Mandaatbesluit aanwijzen afwijkende sluitingstijden bureau van de burgerlijke stand

Geldend van 03-08-2017 t/m heden

Intitulé

Mandaatbesluit aanwijzen afwijkende sluitingstijden bureau van de burgerlijke stand

Burgemeester en wethouders van de gemeente Bladel,

gelet op artikel 16c, boek 1, Burgerlijk Wetboek, artikel 5, lid 2, Reglement burgerlijke stand en afdeling 10.1, Algemene wet bestuursrecht;

overwegende:

- dat het college bevoegd is om, naast de in de Algemene termijnenwet genoemde algemeen erkende of daarmee gelijk gestelde feestdagen, afwijkende openingstijden van het bureau van de burgerlijke stand aan te wijzen;

- dat het bureau van de burgerlijke stand enkel gesitueerd is in het gemeentehuis;

- dat de gemeentesecretaris, in overleg met de andere managementteamleden, de afwijkende openingstijden van het gemeentehuis aanwijst;

- dat het ongewenst is dat afwijkende sluitingstijden van het gemeentehuis niet overeenkomen met afwijkende sluitingstijden van het bureau van de burgerlijke stand;

besluiten:

1. De gemeentesecretaris te mandateren tot het aanwijzen van sluitingstijden van het bureau van de burgerlijke stand die afwijken van de middels artikel 3 van de Algemene termijnenwet algemeen erkende of daarmee gelijk gestelde feestdagen.

2. Dit besluit treedt in werking op de achtste dag na bekendmaking.

Bladel, 10 juli 2017

Burgemeester en wethouders voornoemd,

de secretaris, drs. E.L.C.M. Mol

de wnd. burgemeester, ing. P.M. Maas

Ondertekening