Regeling vervallen per 01-01-2019

Uitvoeringsregels ontheffingen parkeerschijf-zones

Geldend van 30-10-2014 t/m 31-12-2018

Intitulé

Uitvoeringsregels ontheffingen parkeerschijf-zones

Uitvoeringsregels ontheffingen parkeerschijfzones.

Artikel 1.

Bewoners kunnen 1 ontheffing krijgen als zij beschikken over een eigen

parkeerplaats.

Artikel 2.

Bewoners kunnen 2 ontheffingen krijgen als zij niet beschikken over een

eigen parkeerplaats.

Artikel 3.

Het totale aantal ontheffingen is niet afhankelijk van de parkeerdruk in het

gebied, (het systeem is immers bedoeld om “oneigenlijke” parkeerders uit

het gebied te weren, niet om de parkeerdruk van de bewoners in de sector

te reguleren).

Artikel 4.

De ontheffingen worden voorzien van maximaal 2 kentekens, waarbij het

kenteken van het voertuig afgegeven moet zijn op het adres van de

aanvrager. De aanvrager moet ingeschreven staan in het G.B.A.

(gemeentelijk basisadministratie ) binnen het betreffende gebied.

Artikel 5.

Bedrijfshouders kunnen maximaal 2 ontheffingen krijgen voor herkenbare

Bedrijfsvoertuigen.

Artikel 6.

Houders van een lease-voertuig dienen een kopie van het leasecontract te

overleggen.

Artikel 7.

Chauffeurs van bedrijfsvoertuigen moeten aantonen dat zij bestuurder zijn

van dat voertuig (middels een verklaring van de werkgever).

Artikel 8.

De ontheffingen worden verleend voor onbepaalde tijd.

De gemeente kan de ontheffing intrekken in verband met

gewijzigde omstandigheden (verhuizing, verkoop voertuig, overlijden)

of misbruik.

Artikel 9.

De kosten van de eerste uitgifte van de ontheffing is € 25,- en de kosten

van mutaties is ook € 25,- ( verlies, onleesbaar, etc.)

Artikel 10.

De ontheffing is uitsluitend geldig in de op de ontheffing vermelde sector.

Artikel 11.

Indien de betrokkene aan wie de ontheffing is verleend:

is overleden, is verhuisd naar een adres buiten de betreffende

zone waarvoor de ontheffing is verleend of niet meer in bezit is c.q.

geen houder meer is van het voertuig waarvoor de ontheffing is verleend,

dient de ontheffing bij de gemeente worden te worden ingeleverd (binnen

4 weken).

Als de ontheffing binnen deze periode niet wordt ingeleverd dan wordt dit

gemeld aan Bureau Handhaving.

Aldus besloten tijdens de vergadering van het college van burgemeester en wethouders der gemeente Heerlen van 7 oktober 2014.