Regeling vervallen per 17-02-2024

Ambtsinstructie leerplichtambtenaren gemeente Assen

Geldend van 05-08-2011 t/m 16-02-2024

Intitulé

Ambtsinstructie leerplichtambtenaren Assen 2011

Het college van burgemeester en wethouders van Assen,

  • gelet op het bepaalde in artikel 16 van de Leerplichtwet 1969;

  • overwegende dat de gemeente Assen regels en beleidsregels stelt voor de wijze waarop de ambtenaren gemeld in artikel 16 van de Leerplichtwet:

    • -

      de in de artikelen 14, derde lid, 22 en 23 van de Leerplichtwet genoemde taken uitoefenen;

    • -

      de gevallen van schoolverzuim die ter kennis van de gemeente worden gebracht, behandelen;

    • -

      bij uitvoering van hun taken met hun ambtgenoten in omliggende gemeenten overleg plegen en samenwerken;

  • overwegende dat de gemeente Assen de diensten en instellingen aanwijst waarmee de ambtenaren gemeld in artikel 16 van de Leerplichtwet moeten samenwerken;

  • overwegende dat het overbodig is om al deze regels in een ambtsinstructie voor de leerplichtambtenaar te herhalen;

  • overwegende dat een verwijzing naar deze regels en beleidsregels toereikend en vanuit het oogpunt van deregulering wenselijk is,

Artikel 1

De ambtenaren gemeld in artikel 16 van de Leerplicht te verplichten de regels en beleidsregels zoals vastgesteld door ons college na te leven.

Artikel 2

De citeertitel van deze ambtsinstructie luidt: Ambtsinstructie leerplichtambtenaren Assen 2011.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders op 18 mei 2011
K.S. Heldoorn (burgemeester)
I.A. Oostmeijer – Oosting (secretaris)