Regeling vervallen per 09-04-2019

Besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Tholen houdende regels omtrent mandaat Mandaatbesluit 2018 gemeente Tholen

Geldend van 14-11-2018 t/m 08-04-2019

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Tholen houdende regels omtrent mandaat Mandaatbesluit 2018 gemeente Tholen

De burgemeester respectievelijk het college van burgemeester en wethouders van Tholen, ieder voor zover het haar respectievelijk zijn bevoegdheden betreft;

overwegende dat het gewenst is het Bevoegdhedenbesluit 2014 te herzien;

gelet op afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht,

b e s l u i t e n :

  • I.

    De bevoegdheid tot het afdoen van zaken (inclusief het ondertekenen van de daarop betrekking hebbende stukken), zoals vermeld op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte bijlage, bij (onder)mandaat op te dragen aan de op die bijlage bij de desbetreffende bevoegdheden vermelde functionarissen.

  • II.

    Te bepalen dat op de onder I bedoelde opdrachten de volgende regels van toepassing zijn:

    • a.

      de in het kader van deze bevoegdheden te nemen besluiten moeten passen binnen het tot dan gevoerde gemeentelijk beleid. Bij de uitoefening van bedoelde bevoegdheden wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van rijks-, provinciale en gemeentelijke wetgevers of bestuursorganen in acht genomen;

    • b.

      behoudens gevallen met een routinematig karakter geldt ondertekeningbevoegdheid niet ten aanzien van stukken gericht aan Kroon, minister, staatssecretaris, commissaris van de Koningin en Gedeputeerde Staten;

    • c.

      indien bij een krachtens mandaat en/of bevoegdhedenoverdracht te nemen besluit een andere gemeentelijke sector belang heeft of de desbetreffende zaak het taakgebied van een andere sector raakt, legt de functionaris aan wie de bevoegdheid is toegekend, de zaak vooraf aan deze sector voor. Indien geen overeenstemming wordt bereikt, legt de functionaris aan wie de bevoegdheid is toegekend, de zaak aan het college van burgemeester en wethouders voor; het mandaat geldt niet voor negatieve beslissingen tenzij dit nadrukkelijk anders is bepaald;

    • d.

      de behandeling van bezwaarschriften wordt voor beoordeling en besluitvorming voorgelegd aan het college van burgemeester en wethouders, tenzij dit uitdrukkelijk anders is bepaald;

    • e.

      ten aanzien van bevoegdheden die financiële consequenties hebben, geldt dat hierin in de gemeentebegroting moet zijn voorzien. Uitvoering van mandaat vindt plaats binnen de Regeling inzake budgethouders;

    • f.

      indien van de (onder)mandaatbevoegdheid een onjuist gebruik wordt gemaakt kunnen het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester, de gemeentesecretaris of de sectordirecteur een (onder)mandaatbevoegdheid intrekken of wijzigen. De gemeentesecretaris kan -in afwachting van het formele besluit- directe en organisatorische maatregelen treffen (bijvoorbeeld opschorting (onder)mandaat).

  • III.

    Dat bij afwezigheid van de mandataris de volgende vervangingsregeling geldt:

    • a.

      een portefeuillehouder wordt vervangen door de door burgemeester en wethouders aangewezen plaatsvervangend portefeuillehouder;

    • b.

      de secretaris wordt -met inachtneming van de geldende vervangingsvolgorde- vervangen door de door burgemeester en wethouders aangewezen vervangende secretarissen;

    • c.

      als het betreft een afdelingshoofd:

      • 1.

        vervanging -met inachtneming van de geldende vervangingsvolgorde- door de door de sectordirecteur aangewezen vervangende afdelingshoofden;

      • 2.

        indien de vervangende afdelingshoofden afwezig zijn vindt vervanging plaats door de sectordirecteur of -bij diens afwezigheid- de vervangende sectordirecteur;

      • 3.

        indien de vervangende sectordirecteuren afwezig zijn vindt vervanging plaats door de secretaris of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangende secretaris;

    • d.

      als het betreft de behandelend ambtenaar, waarmee wordt bedoeld de medewerker van de gemeente Tholen tot wiens takenpakket de uitvoering van de betreffende taak behoort:

      • 1.

        vervanging door zijn afdelingshoofd;

      • 2.

        indien het afdelingshoofd afwezig is vindt vervanging plaats door zijn vervangend afdelingshoofd;

      • 3.

        indien de vervangend afdelingshoofd afwezig is vindt vervanging plaats door de sectordirecteur of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangend sectordirecteur;

      • 4.

        indien vervangende sectordirecteuren afwezig zijn vindt vervanging plaats door de secretaris of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangend secretaris;

    • e.

      voor de functioneel leidinggevende geldt dezelfde vervangingsregeling als die welke hierboven is opgenomen onder IIIe;

    • f.

      de archivaris wordt vervangen door de secretaris of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangend secretaris;

  • IV.

    Dat, indien geen vervanger als bedoeld onder III aanwezig is, de bevoegdheid tot het afdoen van de -gemandateerde- zaak weer wordt uitgeoefend door het orgaan dat die bevoegdheid heeft gemandateerd.

  • V.

    Dat ingeval van uitoefening van bevoegdheden zoals onder I is aangegeven worden uitgaande stukken namens het college van burgemeester en wethouders dan wel namens de burgemeester of het hoofd van dienst als volgt ondertekend:

    • a.

      Burgemeester en wethouders van Tholen,

      namens dezen,

      gevolgd door de functieaanduiding van de mandataris en zijn handtekening.

    • b.

      De burgemeester van Tholen,

      namens deze,

      gevolgd door de functieaanduiding van de mandataris en zijn handtekening.

  • VI.

    Dat bij afwezigheid van de mandataris -nadat de mandataris op grond van dit besluit een beslissing heeft genomen- ondertekening van desbetreffende bescheiden kan plaatsvinden door diens vervanger -genoemd in sub III van dit besluit- onder toevoeging van de afkorting b.a. (bij afwezigheid).

  • VII.

    Waar in dit besluit wordt gesproken van mandaat, wordt afhankelijk van de soort bevoegdheid die wordt toegekend daaronder verstaan mandaat, volmacht of machtiging in de zin van de Algemene wet bestuursrecht.

VIII. Te bepalen dat dit besluit kan worden aangehaald als Mandaatbesluit 2018 gemeente Tholen.

  • IX.

    Te bepalen dat dit besluit met ingang van de dag na die van bekendmaking in werking treedt en dat op dat tijdstip de volgende door de burgemeester c.q. burgemeester en wethouders genomen mandaatbesluiten vervallen:

    • besluit van 11 maart 2014 tot vaststelling van het Bevoegdhedenbesluit 2014;

    • besluit van 2 december 2014 voor zover het betreft het verlenen van mandaat aan de sectordirecteur om een onbezoldigd ambtenaar en een toezichthouder aan te stellen;

    • besluit van 23 december 2014 tot het verlenen van diverse mandaten met betrekking tot de uitvoering van de Jeugdwet (Gemeenteblad nummer 83962 d.d. 31 december 2014);

    • besluit van 27 juni 2017 betreffende benoeming buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand voor één dag;

    • besluit van 17 april 2018 betreffende sluiten verwerkersovereenkomsten en bijhouden register van verwerkingsactiviteiten als bedoeld in de Algemene verordening gegevensbescherming;

    • besluit van 2 juli 2018 betreffende melden datalekken aan de Autoriteit Persoonsgegevens;

    • besluit van 9 oktober 2018 betreffende vaststelling/wijziging van stagevergoedingen.

Ondertekening

Tholen, 6 november 2018

De burgemeester van Tholen,

w.g. G.J. van de Velde-de Wilde

Burgemeester en wethouders van Tholen,

De secretaris,

w.g. S. Nieuwkoop

De burgemeester,

w.g. G.J. van de Velde-de Wilde

Bijlage behorende bij Mandaatbesluit 2018 gemeente Tholen

SECTOR: Alle sectoren

AFDELING: Alle

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt

Voorwaarden/opmerkingen

 

Algemeen

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 1.

     

Intrekken van vergunningen c.a. op verzoek van vergunninghouder

 

X

 

  • 2.

     

Uitkering voorschotten -op verzoek- op (voorlopig) vastgestelde subsidies:

  • a.

    professionele instelling tot 100%

  • b.

    niet professionele instelling tot 75%

 

X

 

  • 3.

     

Correspondentie verband houdende met de voorbereiding van beslissingen op bezwaarschriften

 

X

 

  • 4.

     

Vertegenwoordigen van de gemeente inzake alle buitengerechtelijke rechtshandelingen voor zover betrekking hebbend op het aangaan van overeenkomsten met derden voor aan en/of door de gemeente te leveren roerende goederen of diensten

X

 

 

  • 5.

     

Ondertekenen uitnodigingen voor hoorzittingen ingevolge de Awb, niet zijnde een hoorzitting in het kader van een bezwaarprocedure

 

X

 

  • 6.

     

Het nemen van de besluiten, het doen van de mededelingen en het verrichten van de overige handelingen als bedoeld in de artikelen 4:5 en 4:15 Awb

 

X

 

  • 7.

     

Vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom op grond van artikel 4:18 Awb

X

 

 

  • 8.

     

Terugvorderen van een onverschuldigd betaalde dwangsom op grond van artikel 4:20 Awb

X

 

 

  • 9.

     

Vragen van algemene informatie, voeren van informatieve correspondentie van algemene aard m.b.t. een vooroverleg, een aanvraag of ontheffing en voeren van correspondentie betreffende de uitvoering en de procedure

 

X

 

  • 10.

     

Vertegenwoordiging van de gemeente in procedures bij de behandeling van bezwaar- en beroepschriften bij de bezwarencommissie

 

X

Zaken die ter competentie van burgemeester en wethouders en burgemeester behoren.

  • 11.

     

Vertegenwoordiging van de gemeente in procedures bij de behandeling van bezwaar- en beroepschriften bij (voorzitter van een) gerechtelijke instantie of arbitrage-instituut.

X

 

Zaken die ter competentie van burgemeester en wethouders en burgemeester behoren; ondermandaat is mogelijk.

  • 12.

     

Aangifte bij politie en dergelijke in geval van vandalisme, diefstal en dergelijke m.b.t. gemeente-eigendommen en zaken in gemeentelijk beheer

 

X

 

  • 13.

     

Het aanvragen van (technische) inlichtingen en offertes ter voorbereiding van beleidsbeslissingen

 

X

 

  • 14.

     

Verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken/levering van goederen en diensten voor zover betrekking hebbend op het taakgebied van de afdeling binnen het kader van de gewone taakuitoefening, voor zover passend binnen de vastgestelde begroting:

   

  • a.

    tot € 5.000

  • b.

    vanaf € 5.000 tot € 200.000

 

             

X

 

           

X

De projectleiders van Havengebied Sint-Annaland, Impuls Sint-Maartensdijk/ Scherpenisse, Masterplan Tholen (thema Sport en Onderwijs, VesteTuin Tholen en herstructurering Sint-Maartensdijk-West zijn, binnen de vastgestelde kaders, gemandateerd om uitgaven te doen tot € 50.000

  • 15.

     

Goedkeuren afwijken van het inkoopbeleid

X

 

Tevens goedkeuring van de inkoopcoördinator vereist. Beslissing over goedkeuring voor afwijkingen die vallen onder de afdeling Facilitaire Zaken wordt genomen door afdelingshoofd Middelen.

  • 16.

     

Schriftelijke afhandeling kleine klachten

X

 

 

  • 17.

     

Behandeling van schadeaanmeldingen en afwikkelingen door de afdeling waar het primaat ligt in gevallen waarin de gemeente niet verzekerd is.

X

 

 

  • 18.

     

Behandeling van aansprakelijkheidsstellingen

X

 

Die niet door de verzekeraar worden behandeld

SECTOR: Alle sectoren

AFDELING: n.v.t.

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Secretaris

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Personeelsaangelegenheden

 

 

 

 

  • 1.

     

Beslissing omtrent deelname aan bijscholingsactiviteiten binnen afdelingsbudget

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 2.

     

Het aantrekken van inleenkrachten voor het opvangen van piekwerkzaamheden, ter vervanging van langdurig zieken of als gevolg van vacatures, binnen de beschikbare flexibele schil 

 

X

 

Na instemming door MT

  • 3.

     

Toepassing "Schouderklopjesregeling"

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 4.

     

Toekennen telefoonfaciliteiten

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 5.

     

Toestemming om gemaakte overuren volledig uit te betalen in plaats van tijd voor tijd in verlofuren

 

X

 

Na instemming door MT

  • 6.

     

(Buitengewoon) verlof verlenen aan sectordirecteuren

X

 

 

Inclusief negatieve beslissingen. Wat buitengewoon verlof betreft met inachtneming van kaders in artikel 6:4:1 van de CAR-UWO

  • 7.

     

(Buitengewoon) verlof verlenen aan afdelingshoofden

 

X

 

Afd. hoofd = afdelingshoofd Middelen. Voor afdelingshoofd Middelen wordt mandaat verleend aan de secretaris. Inclusief negatieve beslissingen. Wat buitengewoon verlof betreft met inachtneming van kaders in artikel 6:4:1 van de CAR-UWO

  • 8.

     

(Buitengewoon) verlof verlenen aan medewerkers

 

X

 

Inclusief negatieve beslissingen. Wat buitengewoon verlof betreft met inachtneming van kaders in artikel 6:4:1 van de CAR-UWO. Ondermandaat is mogelijk.

  • 9.

     

Benoeming medewerk(st)er (m.u.v. sectordirecteur en afdelingshoofd) in algemene dienst.

 

X

 

Met inachtname van spelregels van Bewegen Werkt.

  • 10.

     

Benoeming medewerk(st)er (m.u.v. sectordirecteur en afdelingshoofd) in vaste dienst (na voorafgaand tijdelijk dienstverband)

 

X

 

 

  • 11.

     

Benoeming medewerk(st)er (m.u.v. sectordirecteur en afdelingshoofd) in functierang in afwijking van de gangbare regels

 

X

 

Na instemming door MT

  • 12.

     

Benoeming medewerk(st)er (m.u.v. sectordirecteur en afdelingshoofd) in functierang

 

X

 

 

  • 13.

     

Ontslag medewerk(st)er op eigen verzoek (met uitzondering van sectordirecteur en afdelingshoofd)

 

X

 

 

  • 14.

     

Ontslag sectordirecteur en afdelingshoofd op eigen verzoek

X

 

 

 

  • 15.

     

Toepassen arbeidsvoorwaarden (ook secundaire uit verordeningen en daarvan afgeleide besluiten)

 

X

 

Bij afwijkingen en/of buiten de grenzen van het budget na instemming van de secretaris

  • 16.

     

Kortingen toepassen in verband met ziekte

 

X

 

 

  • 17.

     

Vaststellen/wijzigen stagevergoedingen

X

 

 

 

  • 18.

     

Het nemen van een besluit over verkoop van verlofuren

 

X

 

 

Gemeentesecretaris en-archivaris

AFDELING: Oud archief

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Secretaris

Archivaris

Voorwaarden/opmerking

  • 1.

     

Besluit tot vaststelling van de vernietigingslijst van nog niet naar de archiefbewaarplaats overgebrachte archiefbescheiden

X

 

 

  • 2.

     

Overbrengen archief(delen) naar gemeentelijke archiefbewaarplaats

X

 

 

  • 3.

     

Besluit tot vaststelling van de vernietigingslijst van archiefbescheiden uit de archiefbewaarplaats

 

X

 

SECTOR: n.v.t.

AFDELING: Concernzaken

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

  • 1.

     

Het nemen van besluiten op verzoeken om  informatie als bedoeld in artikel 3 van de Wet openbaarheid van bestuur, alsmede het verstrekken van de openbaar gemaakte informatie

 

X

Evenals alle daarmee verband houdende correspondentie.

 

  • 2.

     

Het nemen van besluiten op verzoeken om  hergebruik van informatie als bedoeld in artikel 3 van de Wet hergebruik van overheidsinformatie, alsmede het verstrekken van de voor hergebruik geschikte informatie

 

X

Evenals alle daarmee verband houdende correspondentie.

 

SECTOR: Ondersteuning

AFDELING: Middelen/Personeelszaken

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Personeelsaangelegenheden algemeen

 

 

 

 

  • 1.

     

Oproepen en afschrijven van sollicitanten en initiëring van antecedenten en geneeskundige onderzoeken

 

 

X

 

  • 2.

     

Het ondertekenen van alle bescheiden betreffende de personeelsadministratie zonder direct rechtsgevolg jegens derden

 

 

X

 

  • 3.

     

Ondertekening van alle bescheiden betreffende de salarisadministratie zonder direct rechtsgevolg jegens derden

 

 

X

 

  • 4.

     

Afhandeling verzoeken stageplaats/ondertekening stageovereenkomst

 

 

X

Na besluit van betreffend afdelingshoofd

  • 5.

     

Aanvragen plaatsing in kader van werkervaring-bevorderende maatregelen / ondertekening en/of contracten arbeidsovereenkomsten

 

X

 

 

  • 6.

     

Ondertekening uitzendbevestiging/contract met uitzendbureaus inzake plaatsingen

 

 

X

 

  • 7.

     

Ondertekening werkgeversverklaring

 

 

X

 

  • 8.

     

Ondertekening brieven inzake pensioenberekening aan voormalig personeel c.a.

 

X

 

 

  • 9.

     

Aanvragen van verklaring omtrent het gedrag

 

 

X

 

  • 10.

     

Verlof verlenen voor vakbondswerkzaamheden op grond van artikel 6:4:2 CAR-UWO

 

 

X

 

  • 11.

     

Ondertekening correspondentie IZA, ABP, Loyalis, enz.

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

  • 12.

     

Uitvoering suppletieregeling

 

 

 

Is aan Loyalis Contractmanagement B.V. gemandateerd

SECTOR: Ondersteuning

AFDELING: Middelen/Financiën

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Algemene financiële aangelegenheden

 

 

 

 

  • 1.

     

Doen van aangifte rijksbelastingen, alsmede het instellen van bezwaar en beroep

 

X

 

 

  • 2.

     

Uitvoering raamovereenkomst voor geïntegreerde dienstverlening met BNG, waarin is geregeld:

  • Opnemen van kasmiddelen:

    • -

      hetzij in rekening-courant

    • -

      hetzij in de vorm van call- en/of kasgeldleningen

  • Uitzetten van kasgelden

 

X

 

 

  • 3.

     

Ondertekening opgaven aan Rijksbelastingdienst inzake uitbetaalde vergoedingen aan niet in de salarisadministratie opgenomen personen

 

X

 

 

  • 4.

     

Het treffen van invorderingsmaatregelen in gevallen waarin de vakafdeling geen mandaat heeft. In geval van uitstel van betalingen ligt de bovengrens van het mandaat bij € 2.500 en de bovengrens voor het oninbaar verklaren van vorderingen op € 500

 

X

 

Het oninbaar verklaren van vorderingen voor de onroerende zaakbelasting, de afvalstoffenheffing, de rioolheffing, de forensenbelasting en de hondenbelasting is gemandateerd aan de directeur van SaBeWa. Sommige vakafdelingen hebben zelf invorderingsbevoegdheden. In deze situaties geldt dit mandaat niet

 

Belastingen en retributies

 

 

 

 

  • 5.

     

Vaststellen en wijzigen lijst deurwaarders

 

X

 

 

 

  Verzekeringen

 

 

 

 

  • 6.

     

Afsluiten, wijzigingen, beëindigen binnen bestaand verzekeringspakket

 

X

 

 

SECTOR: Ondersteuning

AFDELING: Facilitaire Zaken/Informatisering

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Wkpb

 

 

 

  • 1.

     

Het verrichten van handelingen ter uitvoering van besluiten in het kader van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen.

 

X

Het mandaat betreft slechts de uitvoerende handelingen

 

 

BAG

 

 

 

  • 2.

     

Opstellen van de 'ambtelijke verklaringen' en uitgeven van inschrijf- en identificatienummers

 

X

 

  • 3.

     

Toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 BAG

 

X

 

  • 4.

     

Ingevolge artikel 14 BAG, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de basisregistratie

 

X

 

  • 5.

     

Ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 BAG, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 BAG

 

X

 

  • 6.

     

Onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Dienst als bedoeld in artikel 31 BAG

 

X

 

  • 7.

     

Op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in de basisregistratie alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de basisregistratie opgenomen gegevens, bedoeld in artikel 32, lid 1, onder a, BAG

 

X

 

  • 8.

     

Bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de BAG, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders

 

X

 

  • 9.

     

Opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de BAG aangewezen brondocument zijn opgenomen

   

AVG

 

X

Mede mandaat aan de directeur Sabewa

  • 10.

     

Het sluiten van verwerkersovereenkomsten als bedoeld in artikel 28 AVG

 

X

Beh. ambt. = functionaris gegevensbescherming

  • 11.

     

Het bijhouden van het register van de verwerkingsactiviteiten als bedoeld in artikel 30  AVG

 

X

Beh. ambt. = functionaris gegevensbescherming

  • 12.

     

Het melden van inbreuken in verband met persoonsgegevens (datalekken) aan de Autoriteit Persoonsgegevens als bedoeld in artikel 33 AVG

 

X

Beh. ambt. = functionaris gegevensbescherming

SECTOR: Samenleving

AFDELING: Publiekszaken

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Paspoorten en rijbewijzen

 

 

 

  • 1.

     

Afgifte paspoorten, rijbewijzen en identiteitskaarten alsmede het verrichten van handelingen die hierop betrekking hebben

 

X

 

 

Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens

 

 

 

  • 2.

     

Verzoeken om verklaring omtrent het gedrag

 

X

 

 

  Lijkbezorging

 

 

 

  • 3.

     

Besluiten over uitstel begraven/cremeren

 

X

 

  • 4.

     

Uitgeven en verlengen van het uitsluitend recht tot begraven c.q. plaatsen van een urn op de daarvoor bestemde plaatsen

 

X

 

  • 5.

     

Overschrijving van het uitsluitend recht

 

X

 

  • 6.

     

Toestemming tot het aanbrengen van beplantingen en (tijdelijke) gedenktekens

 

X

De behandelend ambtenaar is tevens bevoegd de plaatsing van een tijdelijk grafmonument, dat niet voldoet aan de gestelde regels, af te wijzen.

  • 7.

     

Bepaling van een ander uur van begraven

 

X

 

  • 8.

     

Begraven op ander uur op verzoek van nabestaanden

 

X

 

  • 9.

     

Besluit op verzoek tot afkoop onderhoud graf

 

X

 

  • 10.

     

Brief aan erfgenaam inzake mogelijke afkoop

 

X

 

  • 11.

     

Ondertekening bereidverklaring ontvangst urn

 

X

 

 

  Verkiezingen

 

 

 

  • 12.

     

In ontvangst nemen van kandidatenlijst ingevolge artikel H1 Kieswet

 

X

 

  • 13.

     

Afgeven betalingsbewijs ten behoeve van registratie van een politieke partij en het inleveren van een kandidatenlijst

 

X

 

  • 14.

     

Ondertekenen van ondersteuningsverklaringen ingevolge artikel H4, lid 1, Kieswet

 

X

 

  • 15.

     

Aanvragen van zogenaamde "briefstemmers" en het ondertekenen van het briefstembewijs

X

 

 

  • 16.

     

Kiezerspassen en volmachtlegitimatiekaarten

 

X

 

  • 17.

     

Ondertekening proces-verbaal ingevolge de Kieswet

X

 

 

  • 18.

     

Ondertekening benoemingsbesluit voorzitter, leden en plv. leden van (hoofd)stembureaus

X

 

 

 

  Wet basisadministratie personen

 

 

 

  • 19.

     

Aanschrijving voornemen tot ambtshalve aanbrengen wijzigingen persoonslijst

X

 

 

  • 20.

     

Verstrekken gewaarmerkt afschrift persoonslijst

 

X

 

  • 21.

     

Mededeling besluit tot verstrekking persoonsgegevens aan derden

X

 

 

  • 22.

     

Kennisgeving uitstel/wijziging gegevens persoonslijst

X

 

 

  • 23.

     

Kennisgeving afwijzing wijziging gegevens persoonslijst

X

 

 

  • 24.

     

Kennisgeving wijziging gegevens persoonslijst n.a.v. correctieverzoek

X

 

 

  • 25.

     

Algemene verklaring onder ede

 

X

Daartoe door het college aangewezen ambtenaren.

  • 26.

     

Ondertekening verzoek tot overlegging van stukken

 

X

 

  • 27.

     

Ondertekening oproep om in persoon te verschijnen

 

X

 

  • 28.

     

Aanschrijving tot wijziging naamgebruik

 

X

 

  • 29.

     

Verzoek tot doen van aangifte verhuizing

 

X

 

  • 30.

     

Besluit op verzoek tot geheimhouding gegevens

 

X

 

  • 31.

     

Besluit op verzoek inzicht verstrekte gegevens

 

X

 

 

  Nationaliteitsrecht

 

 

 

  • 32.

     

Het in ontvangst nemen van naturalisatieverzoeken en het geven van advies inzake het verzoek aan ministerie van Justitie

 

X

Inclusief negatieve adviezen (deze bevoegdheid is toegekend door de burgemeester op grond van ondermandaat).

  • 33.

     

Het in ontvangst nemen van een verklaring van afstand van de nationaliteit o.b.v art 63 derde lid Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap

 

X

 

 

 

Subsidies

 

 

 

  • 34.

     

Beslissingen op verzoeken om subsidie Bejaarden Alarmering Zeeland

 

X

 

  • 35.

     

Vaststelling jaarlijkse subsidie op grond van de Tarievenregeling subsidies

 

X

 

 

Wet gevaarlijke stoffen

 

 

 

  • 36.

     

Vergunningen voor verkoop van vuurwerk

 

X

 

 

 

Wet op de Kansspelen

 

 

 

  • 37.

     

Correspondentie en afdoening van toestemmingen voor kleine kansspelen, loterijvergunningen en vergunningen tot het hebben van speelautomaten.

 

X

 

 

 

Luchtvaart

 

 

 

  • 38.

     

Verklaringen van geen bezwaar inzake het oplaten van hete luchtballonnen

 

X

 

 

 

Wmo

 

 

 

  • 39.

     

Aanvraag woon- of vervoersvoorzieningen inclusief de daaruit voortvloeiende correspondentie, waarvoor indicatie is afgegeven tot € 5.000 (toekenning en afwijzing)

 

X

 

  • 40.

     

Aanvraag woning- of vervoersvoorziening boven € 5.000

X

 

 

  • 41.

     

Aanvraag rolstoel inclusief de daaruit voortvloeiende correspondentie waarvoor indicatie is afgegeven (toekenning en afwijzing)

 

X

 

  • 42.

     

Opleggen en innen van het eigen aandeel bij de financiële tegemoetkoming als bedoeld in artikel 19 Wmo

 

 

De directie van het CAK B.V. te Den Haag

Op grond van het mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit directeur CAK d.d. 8 juni 2009

  • 43.

     

Aanvragen huishoudelijke hulp inclusief daaruit voortvloeiende correspondentie, waarvoor indicatie is afgegeven (toekenning en afwijzing)

 

X

 

  • 44.

     

Beslissen op aanvragen gehandicaptenparkeerkaart

 

X

 

 

 

Algemeen

 

 

 

  • 45.

     

Advies ten aanzien van verzoeken tot geslachtsnaamwijziging

 

X

 

  • 46.

     

Legaliseren van handtekeningen

 

X

 

  • 47.

     

Afgeven van uittreksels uit het persoonsregister, attestaties de vita, bewijs van in leven zijn en verklaringen van het Nederlanderschap

 

X

 

  • 48.

     

Verstrekken van informatie uit gemeentelijke basisadministratie, inclusief negatieve besluiten

 

X

 

  • 49.

     

Afgifte bewijzen on- en minvermogenden

 

X

 

  • 50.

     

Registratie gegevens toezicht seksinrichtingen

 

 

Is gemandateerd aan politie Zeeland-West-Brabant

  • 51.

     

Verrichten van meldingen van registraties ingevolge de Wet bescherming Persoonsgegevens aan het College Bescherming Persoonsgegevens

X

 

 

  • 52.

     

Aanzegging bestuursdwang tot het verwijderen van de inboedel zodra deze op de openbare weg wordt geplaatst als gevolg van een woningontruiming (artikel 125 Gemeentewet juncto artikel 5:21 en 5:22 Awb juncto artikel 2.10 APV)

X

 

 

  • 53.

     

Het verlenen van maximaal 250 visvergunningen voor de Vest te Tholen

 

X

 

  • 54.

     

Het verhuren van gemeente-eigendommen en het afsluiten van overeenkomsten daarvoor ten behoeve van het innemen van een standplaats als bedoeld in artikel 5.18 APV.

X

 

 

 

 

APV

 

 

 

  • 55.

     

Het verlenen van vergunningen en ontheffingen op basis van de afdelingen 5 tot en met 17 van hoofdstuk 2 APV. Met uitzondering van artikelen 2:11 en 2:41

 

X

Het betreft alleen de vergunningen en ontheffingen en dus niet aanwijzingen van gebieden of het stellen van nadere regels. Inclusief negatieve beslissingen op verzoeken om vergunning tot het plaatsen van reclameborden voor zover de aanvraag niet past binnen de door burgemeester en wethouders vastgestelde richtlijnen

  • 56.

     

Verlenen vergunning bedrijfsmatige recreatie te water

 

X

 

  • 57.

     

Verlening vergunning voor collecteren, standplaatsen, snuffelmarkten en rommelmarkten

 

X

 

  • 58.

     

Besluiten op verzoeken om vergunning tot het inzamelen van kleding

 

X

 

  • 59.

     

Verlenen ontheffing van het verbod tot het veroorzaken van geluidhinder bij bijzondere evenementen

 

X

 

60.

Ondertekening annex-formulieren voor aangifte visserijwetgeving

X

Beheer en ingebruikgeving accommodaties

61.

Verhuur of ingebruikgeving van:

  • -

    dorpshuizen

  • -

    gymnastieklokalen

  • -

    binnen- en buitensportaccommodaties,

en vaststellen rooster van het (mede)gebruik van de accommodatie.

X

Beh. ambt, inclusief beheerders dorpshuizen en gemeenschapscentra en binnen- en buitensportaccommodaties

Leerlingenvervoer

62.

Besluiten nemen met betrekking tot de uitvoering van de Verordening leerlingenvervoer gemeente Tholen 2016

X

Inclusief negatieve beslissingen met instemming van de portefeuillehouder

Beh. Ambt. = medewerkers loket leerlingenvervoer SWVO

Huwelijk/trouwlocatie

63.

Aanwijzen van een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand voor één dag

X

64.

Beslissen op verzoek om andere locatie als huwelijkslocatie aan te wijzen

X

SECTOR: Samenleving

AFDELING: Werk en Inkomen

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Aanvraag levensonderhoud Participatiewet en  Ioaw

 

 

 

  • 1.

     

Aanvragen toekennen (eventueel met loonkostensubsidie uit inkomensdeel), niet in behandeling nemen of afwijzen. Opleggen verplichtingen, inclusief daaruit voortvloeiende reguliere wijzigingen alsmede hersteltermijn/herziening/intrekking/beëindiging.

 

X

 

  • 2.

     

Aanvraag om voorschot zowel nadat een besluit op aanvraag uitkering levensonderhoud is genomen dan wel waarop nog een besluit genomen moet worden

 

 

X

 

 

Ioaz en Bbz 2004:

 

 

 

  • 3.

     

Aanvragen toekennen (eventueel met loonkostensubsidie uit inkomensdeel), niet in behandeling nemen of afwijzen. Opleggen verplichtingen, inclusief daaruit voortvloeiende reguliere wijzigingen alsmede hersteltermijn/herziening/intrekking/beëindiging.

 

X

 

  • 4.

     

Besluiten op aanvraag bedrijfskrediet Bbz 2004 tot een bedrag van € 25.000,00

 

X

 

 

 

Uitkering Participatiewet, Ioaw, Bbz 2004, Ioaz, Bijzondere bijstand (incl. individuele inkomenstoeslag, activeringsregeling en individuele studietoeslag)

 

 

 

  • 5.

     

Toestemming verblijf in buitenland

 

X

 

  • 6.

     

Informatie (conform genomen besluit) over uitkeringen aan cliënten

 

X

 

  • 7.

     

Opdracht fraudeonderzoek

 

X

 

  • 8.

     

Opdracht aan sociale recherche: horen bij het proces wet handhaving/boete of een fraudeonderzoek

 

X

 

  • 9.

     

Administratief onderzoek

 

X

 

  • 10.

     

Opleggen maatregel/afstemming van de uitkering  bij schending van een andere verplichting dan de inlichtingenverplichting

 

X

 

  • 11.

     

Het opleggen van een waarschuwing of het geven van kennisgeving boete (= voorlopige boete) in het kader van de wet handhaving bij verwijtbare schending van de inlichtingenverplichting -inclusief uitnodiging om zienswijze naar voren te brengen

 

X

 

  • 12.

     

Het opleggen van een definitieve boete in het kader van de wet handhaving bij verwijtbare schending van de inlichtingenverplichting in geval van de lichte procedure

 

X

 

  • 13.

     

Het opleggen van een definitieve boete in het kader van de wet handhaving bij verwijtbare schending van de inlichtingenverplichting in geval van de zware procedure

X

 

Er is sprake van een zware procedure als de hoogte van de boete die kan worden opgelegd meer bedraagt dan € 340,00.

  • 14.

     

Aanvragen/toekenningen in het kader van re-integratie op grond van het werkdeel tot € 5.000

 

X

 

 

 

 

 

 

  • 15.

     

Opstellen, ondertekening trajectplan en daarmee samenhangende correspondentie

 

X

 

  • 16.

     

Heronderzoeken i.v.m. voldoen aan afspraken re-integratie en rechtmatigheid, waaronder themacontroles, steekproeven en rechtmatigheid Participatiewet, Ioaw, Ioaz en Bbz 2004 en controle van gegevens van bijvoorbeeld het GBA, Suwi-Inkijk en het Inlichtingenbureau .

 

X

 

 

 

Wet inburgering

 

 

 

  • 17.

     

Inburgeringtraject (aanbod, vaststelling, handhaving, inclusief daaruit voortvloeiende verplichtingen)

 

Wet Taaleis

 

X

 

  • 18.

     

Besluiten of wel of niet wordt voldaan aan de taaleis.

 

X

 

 

 

Bijzondere bijstand/minima regelingen

 

 

 

  • 19.

     

Aanvragen toekenning, afwijzing, beëindiging bijzondere bijstand tot € 1.000

 

X

 

  • 20.

     

Aanvragen toekenning, afwijzing, beëindiging bijzondere bijstand boven € 1.000

X

 

 

 

 

Schuldhulpverlening

 

 

 

  • 21.

     

Aanvraag borgstelling tot € 5.000

 

X

 

  • 22.

     

Aanvraag borgstelling boven € 5.000

X

 

 

  • 23.

     

Aanvraag leenbijstand tot € 5.000

 

X

 

  • 24.

     

Aanvraag leenbijstand boven € 5.000

X

 

 

  • 25.

     

Verzoek WSNP

 

X

 

  • 26.

     

Budgetbegeleiding

 

X

 

  • 27.

     

Aanvraag sanering boven € 10.000

X

 

 

 

Debiteuren, terugvordering en verhaal

 

 

 

  • 28.

     

Ondertekenen verklaringen derdenbeslag, aanmaningen en saldobiljetten

 

X

 

  • 29.

     

Ondertekenen brieven betreffende verrekening/ terugbetaling van uitkering/invordering door middel van beslag

 

X

 

  • 30.

     

Vertegenwoordigen gemeente bij de procedures met betrekking tot terugvordering c.q. verhaal in rechte (procedures in eerste aanleg bij de sectie kanton van de arrondissementsrechtbank respectievelijk de arrondissementsrechtbank)

 

X

 

  • 31.

     

Opleggen onderhoudsbijdrage en alle hieruit voortkomende correspondentie

 

X

 

  • 32.

     

Herzienings- of betalingsregeling met debiteur

 

X

 

  • 33.

     

Besluit tot terugvorderen bij bedrag onder € 5.000

 

X

   

  • 34.

     

Besluit tot terugvorderen bij bedrag van € 5.000 of meer (inzake Bbz 2004 geldt: bij een actueel saldo vanaf € 5.000 tot € 25.000)

X

 

 

  • 35.

     

Besluit tot niet-terugvorderen tot een bedrag van € 1.000,

 

X

 

  • 36.

     

Besluit tot niet-terugvorderen bij een bedrag vanaf € 1.000 tot € 10.000

X

 

 

  • 37.

     

Het oninbaar verklaren van vorderingen na slotuitdeling/schone lei als gevolg van uitspraak rechtbank in kader WSNP, ongeacht de hoogte van de openstaande vordering.

 

X

 

  • 38.

     

Het oninbaar verklaren van vorderingen tot een bedrag van € 1.000

 

X

 

  • 39.

     

Het oninbaar verklaren van vorderingen bij een bedrag vanaf € 1.000 tot € 10.000

X

 

 

SECTOR: Samenleving

AFDELING: Welzijn en Onderwijs/Welzijn

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Subsidies

 

 

 

  • 1.

     

Afgifte subsidiebeschikking en vaststelling subsidie op grond van Algemene Subsidieverordening Welzijn betreffende instellingen die op grond van hun ingediende exploitatiebegroting een (budget) subsidie ontvangen

X

 

 

  • 2.

     

Stellen nadere voorschriften voor inrichting werkplannen, begrotingen en financiële verslagen

X

 

 

  • 3.

     

Aanwijzing tot inzage in administratie / verstrekken van inlichtingen

 

X

 

  • 4.

     

Stellen van vereisten inzake indiening gegevens met betrekking tot beoordeling gegevens, inclusief indieningtermijn

 

X

 

 

    Wet Kinderopvang

 

 

 

  • 5.

     

Opvragen van aanvullende gegevens ten behoeve van een aanvraag voor de Wet kinderopvang

 

X

 

  • 6.

     

Bijhouden van wijzigingen in het landelijk register kinderopvang  

 

X

 

  • 7.

     

Het afgeven van een beschikking voor een opname in het landelijk register kinderopvang  

 

X

Een positief advies van de GGD

  • 8.

     

Opdracht verstrekken tot inspectie, her-inspectie en nader onderzoek conform de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen  

 

X

 

  • 9.

     

Toezicht en handhaving met betrekking tot de Wet Kinderopvang

     

Jeugdwet

 

X

Met uitzondering van maatwerk-trajecten en bij afwijkingen van het GGD-advies B&W advies van 5-2-13 kenmerk 13.02059

  • 10.

     

Verzoek tot onderzoek indienen naar de noodzaak van een kinderbeschermingsmaatregel voor minderjarigen

 

X

Beh. Ambt. = procescoördinator sociaal domein en procescoördinator jeugd en gezin

Tevens gemandateerd aan Veilig Thuis West-Brabant

  • 11.

     

Notificaties ontvangen en versturen inzake jeugdbescherming en jeugdreclassering

 

X

Beh. Ambt. = procescoördinator sociaal domein en procescoördinator jeugd en gezin

  • 12.

     

Het geven van beschikkingen voor verstrekking van jeugdhulp in het kader van de Jeugdwet  

 

X

Beh. Ambt. = procescoördinator sociaal domein en procescoördinator jeugd en gezin

  • 13.

     

Het nemen van een besluit ex artikel 2.3, eerste lid, Jeugdwet, als bedoeld in artikel 265b, tweede lid, BW

 

X

Beh. Ambt. = procescoördinator sociaal domein en procescoördinator jeugd en gezin

  • 14.

     

Afhandelen zorgmeldingen van de politie

 

 

Gemandateerd aan Veilig Thuis West-Brabant

 

  Algemeen

 

 

 

  • 15.

     

Financiële bijdrage bij jubilea van verenigingen overeenkomstig de door burgemeester en wethouders vastgestelde regeling

 

X

 

  • 16.

     

Prijzen, bekers, premies en dergelijke bij viscon-coursen, wielerwedstrijden, Thoolse Dagen enz.

 

X

 

  • 17.

     

Besluiten jaarlijkse sluiting sportvelden en sporthallen

 

X

 

  • 18.

     

Besluiten verhuur kiosk zwembaden

 

X

 

SECTOR: Samenleving

AFDELING: Welzijn en Onderwijs/Onderwijs

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. Ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

  Leerplichtwet

 

 

 

  • 1.

     

Ontheffing volledige en partiële leerplicht

 

X

Beh. Ambt. in kader van Leerplichtwet is de leerplichtambtenaar

  • 2.

     

Controle op inschrijving als leerplichtige c.q. partieel leerplichtige

 

X

 

  • 3.

     

Zorgdragen voor de leerplichtadministratie, alsmede kennisgeving aan andere gemeenten en directeuren

 

X

 

  • 4.

     

Kennisgeving aan Arbeidsinspectie ten aanzien van vrijstellingen

 

X

 

  • 5.

     

Verslag leerplicht aan Gedeputeerde Staten

 

X

 

  • 6.

     

Beslissing verzoek verlof buiten schoolvakanties bij meer dan 10 dagen:

 

X

 

SECTOR: Ruimte

AFDELING: Ruimt. Ontw. Vergunningen en Handh./RO

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Funct. leidingg

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Onroerende zaken

 

 

 

 

  • 1.

     

Plaatsing op wachtlijst van aanvragen voor reservering van een bouwkavel in verband met grondverkoop conform de exploitatieopzet

 

 

X

 

  • 2.

     

Optieverlening en verkoop van bouwkavels aan particulieren (uitgezonderd op industrieterreinen) en aan bedrijven (ook op industrieterreinen) overeenkomstig de vastgestelde uitgifteprijs, verkoop van kleine stukjes grond ten behoeve van de bouw van gevels tegen bestaande woningen en verkoop van overhoeken, groenstrookjes e.d., het afsluiten van overeenkomsten daarvoor en het voeren van correspondentie daarover.

X

 

 

 

  • 3.

     

Het verhuren, verpachten, in erfpacht geven, enz. van gemeente-eigendommen, voor zover in beheer van de sector, en het afsluiten van overeenkomsten daarvoor.

X

 

 

 

  • 4.

     

Het verhuren van vis- en jachtrecht, volkstuintjes en ligplaatsen in jachthavens, en het afsluiten van overeenkomsten daarvoor.

 

 

X

 

  • 5.

     

Het verlenen van toestemming voor het gebruik van gemeentegronden t.b.v. het houden van een evenement als bedoeld in de APV

 

 

X

 

  • 6.

     

Het, voor zoveel mogelijk, ter goedkeuring inzenden van overeenkomsten (zoals pachtovereenkomsten en huurovereenkomsten visrecht), het jaarlijks in rekening brengen van de verschuldigde vergoedingen (voor o.a. pacht, erfpacht, huur, enz.) en het periodiek aanpassen van deze vergoedingen.

 

 

X

 

  • 7.

     

Het uitvoeren van besluiten tot aan- en verkoop en ruiling van een onroerende zaak (voeren van correspondentie en sluiten van overeenkomsten daarvoor).

X

 

 

 

  • 8.

     

Aanschrijven derden om zonder toestemming in gebruik genomen gemeentegrond vrij te maken

 

 

X

 

  • 9.

     

Toekenning/afwijzing van subsidies voor onderhoud aan beschermde rijksmonumenten waaronder kerken en monumenten.

X

 

 

 

  • 10.

     

Compareren bij akten van levering voor verkoop/vervreemding dan wel koop/verkrijging van registergoederen en/of vestiging van zakelijke rechten op een registergoed van de gemeente en alle daartoe nodige akten en stukken te doen opmaken.

 

Wro

X

 

 

Met bevoegdheid tot verlenen van volmacht aan medewerk(st)ers notariskantoor.

  • 11.

     

Verrichten van alle verplichte handelingen (zoals doorzending, aanschrijving en dergelijke, het doen van bekendmakingen, enz.) welke in de Wro gesteld zijn om tot vaststelling, herziening of wijziging van een bestemmings-plan te komen

 

 

X

 

  • 12.

     

Het verzorgen van in de Wro juncto afdeling 3.4 Awb voorgeschreven publicaties.

 

 

X

 

  • 13.

     

Uitnodiging hoorzitting voor de behandeling van inspraakreacties en/of zienswijzen bij procedures ten behoeve van bestemmings-planwijzigingen en -uitwerkingen.

 

 

X

 

  • 14.

     

Afdoen verzoeken van informatieve aard

 

 

X

Indien geen aanvraag omgevingsvergunning is ingediend

  • 15.

     

Met een verzoeker overeenkomen ex artikel 6.4a Wro dat de schade die op grond van de artikelen 6.1 tot en met 6.3 Wro voor tegemoetkoming in aanmerking zou komen, geheel voor zijn rekening komt.

 

 

X

 

  • 16.

     

Het sluiten van overeenkomsten met initiatiefnemers van (planologische/stedenbouw-kundige) ontwikkelingen ten behoeve van wijziging/ herziening van geldende of maken van nieuwe bestemmingsplannen, met betrekking tot zaken als in rekening te brengen kosten, planschade, enzovoorts.

 

Bodemonderzoek

X

 

 

Mits sprake is van een positief principebesluit van het college van burgemeester en wethouders

  • 17.

     

Correspondentie samenhangende met bodemonderzoeken

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

  • 18.

     

Geven van een eindoordeel over bodemonder-zoeksrapporten.

 

 

X

 

  • 19.

     

Melden bij Gedeputeerde Staten van Zeeland dan wel de VROM-inspectie van in opdracht van de gemeente te saneren bodemveront-reiniging of te verrichten handelingen gericht op vermindering van bodemverontreiniging

X

 

 

Meedelen aan portefeuillehouder

  • 20.

     

Geven van een eindoordeel bij een verzoek tot afwijking van de beoordelingsrichtlijn inzake tanksanering.

X

 

 

 

  • 21.

     

Vaststellen van de staat van meer- en minderwerk van uitgevoerde werken.

X

 

 

 

  • 22.

     

Berichten aan bedrijven dat op hun prijsaanbieding niet zal worden ingegaan

 

 

X

 

  • 23.

     

Directievoering op de uitvoering van bodem-sanering.

 

Volkshuisvesting

 

 

X

 

  • 24.

     

Toekenningsbrief starterslening conform advies SVn

X

 

 

 

SECTOR: Ruimte

AFDELING: Ruimt. Ontw. Vergunningen en Handh./V&H

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Funct. leidingg

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Wabo/Bor/Mor/Awb

 

 

 

 

  • 1.

     

Beslissen op een aanvraag om een omgevingsvergunning ingevolge artikel 2.4 Wabo

 

 

X

Met uitzondering van:

  • het beslissen op een aanvraag omgevingsvergunning met toepassing van artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3 Wabo

  • de situatie dat er zienswijzen zijn ingediend ingevolge artikel 3.12, vijfde lid Wabo

  • de situatie dat er wordt afgeweken van een aangevraagd advies

  • 2.

     

Bepalen dat een omgevingsvergunning wordt aangevraagd ingevolge artikel 2.6, eerste lid Wabo

 

 

X

 

  • 3.

     

Verlenen van een omgevingsvergunning met toepassing van artikel 3.3, derde of zesde lid Wabo

 

 

X

 

  • 4.

     

Verbinden van voorwaarden aan de omgevingsvergunning omtrent nog in te dienen gegevens en overige voorwaarden (artikel 2.9 Mor)

 

 

X

 

  • 5.

     

Een belanghebbende in de gelegenheid stellen zijn zienswijze naar voren te brengen ingevolge artikel 4:7 en artikel 4:8 Awb

 

 

X

 

  • 6.

     

Besluit tot (gedeeltelijke) intrekking van een omgevingsvergunning (artikel 2.5, vijfde lid, artikel 2.33, artikel 3.23 en artikel 5.19 Wabo)

 

 

X

 

  • 7.

     

Besluiten om een aanvraag om een omgevingsvergunning definitief niet in behandeling te nemen (artikel 4:5 Awb)

 

 

X

 

  • 8.

     

Besluiten tot het verlengen van een bij de omgevingsvergunning aangegeven termijn (artikel 2.23, tweede lid Wabo)

 

 

X

 

  • 9.

     

Het overschrijven van een omgevingsvergunning op naam van een ander (artikel 2.25 van de Wabo juncto artikel 4.8 Bor)

 

 

X

 

  • 10.

     

Aanvrager in de gelegenheid stellen om zijn aanvraag omgevingsvergunning aan te vullen (artikel 4:5 Awb)

 

 

X

 

  • 11.

     

Aanhouden van de beslissing op de aanvraag omgevingsvergunning inclusief het verzenden van de mededeling aan de aanvrager (artikel 3.3 t/m 3.6 Wabo)

 

 

X

 

  • 12.

     

Het verlengen van de beslistermijn op een aanvraag omgevingsvergunning met zes weken (artikel 3.9, tweede lid Wabo, artikel 3.12, achtste lid Wabo juncto artikel 3:18 Awb) inclusief het verzenden van de mededeling aan de aanvrager

 

 

X

 

  • 13.

     

Het verzorgen van de voorgeschreven publicaties en terinzagelegging op grond van de Wabo en afdeling 3.4 Awb, alsmede het verrichten van de handelingen genoemd in artikel 3:13 en 3:14 Awb

 

 

X

 

  • 14.

     

Het toezenden van in de Wabo genoemde ontvangstbevestigingen, berichten, stukken en besluiten

 

 

X

 

  • 15.

     

Het wijzigen van de voorschriften van de omgevingsvergunning op grond van artikel 2.31 Wabo

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

  • 16.

     

Inwinnen van adviezen bij andere bestuursorganen of instanties en/of andere bestuursorganen of instanties in de gelegenheid stellen om advies uit te brengen over de aanvraag of het ontwerp van de beschikking op de aanvraag om een omgevingsvergunning

 

 

X

 

  • 17.

     

Het aanhoren van een mondelinge zienswijze ex artikel 3:15 Awb

 

 

X

 

  • 18.

     

Het verdagen van de beslistermijn op een beschikking (artikel 4.14 Awb)

 

X

 

Na afstemming met portefeuillehouder

 

 

Welstand

 

 

 

 

  • 19.

     

Bepalen of het uiterlijk of plaatsing van het bouwwerk waarop een aanvraag omgevingsvergunning betrekking heeft, voldoet aan de redelijke eisen van welstand op basis van de sneltoetscriteria uit de welstandsnota dan wel voldoet aan de welstandsvrije criteria uit de welstandsnota

 

 

X

 

 

 

Leegstandwet

 

 

 

 

  • 20.

     

Verlenen of weigeren van een vergunning tot het aangaan van overeenkomsten van huur en verhuur van woonruimte ex artikel 15, eerste lid, Leegstandswet

 

X

 

 

  • 21.

     

Verlengen van de vergunning tot het aangaan van overeenkomsten van huur en verhuur van woonruimte ex artikel 15, vierde lid, Leegstandswet

 

 

X

 

 

 

Bouwverordening

 

 

 

 

  • 22.

     

Toestaan van geheel of gedeeltelijk afwijken van de plicht tot het indienen van een onderzoeksrapport bedoeld in artikel 2.4, onder d, van de Regeling omgevingsrecht, indien voor toepassing van artikel 2.4.1 Bv bij het bevoegd gezag reeds bruikbare recente onderzoeksresultaten aanwezig zijn.

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

  • 23.

     

Mededeling dat ingediende constructieberekeningen wel/niet aanleiding geven tot het maken van opmerkingen

 

 

X

 

  • 24.

     

Akkoord gaan met gedeclareerde uren constructeur

 

 

X

 

  • 25.

     

Vrijstelling verlenen van eis tot verkennend bodemonderzoeksrapport indien het vooronderzoek naar de historie en bodemgesteldheid uitwijst dat de locatie onverdacht is (artikel 2.1.5, vierde lid Bv)

 

 

X

 

  • 26.

     

Verbinden van bodemsaneringvoorwaarden aan de omgevingsvergunning (artikel 2.4.2, Bv)

 

 

X

 

  • 27.

     

Gunnen van een langere termijn aan de welstandscommissie voor het uitbrengen van advies (artikel 9.5, derde lid Bv)

 

 

X

 

  • 28.

     

Herziening en vervanging van aangewezen (NEN)normen nadat publicatie van die normen heeft plaats-gevonden (artikel 10.6 Bv)

 

 

X

 

 

 

Bouwbesluit

 

 

 

 

  • 29.

     

 Besluiten tot het opleggen van een verbod een bouwwerk, een open erf of terrein te gebruiken bij bouwvalligheid of bij bouwvalligheid van een in de nabijheid gelegen bouwwerk (artikel 7.20 Bb)

 

 

X

 

  • 30.

     

Besluit tot het staken van het gebruik wegens ontbreken van de in het Bouwbesluit opgelegde eisen van veiligheid en bij gebrek aan hygiëne (artikel 7.21 Bb)

 

 

X

 

  • 31.

     

Verlenen van een gebruiksvergunning brandveilig gebruik bouwwerk voor logiesfuncties o.g.v. artikel 2 Bb i.v.m. een evenement

 

 

X

 

  • 32.

     

Het afdoen van meldingen brandveilig gebruik bouwwerk voor bijeenkomstfunctie

 

Activiteitenbesluit

 

 

X

 

  • 33.

     

Het afdoen van meldingen.

 

Bbgbop

 

 

X

 

  • 34.

     

Het afdoen van meldingen.

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

Handhaving

 

 

 

 

  • 35.

     

Besluiten tot het opleggen van een spoedeisende last onder bestuursdwang inhoudende het staken van het bouwen, gebruik of slopen eventueel gecom-bineerd met het opleggen van een last onder dwangsom alsmede intrekking van de besluiten hiertoe en besluiten om genoemde besluiten in of uit te laten schrijven in het gemeenteregister op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (artikel 125 Gemeentewet, artikel 100d en 100e Woningwet, artikel 5:4 en titel 5.3 Awb)

 

X

 

In overleg met de portefeuillehouder

  • 36.

     

Besluiten tot het opleggen van een spoedeisende last onder bestuursdwang inhoudende de ontruiming van een hennepkwekerij (artikel 125 Gemeentewet, de artikelen 1b en 7b Woningwet, titel 5.3 Awb)

 

X

 

Mededelen aan portefeuillehouder

  • 37.

     

Besluiten tot het opleggen van een last onder bestuursdwang inhoudende het verwijderen van de inboedel zodra deze op de openbare weg wordt geplaatst als gevolg van een woningontruiming (artikel 125 Gemeentewet juncto artikel 5:21 e.v. Awb en artikel 2.10 APV)

 

X

 

 

  • 38.

     

Constateringsbrief m.b.t. een illegale situatie (bouwen, gebruik, slopen, strijd met een artikel uit de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, strijd met de voorschriften van een omgevings-vergunning, strijd met voorschriften van een uit de Wet milieubeheer voort-vloeiende Amvb, strijd met de APV)

 

X

 

 

  • 39.

     

Schriftelijk verzoek om illegale situatie (bouwen, gebruik, slopen, strijd met artikel uit de Wabo, strijd met artikel uit de APV) te beëindigen

 

X

 

 

  • 40.

     

Mededeling dat het permanent bewonen van recreatiewoningen, zomerwoningen e.d. in strijd is met het bestemmingsplan

 

X

 

 

  • 41.

     

Verlenen van toestemming tot het plaatsen van tijdelijke woonruimte

 

X

 

 

  • 42.

     

Meedelen bevindingen na controlebezoek

 

X

 

 

  • 43.

     

Informatieve correspondentie in het kader van toezicht, controle en handhaving

 

 

 

X

 

  • 44.

     

Het aanhoren van een mondelinge (of telefonische) zienswijze ex artikel 4:8 Awb

 

 

 

X

 

  • 45.

     

Vaststellen van de hoogte van de kosten van bestuursdwang bij beschikking (artikel 5:25 Awb)

 

 

X

 

 

  • 46.

     

Het nemen van een beschikking omtrent de invordering van een dwangsom (artikel 5:37 juncto artikel 4:86 Awb)

 

 

X

 

 

  • 47.

     

Het nemen van een beschikking omtrent het vaststellen van de verschuldigde wettelijke rente (artikel 4:99 Awb)

 

X

 

 

  • 48.

     

Het verlengen van een begunstigingstermijn in kader van een handhavingsbesluit

 

 

X

 

Na afstemming met portefeuillehouder

 

 

 

 

 

 

 

Milieubeheer

 

 

 

 

  • 49.

     

Doen van aanschrijvingen tot het aanvragen van een omgevingsvergunning in het kader van de Wm, of het doen van een melding in het kader van een daaruit voortvloeiende Amvb

 

X

 

.

  • 50.

     

Verlenen van een ontheffing voor stoken van vuur in de open lucht ex. artikel 10.63 Wm

 

 

X

 

Inclusief negatieve beslissing

 

Geluidhinder

 

 

 

 

  • 51.

     

Correspondentie welke voortvloeit uit de Wgh

 

 

X

 

 

 

APV

 

 

 

 

  • 52.

     

Het afdoen van meldingen voor incidentele festiviteiten  als bedoeld in artikel 4.3 APV

 

X

 

 

  • 53.

     

Verlenen of weigeren van toestemming voor een incidentele festiviteit als bedoeld in artikel 4.3 APV

 

X

 

Geldt alleen indien het totaal aantal van collectieve en incidentele festiviteiten per inrichting (maximaal 12) overschreden wordt (artikel 4.3, zesde lid van de APV).

  • 54.

     

Inwinnen van adviezen bij andere bestuursorganen of instanties m.b.t. een aanvraag om vergunning of ontheffing en/of andere bestuursorganen of instanties in de gelegenheid stellen om advies uit te brengen over de aanvraag of ontheffing of het ontwerp van de beschikking op een aanvraag om vergunning of ontheffing

 

 

X

 

  • 55.

     

Het verlenen van vergunningen en ontheffingen op basis van de afdelingen 5 tot en met 10 en afdeling 13 van hoofdstuk 2 APV,  met uitzondering van artikel 2:11

 

 

X

Het betreft alleen de vergunningen en ontheffingen en dus niet aanwijzingen van gebieden of het stellen van nadere regels. Inclusief negatieve beslissingen op verzoeken om vergunning tot het plaatsen van reclameborden voor zover de aanvraag niet past binnen de door burgemeester en wethouders vastgestelde richtlijnen

  • 56.

     

Het verlenen van vergunningen en ontheffingen op basis van afdeling 1 van hoofdstuk 4 APV

   

 

 

X

 

 

 

DHW

 

 

 

 

  • 57.

     

Verlenen van vergunningen en ontheffingen indien voorgeschreven adviezen gunstig zijn en/of indien in voorgaande jaren de vergunningen of ontheffingen ook zijn verleend en er geen veranderingen zijn opgetreden.

 

 

X

Voor zover niet in strijd met bestemmingsplan en het een voortzetting van bestaande activiteiten betreft.

  • 58.

     

Het verzorgen van de voorgeschreven publicaties en terinzageleggging o.g.v. de DHW en afdeling 3.4 Awb, alsmede het verrichten van de handelingen genoemd in artikelen 3.13 en 3.14 Awb

 

Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens

 

 

X

 

  • 59.

     

Verzoeken om verklaringen omtrent het gedrag

 

 

X

 

 

 

BAG

 

 

 

 

  • 60.

     

Bevoegd tot het opmaken van een document zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b BAG

 

 

X

 

  • 61.

     

Het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie dien van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de BAG aangewezen brondocument zijn opgenomen

 

 

X

Mede mandaat aan de directeur Sabewa

  • 62.

     

Toekennen, wijzigen en intrekken van (niet) authentieke (huis)nummers

 

Zondagswet

 

 

X

 

  • 63.

     

Het verlenen van ontheffing als bedoeld in artikel 3, lid 3, Zondagswet voor het ten gehore brengen van muziek en geluid op zondag vanaf 13.00 uur t.b.v. een evenement als bedoeld in de APV

 

 

X

Na instemming door de burgemeester

  • 64.

     

Het verlenen van ontheffing als bedoeld in artikel 4, lid 3, Zondagswet voor het houden van een openbare vermakelijkheid op zondag

 

BABW

 

 

X

Na instemming door de burgemeester

  • 65.

     

Het aanstellen van verkeersregelaars overeenkomstig artikel 56, lid 1, aanhef en onder b, BABW

 

 

X

 

 

SECTOR: Ruimte

AFDELING: Openbare Werken

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Funct. leidingg.

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Algemeen

 

 

 

 

  • 1.

     

Verlenen van toestemming voor het maken of veranderen van een inrit onder vaststelling van de kosten en voorwaarden

 

X

 

 

  • 2.

     

Verlenen van toestemming voor het maken of veranderen van een normale rioolaansluiting onder vaststelling van de kosten en voorwaarden

 

 

X

 

  • 3.

     

Toestemming verlenen voor tijdelijke plaatsing van een bouwkeet c.q. opslag bouwmaterialen op openbaar terrein

 

X

 

Afstemming met ROVH i.v.m. het eventueel noodzakelijk zijn van een tijdelijke bouwvergunning.

 

 

 

 

 

 

  • 4.

     

Verlenen van vergunning voor het leggen van kabels en leidingen in gemeente-grond door diverse nutsbedrijven

 

 

X

 

  • 5.

     

Vertegenwoordigen van de gemeente bij grenswijzigingen Kadaster

 

 

X

 

  • 6.

     

Wijziging dagen en tijden van het ter inzameling aanbieden van huishoudelijk afval bij feestdagen of bijzondere plaatselijke gebeurtenissen

 

 

X

 

  • 7.

     

Afwikkelen van subsidies inzameling oud papier

X

 

 

 

  • 8.

     

Besluiten om weggesleepte goederen, na de in de Awb gestelde periode van 13 weken en indien verkoop niet mogelijk is gebleken, om niet aan derden in eigendom overdragen of laten vernietigen.

X

 

 

 

  • 9.

     

Ondertekenen declaraties van de vlaggers

 

APV

 

 

X

 

  • 10.

     

Aanschrijven tot snoeien, verwijderen en opruimen van (hinderlijke) beplanting

 

X

 

Gemeentebedrijf in geval van klachten.

  • 11.

     

Toestemming verlenen tot het direct vellen van een houtopstand als bedoeld in artikel 4.11c, lid 3, APV

 

X

 

 

  • 12.

     

Aanschrijven tot verwijderen van afval, vuilnis of enige andere dergelijke stof of voorwerpen van de openbare weg en terreinen

 

 

X

 

  • 13.

     

Aanschrijven tot verwijderen van voertuigen in verband met parkeer-excessen op grond van hoofdstuk 5, afdeling 1 APV

 

X

 

 

 

 

Begraafplaatsen

 

 

 

 

  • 14.

     

Aanschrijven van een rechthebbende op een graf met het nakomen van de verplichting ten aanzien van het onderhoud van grafbedekkingen niet vallende onder de onderhoudsplicht van de gemeente

 

 

X

 

  • 15.

     

Afdoen van aanvragen voor het plaatsen van grafmonumenten die niet in behandeling worden genomen wegen het ontbreken van relevante stukken

 

X

 

 

 

 

Aanbestedingen

 

 

 

 

  • 16.

     

Vaststellen van de staat van meer- en minderwerk van uitgevoerde werken

X

 

 

 

  • 17.

     

Uitnodigen van bedrijven voor prijsopgave overeenkomstig het vastgestelde aanbestedingsbeleid

 

X

 

 

  • 18.

     

Vaststellen en toezenden van opnamerapporten naar aannemers n.a.v. uitgevoerde (openbare) werken

X

 

 

 

  • 19.

     

Berichten aan bedrijven dat op hun prijsaanbieding niet zal worden ingegaan

 

 

X

 

  • 20.

     

Beantwoorden van verzoeken om in aanmerking te komen voor het maken van prijsaanbiedingen

 

X

 

 

 

 

Uitvoering van werken

 

 

 

 

  • 21.

     

Directievoering op de uitvoering van civiel- en cultuur- en bouwtechnische werken.

 

 

X

 

 

 

Wvw

 

 

 

 

  • 22.

     

Verlenen van ontheffingen ingevolge artikel 149, Wvw, juncto artikel 7.4, Voertuigenreglement en juncto artikel 87,  RVV, voor zover noodzakelijk voor en samenhangend met de uitvoering van bijzondere transporten

 

 

 

Mandaat aan directeur Rijksdienst voor het wegverkeer.

 

 

 

 

 

 

  • 23.

     

Ontheffing verbod wegwedstrijden (artikel 10, lid 1, juncto artikel 148 Wvw)

 

X

 

 

  • 24.

     

Vaststellen definitieve verkeersbesluiten

X

 

 

Na positief advies Regiopolitie

  • 25.

     

Vaststellen van tijdelijke verkeers-maatregelen

X

 

 

 

  • 26.

     

Toepassen bestuursdwang als bedoeld in artikel 170, eerste lid Wvw

 

 

X

Na overleg met portefeuillehouder. Tevens mandaat aan politie Zeeland-West-Brabant

  • 27.

     

Bijhouden van een bewaringsregister, als bedoeld in artikel 170, vierde lid, Wvw

 

 

X

 

  • 28.

     

Verstrekken van gegevens uit het bewaringsregister, als bedoeld in artikel 172, derde lid, Wvw aan belanghebbenden

 

X

 

 

  • 29.

     

Opstellen proces-verbaal op grond van artikel 5:29 Awb als aangegeven in artikel 5 van het Besluit wegslepen van voertuigen

 

 

X

Tevens mandaat aan politie Zeeland-West-Brabant

  • 30.

     

Uitreiken van aanschrijving tot bestuursdwang als bedoeld in artikel 5:24, lid 1 en 2, Awb

 

 

X

 

Tevens mandaat aan politie Zeeland-West-Brabant

 

RVV

 

 

 

 

  • 31.

     

Verlenen gehandicaptenparkeerplaats op verzoek van particulieren voor eigen gebruik voor zowel bestuurders als passagier

 

X

 

Na positief medisch advies Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ).

  • 32.

     

Intrekken gehandicaptenparkeerplaats in verband met overlijden of verhuizing

 

 

X

 

  • 33.

     

Verlengen gehandicaptenparkeerplaats

 

 

X

Na positief medisch advies Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ)

  • 34.

     

Verplaatsing van gehandicaptenparkeerplaats

 

X

 

 

  • 35.

     

Reserveren van gehandicaptenparkeerplaatsen (algemeen)

 

X

 

 

  • 36.

     

Verlenen van ontheffingen van het bepaalde in artikel 87 RVV

 

Wbgt

 

X

 

 

  • 37.

     

Het zorgdragen voor:

  • leveren gegevens aan het Kadaster

  • afstemmen met een andere bronhouder over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, en

  • overeenstemming van een in de basisregistratie grootschalige topografie weergegeven geografisch object met de fysieke werkelijkheid,

als bedoeld in respectievelijk de artikelen 11, 12 en 14 Wbgt

 

 

X

 

  • 38.

     

Het nemen van een besluit over wijziging dan wel opname van een authentiek gegeven als bedoeld in artikel 27, lid 1 Wbgt

 

 

X

 

  • 39.

     

Het doen van bericht als bedoeld in artikel 27, lid 2 Wbgt

 

 

X

 

  • 40.

     

Het doen van onderzoek en het nemen van een besluit als bedoeld in artikel 27, lid 4 Wbgt

 

BAG

 

 

X

 

  • 41.

     

Opstellen van de 'ambtelijke verklaringen' en uitgeven van inschrijf- en identificatienummers

 

 

X

 

  • 42.

     

Toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 BAG

 

 

X

 

  • 43.

     

Ingevolge artikel 14 BAG, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de basisregistratie

 

 

X

 

  • 44.

     

Ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 BAG, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 BAG

 

 

X

 

  • 45.

     

Onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Dienst als bedoeld in artikel 31 BAG

 

 

X

 

  • 46.

     

Op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in de basisregistratie alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de basisregistratie opgenomen gegevens, bedoeld in artikel 32, lid 1, onder a, BAG

 

 

X

 

  • 47.

     

Bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de BAG, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders

 

 

X

 

  • 48.

     

Opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de BAG aangewezen brondocument zijn opgenomen

 

 

X

 

 

 

Wvgs

 

 

 

 

  • 49.

     

Bevoegdheid ingevolge artikel 22 Wvgs

 

 

 

 

Gemandateerd aan de directeur van de Veiligheidsregio Zeeland.

 

Verordening parkeren grote voertuigen

 

 

 

 

  • 50.

     

Verlenen van een vergunning om een groot voertuig op een belanghebbenden parkeerplaats te parkeren

 

 

X

Tevens gemandateerd aan de chauffeursvereniging Tholen

 

 

 

 

 

 

SECTOR: Ruimte

AFDELING: Gemeentebedrijf

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

APV

 

 

1.

Aanschrijven tot snoeien, verwijderen en opruimen van (hinderlijke) beplanting

 

X

 

Aanbestedingen

 

 

2.

Vaststellen van de staat van meer- en minderwerk van uitgevoerde werken

X

 

3.

Uitnodigen van bedrijven voor prijsopgave overeenkomstig het vastgestelde aanbestedingsbeleid

X

 

4.

Berichten aan bedrijven dat op hun prijsaanbieding niet zal worden ingegaan

X

 

5.

Beantwoorden van verzoeken om in aanmerking te komen voor het maken van prijsaanbiedingen

X

 

Afkortingen:

Amvb: Algemene maatregel van bestuur

APV: Algemene plaatselijke verordening gemeente Tholen

AVG: Algemene verordening gegevensbescherming

Awb: Algemene wet bestuursrecht

BABW: Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer

BAG: Wet basisregistratie adressen en gebouwen

BNG: Bank Nederlandse Gemeenten

Bor: Besluit omgevingsrecht

Bb: Bouwbesluit 2012

Bbgbop: Besluit brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen

Bv: Bouwverordening gemeente Tholen

BW: Burgerlijk Wetboek

CAR-UWO: Collectieve Arbeidsvoorwaarden-Uitwerkingsovereenkomst voor gemeenten

Mor: Ministeriële regeling omgevingsrecht

RVV: Reglement verkeersregels en verkeerstekens

Wabo: Wet algemene bepalingen omgevingsrecht

Wbgt: Wet basisregistratie grootschalige topografie

Wgh: Wet geluidhinder

Wkpb: Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen

Wm: Wet milieubeheer

Wmo: Wet maatschappelijke ondersteuning

Wro: Wet ruimtelijke ordening

WSNP: Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen

Wvgs: Wet vervoer gevaarlijke stoffen

Wvw: Wegenverkeerswet

Aldus vastgesteld door de burgemeester respectievelijk het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Tholen op 6 november 2018.

Tholen, 6 november 2018,

w.g. S. Nieuwkoop, secretaris