoeld in artikel 49
van het Besluit administratieve bepalingen inzake
het wegverkeer (BABW) waarbij eerst een keuring moet
plaatsvinden € 180,55 1.18.3.2tot het vernieuwen van een gehandicaptenparkeerkaart
indien geen keuring of medisch advies hoeft te
worden ingewonnen (bij verlies en/of bij
progressieve of stabiele ziekte of gebrek) als
bedoeld in artikel 49 van het Besluit
administratieve bepalingen inzake het
wegverkeer € 62,25 Hoofdstuk 19 - Diversen1.19.2Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling
nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:1.19.2.1gewaarmerkte afschriften van stukken, voor zover
daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere
wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per
pagina € 1,00 1.19.2.2afschriften, doorslagen of fotokopieën van stukken,
voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in
een andere wettelijke regeling een tarief is
opgenomen, per bladzijde:1.19.2.2.1-in formaat A4 of kleiner in zwart/wit € 0,40 1.19.2.2.2-in formaat A3 in zwart/wit € 0,70 1.19.2.2.3-in formaat A4 of kleiner in kleur € 0,80 1.19.2.2.4-in formaat A3 in kleur € 1,40 1.19.2.2.5-in formaat > A3 tot een grootte ≥ A1 in
zwart/wit € 7,60 1.19.2.2.6-in formaat > A1 tot een grootte ≥ A0 in
zwart/wit € 9,70 1.19.2.2.7-in formaat > A0 in zwart/wit € 11,70 1.19.2.4een beschikking op aanvraag, voorzover daarvoor niet
elders in deze tabel of in een andere wettelijke
regeling een tarief is opgenomen € 16,30 1.19.2.5stukken of uittreksels, die op aanvraag van de
aanvrager moeten worden opgemaakt, voor zover
daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere
wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per
pagina € 1,00 1.19.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verstrekken van een
container voor de afvoer van huishoudelijke
afvalstoffen bij vermissing of diefstal € 57,60 1.19.4Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van:1.19.4.1een aanvraag tot verkrijgen van een vergunning voor
het aansluiten van een perceel op de gemeentelijke
riolering, per aan te sluiten perceel € 515,95 1.19.4.2Het in 19.4.1 genoemde bedrag wordt verhoogd met het
bedrag van per meter aan te sluiten rioolbuis in de
openbare grond, blijkend uit een begroting die
terzake door of vanwege het college van burgemeester
en wethouders is opgesteld.1.19.4.3Indien een begroting als bedoeld in 19.4.1 is
uitgebracht, wordt een aanvraag in behandeling
genomen op de eerstvolgende werkdag na de dag waarop
het bedrag vermeld in de begroting bij de gemeente
is ontvangen.1.19.4.4Indien de werkelijke aansluitkosten minder bedragen
dan het aan de hand van de begroting als bedoeld in
19.4.1 geraamde bedrag, wordt voor het verschil
teruggaaf verleend.1.19.5Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verkrijgen van een
verklaring als bedoeld in artikel 56F, lid 1, of lid
2 van de Pachtwet (verklaring omtrent bestemming
grond in bestemmingsplan) € 40,66 1.19.6Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verstrekken van een
toegangspasje voor de toegang tot de milieustraat op
de gemeentewerf bij vermissing of diefstal € 25,56 Hoofdstuk 20 - Lozingenbesluit bodembescherming
1.20.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag:1.20.1.1tot het verstrekken van een ontheffing van het
verbod tot een omvangrijke lozing van huishoudelijk
afvalwater in de bodem als bedoeld in artikel 14,
tweede lid Lozingenbesluit bodembescherming € 259,77 1.20.1.2tot het verstrekken van een ontheffing van het
verbod tot een lozing van koelwater in de bodem als
bedoeld in artikel 24, tweede lid Lozingenbesluit
bodembescherming € 236,24 1.20.1.3tot het verstrekken van een ontheffing van het
verbod tot een lozing van overige vloeistoffen in de
bodem als bedoeld in artikel 25, tweede lid
Lozingenbesluit bodembescherming € 236,24 1.20.1.4tot het opleggen van een gedoogplicht aan
rechthebbende als bedoeld in artikel 27, eerste lid
van het Lozingenbesluit bodembescherming juncto
artikel 43, derde lid van de Wet
bodembescherming € 194,89 1.20.2De in 1.20.1.1 t/m 1.20.1.4 genoemde bedragen worden
verhoogd met het bedrag van de voorafgaand aan het
in behandeling nemen van de aanvraag aan de
aanvrager meegedeelde externe advieskosten, blijkend
uit een begroting die terzake door of vanwege het
college van burgemeester en wethouders is
opgesteld.1.20.3Indien een begroting als bedoeld in 1.20.2 is
uitgebracht, wordt een aanvraag zonder tegenbericht
in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de
dag waarop de begroting van de externe advieskosten
aan de aanvrager ter kennis is gebracht.1.20.4Indien de werkelijke advieskosten minder bedragen
dan het aan de hand van de begroting geraamde
bedrag, wordt voor het verschil teruggaaf
verleend.1.20.5Indien een aanvraag tot het verlenen van een
ontheffing of het opleggen van een gedoogplicht als
in dit hoofdstuk bedoeld:1.20.5.1niet-ontvankelijk wordt verklaard, wordt op aanvraag
teruggaaf van 75% van de geheven leges
verleend;1.20.5.2wordt ingetrokken voor het moment van bekendmaken
van het ontwerpbesluit, wordt op aanvraag teruggaaf
van 50% van de geheven leges verleend;1.20.5.3wordt ingetrokken na het moment bedoeld in 1.20.5.2
doch voor het moment van bekendmaken van het
besluit, wordt op aanvraag teruggaaf van 20% van de
geheven leges verleend.Hoofdstuk 21 - Beoordelen bodemsanering
1.21.1Beoordeling bodemsaneringHet tarief bedraagt voor de beoordeling van de
resultaten van een saneringsplan:Bij saneringskosten tot € 100.000,-:1.21.1.1 voor beoordeling nader saneringsonderzoek € 304,67 1.21.1.2 voor beoordeling saneringsplan € 304,67 Bij saneringskosten tussen € 100.000,- en €
500.000,--1.21.1.2 voor beoordeling nader saneringsonderzoek € 597,29 1.21.1.2 voor beoordeling saneringsplan € 597,29 Bij saneringskosten hoger dan € 500.000,-1.21.1.3 voor beoordeling nader saneringsonderzoek € 1.182,27 1.21.1.3 voor beoordeling saneringsplan € 1.182,27 Titel 2 Dienstverlening vallend onder fysieke
leefomgeving/ omgevingsvergunning Hoofdstuk 1 - Begripsomschrijvingen2.1.1Voor de toepassing van deze titel wordt verstaan
onder:2.1.1.1aanlegkosten:de aannemingssom exclusief omzetbelasting, bedoeld
in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme
Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van
werken 2012 (UAV 2012), voor het uit te voeren werk,
of voor zover deze ontbreekt, een raming van de
aanlegkosten, de omzetbelasting niet inbegrepen.
Indien de werken of werkzaamheden geheel of
gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschieden wordt
in deze titel onder aanlegkosten verstaan: de prijs
die aan een derde in het economisch verkeer zou
moeten worden betaald voor de werken of
werkzaamheden waarop de aanvraag betrekking
heeft.2.1.1.2bouwkosten:Welke worden berekend conform de Beleidsregels
normatieve kosten voor de activiteit bouwen 2010.
Ingeval dit beleid met normatieve kosten niet in de
aangevraagde activiteit voorziet, betreft definitie
bouwkosten als volgt: de aannemingssom exclusief
omzetbelasting, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid,
van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de
uitvoering van werken 2012 (UAV 2012), voor het uit
te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt een
raming van de bouwkosten, exclusief omzetbelasting,
bedoeld in het normblad NEN 2631, uitgave 1979, of
zoals dit normblad laatstelijk is vervangen of
gewijzigd. Indien het bouwen geheel of gedeeltelijk
door zelfwerkzaamheid geschiedt wordt in deze titel
onder bouwkosten verstaan: de prijs die aan een
derde in het economisch verkeer zou moeten worden
betaald voor het tot stand brengen van het bouwwerk
waarop de aanvraag betrekking heeft.2.1.1.3Wabo: Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.2.1.2In deze titel voorkomende begrippen die in de Wabo
zijn omschreven, hebben dezelfde betekenis als bij
of krachtens de Wabo bedoeld.2.1.3In deze titel voorkomende begrippen die niet nader
in de Wabo zijn omschreven en die betrekking hebben
op activiteiten waarvoor het toetsingskader in een
ander wettelijk voorschrift is uitgewerkt, hebben
dezelfde betekenis als in dat wettelijk voorschrift
bedoeld.2.1.4Voor het in behandeling nemen van een aanvraag: de
gemeente heeft de aanvraag in behandeling genomen,
na ontvangst van die aanvraag.Hoofdstuk 2 - Vooroverleg / beoordeling
conceptaanvraag2.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag:2.2.1.1om vooroverleg in verband met het verkrijgen van een
indicatie of een voorgenomen project in het kader
van de Wabo 2:12, lid 1, onder a, onder 3 vergunbaar
is of Wro mogelijk is (voorbereiding op een
projectt/ wijzing bestemmingsplan incl. indien
gewenst standpunt raad en college) - € 1.289,75 2.2.1.2om beoordeling van een vooroverleg om een
omgevingsvergunning, indien deze betrekking heeft op
een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1,
eerste lid, onder a, en indien van toepassing
artikel 2.12, lid 1, onder a, onder 1 en 2 van de
Wabo, bedraagt het tarief:2.2.1.2.1indien de bouwkosten niet meer bedragen dan €
30.000 € 166,06 2.2.1.2.2indien de bouwkosten € 30.000 of meer bedragen € 387,52 2.2.1.2.3Verplicht advies agrarische
commissieOnverminderd het bepaalde in onderdeel 2.2.1
bedraagt het tarief, indien krachtens wettelijk
voorschrift voor de in dat onderdeel bedoelde
aanvraag een advies van de agrarische commissie
nodig is en wordt beoordeeld: € 741,27 2.2.1.2.4OnderzoekskostenHet in onderdeel 2.2.1.1 genoemde bedrag wordt
verhoogd met de kosten voor het tot stand brengen
van de (partiële, wijzigen of uit te werken)
bestemmingsplan (kosten beoordelen en/of opstellen
ruimtelijke onderbouwing). Hiervoor wordt aan de
aanvrager opgaaf van de begrote kosten gedaan. De
aanvrager kan gedurende 5 werkdagen na het
overleggen van de begrote kosten zijn aanvraag
kosteloos intrekken.2.2.1.2.5WelstandstoetsOnverminderd het bepaalde in onderdeel 2.2.1
bedraagt het tarief van de advieskosten voor het
toetsen aan welstandsnota en/of
beeldkwaliteitsplannen door de welstandscommissie
volgens de op dat moment geldende tarieven van
Welstand en Monumenten Midden Nederland (WMMN).Hoofdstuk 3 - Omgevingsvergunning2.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag om een omgevingsvergunning voor een
project: de som van de verschuldigde leges voor de
verschillende activiteiten of handelingen waaruit
het project geheel of gedeeltelijk bestaat en waarop
de aanvraag betrekking heeft en de verschuldigde
leges voor de extra toetsen die in verband met de
aanvraag moeten worden uitgevoerd, berekend naar de
tarieven en overeenkomstig het bepaalde in dit
hoofdstuk en hoofdstuk 4 van deze titel. In
afwijking van de vorige volzin kan ook per
activiteit, handeling of andere grondslag een
legesbedrag worden gevorderd.2.3.1Bouwactiviteiten2.3.1.1Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op een bouwactiviteit als bedoeld
in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo,
bedraagt het tarief: € 190,65, vermeerderd met 2,95% van de bouwkosten
2.3.1.2WelstandstoetsOnverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1
bedraagt het tarief van de advieskosten voor het
toetsen aan welstandsnota en/of
beeldkwaliteitsplannen door de welstandscommissie
volgens de op dat moment geldende tarievenstructuur
van Welstand en Monumenten Midden Nederland
(WMMN).2.3.1.3Verplicht advies agrarische commissieOnverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1
bedraagt het tarief, indien krachtens wettelijk
voorschrift voor de in dat onderdeel bedoelde
aanvraag een advies van de agrarische commissie
nodig is en wordt beoordeeld: € 741,27 2.3.1.4Reserveren2.3.1.5Reserveren2.3.1.6Beoordeling constructieberekeningen en
tekeningenOnverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1
bedraagt het tarief indien de ingediende
constructieberekeningen en tekeningen moeten worden
gecontroleerd:2.3.1.6.1met een bouwsom < € 30.000,- € 197,61 2.3.1.6.2met een bouwsom van € 30.000,- tot € 150.000,- € 396,08 2.3.1.6.3met een bouwsom van € 150.000,- tot € 500.000,- € 594,27 2.3.1.6.4met een bouwsom van € 500.000,- tot € 1.500.000 € 784,36 2.3.1.6.5met een bouwsom van € 1.500.000,- en meer € 1.188,55 2.3.1.7Beoordeling
geluidsonderzoekenOnverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1
bedraagt het tarief indien de ingediende
geluidsonderzoeken moeten worden gecontroleerd: € 377,82 2.3.2AanlegactiviteitenIndien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op een aanlegactiviteit als bedoeld
in artikel 2.1, eerste lid, onder b, van de Wabo,
bedraagt het tarief, berekend overeenkomstig de
tarieven vermeld in onderdeel 2.3.1
(bouwactiviteiten). Voor bouwkosten zoals genoemd in
onderdeel 2.1.1.2 wordt aanlegkosten zoals genoemd
in onderdeel 2.1.1.1 gelezen.2.3.3Planologisch strijdig gebruik waarbij tevens sprake
is van een bouwactiviteitIndien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in
artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en
tevens sprake is van een bouwactiviteit als bedoeld
in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo,
bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in
onderdeel 2.3.1:2.3.3.1indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 1º
en 2º , van de Wabo wordt toegepast (binnenplanse of
buitenplanse afwijking):2.3.3.1.1conform vastgesteld beleid (hoger tarief) € 606,00 2.3.3.1.2conform vastgesteld beleid en de burenverklaring is
niet nodig of een positieve burenverklaring is
ingediend (lager tarief) € 404,00 2.3.3.2VERVALLEN2.3.3.2.1VERVALLEN2.3.3.2.2VERVALLEN2.3.3.3indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3º,
van de Wabo wordt aangevraagd en/of op grond van
artikel 2.10, tweede lid, van de Wabo moet worden
overwogen (buitenplanse afwijking/ project): € 9.090,00 2.3.3.4indien artikel 2.12, tweede lid, van de Wabo wordt
toegepast (tijdelijke afwijking): € 404,00 2.3.3.5indien artikel 2.12, eerste lid, onder b, van de
Wabo wordt toegepast (afwijking van
exploitatieplan): € 606,00 2.3.3.6indien de aanvraag een project van provinciaal
belang betreft, de activiteit in strijd is met de
regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.1, derde
lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel
2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt
toegepast (afwijking van provinciale
regelgeving): € 606,00 2.3.3.7indien de aanvraag een project van nationaal belang
betreft, de activiteit in strijd is met de regels
die zijn gesteld krachtens artikel 4.3, derde lid,
van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12,
eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast
(afwijking van nationale regelgeving): € 606,00 2.3.3.8indien artikel 2.12, eerste lid, onder d, van de
Wabo wordt toegepast (afwijking van
voorbereidingsbesluit): € 606,00 2.3.4Planologisch strijdig gebruik waarbij geen sprake is
van een bouwactiviteitIndien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in
artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en
niet tevens sprake is van een bouwactiviteit als
bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de
Wabo, bedraagt het tarief:2.3.4.1indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 1º
en 2º , van de Wabo wordt toegepast (binnenplanse of
buitenplanse afwijking):2.3.4.1.1conform vastgesteld beleid (hoger tarief) € 808,00 2.3.4.1.2conform vastgesteld beleid en de burenverklaring is
niet nodig of een positieve burenverklaring is
ingediend (lager tarief) € 606,00 2.3.4.2Vervallen2.3.4.2.1Vervallen2.3.4.2.2Vervallen2.3.4.3indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3º,
van de Wabo wordt aangevraagd en/of op grond van
artikel 2.10, tweede lid, van de Wabo moet worden
overwogen (buitenplanse afwijking/ project): € 9.090,00 2.3.4.4indien artikel 2.12, tweede lid, van de Wabo wordt
toegepast (tijdelijke afwijking): € 606,00 2.3.4.5indien artikel 2.12, eerste lid, onder b, van de
Wabo wordt toegepast (afwijking van
exploitatieplan): € 808,00 2.3.4.6indien de aanvraag een project van provinciaal
belang betreft, de activiteit in strijd is met de
regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.1, derde
lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel
2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt
toegepast (afwijking van provinciale
regelgeving): € 808,00 2.3.4.7indien de aanvraag een project van nationaal belang
betreft, de activiteit in strijd is met de regels
die zijn gesteld krachtens artikel 4.3, derde lid,
van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12,
eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast
(afwijking van nationale regelgeving): € 808,00 2.3.4.8indien artikel 2.12, eerste lid, onder d, van de
Wabo wordt toegepast (afwijking van
voorbereidingsbesluit): € 808,00 2.3.5In gebruik nemen of gebruiken bouwwerken in relatie
tot brandveiligheid2.3.5.1Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in
artikel 2.1, eerste lid, onder d, van de Wabo
bedraagt het tarief: € 227,54 vermeerderd met:voor een inrichting met een vloeroppervlakte
van:2.3.5.1.1 0 tot 100 m² € 446,79 2.3.5.1.2 100 tot 500 m² € 1.031,03 2.3.5.1.3 500 tot 2.000 m² € 1.615,49 2.3.5.1.42.000 tot 5.000 m² € 2.199,83 2.3.5.1.55.000 tot 15.000 m² € 3.368,58 2.3.5.1.615.000 tot 25.000 m² € 3.879,93 2.3.5.1.725.000 tot 50.000 m² € 4.464,33 2.3.5.1.850.000 tot meer m² € 5.560,03 2.3.5.2Het tarief voor het in behandeling nemen van een
aanvraag tot wijziging van de volgens artikel 2.1,
eerste lid, onder d, van de Wabo of conform
voorgaande regelingen afgegeven vergunning, wanneer
het aantal m2 vloeroppervlak van de
oorspronkelijke vergunning niet wordt
overschreden: € 227,54 2.3.5.3Het tarief voor het in behandeling nemen van een
aanvraag tot uitbreiding van de volgens artikel 2.1,
eerste lid, onder d, van de Wabo of conform
voorgaande regelingen afgegeven vergunning, waarbij
alleen leges worden berekend conform 2.3.5.1.1 tot
en met 2.3.5.1.8 over het aantal m2 van
de uitbreiding. Eventuele wijzigingen worden om niet
meegenomen.2.3.6Activiteiten met betrekking tot monumenten of
beschermde stads- of dorpsgezichten2.3.6.1Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op een activiteit met betrekking
tot een beschermd monument als bedoeld in artikel
2.1, eerste lid, onder f, van de Wabo (o.a.
rijksmonument), bedraagt het tarief:2.3.6.1.1voor het slopen, verstoren, verplaatsen of in enig
opzicht wijzigen van een monument of het herstellen,
gebruiken of laten gebruiken van een monument op een
wijze waardoor het wordt ontsierd of in gevaar
gebracht € 808,00 2.3.6.1Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op een activiteit met betrekking
tot een beschermd monument als bedoeld in artikel
2.2, eerste lid, onder b, van de Wabo (gemeentelijk
monument), bedraagt het tarief:2.3.6.1.1voor het slopen, verstoren, verplaatsen of in enig
opzicht wijzigen van een monument of het herstellen,
gebruiken of laten gebruiken van een monument op een
wijze waardoor het wordt ontsierd of in gevaar
gebracht € 553,64 2.3.7Sloopactiviteiten anders dan bij monumenten of in
beschermd stads- of dorpsgezichtIndien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op het slopen van een bouwwerk
bedraagt het tarief:2.3.7.1in gevallen waarin dat in een bestemmingsplan,
beheersverordening of voorbereidingsbesluit is
bepaald, bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder
g, van de Wabo, of waarvoor op grond van een
provinciale verordening een vergunning of ontheffing
is vereist, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid,
aanhef en onder a, van de Wabo: € 404,00 2.3.8Aanleggen of veranderen wegIndien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op het aanleggen van een weg of
verandering brengen in de wijze van aanleg van een
weg waarvoor op grond van een bepaling in een
provinciale verordening of de Algemene Plaatselijke
Verordening een vergunning of ontheffing is vereist,
als bedoeld in artikel 2.2, aanhef en eerste lid,
onder d, van de Wabo, bedraagt het tarief: € 404,00 2.3.8.1Het in onderdeel 2.3.8 genoemde bedrag wordt
verhoogd met de kosten voor het realiseren van het
aanleggen van een weg of verandering brengen in de
wijze van aanleg van een weg. Hiervoor wordt aan de
aanvrager opgaaf van de begrote kosten gedaan. De
aanvrager kan gedurende 5 werkdagen na het
overleggen van de begrote kosten zijn aanvraag
kosteloos intrekken.2.3.9 Uitweg/inritIndien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op het maken, hebben, veranderen of
veranderen van het gebruik van een uitweg waarvoor
op grond van een bepaling in een provinciale
verordening of de Algemene Plaatselijke Verordening
een vergunning of ontheffing is vereist, als bedoeld
in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder e, van
de Wabo, bedraagt het tarief: € 404,00 2.3.9.1Het in onderdeel 2.3.9 genoemde bedrag wordt
verhoogd met de kosten voor het realiseren van het
maken, hebben, veranderen of veranderen van het
gebruik van een uitweg. Hiervoor wordt aan de
aanvrager opgaaf van de begrote kosten gedaan. De
aanvrager kan gedurende 5 werkdagen na het
overleggen van de begrote kosten zijn aanvraag
kosteloos intrekken.2.3.10KappenIndien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op het vellen of doen vellen van
houtopstand, waarvoor op grond van een bepaling in
een provinciale verordening of de Bomenverordening
een vergunning of ontheffing is vereist, als bedoeld
in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder g, van
de Wabo, bedraagt het tarief: € 808,00 2.3.11Opslag van roerende zakenIndien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op de opslag van roerende zaken in
een bepaald gedeelte van de provincie, waarvoor op
grond van een bepaling in een provinciale
verordening een vergunning of ontheffing is vereist,
bedraagt het tarief:2.3.11.1indien de activiteit bestaat uit het daar opslaan
van roerende zaken, bedoeld in artikel 2.2, eerste
lid, onder j, van de Wabo: € 404,00 2.3.11.2indien de activiteit bestaat uit het als eigenaar,
beperkt gerechtigde of gebruiker van een onroerende
zaak toestaan of gedogen dat daar roerende zaken
worden opgeslagen, bedoeld in artikel 2.2, eerste
lid, onder k, van de Wabo: € 404,00 2.3.12Projecten of handelingen in het kader van de
Natuurbeschermingswet 19982.3.12.1Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op handelingen in een beschermd
natuurgebied die schadelijk kunnen zijn voor het
natuurschoon, de natuurwetenschappelijke betekenis
of voor de dieren of planten, als bedoeld in artikel
16, eerste lid, van de Natuurbeschermingswet 1998
bedraagt het tarief: € 808,00 2.3.12.2Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op het realiseren van projecten of
andere handelingen met gevolgen voor habitats en
soorten in een door de minister van Landbouw, Natuur
en Voedselkwaliteit aangewezen gebied als bedoeld in
artikel 19d, eerste lid, van de
Natuurbeschermingswet 1998 € 808,00 2.3.13Handelingen in het kader van de Flora- en
FaunawetIndien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op een handeling waarvoor op grond
van artikel 75, derde lid, van de Flora- en Faunawet
ontheffing nodig is, bedraagt het tarief: € 808,00 2.3.13.1ReclameIndien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op of aan een onroerende zaak
handelsreclame te maken of te voeren met behulp van
een opschrift, aankondiging of afbeelding in welke
vorm dan ook, die zichtbaar is vanaf een voor het
publiek toegankelijke plaats, waarvoor op grond van
een bepaling in een provinciale verordening of de
Algemene Plaatselijke Verordening een vergunning of
ontheffing is vereist, als bedoeld in artikel 2.2,
eerste lid, aanhef en onder h en/of i, van de Wabo,
bedraagt het tarief: € 404,00 2.3.14Andere activiteitenIndien de aanvraag om een omgevingsvergunning
betrekking heeft op het verrichten van een andere
activiteit of handeling dan in de voorgaande
onderdelen van dit hoofdstuk bedoeld en die
activiteit of handeling:2.3.14.1behoort tot een bij algemene maatregel van bestuur
aangewezen categorie activiteiten die van invloed
kunnen zijn op de fysieke leefomgeving, als bedoeld
in artikel 2.1, eerste lid, onder i, van de Wabo,
bedraagt het tarief: € 404,00 2.3.14.2behoort tot een bij provinciale verordening,
gemeentelijke verordening of waterschapsverordening
aangewezen categorie activiteiten die van invloed
kunnen zijn op de fysieke leefomgeving, als bedoeld
in artikel 2.2, tweede lid, van de Wabo, bedraagt
het tarief: € 306,75 2.3.14.2.1als het een gemeentelijke verordening betreft: het
bedrag dat op grond van deze tarieventabel voor de
betreffende vergunning of ontheffing verschuldigd is
als de activiteit zou worden uitgevoerd zonder
omgevingsvergunning. Als de activiteit in geen enkel
geval kan worden uitgevoerd zonder
omgevingsvergunning bedraagt het tarief: € 306,75 2.3.14.2.2als het een provinciale of waterschapsverordening
betreft: het bedrag van de voorafgaand aan het in
behandeling nemen van de aanvraag om een
omgevingsvergunning aan de aanvrager meegedeelde
kosten, blijkend uit een begroting die door het
college van burgemeester en wethouders is opgesteld.
Indien een begroting als bedoeld in de eerste volzin
is uitgebracht, wordt een aanvraag in behandeling
genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de
begroting aan de aanvrager ter kennis is gebracht,
tenzij de aanvraag voor deze vijfde werkdag
schriftelijk is ingetrokken.2.3.14.2.3als het een gemeentelijke verordening betreft,
bedraagt het tarief voor administratieve
handelingen, wijziging tenaamstelling etc.: € 306,75 2.3.15Omgevingsvergunning in twee fasenIndien de aanvraag om een omgevingsvergunning op
verzoek in twee fasen plaatsvindt, als bedoeld in
artikel 2.5, eerste lid, van de Wabo, bedraagt het
tarief:2.3.15.1voor het in behandeling nemen van de aanvraag voor
een beschikking met betrekking tot de eerste fase:
het bedrag dat voortvloeit uit toepassing van de
tarieven in dit hoofdstuk voor de activiteiten
waarop de aanvraag voor de eerste fase betrekking
heeft;2.3.15.2voor het in behandeling nemen van de aanvraag voor
een beschikking met betrekking tot de tweede fase:
het bedrag dat voortvloeit uit toepassing van de
tarieven in dit hoofdstuk voor de activiteiten
waarop de aanvraag voor de tweede fase betrekking
heeft.2.3.16Beoordeling bodemrapportOnverminderd het bepaalde in de voorgaande
onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief,
indien krachtens wettelijk voorschrift voor de in
dat onderdeel bedoelde aanvraag een bodemrapport
wordt beoordeeld:2.3.16.1voor de beoordeling van een milieukundig
bodemrapport € 306,75 2.3.16.2voor de beoordeling van een archeologisch
bodemrapport € 755,66 2.3.17AdviesOnverminderd het bepaalde in de voorgaande
onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief,
indien een daartoe bij wettelijk voorschrift
aangewezen bestuursorgaan of andere instantie advies
moet uitbrengen over de aanvraag of het ontwerp van
de beschikking op de aanvraag om een
omgevingsvergunning: € 387,52 2.3.18Verklaring van geen bedenkingen2.3.18.1Onverminderd het bepaalde in de voorgaande
onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief,
indien een daartoe bij wet of algemene maatregel van
bestuur aangewezen bestuursorgaan een verklaring van
geen bedenkingen moet afgeven voordat de
omgevingsvergunning kan worden verleend, als bedoeld
in artikel 2.27, eerste lid, van de Wabo:2.3.18.1indien de gemeenteraad een verklaring van geen
bedenkingen moet afgeven: € 719,66 2.3.18.2indien een ander bestuursorgaan een verklaring van
geen bedenkingen moet afgeven: € 719,66 Hoofdstuk 4 - Vermindering
(reserveren)Hoofdstuk 5 - Teruggaaf2.5.1Teruggaaf als gevolg van intrekking aanvraag
omgevingsvergunning voor bouw-, aanleg- of
sloopactiviteitenAls een aanvrager zijn aanvraag om een
omgevingsvergunning voor een project dat geheel of
gedeeltelijk bestaat uit bouw-, aanleg-, monument of
sloopactiviteiten, als bedoeld in de onderdelen
2.3.1, 2.3.2, 2.3.6 en 2.3.7, intrekt terwijl deze
reeds in behandeling is genomen door de gemeente,
bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de
leges. De teruggaaf bedraagt: 90% van de op grond van die onderdelen voor de
betreffende activiteit verschuldigde leges2.5.2Teruggaaf als gevolg van intrekking verleende
omgevingsvergunning voor bouw-, aanleg- of
sloopactiviteitenAls de gemeente een verleende omgevingsvergunning
voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat
uit bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten als bedoeld
in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2, 2.3.6 en 2.3.7,
intrekt op aanvraag van de vergunninghouder, bestaat
aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges,
mits deze aanvraag is ingediend binnen 12 maanden na
verlening van de vergunning en van de vergunning
geen gebruik is gemaakt. De teruggaaf bedraagt 25%
van de op grond van die onderdelen voor de
betreffende activiteit verschuldigde leges.2.5.3Teruggaaf als gevolg van het weigeren van een
omgevingsvergunning voor bouw-, aanleg- of
sloopactiviteitenAls de gemeente een omgevingsvergunning voor een
project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit
bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten als bedoeld in
de onderdelen 2.3.1, 2.3.2, 2.3.6 of 2.3.7 weigert,
bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de
leges. De teruggaaf bedraagt 25% van de op grond van
die onderdelen voor de betreffende activiteit
verschuldigde leges.2.5.4Teruggaaf als gevolg van het niet compleetverklaring
(4:5 Awb) van een omgevingsvergunning voor bouw-,
aanleg- of sloopactiviteitenAls de gemeente een omgevingsvergunning voor een
project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit
bouw-, aanleg-, buitenplanse afwijking/ project of
monumentenactiviteiten als bedoeld in de onderdelen
2.3.1, 2.3.2, 2.3.3.3, 2.3.4.3 of 2.3.6 niet
compleet verklaard, bestaat aanspraak op teruggaaf
van een deel van de leges. De teruggaaf bedraagt 75%
van de op grond van die onderdelen voor de
betreffende activiteit verschuldigde leges.2.5.6In afwijking van 2.5.1 enkel voor een project dat
geheel of gedeeltelijk bestaat uit buitenplanse
afwijking/ project als bedoeld in de onderdelen
2.3.3.3, 2.3.4.3, indien de aanvraag binnen 8 weken
na indiening wordt ingetrokken, bestaat aanspraak op
teruggaaf van een deel van de leges. De teruggaaf
bedraagt 95% van de op grond van die onderdelen voor
de betreffende activiteit verschuldigde legesHoofdstuk 6 - Intrekking
omgevingsvergunning2.6.1Teruggaaf als gevolg van intrekking verleende
omgevingsvergunning voor bouw-, aanleg-,
buitenplanse afwijking/ project of
monumentenactiviteitenAls de gemeente een verleende omgevingsvergunning
voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat
uit bouw-, aanleg-, buitenplanse afwijking/ project
of monumentenactiviteit als bedoeld in de onderdelen
2.3.1, 2.3.2., 2.3.3.3, 2.3.4.3 en 2.3.6 intrekt,
bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de
leges, mits de vergunning niet langer dan 12 maanden
is verleend en van vergunning geen gebruik is
gemaakt. De teruggaaf bedraagt 25% van de op grond
van die onderdelen voor de betreffende activiteit
verschuldigde leges.2.6.2Teruggaaf als gevolg van intrekking verleende
omgevingsvergunning op verzoek van de aanvrager voor
bouw-, aanleg-, buitenplanse afwijking/ project of
monumentenactiviteitenAls de gemeente een verleende omgevingsvergunning
voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat
uit bouw-, aanleg-, buitenplanse afwijking/ project,
monumentenactiviteiten als bedoeld in de onderdelen
2.3.1, 2.3.2, 2.3.3.3, 2.3.4.3 en 2.3.6, intrekt op
verzoek van de aanvrager conform 2.33, tweede lid,
onder b Wabo bestaat aanspraak op teruggaaf van een
deel van de leges, tenzij onderdeel 2.6.1 van
toepassing is. De teruggaaf bedraagt 10% van de op
grond van die onderdelen voor de betreffende
activiteit verschuldigde leges.Hoofdstuk 7 - Wijziging omgevingsvergunning als
gevolg van wijziging project2.7Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot wijziging van een
omgevingsvergunning als gevolg van een, naar de
omstandigheden beoordeeld, geringe wijziging in het
project:€ 190,65, vermeerderd met 0,2% van de
bouwkostenHoofdstuk 8 - Bestemmingswijzigingen zonder
activiteiten2.8.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het vaststellen van een
bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.1, eerste
lid, van de Wet ruimtelijke ordening (zoals een
partiële herziening) € 9.090,00 2.8.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het wijzigen van een
bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.6, eerste
lid, onder a, van de Wet ruimtelijke ordening
(wijzigen) € 5.050,00 2.8.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het wijzigen van een
bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.6, eerste
lid, onder b, van de Wet ruimtelijke ordening
(uitwerken) € 5.050,00 2.8.4Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het nemen van een
voorbereidingsbesluit als bedoeld in artikel 3.7 van
de Wet ruimtelijke ordening € 2.020,00 2.8.5Het in onderdeel 2.8.1, 2.8.2 of 2.8.3 genoemde
bedrag wordt verhoogd met de kosten voor het tot
stand brengen van de (partiële, wijzigen of uit te
werken) bestemmingsplan (kosten beoordelen en/of
opstellen ruimtelijke onderbouwing). Hiervoor wordt
aan de aanvrager opgaaf van de begrote kosten
gedaan. De aanvrager kan gedurende 5 werkdagen na
het overleggen van de begrote kosten zijn aanvraag
kosteloos intrekken.Hoofdstuk 9 - VervallenHoofdstuk 10 - VervallenHoofdstuk 11 - In deze titel niet benoemde
beschikking2.11Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag om een andere, in deze titel niet
benoemde beschikking: € 166,06 Titel 3 Dienstverlening Europese
dienstenrichtlijn Hoofdstuk 1 - Horeca3.1Het tarief bedraagt voor van het in behandeling
nemen van:3.1.1.1een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning
op grond van artikel 3 van de Drank- en Horecawet
(primaire vergunning horeca/ slijterij) € 376,30 3.1.1.2een melding als bedoeld in artikel 30 van de Drank-
en Horecawet (wijzing van de inrichting) € 161,60 3.1.1.3een melding als bedoeld in artikel 30a, eerste lid
van de Drank- en Horecawet € 161,60 3.1.1.4een aanvraag tot het verkrijgen van een ontheffing
als bedoeld in artikel 4, vierde lid van de Drank-
en Horecawet € 80,80 3.1.1.5een aanvraag tot het verkrijgen van een ontheffing
als bedoeld in artikel 35 van de Drank- en Horecawet
(o.a. alcohol tijdens evenement) € 80,80 Hoofdstuk 2 - Organiseren
evenementen3.2.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verlenen van een vergunning
voor het organiseren van een evenement als bedoeld
in artikel 2:25, eerste lid, van de Algemene
Plaatselijke Verordening:3.2.1.1kleine evenementen, gericht op wijkniveau, waarvan
het aantal bezoekers –indicatief– niet meer dan 100
zal bedragen € - 3.2.1.2middelgrote evenementen, gericht op lokaal niveau
waarvan het aantal bezoekers naar verwachting tussen
100 en 500 zal bedragen € 91,29 3.2.1.3grote evenementen, mede gericht op bezoekers van
buiten de gemeente Bunnik met mogelijk meer dan 500
bezoekers € 304,57 3.2.1.4voor de in het kader van een raamvergunning
verleende jaarlijkse nadere invulling verleend op
grond van het evenementenbeleid € 30,45 Hoofdstuk 3 - Prostitutiebedrijven3.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag:3.3.1tot het verlenen van een exploitatievergunning of
wijziging van een exploitatievergunning als bedoeld
in artikel 3:4, eerste lid, van de Algemene
Plaatselijke Verordening:3.3.1.1voor een seksinrichting € 1.870,63 3.3.1.2voor een escortbedrijf € 1.255,63 Hoofdstuk 4 - Splitsingsvergunning
woonruimte3.4Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verlenen van een
splitsingsvergunning als bedoeld in artikel 33 van
de Huisvestingswet € 377,20 Hoofdstuk 5 - Leefmilieuverordening -
ReserverenHoofdstuk 6 -
Brandbeveiligingsverordening3.6.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verkrijgen van een
vergunning met betrekking tot het brandveilig
gebruik van een inrichting als bedoeld in artikel 2,
eerste lid, van de Brandbeveiligingsverordening € 228,09 vermeerderd met:voor een inrichting met een vloeroppervlakte
van:3.6.1.1 0 tot 100 m² € 228,09 3.6.1.2 100 tot 500 m² € 301,37 3.6.1.3 500 tot 2.000 m² € 447,78 3.6.1.42.000 tot 5.000 m² € 594,23 3.6.1.55.000 tot 15.000 m² € 740,70 3.6.1.615.000 tot 25.000 m² € 887,15 3.6.1.725.000 tot 50.000 m² € 1.033,55 3.6.1.850.000 tot meer m² € 1.180,01 3.6.2Het tarief voor het in behandeling nemen van een
aanvraag tot wijziging van de volgens artikel 2,
eerste lid, van de Brandbeveiligingsverordening
afgegeven vergunning, wanneer het aantal
m2 vloeroppervlak van de oorspronkelijke
vergunning niet wordt overschreden: € 228,09 3.6.3Het tarief voor het in behandeling nemen van een
aanvraag tot uitbreiding van de volgens artikel 2,
eerste lid, van de Brandbeveiligingsverordening
afgegeven vergunning, waarbij alleen leges worden
berekend conform 3.6.1.1 tot en met 3.6.1.8 over het
aantal m2 van de uitbreiding. Eventuele
wijzigingen worden om niet meegenomen.Hoofdstuk 7 - In deze titel niet benoemde
vergunning, ontheffing of andere
beschikking3.7Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag om een andere, in deze titel niet
benoemde vergunning, ontheffing of andere
beschikking € 166,55 Hoofdstuk 8 - Overige vergunningen3.8.1Het tarief bedraagt voor het verkrijgen van een
ontheffing als bedoeld in artikel 2:10, vierde lid,
van de Algemene plaatselijke verordening: € 115,42 3.8.2StandplaatsvergunningHet tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van:3.8.2.1een aanvraag tot afgifte van een vergunning voor het
innemen van een standplaats als bedoeld in artikel
5:18 van de Algemene Plaatselijke Verordening € 117,77 3.8.4Overige vergunningenHet tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verkrijgen van:3.8.4.1een ontheffing voor het aanbieden e.d. van
geschreven of gedrukte stukken of afbeeldingen als
bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene Plaatselijke
Verordening € 59,20 3.8.4.3een vergunning voor het organiseren van een
snuffelmarkt e.d. als bedoeld in artikel 5:23 van de
Algemene Plaatselijke Verordening € 30,52 3.8.4.4een ontheffing voor het verbranden van afval als
bedoeld in artikel 5:34 van de Algemene Plaatselijke
Verordening € 205,00 3.8.5Niet genoemde vergunning of
ontheffingHet tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van een aanvraag tot het verkrijgen van overige
hiervoor niet genoemde vergunningen, beschikkingen
en ontheffingen verleend op grond van de Algemene
Plaatselijke Verordening of andere bijzondere
wetten € 33,30 3.8.6ExploitatievergunningHet tarief bedraagt voor het in behandeling nemen
van:3.8.6.1een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning
ingevolge artikel 2:28 van de Algemene Plaatselijke
Verordening € 377,12 3.8.6.2een aanvraag tot het wijzigen van een vergunning
ingevolge artikel 2:28 van de Algemene Plaatselijke
Verordening € 161,64 3.8.6.3een aanvraag tot het verkrijgen van een vrijstelling
als bedoeld in artikel 2:28 van de Algemene
Plaatselijke Verordening € 81,01 Behorende bij raadsbesluit van 18 december
2014.De griffier van Bunnik,