Mandaatbesluit heffingsambtaar 2011

Geldend van 01-01-2011 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2011

Intitulé

Mandaatbesluit heffingsambtaar 2011

MANDAATBESLUIT

De heffingsambtenaar van de gemeente Bergen op Zoom, als zodanig aangewezen bij besluit van het college van burgemeester en wethouders van 16 februari 2010, nr. 97-09;

B E S L U I T :

  • 1.

    De coördinator van de unit Belastingen & Waardebepaling van het team Financiën & Audits van de afdeling Middelen van de gemeente Bergen op Zoom, alsmede de Adviseur B (fiscaaljuridisch beleidsmedewerker) bij dat organisatieonderdeel, te mandateren om namens hem op te treden in de volgende situaties:

    • a.

      het behandelen van en beslissen op bezwaarschriften tegen aanslagen gemeentelijke fiscale heffingen en tegen waardebeschikkingen in het kader van de Wet waardering onmroerende zaken;

    • b.

      het beslissen op aanvragen om ontheffing dan wel vrijstelling van gemeentelijke fiscale heffingen;

    • c.

      Het uitnodigen tot het doen van aangifte;

    • d.

      Het op verzoek verstrekken van gegevens aan belanghebbende als bedoeld in artikel 40 van de wet WOZ;

    • e.

      Het verlengen van de termijn voor het herstel van vormverzuim van een bezwaar- of verzoekschrift inzake gemeentelijke fiscale heffingen dan wel waardebeschikkingen;

    • f.

      Het voeren van verweer en alle daarmee samenhangende correspondentie, inclusief het sluiten van een compromis, in beroepsprocedures tegen uitspraken op bezwaar inzake gemeentelijke fiscale heffingen dan wel inzake beschikkingen ingevolge de wet WOZ;

    • g.

      Het in rechte vertegenwoordigen van de gemeente bij de behandeling van fiscale geschillen voor rechtbank en gerechtshof.

  • 2.

    De financieel/juridisch administratief medewerkers bij het team Financiën & Audits (belastingen) van de afdeling Middelen te mandateren om namens hem op te treden in de volgende situaties:

    • a.

      Het uitnodigen tot het doen van aangifte

    • b.

      Het bevestigen van de ontvangst van bezwaar- en verzoekschriften

    • c.

      Het verlengen van de termijn voor het herstel van vormverzuim van een bezwaar- of verzoekschrift inzake gemeentelijke fiscale heffingen dan wel waardebeschikkingen.

  • 3.

    De coördinator van het team Financiële Informatie van de afdeling Middelen te mandateren om namens hem op te treden bij het vaststellen van nota’s facturen e.d. voor niet bij wege van aanslag geheven fiscale heffingen.

  • 4.

    De coördinator van het team Publieksdiensten van de afdeling Maatschappelijke Dienstverlening te mandateren om namens hem op te treden bij het vaststellen van nota’s, facturen en andere kennisgevingen van verschuldigde leges Burgerzaken / Burgerlijke Stand.

  • 5.

    De coördinator van het team Ruimtelijke Ordening & Vergunningen van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling te mandateren om namens hem op te treden bij het vaststellen van nota’s, facturen en andere kennisgevingen van verschuldigde leges terzake van het in behandeling nemen van vergunningaanvragen.

  • 6.

    De coördinator van het team Economie en Educatie van de afdeling Economie, Cultuur en Educatie te mandateren om namens hem op te treden bij het vaststellen van nota’s, facturen en andere kennisgevingen van verschuldigde precariobelasting en marktgelden.

  • 7.

    de commandant van de Brandweer Bergen op Zoom / Roosendaal te mandateren om namens hem op te treden bij het vaststellen van nota’s facturen voor leges voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een gebruiksvergunning in verband met brandveiligheid.

Ondermandaat van de genoemde bevoegdheden, anders dan met instemming van de heffingsambtenaar, is niet mogelijk.

Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2011

Bergen op Zoom, 10 januari 2011

De heffingsambtenaar,

P.Berben, Afdelingsmanager afdeling Middelen