Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR635852
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR635852/1
Regeling vervallen per 02-02-2023
Ondermandaatbesluit Maatschappelijke Ontwikkeling 2020
Geldend van 09-01-2020 t/m 01-02-2023
Intitulé
Ondermandaatbesluit Maatschappelijke Ontwikkeling 2020De directeur van de portefeuille Maatschappelijke Ontwikkeling van de gemeente Zaanstad;
Gelet op het Organisatiebesluit Zaanstad 2012, en de Budgetregels gemeente Zaanstad 2011;
Overwegende dat in paragraaf 2 van het Organisatiebesluit aan de directeur mandaat is verleend tot het nemen van besluiten en het afdoen van zaken die verband houden met en voortvloeien uit de verantwoordelijkheid die hij ingevolge art. 16 van het Organisatiebesluit draagt;
Overwegende dat de directeur alle bevoegdheden op het gebied van personeel en organisatie ten behoeve van het dagelijks beheer van de portefeuille van sectoren betreffende Maatschappelijke Ontwikkeling van de gemeentesecretaris / algemeen directeur in ondermandaat heeft gekregen conform artikel 2 lid 4 van het Organisatiebesluit, met uitzondering van de in artikel 5 lid 2 van het Organisatiebesluit genoemde bevoegdheden;
Overwegende dat de directeur de verantwoordelijkheid voor de budgetten op productniveau betreffende Maatschappelijke Ontwikkeling van de gemeentesecretaris / algemeen directeur in ondermandaat heeft gekregen (budgethouderschap);
Overwegende dat het, uit een oogpunt van doelmatigheid, wenselijk is een aantal bevoegdheden te ondermandateren;
Besluit:
Artikel 1 Definities
- 1.
Bevoegdhedenovereenkomst: overeenkomst waarin een bestuursorgaan van de gemeente met betrekking tot een haar toekomende publiekrechtelijke bevoegdheid met haar wederpartij(en) afspreekt op welke wijze zij deze publiekrechtelijke bevoegdheid al dan niet zal uitoefenen.
- 2.
Naast hogere leidinggevende: de functionaris aan wie de direct leidinggevende van de ambtenaar voor zijn werkzaamheden in hiërarchische zin verantwoording verschuldigd is.
- 3.
P-matrix: matrix met de beslissingsbevoegdheden op het gebied van personeel en organisatie.
- 4.
B–matrix. Hierin wordt op codenummerniveau van de begroting aangegeven waar het budgethouderschap in de organisatie is neergelegd.
- 5.
Budgethouder: degene die bevoegd is te beschikken over een toegekend budget ter uitvoering van een specifieke taak en hierover verantwoording aflegt als bepaald in de Budgetregels gemeente Zaanstad 2011.
Artikel 2 Verlening ondermandaat/machtiging
- 1.
De directeur van Maatschappelijke Ontwikkeling van de gemeente Zaanstad verleent aan de in de bijlagen bij dit besluit genoemde functionarissen toestemming om in ondermandaat gebruik te maken van de in de bijlagen genoemde bevoegdheden.
- 2.
Het ondermandaat omvat de bevoegdheid tot het nemen van besluiten, voeren van correspondentie over, en alle andere daarbij behorende feitelijke -en rechtshandelingen die nodig zijn met betrekking tot de toegekende bevoegdheden binnen het werkveld van de mandataris.
- 3.
Hierbij geldt dat de directeur de bevoegdheden ook zelf kan blijven uitoefenen en/of dit besluit altijd kan wijzigen of intrekken.
- 4.
De ondergemandateerde dient bij de uitoefening van de hem toegekende bevoegdheden binnen de kaders te blijven van de wet, het gemeentelijk beleid en de besluiten van de (algemeen) directeur.
- 5.
Het ondermandaat mag ook worden uitgeoefend door de gelijke of naast hogere in functie, dan wel de daarop volgende hogere in functie binnen de portefeuille van de directeur.
Artikel 3 Uitsluitingen
Dit ondermandaat is niet van toepassing op:
- a.
zaken die politiek of bestuurlijk gevoelig liggen;
- b.
zaken die een beslissing vergen die zou afwijken van het tot dan toe door het gemeentebestuur gevoerde beleid.
- c.
zaken die een beslissing vergen die zou afwijken van een advies waarvan het inwinnen als gevolg van wettelijk voorschrift dan wel als gevolg van een gemeentelijke richtlijn verplicht is;
- d.
zaken die een beslissing vergen die leidt tot overschrijding van het voor deze beslissing(-en) aan de ondergemandateerde beschikbaar staande budget;
- e.
beslissingen om de raad een voorstel te doen;
- f.
zaken die de vaststelling van algemeen verbindende voorschriften of beleidsregels vergen, tenzij het regels betreffen ten aanzien van de ambtelijke organisatie met uitzondering van de organisatie van de griffie;
- g.
zaken die het nemen van een besluit vergen waarvoor is bepaald dat dit genomen moet worden met versterkte meerderheid of waarvan de aard van de bevoegdheid zich verzet tegen het nemen van een besluit krachtens ondermandaat;
- h.
besluiten die wettelijk onderworpen zijn aan goedkeuring.
Artikel 4 Volmacht, machtiging
Voor de toepassing van dit besluit wordt met ondermandaat gelijkgesteld de verlening van volmacht en machtiging.
Artikel 5 Ondertekening
Aan het ondermandaat is gekoppeld het ondertekenen van besluiten en overeenkomsten die uit de toepassing van de bevoegdheden voortvloeien.
Artikel 6 Waarneming bij afwezigheid/vervanging
- 1.
De vervanging in het kader van dit besluit vindt, met uitzondering van het goedkeuren en betalen van facturen, plaats ofwel door de gelijke dan wel de naast hogere in functie dan wel de daarop volgende hogere in functie binnen de portefeuille van de directeur.
- 2.
De waarneming bij het goedkeuren en betalen van facturen vindt plaats door een door de budgethouder aangewezen functionaris.
Artikel 7 Personeelsaangelegenheden
De ondermandaten op het gebied van personeelsaangelegenheden zijn opgenomen in de P-matrix (bijlage III).
Artikel 8 Budgethouders
- 1.
De ondermandaten van de verantwoordelijkheid voor budgetten op codenummerniveau in de begroting is opgenomen in de B – matrix, bijlage IV;.
- 2.
De budgethouders dienen zich te houden aan de geldende budgetregels.
- 3.
De verantwoordelijkheid over een budget houdt mede in het aangaan van verplichtingen en het goedkeuren van facturen.
Artikel 9 Gedeeltelijke gelijkstelling functies met Afdelingshoofd
De bevoegdheden die op basis van dit besluit zijn onder gemandateerd aan de Afdelingshoofden komen ook toe aan programmamanagers, ketenregisseurs, netwerkontwikkelaars, met uitzondering van de bevoegdheden die niet specifiek aan hen zijn toebedeeld in de bijlage bijzonder deel.
Artikel 10 Ondertekening besluiten
- 1.
Besluiten die in ondermandaat worden genomen worden voorzien van de volgende ondertekeningsformule:
Hoogachtend,
Namens burgemeester en wethouders van Zaanstad,
functienaam,
<mevrouw>/de heer< titulatuur>< voorletters>< naam functionaris>
Voorbeeld:
Hoogachtend,
Namens burgemeester en wethouders van Zaanstad,
Hoofd afdeling Juridische Zaken,
Mevrouw mr. N. Zeef
- 2.
In de gevallen, waarin een gevolmachtigde gebruik maakt van zijn volmacht, tekent de gevolmachtigde. In die gevallen worden de betreffende stukken voorzien van de volgende ondertekeningsformule:
Voor zover het een bevoegdheid van de burgemeester betreft:
Hoogachtend,
Namens de burgemeester van Zaanstad,
Functienaam,
<mevrouw/de heer><titulatuur><voorletters><naam functionaris>
Artikel 11 Ondertekening en inwerkingtreding
- 1.
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en vervangt het ondermandaatbesluit Maatschappelijke Ontwikkeling van 2018.
- 2.
Dit besluit zal worden bekendgemaakt door het plaatsen daarvan in het Gemeenteblad.
- 3.
Dit besluit zal worden gepubliceerd op www.overheid.nl.
Besluit directeur Maatschappelijke Ontwikkeling |
19-12-2019 |
Handtekening directeur |
Ondertekening
Bijlage I behorende bij ondermandaatbesluit Maatschappelijke Ontwikkeling: algemeen uniform deel
Bevoegdheden |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
|||
Het besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (waaronder mede wordt verstaan het vestigen van zakelijke rechten), uitgezonderd deelneming in privaatrechtelijke rechtspersonen. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Sectorhoofden |
Bij financiële verplichtingen groter of gelijk aan € 214.000 exclusief BTW per transactie (Alvorens de verplichting aan te gaan overlegt het Sectorhoofd met de budgethouder. Bij alle financiële verplichtingen met een waarde hoger dan € 50.000 exclusief BTW geldt dat team Inkoop vooraf verplicht dient te worden ingeschakeld. Onder privaatrechtelijke rechtshandelingen wordt in ieder geval verstaan: het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van overeenkomsten. Het geldende inkoopbeleid en inkoopvoorwaarden worden in acht genomen. Verwerkersovereenkomsten worden opgesteld in overeenstemming met de vastgestelde standaard verwerkersovereenkomst. Alleen na advies van de Privacy Officer en/of CISO kan van de standaard verwerkersovereenkomst worden afgeweken |
Idem |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Bij financiële verplichting kleiner dan € 214.000 exclusief BTW per transactie. Bij alle financiële verplichtingen met een waarde hoger dan € 50.000 exclusief BTW geldt dat team Inkoop vooraf verplicht dient te worden ingeschakeld. Onder privaatrechtelijke rechtshandelingen wordt in ieder geval verstaan: het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van overeenkomsten. Het geldende inkoopbeleid en inkoopvoorwaarden worden in acht genomen. Verwerkersovereenkomsten worden opgesteld in overeenstemming met de vastgestelde standaard verwerkersovereenkomst. Alleen na advies van de Privacy Officer en/of CISO kan van de standaard verwerkersovereenkomst worden afgeweken. |
Bevoegdhedenovereenkomsten |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van bevoegdhedenovereenkomsten |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofden |
Bij financiële verplichtingen groter of gelijk aan € 214.000 exclusief BTW per transactie. Alvorens de verplichting aan te gaan overlegt het Sectorhoofd met de budgethouder. |
idem |
Afdelingshoofden |
Bij financiële verplichting kleiner dan € 214.000 exclusief BTW per transactie. Het budgethouderschap houdt tevens in het goedkeuren van facturen. |
|
Ondertekenen overeenkomst na collegebesluit |
|||
Het ondertekenen van een (bevoegdheid)overeenkomst nadat de beslissing om de overeenkomst aan te gaan is genomen door het college van burgemeester en wethouders. |
Burgemeester van Zaanstad en/of het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Uitgaande subsidies |
|||
Een subsidieaanvraag o.g.v. art. 4:5 Algemene wet bestuursrecht (aanvraag is onvolledig, voldoet niet aan een wettelijk voorschrift e.d.) niet in behandeling te nemen. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Opschorten van de beslistermijn op grond van artikel 4:14 of 4:15 Algemene wet bestuursrecht. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Verlenen, weigeren, vaststellen, wijzigen en intrekken van subsidies aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofden |
Bij een subsidiebedrag groter of gelijk aan € 214.000. |
Idem |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Bij een subsidiebedrag kleiner dan € 214.000. |
Nemen van een besluit op een verzoek om toestemming voor rechtshandelingen vermeld in artikel 4:71 Algemene wet bestuursrecht. |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofden |
|
Nemen van een besluit op een verzoek om toestemming voor het vormen van een bestemmingsfonds. |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofden |
Bij een subsidiebedrag groter of gelijk aan € 214.000. |
Idem |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Bij een subsidiebedrag kleiner dan € 214.000. |
Bekendmaken van het voornemen tot weigering van subsidie (artikel 4:51 Algemene wet bestuursrecht). |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofden |
Bij een subsidiebedrag groter of gelijk aan € 214.000. |
Idem |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Bij een subsidiebedrag kleiner dan € 214.000. |
Subsidie verkrijgen |
|||
Het besluiten tot en ondertekenen van aanvragen van subsidie bij derden, het aanvragen van voorschotten bij een verkregen subsidie, het opstellen en ondertekenen van een prestatieverklaring, het (tussentijds)verantwoorden van een verkregen subsidie. Het besluiten tot en verzoek te dienen om een subsidieaanvraag in te trekken. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Sectorhoofden |
De cofinanciering van Zaanstad is minder dan € 500.000 en het bedrag van de aanvraag is minder dan € 500.000. |
Idem |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
De cofinanciering van Zaanstad is minder dan € 214.000 en het bedrag van de aanvraag is minder dan € 214.000. |
Nadeelcompensatie |
|||
Het nemen van besluiten over een verzoek tot nadeelcompensatie |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Voor zover het een besluit tot toekenning betreft geldt dit mandaat tot een bedrag van € 214.000 exclusief BTW. |
Besluiten tot het voeren van rechtsgedingen |
|||
Het besluiten namens de gemeente, het college of de raad rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratieve beroepsprocedures te voeren. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Wet openbaarheid van Bestuur |
|||
Besluiten nemen over het verschaffen van informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Wet hergebruik van overheidsinformatie |
|||
Besluiten nemen op verzoeken om hergebruik van informatie op grond van de Wet hergebruik van overheidsinformatie |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Wet dwangsom |
|||
Besluiten nemen over het afhandelen van een verzoek in het kader van artikel 4:17 en 4:18 (beschikking betreffende een verbeurte dwangsom vanwege niet tijdig beslissen op een aanvraag) van de Algemene wet bestuursrecht (Awb). |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Bestuursrechtelijke en/of privaatrechtelijke geldschulden |
|||
Alle bevoegdheden op grond van titel 4.4. van de Algemene wet bestuursrecht betreffende bestuursrechtelijke geldschulden aangaande het werkveld van de betreffende afdeling. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
De bevoegdheid tot het afboeken van definitieve oninbare vorderingen van dubieuze debiteuren. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofd samen met betrokken Sectorhoofd |
|
Klachten |
|||
De bevoegdheid tot het coördineren, registreren en rapporteren van klachten, als bedoeld in artikel 4 van de Klachtenregeling gemeente Zaanstad 2015 en hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Direct leidinggevenden |
|
De bevoegdheid tot het behandelen van klachten, als bedoeld in de Klachtenregeling gemeente Zaanstad 2015 en hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden en sectorhoofden, die niet inhoudelijk betrokken is geweest bij de gedraging waarop de klacht betrekking heeft, tenzij de klacht naar aard of inhoud een zodanig gewicht heeft dat een andere functionaris deze behoort af te doen |
|
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Awb-besluiten nemen op grond van de artikelen 15 t/m 22 AVG |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Meedelen van een inbreuk in verband met persoonsgegevens (datalek) aan de betrokkene(n) (art. 34 AVG) |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Wet Bibob |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het doen van onderzoek in het kader van de Wet bevordering integriteitsbeoordelingen (Wet Bibob) waarbij hij bevoegd is alle noodzakelijke handelingen te verrichten die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Bibob-coördinator Medewerkers afdelingen Inkoop en Subsidies, Vergunningen, Gebruikstoezicht, Openbare Orde en Veiligheid, Grondzaken, Advies en Toezicht |
|
Het vragen van advies, bedoeld in artikel 9 van de Wet bevordering integriteitsbeoordelingen (Wet Bibob) bij het Landelijk Bureau Bibob |
College resp. de burgemeester van Zaanstad |
BIBOB-coördinator |
|
Het ingevolge artikel 32 Wet Bibob in kennis stellen van betrokkene dat advies wordt gevraagd aan het Landelijke Bureau Bibob |
College resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Het nemen van een besluit dan wel het al dan niet verrichten van een privaatrechtelijke rechtshandeling naar aanleiding van een Bibobonderzoek |
College resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
Conform intern Bibob werkproces |
Maatregelen m.b.t. ordeverstoring |
|||
Het geven van bevelen die noodzakelijk te achten zijn voor de handhaving van de openbare orde als bedoeld in artikel 172 lid 3 van de Gemeentewet bij verstoring van de openbare orde of bij ernstige vrees voor het ontstaan daarvan in het Gemeentehuis, voor een periode niet langer dan noodzakelijk ter bescherming van de openbare orde, dan wel het optreden als eigenaar van het Gemeentehuis |
Burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden en de externe beveiligingsorganisatie |
|
Het voeren van alle correspondentie en het nemen van besluiten op basis van het Agressieprotocol |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Mits het agressief gedrag gemeld is en het registratieformulier is ingevuld. |
Het doen van aangifte |
|||
Het doen van aangifte van vermoedelijk strafbare feiten |
Burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden/medewerkers Facilitaire Zaken, de externe beveiligingsorganisatie en de Bibob-coördinator |
Bijlage II behorende bij het ondermandaatbesluit Maatschappelijke Ontwikkeling – Bijzonder deel
Bevoegdheden |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Uitvoering Leerplichtwet 1969 |
|||
Het aanwijzen van toezichthouders als bedoeld in de Leerplichtwet 1969. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Naleving |
De Toezichthouder moet tevens als leerplichtambtenaar beëdigd zijn. |
Het nemen van besluiten o.g.v. de artikelen 3a, 3b en 15. |
Het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) |
De casemanager moet als leerplichtambtenaar beëdigd zijn. |
Het beëdigen van een leerplichtambtenaar. |
De burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofd Naleving |
|
Wet op de lijkbezorging |
|||
Het aanwijzen van gemeentelijke lijkschouwers (art. 4) |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Kennis |
|
Het aanwijzen van uitvoerders |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofd Services |
|
Verordening Voorzieningen Huisvesting Onderwijs |
|||
Niet behandelen onvolledige aanvraag (art. 7, derde en vierde lid). |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Kennis |
|
Bekendmaking van besluiten (art. 14). |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Kennis |
|
Aanvang bekostiging; geen bekostiging wegens ontbreken overeenstemming (art. 15, vierde en vijfde lid). |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Kennis |
|
Goedkeuring bouwplannen, begroting c.a. (art. 16), mits passend binnen toegekende budget. |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofd |
Bij een bedrag groter of gelijk aan € 214.000. |
Goedkeuring bouwplannen, begroting c.a. (art. 16), mits passend in budget. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Projecten A |
Bij een bedrag kleiner dan € 214.000. |
Aanvang bekostiging in termijnen (art. 17). |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Kennis |
|
Verlenging termijn aanspraak vergoeding (art. 18, derde lid). |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Kennis |
|
Niet behandelen onvolledige aanvraag (art. 20, tweede lid). |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Kennis |
|
Besluit nemen op spoedeisende aanvraag (art. 21). |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Kennis |
|
Aanvang bekostiging; geen bekostiging wegens ontbreken overeenstemming / goedkeuring bouwplannen, begroting c.a., mits passend binnen toegekende budget / aanvang bekostiging in termijnen (art. 23). |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Kennis |
|
Toestemming verhuur (art. 36, derde en vierde lid). |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Kennis |
|
Leerlingenvervoer |
|||
Het nemen van besluiten naar aanleiding van aanvragen voor voorzieningen leerlingenvervoer. |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het nemen van besluiten (toekennen, afwijzen, niet in behandeling nemen etc.) op een aanvraag voor een vervoersvoorziening |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ |
|||
Het nemen van besluiten op aanvraag of ambtshalve over het toekennen, wijzigen, intrekken of beëindigen van uitkeringen inclusief het opleggen van maatregelen. |
Het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker Expert Financieel administratief medewerker senior |
|
Het besluiten tot oplegging van een hersteltermijn tijdens de uitkeringsintake op het UWV of het Werkplein. |
Het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker Expert |
Het gaat hierbij om Casemanagers tijdens de uitoefening van hun intakewerkzaamheden. |
Het vertegenwoordigen van de gemeente Zaanstad in verband met de uitvoering m.b.t. vestiging / doorhaling / wijziging van krediethypotheken. |
De burgemeester / het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd en Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het nemen van besluiten tot buiteninvorderingstelling en terugvordering van uitkeringen. |
Het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het verzoek inlichtingen te verstrekken op grond van artikelen 63 en 64 Participatiewet. |
Het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert Sociaal rechercheur |
|
Het verzoek inlichtingen te verstrekken op grond van artikel 44 en 45 Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen. |
Het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het leggen van vereenvoudigd derdenbeslag, beslag op roerende- en onroerende zaken op grond van artikel 60, derde en vierde lid, Participatiewet. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het verzoek inlichtingen te verstrekken op grond van artikel 44 en 45 Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkeloze werknemers. |
Het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het uitvaardigen van een dwangbevel in het kader van de participatiewet, Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004, de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers en de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte zelfstandigen. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Het vaststellen van het recht op Individuele Inkomenstoeslag Of het recht op een andere minimaregelinge (TCA / TER / IST / RSK |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het aanwijzen van toezichthouders als bedoeld in de Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Naleving |
|
Het besluiten tot het opleggen danwel tot het afzien van het opleggen van een bestuurlijke boete als bedoeld in artikel 18a, eerste en zevende lid, Participatiewet |
Het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het besluiten tot het geheel of gedeeltelijk kwijtschelden van de opgelegde bestuurlijke boete als bedoeld in artikel 18a, dertiende lid, Participatiewet |
Het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Schuldsaneringsregeling natuurlijke personen uit de Faillissementswet (WSNP) |
|||
Opstellen van verzoekschriften en verklaringen WSNP conform de artikelen 284 of 285 Faillisementswet. |
Het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert Procesbeheerder |
|
Verzoekschriften tot dwangakkoord/moratorium conform de artikelen 287a of 287b Faillisementswet. |
Het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert Procesbeheerder |
|
Wet kinderopvang |
|||
Het uitoefenen van bevoegdheden in het kader van de Wet Kinderopvang. |
Het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) |
Binnen de door de raad bij de begrotingsvaststelling verstrekte middelen. |
Het verlenen, weigeren en intrekken van vergoedingen in het kader van kinder- en buitenschoolse opvang (Wet Kinderopvang). |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Fonds de Hoop |
|||
Het doen van uitgaven uit Fonds de Hoop. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Kennis |
Binnen de door de raad bij de begroting verstrekte middelen aan het fonds. |
Schulddienstverlening |
|||
Het tot stand brengen van een saneringskrediet en/of een schuldbemiddeling |
het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Procesbeheerder Services uitkeringen. Financieel administratief medewerker, Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
Binnen de door de raad bij de begrotingsvaststelling verstrekte middelen. |
Het nemen van een besluit betreffende het toekennen of het weigeren van een traject schulddienstverlening |
het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker, Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Het afsluiten of opzeggen van een schuldregelingsovereenkomst |
het college van Zaanstad |
Casemanager, Casemanager Senior en Adviseur uitvoering (I en II) Financieel administratief medewerker, Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Regeling certificaat inburgering oudkomers |
|||
Het uitreiken van een certificaat en het vermelden van de behaalde niveaus als bedoeld in artikel 1 en 2 van de Regeling Certificaat inburgering oudkomers. |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Beleidsregels indicatiestelling aangepaste woningen |
|||
Besluiten op basis van de beleidsregels indicatiestelling aangepaste woningen Gemeente Zaanstad 2016. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Voorzieningen |
In de beleidsregels is bepaald dat het Sociale Wijkteam bepaald of is voldaan aan de criteria. |
Adviescommissie cliëntenparticipatie |
|||
Het benoemen en ontslaan van leden van de adviescommissie als bedoeld in artikel 10 van de Verordening cliëntenparticipatie Zaanstad 2017 |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofd Strategie en Netwerk |
|
Wmo 2015 en Verordening maatschappelijke ondersteuning Zaanstad 2018 |
Het nemen van de besluiten en de uitvoering van de wet en de verordening is door het college gemandateerd aan de professionals van de Sociale Wijkteams. |
||
Het administratief afhandelen van besluiten in het kader van de Wmo 2015 |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
Het inhoudelijke besluit wordt namens het college genomen door de professionele medewerker van het Sociale Wijkteam |
Het bevestigen van de ontvangst van een hulpvraag (artikel 2, lid 2 Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Zaanstad 2018) |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior Financieel administratief medewerker en Financieel administratief medewerker Expert |
De medewerker van het Sociale Wijk Team bevestigt de ontvangst van een hulpvraag. Veelal gebeurt dit impliciet door een afspraak te maken voor het keukentafelgesprek |
De bevoegdheden genoemd in artikel 4, 5 en 6 Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Zaanstad 2018, voor het doen van (voor)onderzoek, voeren van gesprek en het maken van een verslag. |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior Financieel administratief medewerker en Financieel administratief medewerker Expert |
Door het college van Zaanstad zijn deze bevoegdheden gemandateerd aan de professionele van de Sociale Wijkteams |
Het administratief afhandelen van besluiten over het verstrekken of afwijzen van een maatwerkvoorziening als bedoeld in artikel 8 van de Verordening |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior Financieel administratief medewerker en Financieel administratief medewerker Expert |
Het inhoudelijke besluit wordt namens het college genomen door de professionele medewerker van het Sociale Wijkteam |
Het administratief afhandelen van het besluit betreffende het verstrekken of afwijzen van een maatwerkvoorziening |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior Financieel administratief medewerker en Financieel administratief medewerker Expert |
Het inhoudelijke besluit wordt namens het college genomen door de professionele medewerker van het Sociale Wijkteam |
Het administratief afhandelen van besluiten over herzien dan wel intrekken van besluiten als bedoeld in artikel 14 Verordening |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
Het inhoudelijke besluit wordt namens het college genomen door de professionele medewerker van het Sociale Wijkteam |
Het afwijken van het bepaalde in de verordening als bedoeld in artikel 20 Verordening (hardheidsclausule). |
Het college van Zaanstad |
Medewerker Sociaal Wijkteam in overleg met casemanager Vangnet |
Het nemen van besluiten op basis van de hardheidsclausule valt niet onder het reguliere mandaat van het Sociale Wijkteam. De besluitvorming loopt via de Vangnetprocedure van de gemeente |
Het administratief afhandelen van besluiten als bedoeld in artikel 20 van de Verordening |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd Financieel administratief medewerker Senior Financieel medwerker en Financieel administratief medewerker Expert |
|
Jeugdwet en Verordening Jeugdhulp gemeente Zaanstad 2018 |
Het nemen van de besluiten en de uitvoering van de Jeugdwet en verordening is door het college gemandateerd aan de professionals van de Jeugdteams. |
||
Het administratief afhandelen van besluiten over het verstrekken of afwijzen van een niet vrij toegankelijke jeugdhulp (artikel 3.6 Verordening Jeugdhulp Zaanstad 2018). |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker, Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
Het inhoudelijke besluit wordt namens het college genomen door de professional van het Jeugdteam |
Het administratief afhandelen van besluiten betreffende het herzien dan wel intrekken van besluiten als bedoeld in artikel 3.12 van de Verordening |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
Het inhoudelijke besluit wordt namens het college genomen door de professional van het Jeugdteam |
Het afwijken van het bepaalde in de verordening als bedoeld in artikel 8.3 Verordening Jeugdhulp gemeente Zaanstad 2018 (hardheidsclausule). |
Het college van Zaanstad |
Medewerker Jeugdteam in overleg met casemanager Vangnet |
Het nemen van besluiten op basis van de hardheidsclausule valt niet onder het reguliere mandaat van het Jeugdteam. De besluitvorming loopt via de Vangnetprocedure van de gemeente Zaanstad. |
Het administratief afhandelen van besluiten als bedoeld in artikel 8.3 Verordening Jeugdhulp gemeente Zaanstad 2018 (hardheidsclausule). |
Het college van Zaanstad |
Financieel administratief medewerker Senior en Financieel administratief medewerker Expert |
Bijlage III behorende bij het ondermandaatbesluit Maatschappelijke Ontwikkeling 2020
MANDAATMATRIX PERSONELE BESLUITEN |
Onderwerp |
niveau beslissingsbevoegdheid |
Toelichting: bevoegdheden zijn gemandateerd door het college van B&W aan de directeuren. De directeur kan bepaalde bevoegdheden doormandateren. In deze lijst is per onderwerp te zien of dit het geval is, en naar welk niveau. Onder leidinggevende wordt verstaan: degene bij wie het beoordelen van medewerkers onderdeel uitmaakt van het functieprofiel. |
Arbeidsvoorwaarden en afspraken |
||
Alle soorten verlof waaronder vakantieverlof, buitengewoon verlof, onbetaald verlof |
direct leidinggevende |
|
arbeidsduur/ werktijden |
direct leidinggevende |
|
fietsenplan |
direct leidinggevende |
|
studiefaciliteiten |
direct leidinggevende |
|
aanvragen assessment/ loopbaan begeleiding/coaching |
direct leidinggevende |
|
telewerken |
direct leidinggevende |
|
Instroom |
||
openstellen vacature |
direct leidinggevende |
|
aangaan arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd |
direct leidinggevende |
|
aangaan en verlengen tijdelijke arbeidsovereenkomst |
direct leidinggevende |
|
Aanvraag/verlenging inhuur derden |
direct leidinggevende |
Conform Zaans inkoopbeleid |
instroom externe medewerker |
direct leidinggevende |
|
stageovereenkomst/ Stageregeling |
direct leidinggevende |
|
Toeslagen, vergoedingen en declaraties |
||
buitenlandse dienstreis |
gemeentesecretaris |
bepaald in organisatiebesluit, wordt niet ondergemandateerd |
toekennen vergoedingen |
direct leidinggevende |
|
toekennen toeslagen |
direct leidinggevende |
|
vergoeding schade aan persoonlijke eigendommen bij uitoefening functie |
direct leidinggevende |
in overleg met schade en verzekeringen |
dienstreis binnenland |
direct leidinggevende |
mondelinge of schriftelijke opdracht. |
Uitstroom |
||
onvrijwillig ontslag (initiatief werkgever) |
directeur |
|
ontslag op verzoek medewerker (inclusief Ouderdomspensioen, Keuzepensioen) |
direct leidinggevende |
|
Verzuim en re-integratie |
||
niet toepassen loonkorting bij ziekte |
direct leidinggevende |
betreft uitzondering bij terminale ziekte |
herplaatsing bij einde wachttijd |
direct leidinggevende |
|
sanctie bij nalatigheid nakomen ziekteverzuimverplichtingen |
direct leidinggevende |
|
instellen bezwaar tegen UWV beschikkingen |
direct leidinggevende |
|
opdragen passende arbeid |
direct leidinggevende |
|
no show consult in rekening brengen |
direct leidinggevende |
|
Wijzigen rechtspositie/ doorstroom |
||
plaatsing (reorganisatie) |
directeur |
|
niet-plaatsing/ boventalligverklaring (reorganisatie) |
directeur |
|
aanwijzen van een mobiliteitskandidaat |
directeur |
|
vaststellen re-integratieplan |
directeur |
reorganisatie; indien geen overeenstemming wordt bereikt |
vaststelling beoordeling |
direct leidinggevende |
|
bevordering |
direct leidinggevende |
|
herplaatsing (arbeidsongeschiktheid) |
direct leidinggevende |
|
(tijdelijke) overplaatsing |
direct leidinggevende |
|
nevenwerkzaamheden |
directeur |
|
interne detachering |
direct leidinggevende |
|
Zwaarwegende besluiten |
||
vaststellingsovereenkomst |
gemeentesecretaris |
in Organisatiebesluit uitgesloten van ondermandaat |
mondelinge of schriftelijke waarschuwing |
direct leidinggevende |
niet zwaarwegend besluit |
schorsing |
directeur |
zwaarwegend besluit |
ontzegging toegang gebouwen |
directeur |
zwaarwegend besluit |
(tijdelijk) ontheffen uit functie |
directeur |
zwaarwegend besluit |
schadeloosstelling |
directeur |
zwaarwegend besluit |
detachering |
directeur |
driepartijenovereenkomst met externe werkgever |
dienstongeval |
directeur |
zwaarwegend besluit ivm gevolgen aansprakelijkheid |
Bijlage IV behorende bij het ondermandaatbesluit Maatschappelijke ontwikkeling 2019:
Budgetmatrix / B-matrix
Programma |
Product |
Codenummer |
Sector |
Budgethouder |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.01 - Goed onderwijs |
200390- Lokaal onderwijsbeleid |
360 – Strategie & Netwerken |
Ketenregisseur Onderwijsbeleid |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.01 - Goed onderwijs |
200392- Leerlingenvervoer |
380 - Services |
Afdelingshoofd Voorzieningen |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.01 - Goed onderwijs |
200393- Volwasseneducatie |
360 – Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Kennis |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.01 - Goed onderwijs |
200394- Voorkomen schooluitval |
380 - Services |
Afdelingshoofd Jongerenloket |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.01 - Goed onderwijs |
200707- Mut.res.Combinatiefuncties |
360 – Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Kennis |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.02 - Gezonde, veilige basis |
200369- Jeugdbeleid |
360 – Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Kennis |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.03 - Passende ondersteuning |
201126- Landelijk werkend en buitenreg |
360 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.03 - Passende ondersteuning |
201127- Regionale uitvoeringskosten |
360 – Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Informatie- en contractmanagement |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.03 - Passende ondersteuning |
201180- Specialistisch jeugdopvoedhulp |
360 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.03 - Passende ondersteuning |
201330- Specialistisch jeugd 2018 |
360 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.03 - Passende ondersteuning |
201345- PGB Jeugd |
360 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.03 - Passende ondersteuning |
201346- Opvang zwerfjongeren |
360 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.03 - Passende ondersteuning |
201423- Transformatiefonds jeugd |
360 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.04 - Eigen kracht inwoners |
201008- Veiligheidshuis Z/W |
360 – Strategie & Netwerken |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.04 - Eigen kracht inwoners |
201115- Sociale wijkteams |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.04 - Eigen kracht inwoners |
201117- Ov. taken Wmo (wijkbewoner) |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.04 - Eigen kracht inwoners |
201119- Opvoedondersteuning |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.04 - Eigen kracht inwoners |
201197- Ex-gedetineerden |
380 - Services |
Afdelingshoofd Stedelijke Toegang |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.04 - Eigen kracht inwoners |
201208- Uitvoering jeugdteams |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.04 - Eigen kracht inwoners |
201282- Huisvesting Wijkteams |
360 – Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Informatie- en contractmanagement |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.04 - Eigen kracht inwoners |
201319- Vangnet |
390 - Frontlijn |
Sectorhoofd Frontlijn |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.04 - Eigen kracht inwoners |
201419- Jeugdoverlast |
360 – Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Relaties |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.05 - Specialistische ondersteuning |
200151- Wmo individuele verstrekkingen |
380 - Services |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.05 - Specialistische ondersteuning |
200380- Slim Investeren |
390 - Frontlijn |
Sectorhoofd Frontlijn |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.05 - Specialistische ondersteuning |
201047- MO reorganisatie |
390 - Frontlijn |
Directeur MO |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.05 - Specialistische ondersteuning |
201124- PGB |
380 - Services |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.05 - Specialistische ondersteuning |
201125- Spec. zorg zonder verblijf |
360 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.05 - Specialistische ondersteuning |
201128- Stuurbudget |
360 - Frontlijn |
Sectorhoofd Frontlijn |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.05 - Specialistische ondersteuning |
201129- Beschermd wonen |
360 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.05 - Specialistische ondersteuning |
201130- Specialistisch jeugd AWBZ/JMB |
360 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.05 - Specialistische ondersteuning |
201179- Specialistisch jeugd GGZ |
360 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.05 - Specialistische ondersteuning |
201323- Collectief vervoer AOV |
380 - Services |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.05 - Specialistische ondersteuning |
201328- UPP Uitwiss. pers.gege&privacy |
390 - Frontlijn |
Directeur MO |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.06 - Veilig thuis |
200371- Kinderopvang |
360 – Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Kennis / Niek?? |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.06 - Veilig thuis |
200378- Jeugdgezondheidszorg 0-4 jarig |
360 – Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Kennis |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.06 - Veilig thuis |
200384- Maatsch.opvang/verslavingszorg |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Onderwijs, jeugd, zorg |
01.06 - Veilig thuis |
200386- Vrouwenopvang |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
|
|
|
|
|
Werk, inkomen en economie |
02.01 - Vestigingsklimaat en werkgeleg |
201186- Regionaal werkbedrijf |
360 – Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Relaties |
Werk, inkomen en economie |
02.06 - Duurz. ontw. arbeidspotentieel |
200179- Participatie: GWS |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Werk, inkomen en economie |
02.06 - Duurz. ontw. arbeidspotentieel |
201211- Mut.res. Baanstede herstructur |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Werk, inkomen en economie |
02.06 - Duurz. ontw. arbeidspotentieel |
201243- Participatie: Projecten |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Werk, inkomen en economie |
02.06 - Duurz. ontw. arbeidspotentieel |
201276- Jongerenloket huisvesting |
380 - Services |
Afdelingshoofd Jongerenloket |
Werk, inkomen en economie |
02.06 - Duurz. ontw. arbeidspotentieel |
201326- Werkom (WSW) |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Werk, inkomen en economie |
02.06 - Duurz. ontw. arbeidspotentieel |
201327- Werkom (Participatie) |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Werk, inkomen en economie |
02.06 - Duurz. ontw. arbeidspotentieel |
201336- Opgavenbudget Contracten |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Werk, inkomen en economie |
02.06 - Duurz. ontw. arbeidspotentieel |
201337- Opgavenbudget Projecten |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Werk, inkomen en economie |
02.06 - Duurz. ontw. arbeidspotentieel |
201338- Jongerenloket Trajecten |
380 - Services |
Afdelingshoofd Jongerenloket |
Werk, inkomen en economie |
02.08 - Bevorderen zelfredzaamheid |
200180- Minimabeleid |
380 - Services |
Afdelingshoofd Voorzieningen |
Werk, inkomen en economie |
02.08 - Bevorderen zelfredzaamheid |
200182- Bijzondere bijstand |
380 - Services |
Afdelingshoofd Voorzieningen |
Werk, inkomen en economie |
02.08 - Bevorderen zelfredzaamheid |
200196- Begrafenisk. wet lijkbezorging |
380 - Services |
Afdelingshoofd Voorzieningen |
Werk, inkomen en economie |
02.08 - Bevorderen zelfredzaamheid |
200713- Schulddienstverlening |
380 - Services |
Afdelingshoofd Stedelijke toegang |
Werk, inkomen en economie |
02.08 - Bevorderen zelfredzaamheid |
201189- Armoede projecten |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Werk, inkomen en economie |
02.08 - Bevorderen zelfredzaamheid |
201190- Armoedebestrijding soc.wykteam |
380 - Services |
Afdelingshoofd Voorzieningen |
Werk, inkomen en economie |
02.08 - Bevorderen zelfredzaamheid |
201283- City Deal Inclusieve Stad |
380 - Services |
Directeur MO |
Werk, inkomen en economie |
02.08 - Bevorderen zelfredzaamheid |
201342- Armoedebeleid |
380 - Services |
Afdelingshoofd Voorzieningen |
Werk, inkomen en economie |
02.08 - Bevorderen zelfredzaamheid |
201422- Schulddienstverlening - Beleid |
390 - Frontlijn |
Afdelingshoofd Stedelijke toegang |
Werk, inkomen en economie |
02.09 - Verstrekken inkomen |
200184- Fraudebestr. & preventie |
380 - Services |
Afdelingshoofd Naleving |
Werk, inkomen en economie |
02.09 - Verstrekken inkomen |
200189- Regio dienstverl.soc.zaken |
380 - Services |
Afdelingshoofd Uitkeringen |
Werk, inkomen en economie |
02.09 - Verstrekken inkomen |
201295- Bijstand Besluit Zelfstandigen |
380 - Services |
Afdelingshoofd Stedelijke toegang |
Werk, inkomen en economie |
02.09 - Verstrekken inkomen |
201298- Extra maatregelen BUIG-tekort |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
Werk, inkomen en economie |
02.09 - Verstrekken inkomen |
201334- Inkomensverstrekkingen BUIG |
380 - Services |
Afdelingshoofd Uitkeringen |
Werk, inkomen en economie |
02.09 - Verstrekken inkomen |
201335- Invorderings- en advieskosten |
380 - Services |
Afdelingshoofd Uitkeringen |
Werk, inkomen en economie |
02.09 - Verstrekken inkomen |
201907- Mut.res.Risicobuffer BUIG |
390 - Frontlijn |
Ketenregisseur Sociaal Domein |
|
|
|
|
|
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.02 - Kansrijke wijken |
201213- Opvang nieuwkomers |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Kennis |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.02 - Kansrijke wijken |
201420- Opvang nieuwkomers Belast |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Kennis |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.02 - Kansrijke wijken |
201905- Mut.res.Nieuwkomers |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Kennis |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.03 - Gezond leven |
200374- Volksgezondheid |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Kennis |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.04 - Buurtcentra voor ontmoeten |
200360- Accomodaties maatsch. part. |
360 - Strategie & Netwerken |
Ketenregisseur Buurthuizen |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.05 - Maatschappelijke initiatieven |
200332- Actieplan Poelenburg |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Relaties |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.05 - Maatschappelijke initiatieven |
200342- Wijkbudgetten |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Relaties |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.05 - Maatschappelijke initiatieven |
200361- Maatschappelijke participaties |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Relaties |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.05 - Maatschappelijke initiatieven |
200708- Mut.res.Actieplan Poelenburg |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Relaties |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.07 - Sportvoorzieningen |
200363- Buitensport |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Projecten |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.07 - Sportvoorzieningen |
200388- Impuls breedtesport |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Kennis |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.07 - Sportvoorzieningen |
200704- Mut.res.Sport a fonds perdu |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Projecten |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.07 - Sportvoorzieningen |
200711- Mut.res.Nat.Actiepl.Sport&Bew. |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Kennis |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.07 - Sportvoorzieningen |
201175- Exploitatie Sportbedrijf |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Projecten |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.07 - Sportvoorzieningen |
201176- Brede schoolactiviteiten |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Projecten |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.07 - Sportvoorzieningen |
201181- Buitensport belaste verhuur |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Projecten |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.07 - Sportvoorzieningen |
201275- Sportbeleid |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Kennis |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.07 - Sportvoorzieningen |
201284- Gymzalen doorbel. Sportbedrijf |
360 - Strategie & Netwerken |
Afdelingshoofd Projecten |
Maatschappelijke ontwikkeling |
03.08 - Multifunctionele scholen |
200358- Onderwijshuisvesting |
360 - Strategie & Netwerken |
Ketenregisseur Onderwijshuisvesting |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl