Regeling vervallen per 15-04-2021

Besluit interne mandaten en volmachten college en burgemeester Bloemendaal 2017

Geldend van 27-01-2017 t/m 14-04-2021

Intitulé

Besluit interne mandaten en volmachten college en burgemeester Bloemendaal 2017

De burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van Bloemendaal ieder voor zover bevoegd;

gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);

BESLUITEN:

  • 1.

    De lijst interne mandaten en volmachten college en burgemeester Bloemendaal 2017 met de daarbij behorende richtlijnen vast te stellen;

  • 2.

    de in de lijst opgenomen mandaten, dan wel volmachten te verlenen;

  • 3.

    het Besluit interne mandaten college en burgemeester Bloemendaal 2014 en de nota “delegatie en mandaat 2002 (reg. nr. 2007012647) in te trekken met ingang van de datum als bedoeld onder 4;

  • 4.

    dat dit besluit in werking treedt 8 dagen na publicatie;

  • 5.

    dit besluit aan te duiden als Besluit interne mandaten en volmachten college en burgemeester Bloemendaal 2017

In werking getreden 8 dagen na de publicatie.

Ondertekening

Overveen,
burgemeester en wethouders,
,burgemeester
secretaris

Bijlage: Inleiding

De begrippen mandaat, delegatie, attributie en volmacht worden vaak in één adem genoemd. Vandaar dat vooraf een korte toelichting op deze begrippen wordt gegeven.

Mandaat: het door een ander laten uitoefenen van de publiekrechtelijke bevoegdheid, waarbij de verantwoordelijkheid bij het mandaterende bestuursorgaan blijft en waarover het ook zeggenschap behoudt. In voorkomende gevallen kan ook door de mandaatgever zelf een besluit worden genomen. Een besluit van de gemandateerde dat is genomen binnen de grenzen van zijn bevoegdheid, geldt als besluit van de verstrekker van het mandaat. Mandaat geschiedt zowel aan ondergeschikten als aan niet-ondergeschikten.

Delegatie: het door een ander laten uitoefenen van de publiekrechtelijke bevoegdheid, waarbij de verantwoordelijkheid niet langer bij de overdrager van de bevoegdheid (de delegans) berust, maar bij degene aan wie de bevoegdheid is gedelegeerd (de delegataris). De delegans kan de gedelegeerde bevoegdheid niet zelf meer uitoefenen. Artikel 10:4 van de Algemene wet bestuursrecht bepaalt dat delegatie aan ondergeschikten niet is toegestaan.

Attributie: het toekennen van een nieuwe bestuursbevoegdheid. Het gaat om toekenning van bevoegdheden die rechtstreeks uit de wet voortvloeien.

Volmacht: Anders dan bij delegatie, mandaat en attributie gaat het bij de volmacht niet om de bevoegdheid tot het nemen van besluiten in de zin van artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht, maar om bevoegdheden tot het verrichten van feitelijke handelingen of tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen. De regels rondom delegatie en mandaat zijn op grond van de Algemene wet bestuursrecht van overeenkomstige toepassing op feitelijke handelingen en privaatrechtelijke rechtshandelingen (schakelbepaling 10:21 Awb)

Toetsing

De interne mandatenlijst 2016 behelst mandaten aan medewerkers van de gemeente zelf. Deze mandaten zijn getoetst aan de vigerende wet- en regelgeving. Daarnaast is de interne mandatenlijst 2016 getoetst aan de Organisatieregeling 2016, waarin de nieuwe structuur en functies binnen de organisatie zijn vastgelegd.

Opbouw van de mandatenlijst

Bij de mandaten is een onderverdeling gemaakt naar beleidsvelden. Hierdoor is de mandatenlijst toegankelijk en kan snel het betreffende mandaat worden gevonden.

In het overzicht is naast de gemandateerde tevens de mandaatgever opgenomen. Daar waar het gaat om een mandaat aan afdelingshoofden in zijn algemeenheid, ontbreekt een precisering. Gekozen is voor het zo laag mogelijk in de organisatie leggen van de bevoegdheden. De bedoeling van dit uitgangspunt is om de productie van diensten van de gemeente zo dicht mogelijk bij de klant te brengen om daarmee de snelheid van de dienstverlening te verhogen. Het besluit licht de keuzen voor toedeling van de uitoefening van bevoegdheden in de laatste kolom toe.

Bij bestudering van de bestaande mandatenlijst zijn diverse feitelijke handelingen, dan wel volmachten aangetroffen. Deze zijn aangeduid met een asteriks leesteken (*). Verder dient vermeld te worden dat individuele machtigingen tot procesvertegenwoordiging separaat worden gegeven en niet op onderstaand overzicht voorkomen.

Gekozen is voor een heldere bevoegdheidsstructuur. In de regeling is het onderscheid tussen beslissingsbevoegdheid en tekeningsbevoegdheid komen te vervallen. Verder zijn geen ondermandaten opgenomen.

Richtlijnen interne mandaten en volmachten 2017

De algemene wet bestuursrecht biedt de mogelijkheid om algemene regels te verbinden aan de wijze van uitoefening van bevoegdheden, die zijn overgedragen of waarvan medewerkers van de gemeente zijn gemachtigd die uit te oefenen. Bij de uitoefening van mandaten en volmachten zijn de volgende beleidsregels van toepassing:

  • 1.

    Medewerkers oefenen het mandaat of de volmacht niet uit ingeval een te nemen besluit of de te verrichten handeling in strijd is met de wet, de daaruit voortvloeiende regels, een verordening, binnen de gemeente vastgesteld beleid en/of leidt tot overschrijding van de geldende begroting;

  • 2.

    Het bepaalde onder 1 geldt eveneens indien voorzienbaar is dat door het nemen van een besluit of het verrichten van een feitelijke handeling het vertrouwen van de raad in de overige bestuursorganen in het geding kan komen;

  • 3.

    Een medewerker oefent een verleend mandaat niet uit indien het bevoegde bestuursorgaan te kennen geeft zelf de bevoegdheid uit te willen oefenen;

  • 4.

    Bij besluiten of handelingen die zien op financiële transacties, worden de mandaten of machtigingen slechts uitgevoerd na gebleken samenwerking met een tweede ambtenaar (het zogenaamde vier ogen principe)

  • 5.

    Voor zover het mandaat of de volmacht is verleend aan een medewerker, beperkt dit zich tot de taken en functies van de medewerker.

Bevoegdheid

Bevoegd bestuursorgaan

Te mandateren (of te machtigen) functionaris

Bijzondere voorwaarden naast richtlijnen voor het mandaat

Toelichting

1 Algemeen Bestuur

1

WET OPENBAARHEID VAN

BESTUUR (Wob)

Het corresponderen over een Wob-verzoek en het besluit tot het, al dan niet in geanonimiseerde vorm, verstrekken van documenten in het kader van de Wob

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester

Afdelingshoofd (en directeur ODIJmond)

geen

Dit mandaat betreft procedurele handelingen, die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt de uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; deze handelingen hebben bestuurlijke betekenis; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

2

Weigeren van verzoeken tot het verstrekken van documenten in het kader van de Wob

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester

Afdelingshoofd (en directeur ODIJmond)

geen

Dit mandaat betreft procedurele handelingen, die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt de uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; deze handelingen hebben bestuurlijke betekenis; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

3

Verdagen beslissing op een verzoek op grond van de Wob met maximaal 4 weken op grond van artikel 6, lid 2, van de Wob

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester

Afdelingshoofd (en directeur ODIJmond)

geen

Dit mandaat betreft procedurele handelingen, die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt de uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; deze handelingen hebben bestuurlijke betekenis; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

4

WET HERGEBRUIK VAN OVERHEIDSINFORMATIE (Who)

Positief besluit op het verzoek om hergebruik in het kader van de Who

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft procedurele handelingen, die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt de uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; deze handelingen hebben bestuurlijke betekenis; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

5

ALGEMENE WET BESTUURSRECHT

Het toezenden van besluiten aan degenen, die tegen het ontwerp daarvan, zienswijze hebben ingebracht op grond van de artikelen 3:41 en 3:43 Awb

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft procedurele beslissingen, die regelmatig voorkomen; het aantal beslissingen maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig

6

Het stellen van een termijn, waarbinnen een aanvrager om een besluit de nog ontbrekende gegevens moet verstrekken op grond van artikel 4:5 Awb

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

De medewerker

De uitoefening van dit mandaat beperkt zich tot de taken en functies van de medewerker

Dit mandaat betreft procedurele beslissingen, die regelmatig voorkomen; het aantal beslissingen maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig

7

Het niet in behandeling nemen van een aanvraag wegens het niet voldoen aan een wettelijke voorschrift voor het in behandeling nemen daarvan of indien de verstrekte gegevens en bescheiden onvoldoende zijn voor de beoordeling daarvan als bedoeld in artikel 4:5 van de Awb

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft procedurele beslissingen, die regelmatig voorkomen; het aantal beslissingen maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig

8

Het horen van een aanvrager en/of een belanghebbende bij, dan wel het afzien daarvan, op grond van de artikelen 4:7 en 4:8 Awb

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

De medewerker

De uitoefening van dit mandaat beperkt zich tot de taken en functies van de medewerker

Dit mandaat betreft procedurele handelingen, die regelmatig voorkomen het aantal handelingen maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig in dit kader past een mandaat aan de medewerkers ieder voor zover het zijn of haar taak en functie betreft

9

Het meedelen dat bij de voorbereiding van een beschikking de uniforme voorbereidingsprocedure wordt toegepast als bedoeld in afdeling 3:4 Awb

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

De medewerker

De uitoefening van dit mandaat beperkt zich tot de taken en functies van zijn afdeling

Dit mandaat betreft procedurele handelingen, die regelmatig voorkomen: het aantal handelingen maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig:

10

Het verlengen van de termijn van acht weken om op een aanvraag te beslissen als bedoeld in artikel 4:14

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

De medewerker

De uitoefening van dit mandaat beperkt zich tot de taken en functies van de medewerker

Dit mandaat betreft procedurele beslissingen, die regelmatig voorkomen: het aantal beslissingen maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig;

11

De ondertekening en afgifte van legitimatie bewijzen voor toezichthouders als bedoeld in artikel 5:12 van de Awb

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft de ondertekening en afgifte van legitimatiebewijzen voor door de bestuursorganen benoemde toezichthouders; de aanwijzing van toezichthouders blijft een bevoegdheid van de bestuursorganen; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

12

Het verdagen van een beslissing op een bezwaarschrift als bedoeld in artikel 7:10, derde lid Awb

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

De secretaris commissie voor bezwaar- en beroepschriften

geen

Dit mandaat betreft procedurele handelingen, die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig; in dat kader past een mandaat aan de secretaris van de commissie

13

Het ondertekenen van verweerschriften in bezwaar, beroep en hoger beroep

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft procedurele handelingen, die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester dan wel de raad ondoelmatig; in dat kader past een mandaat aan het afdelingshoofd

14

HANDHAVING

De vooraankondiging tot het opleggen van een last onder een dwangsom (5:21 e.v. Awb) overeenkomstig vastgestelde protocollen

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

Afdelingshoofd

Met instemming van de verantwoordelijk portefeuillehouder

Dit mandaat betreft het toezicht op de naleving van wettelijke voorschriften; dit mandaat kan het toezicht vereenvoudigen en tijd besparen; voor de uitoefening van dit mandaat is noodzakelijk, dat het bevoegde bestuursorgaan een protocol voor de betreffende overtreding heeft vastgesteld met daarin opgenomen procedureregels, de hoogte van de dwangsom en de omvang van de begunstigingstermijn;

15

Het uitvaardigen van een dwangbevel ter inning van een verbeurde dwangsom, die burgemeester en wethouders op grond van het bepaalde in artikel 125 van de Gemeentewet en artikel 5:32 van de Awb hebben opgelegd

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

Afdelingshoofd

Dit mandaat betreft uitvoeringshandelingen ter inning van verbeurden dwangsommen; het karakter van deze handelingen maakt uitoefening van deze bevoegdheid door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

16

Het besluiten op een verzoek van de overtreder om opschorting van de begunstigingstermijn i.v.m. bezwaar-, beroeps- en hoger beroepsprocedures

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

Afdelingshoofd

Dit mandaat betreft alleen lasten waarbij de openbare orde en veiligheid niet in geding is

Dit mandaat betreft uitvoeringshandelingen ter inning van verbeurden dwangsommen; het karakter van deze handelingen maakt uitoefening van deze bevoegdheid door het college ondoelmatig; een mandaat aan het afdelingshoofd past beter;

17*

INKOOP

Het vaststellen van de uitgangspuntennota inkoop waarin opgenomen

-Het bepalen van de wijze van aanbesteden van een werk, levering of dienst

-Het selecteren van inschrijvers voorafgaand aan een aanbesteding aan wie de gemeente een offerte-uitnodiging toezendt.

mits de procedurekeuze in overeenstemming is met het gestelde in de Gids Proportionaliteit.

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

De uitoefening van deze bevoegdheid geschiedt met inachtneming van het besluit budgetbeheer en budgetbewaking en de nota “verantwoord besteden door inkopen”

Deze bevoegdheidsoverdracht beoogt slagvaardig en marktgericht te kunnen optreden bij inkopen en maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig; in dat kader past uitoefening van de bevoegdheid door het afdelingshoofd.

18*

Het vaststellen van specificaties voor aanbestedingen zoals bestekken, product specificaties en programma van eisen

Burgemeester en wethouders

De budgethouder

De uitoefening van deze bevoegdheid geschiedt met inachtneming van het besluitbudgetbeheer en budgetbewaking en de nota “verantwoord besteden door inkopen”

Deze bevoegdheidsoverdracht beoogt slagvaardig en marktgericht te kunnen optreden bij inkopen en maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig; het vaststellen van specificaties is primair een taak die onder de verantwoordelijkheid van de budgethouder valt; in dat kader past uitoefening van de bevoegdheid door de budgethouder.

19*

Het vaststellen en publiceren van de offerte-uitnodiging met daarin opgenomen de door de budgethouder vastgestelde specificatie (bestek, productspecificatie of programma van eisen)

Burgemeester en wethouders

Inkoper RIJK

De uitoefening van deze bevoegdheid geschiedt met inachtneming van het besluitbudgetbeheer en budgetbewaking en de nota “verantwoord besteden door inkopen”

Deze bevoegdheidsoverdracht beoogt slagvaardig en marktgericht te kunnen optreden bij inkopen en maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig; in dat kader past uitoefening van de bevoegdheid door de inkoper RIJK.

20 *

Het vaststellen en publiceren van de Nota van Inlichtingen op basis van de door de gemeente aangeleverd antwoorden.

Burgemeester en wethouders

Inkoper RIJK

De uitoefening van deze bevoegdheid geschiedt met inachtneming van het besluitbudgetbeheer en budgetbewaking en de nota “verantwoord besteden door inkopen”

Deze bevoegdheidsoverdracht beoogt slagvaardig en marktgericht te kunnen optreden bij inkopen en maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig; in dat kader past uitoefening van de bevoegdheid door de inkoper RIJK.

21 *

Het opstellen en publiceren van het proces-verbaal van inschrijving.

Burgemeester en wethouders

Inkoper RIJK

De uitoefening van deze bevoegdheid geschiedt met inachtneming van het besluitbudgetbeheer en budgetbewaking en de nota “verantwoord besteden door inkopen”

Deze bevoegdheidsoverdracht beoogt slagvaardig en marktgericht te kunnen optreden bij inkopen en maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig; in dat kader past uitoefening van de bevoegdheid door de inkoper RIJK.

22*

Het gunnen van een werk, levering of dienst tot een bedrag van € 50.000,--

Burgemeester en wethouders

De budgethouder

De uitoefening van deze bevoegdheid geschiedt met inachtneming van het besluit budgetbeheer en budgetbewaking en de nota “verantwoord besteden door inkopen”

Deze bevoegdheidsoverdracht betreft beslissingen, die regelmatig voorkomen; het aantal beslissingen maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig; dit mandaat beoogt slagvaardig en marktgericht te kunnen optreden bij inkopen; in dat kader past uitoefening van de bevoegdheid door de budgethouder.

23*

Het schriftelijk informeren van de inschrijvers in een aanbestedingsprocedure over de uitkomst daarvan

Burgemeester en wethouders

inkoper RIJK

De uitoefening van deze bevoegdheid geschiedt met inachtneming van het besluitbudgetbeheer en budgetbewaking en de nota “verantwoord besteden door inkopen”

Deze bevoegdheidsoverdracht betreft beslissingen, die regelmatig voorkomen; het aantal beslissingen maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college en/of de burgemeester ondoelmatig; dit mandaat beoogt slagvaardig en marktgericht te kunnen optreden bij inkopen; in dat kader past uitoefening van de bevoegdheid door de inkoper RIJK.

24*

OVERIG

Het gunnen van beheerswerkzaamheden van bijvoorbeeld sporthallen (kenmerk: 2016034847)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit betreft een beheers handelingen zonder beleidsinhoud; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

25*

Het besluiten tot het aangaan van bruikleenovereenkomsten met het oogmerk het wederrechtelijke in bezit nemen van onroerende zaken (kraken) te voorkomen

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Deze handelingen vergen vaak spoed; deze handelingen hebben bestuurlijk belang; in dit kader past overdracht van de bevoegdheid aan het afdelingshoofd.

26

Het jaarlijks vaststellen van het gebruiksschema voor het evenemententerrein Middendorp te Bennebroek

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit betreft een beheers handelingen zonder beleidsinhoud; in dit kader past overdracht van de bevoegdheid aan het afdelingshoofd.

2 Communicatie

1*

Het verstrekken van informatie over gemeentelijk beleid aan de media

Alle bestuursorganen van de gemeente

De medewerker communicatie

De uitoefening van deze bevoegdheid is beperkt tot de taken en functies van de medewerker communicatie en heeft plaats na overleg met het betrokken lid dan wel de betrokken leden van het college

Deze bevoegdheidsoverdracht betreft handelingen, die regelmatig voorkomen, maar een bestuurlijke betekenis kunnen hebben; het aantal handelingen maakt de uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past overdracht van de bevoegdheid aan de communicatiemedewerker.

2*

Het inwinnen van gegevens bij derden dan wel andere overheidsinstellingen van belang voor het nemen van beslissingen door de bevoegde bestuursorganen

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

De medewerker

De uitoefening van deze bevoegdheid beperkt zich tot de taken en functies van de medewerker

Deze bevoegdheidsoverdracht betreft de gebruikelijke informatie die de medewerkers bij de voorbereiding van besluiten inwinnen; in dit kader past overdracht van de bevoegdheid aan de medewerker.

3*

Het verstrekken van gegevens aan derden van belang voor het nemen van beslissingen op brieven en aanvragen, waaronder vorderingen tot dan wel verzoeken om schadevergoeding

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

De medewerker

De uitoefening van deze bevoegdheid beperkt zich tot de taken en functies van de medewerker

Deze bevoegdheidsoverdracht betreft de gebruikelijke informatie die de medewerkers bij de voorbereiding van besluiten inwinnen; in dit kader past overdracht van de bevoegdheid aan de medewerker.

4*

Het verstrekken van gegevens voor het indienen van aanvragen bij andere overheidsinstellingen, het aanvragen van voorschotten en het declareren van toegekende budgetten op basis van genomen besluiten door andere overheden

Burgemeester en wethouders en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

De medewerker

De uitoefening van deze bevoegdheid beperkt zich tot de taken en functies van de medewerker

Deze bevoegdheidsoverdracht betreft de gebruikelijke informatie die de medewerkers bij de voorbereiding van besluiten inwinnen; in dit kader past overdracht van de bevoegdheid aan de medewerker.

3 Persoonsregistratie

1

Het bijhouden van persoonsgegevens in de basisregistratie personen overeenkomstig afdeling 1 van hoofdstuk 2 van de Wet basisregistratie personen (Wet BRP).

Burgemeester en wethouders

De medewerker STIC en IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC / IOB

2

Het beslissen over het al dan niet gevolg geven aan een aangifte ex artikel 1.1 van de Wet BRP

Burgemeester en wethouders

De medewerker IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker IOB

3

Het doen van mededelingen ter zake van de ontvangst van gegevens en kennisgevingen die van belang zijn voor de bijhouding van de basisregistratie personen en het verstrekken van de inlichtingen aan andere colleges van burgemeester en wethouders ex artikel 2.35 van de Wet BRP

Burgemeester en wethouders

De medewerker STIC en IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC/IOB

4

Het doen van verzoeken om inlichtingen en geschriften aan burgers ex Hoofdstuk 2 afdeling 1 Wet BRP

Burgemeester en wethouders

De medewerker STIC en IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC/IOB

5

Het verzenden van persoonslijsten en het beslissen op verzoeken om inlichtingen over persoonsgegevens van de betrokkenen ex Hoofdstuk 2 Afdeling 1 Wet BRP

Burgemeester en wethouders

De medewerker STIC / IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC/IOB

6

Het beslissen op verzoeken van derden tot het aan hen verstrekken van persoonsgegevens uit de basisregistratie personen ex Hoofdstuk 3 Afdeling 1 Wet BRP

Burgemeester en wethouders

De medewerker STIC/IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC/IOB

7

Het beslissen op verzoeken van betrokkenen met betrekking tot de verstrekking van hen betreffende persoonsgegevens uit de basisregistratie personen ex artikel 2.59 en Hoofdstuk 3 Afdeling 2 van de Wet BRP

Burgemeester en wethouders

De medewerker STIC/IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC/IOB

8

Het beslissen op verzoeken van betrokkenen om kennisgeving en/of correctie van hem betreffende persoonsgegevens ex de artikelen 35 en 36 van de Wet bescherming persoonsgegevens

Burgemeester en wethouders

De medewerker IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker IOB

9

Het in ontvangst nemen van aanvragen om nationale paspoorten alsmede reisdocumenten voor vluchtelingen en vreemdelingen, het inwinnen van de inlichtingen, die voor de behandeling van deze aanvragen noodzakelijk zijn op grond van Hoofdstuk IV van de Paspoortwet

De burgemeester

De medewerker STIC/IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC/IOB

10

Het verstrekken, wijzigen en uitreiken van nationale paspoorten, reisdocumenten voor vluchtelingen en reisdocumenten voor vreemdelingen op grond van Hoofdstuk V van de Paspoortwet

De burgemeester

De medewerker STIC/IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC/IOB

11

Het weigeren of vervallen verklaren van reisdocumenten als bedoeld in Hoofdstuk VI van de Paspoortwet

De burgemeester

De medewerker STIC/IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC/IOB

12

Het vergoeden van de aan het Rijk verschuldigde kosten voor het afgeven van reisdocumenten op grond van artikel 7 van de Paspoortwet en het Besluit paspoortgelden

De burgemeester

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

13

Het afgeven van rijbewijzen op grond van het bepaalde bij en krachtens artikel 116 van de Wegenverkeerswet (De uitvoering van de Wegenverkeerswet afdeling 5 en 7, voor zover het betreft het afgeven, weigeren en ongeldig verklaren van rijbewijzen)

De burgemeester

De medewerker STIC/IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC/IOB.

14

Het doen van de mededelingen als bedoeld in artikel 146 van het Reglement rijbewijzen inzake onder meer de afgifte, de inlevering, het ongeldig verklaren, de vermissing of diefstal en de verblijfplaats van rijbewijzen

De burgemeester

De medewerker STIC/IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC/IOB

15

Het uitoefenen van de bevoegdheden van de Minister van Justitie als bedoeld in de Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap

De burgemeester

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

16

Het verstrekken van persoonsgegevens op grond van artikel 2 van de Verordening gegevensverstrekking BRP

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

17

Het toekennen van (huis)nummers aan bouwwerken op grond van de Verordening straatnaamgeving en Huisnummering en het intrekken daarvan

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

De bestaande huisnummering mag veranderen maar er mogen geen of nauwelijks consequenties zijn en er mogen geen zienswijzen ingediend zijn.

Dit mandaat betreft diensten aan burgers, die om tijdige afhandeling vragen; het aantal maakt uitoefening van deze bevoegdheden door de betreffende bestuursorganen ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd (mits aan de bijzondere voorwaarden is voldaan)

4 Verkiezingen

1

Het registreren van de kiesgerechtigheid van ingezetenen van gemeenten ex artikel D 1 van de Kieswet

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen met betrekking tot de organisatie van verkiezingen; het aantal van deze handelingen maakt de uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd .

2

Het meedelen van de registratie of herzien van de registratie als bedoeld in de artikelen D 5 tot en met D 7 van kiesgerechtigden in de gemeentelijke administratie op grond van de artikelen D 4, D 5 en D 6 van de Kieswet

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen met betrekking tot de organisatie van verkiezingen; het aantal van deze handelingen maakt de uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd .

3

Het verstrekken van een verklaring, dat het een kiezer is toegestaan om te stemmen in een stembureau van zijn keuze binnen het gebied van het orgaan waarvoor de verkiezing wordt gehouden genaamd kiezerspas als bedoeld in Hoofdstuk K van de Kieswet

De burgemeester

De medewerker STIC/IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie, waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft handelingen met betrekking tot de organisatie van verkiezingen; het aantal van deze handelingen maakt de uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC/IOB

4

Het verstrekken van volmacht bewijzen aan de gemachtigden van kiezers op grond van paragraaf 2 van het Hoofdstuk L van de Kieswet

De burgemeester

De medewerker STIC/IOB

De uitoefening van dit mandaat is beperkt tot de taak en functie, waarop deze bevoegdheid betrekking heeft

Dit mandaat betreft handelingen met betrekking tot de organisatie van verkiezingen; het aantal van deze handelingen maakt de uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker STIC/IOB

5 Burgerlijke Stand

1

Het benoemen tot buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand voor het voltrekken van huwelijken op grond van artikel 16, tweede lid van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft regelmatig voorkomende verzoeken; de afdoening van deze verzoeken via het college werkt onnodig vertragend en kan klantonvriendelijk zijn; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

2*

Het aanwijzen van locaties, die als gemeentehuis dienen voor het voltrekken van huwelijken door ambtenaren van de burgerlijke stand

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

De uitoefening van dit mandaat geschied met inachtneming van de Beleidsregels aanwijzen locaties huwelijk-geregistreerd partnerschap Bloemendaal 2010

Dit betreft regelmatig voorkomende verzoeken; de afdoening van deze verzoeken via het college werkt onnodig vertragend en kan klantonvriendelijk zijn; in dit kader past overdracht van de bevoegdheid aan het afdelingshoofd.

6 APV/Openbare orde en veiligheid

1

ALGEMENE PLAATSELIJKE VERORDENING

Het besluiten op aanvragen om ontheffingen van het verbod tot het verspreiden van drukwerk en/of afbeeldingen op grond van artikel 2.6, vierde lid van de APV, alsmede besluiten op aanvragen voor ontheffingen voor promotionele activiteiten

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

2

Het toepassen van spoedeisende bestuursdwang met kostenverhaal bij overtreding van het bepaalde in artikel 2.6 APV in combinatie met artikel 20 van de Afvalstoffenverordening jo artikel 4:81; 5:21 en 5:31 van de Awb

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die met regelmaat voorkomen en waarbij spoedeisend handelen is vereist. In dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijke afdelingshoofd.

3

het besluiten op aanvragen om een vergunning voor het optreden als straatartiest als bedoeld in artikel 2.9, tweede lid van de APV

De burgemeester

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

4

Het besluiten op aanvragen om vergunningen voor het plaatsen van materialen op de weg op grond van artikel 2.10 van de APV.

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

5

Het toepassen ex artikel 125 Gemeentewet van bestuursdwang ter zake van het overtreden van het bepaald in artikel 2.10 APV

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die spoed vergen; besluitvorming door burgemeester en wethouders is daarom ondoelmatig.

6

Het besluiten op aanvragen om vergunningen voor het houden van een optocht, niet zijnde een betoging, op grond van artikel 2.25 van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV)

De burgemeester

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die met enige regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

7

Het toepassen ex artikel 125 Gemeentewet van bestuursdwang ter zake van het overtreden van het bepaald in artikel 2.42 APV (plakken en kladden)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die spoed vergen; besluitvorming door burgemeester en wethouders is daarom ondoelmatig.

8

Het besluiten op aanvragen om vergunningen voor aflevering van vuurwerk in de uitoefening van een bedrijf of nevenbedrijf dan wel ter aflevering aanwezig te houden op grond van artikel 2.72 van de APV

Burgemeester en wethouders

De directeur ODIJmond (extern)

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan de directeur ODIJmond.

9

Het besluiten op aanvragen om ontheffing van het verbod om geluidsapparaten in werking te hebben op een zodanige wijze dat voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidshinder wordt veroorzaakt op grond van artikel 4.6 van de APV

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

10

Het verlenen van ontheffing op grond van artikel 4.30 van de APV (recreatief nachtverblijf buiten een kampeerterrein)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die spoed vergen; besluitvorming door burgemeester en wethouders is daarom ondoelmatig.

11

Het besluiten om aanvragen om ontheffing voor het gebruik van containers, laadbakken, magazijnwagens, keetwagens, schaftwagens op de weg voor andere dan verkeersdoeleinden en voor langer dan drie dagen op grond van artikel 5.6 van de APV

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

12

Het verlenen van vergunningen voor het inzamelen van geld (collecten) en goederen op grond van artikel 5.13 van de APV

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

13

Het besluiten op aanvragen om ontheffing van het verbod om voorwerpen en dieren als bedoeld in artikel 5.44 van de APV te hebben

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

14

Het besluiten op aanvragen om ontheffing op het verbod om op het strand te rijden op grond van artikel 5.45 van de APV

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

15

DRANK- EN HORECAWET

Het besluiten op aanvragen om vergunningen op grond van de Drank- en Horecawet

Burgemeester

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

16

Het besluiten op aanvragen om ontheffingen op grond van de Drank- en Horecawet

De burgemeester

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

17

Het besluiten op aanvragen om incidentele ontheffingen van het sluitingsuur van horeca-inrichtingen in de zin van de Drank- en Horecawet en op grond van artikel 2.29, vierde lid van de APV

De burgemeester

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

18

WET OP DE KANSSPELEN

Het verlenen van een vergunning voor het geven van gelegenheid tot het meedingen naar prijzen of premies ex artikel 3 van de Wet op de kansspelen

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

19

Het verlenen van vergunningen tot het aanwezig hebben van een of meer speelautomaten als bedoeld in artikel 30b van de Wet op de kansspelen en Hoofdstuk 2 Afdeling 10 APV

De burgemeester

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

20

WINKELTIJDENWET/APV

Het verlenen van een ontheffing op Grond van de Winkeltijdenwet/verordening

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het verantwoordelijk afdelingshoofd.

7 Verkeer

1

Het besluiten op aanvragen om ontheffingen van de parkeerverboden genoemd in artikel 87 van het RVV

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft ontheffingen van parkeerverboden die bij regelmaat voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd Beheer.

2

Het toepassen ex artikel 125 Gemeentewet van bestuursdwang ter zake van het overtreden van de artikelen in hoofdstuk 5 van de APV (illegaal parkeren van caravans, aanhangwagens, verwaarloosde auto’ s e.d.)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

8 Wegbeheer

1

Het besluiten op aanvragen om van vergunningen voor het openbreken van de verharding daarvan, in een weg te graven of te spitten op grond van artikel 2.11 van de APV

Burgemeester en wethouders

De medewerker civiele techniek en verkeer

De uitoefening van dit mandaat beperkt zich tot de taken en functies van de medewerker Weg en Water

Dit mandaat betreft handelingen ter zake van het fysieke beheer van de weg, die bij regelmaat voorkomen; het aantal handelingen maakt de uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker Weg en Water.

2

Het besluiten op verzoeken om toestemming tot het leggen van kabels, leidingen en buizen ten behoeve van openbare nutsvoorzieningen als bedoeld in artikel 2 tem 7 van de Telecommunicatieverordening

Burgemeester en wethouders

De medewerker Weg en water

De uitoefening van dit mandaat beperkt zich tot de taken en functies van de medewerker Weg en water

Dit mandaat betreft handelingen ter zake van het fysieke beheer van de weg, die bij regelmaat voorkomen; het aantal handelingen maakt de uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker weg en water.

3

Het besluiten op aanvragen om een invalideparkeerplaats

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft directe dienstverlening aan gehandicapten; bij het belang van deze ontheffingen past een mandaat aan het afdelingshoofd .

4

Het besluiten op aanvragen om een invalidenparkeerkaart

Burgemeester en wethouders

Het afdelingshoofd IASZ (extern)

geen

Dit mandaat betreft directe dienstverlening aan gehandicapten; daarbij past een mandaat aan het hoofd van de intergemeentelijke afdeling sociale zaken.

9 Waterbeheersing

geen

geen

geen

geen

geen

10 Economische Zaken

1

Het verlengen van vergunningen voor het innemen van een standplaats op of aan de weg of aan een andere – al dan niet met enige beperking – voor publiek toegankelijke en in de openlucht gelegen plaats op grond van artikel 5.18 van de APV

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft dienstverlening aan het bedrijfsleven en komt bij regelmaat voor en vragen om een spoedige afhandeling; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd .

2

Het verlenen van ventvergunningen op grond van artikel 5.15 APV

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft dienstverlening aan het bedrijfsleven en komt bij regelmaat voor en vragen om een spoedige afhandeling; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd .

11 Openbaar Basisonderwijs

geen

geen

geen

geen

geen

12 Huisvesting Onderwijs

Het verdelen van de gymnastiekruimten in het basisonderwijs

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen, die onderdeel zijn van beleid voor het basisonderwijs en komen met enige regelmaat voor; het aantal handelingen maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dat kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

13 Onderwijs, overige aspecten

*

Het besluiten op aanvragen om een gehele of gedeeltelijke tegemoetkoming in de noodzakelijk te achten kosten voor leerlingenvervoer aan in de gemeente verblijvende ouders van leerlingen op grond van artikel 4 van de Wet op het primair onderwijs en de geldende verordening

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft de bedrijfsvoering rondom het leerlingenvervoer en betreft handelingen die regelmatig voorkomen; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

14 Kunst en Cultuur

Het besluiten op aanvragen om subsidie op grond van de Subsidieverordening gemeentelijke monumenten

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen die bij regelmaat voorkomen; het aantal handelingen maakt uitoefening van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dat kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

15 Sport

Het beslissen op verzoeken om toestemming tot gebruik van sportvelden

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft administratieve handelingen ter uitvoering van vastgesteld beleid, die met enige regelmaat voorkomen; het aantal handelingen maakt uitoefening van deze bevoegdheid door het college ondoelmatig; in dat kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

16 Natuur

1

Het opleggen van plichten tot herplant en/of instandhouding op grond van de artikelen 4.18 en 4.19 van de APV

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft administratieve handelingen ter uitvoering van vastgesteld beleid, die bij regelmaat voorkomen; het aantal handelingen maakt uitoefening van deze bevoegdheid door het college ondoelmatig; in dat kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

2

Het aanschrijven van rechthebbenden tot iepen, die een gevaar opleveren voor verspreiding van iepziekte of voor vermeerdering van iepenspintkevers, tot het treffen van de maatregelen op grond van de artikelen 4.22 van de APV

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft administratieve handelingen ter uitvoering van vastgesteld beleid, die bij regelmaat voorkomen; het aantal handelingen maakt uitoefening van deze bevoegdheid door het college ondoelmatig; in dat kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

3

Het verlenen van privaatrechtelijke toestemming dan wel voor zover op grond van de artikelen 21 en 22 van de Visserijwet 1963 vereist het verlenen van een vergunning voor het bevissen van binnenwateren waarvan de gemeente rechthebbende is en voor zover nodig het aanvragen van toestemming voor de afgifte van deze vergunningen aan de Kamer voor de Binnenvisserij

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft administratieve handelingen ter uitvoering van vastgesteld beleid, die bij regelmaat voorkomen; het aantal handelingen maakt uitoefening van deze bevoegdheid door het college ondoelmatig; in dat kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

17 Recreatieve Voorzieningen

Geen (zie art, 4.18 APV en hoofdstuk 6, punt 20 van dit besluit)

18 Jeugd

1

Het besluiten op aanvragen tot registratie, dan wel tot wijziging van reeds geregistreerde gegevens, van een kindercentrum, een gastouderbureau of een aanbieder van gastouderopvang, zoals bedoeld in art. 45 jo. 46 lid 1 en 47 Wet kinderopvang

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen die bij regelmaat voorkomen; in dat kader past een mandaat aan het hoofd.

2

Het toeleiden naar en bepaling van voorzieningen in het kader van de Jeugdwet

Burgemeester en wethouders

coördinator CJG

geen

Dit mandaat betreft beslissingen die bij regelmaat voorkomen; in dat kader past een mandaat aan de coördinator van het CJG

3

Het toekenning van Wmo-voorzieningen

Burgemeester en wethouders

coördinator van het Wmo-loket

geen

Dit mandaat betreft beslissingen die bij regelmaat voorkomen; in dat kader past een mandaat aan de coördinator van het Wmo-loket

4*

Het incidenteel contracteren van jeugdhulpaanbieders

Burgemeester en wethouders

afdelingshoofd

geen

Uit het oogpunt van efficiency past in dit kader een uitoefening van de bevoegdheid door het afdelingshoofd.

5

Het toepassen van de hardheidsclausule inzake verantwoordings- en controleprotocollen Jeugd en Wmo

Burgemeester en wethouders

afdelingshoofd

geen

Uit het oogpunt van efficiency past in dit kader een mandaat aan het afdelingshoofd.

6

Het indienen van verzoeken bij de rechtbank tot uithuisplaatsing van een jeugdige in een accommodatie voor gesloten jeugdhulp in het vrijwillig kader

Burgemeester en wethouders

De gecertificeerde instelling “de Jeugd- en Gezinsbeschermers”

geen

Gelet op de kennis en expertise bij deze instelling is het mandaat passend.

19 Opvang asielzoekers en inburgering nieuwkomers

geen

geen

20 t.e.m. 23 Inkomensvoorziening en uitstroombevordering/Maatschappelijke dienstverlening (Participatiewet/WMO/IOAW, IOAZ, Bbz 2004, bijzondere bijstand en minimabeleid, Wet inburgering, Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, Regeling gehandicaptenparkeerkaart)

Extern bij het IASZ (reg. nrs. 2016000595 en 2015157352)

24 Volksgezondheid

1

Het verlenen van opdrachten tot het begraven van personen, waarin derden niet voorzien op grond van artikel 21 van de Wet op de Lijkbezorging

De burgemeester

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die spoed vergen; besluitvorming door burgemeester is daarom ondoelmatig.

2

Het uitoefenen van het recht van verhaal op grond van de artikelen 21 en 22 van de Wet op de Lijkbezorging

De burgemeester

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft beslissingen, die spoed vergen; besluitvorming door burgemeester en wethouders is daarom ondoelmatig.

25 Milieu

1

Het besluiten op aanvragen om vergunningen voor het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen op grond van de Afvalstoffenverordening

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen in het kader van de bedrijfsvoering rondom de afvalstoffeninzameling en komen regelmatig voor; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

3

Het behandelen van Wob-verzoeken over milieu-informatie 2015005811

Burgemeester en wethouders

Directeur ODIJmond

geen

Zie hoofdstuk 1 onder 1

4

Subsidie voor DE-maatregelen op grond van de Subsidieverordening duurzame energie non-profitorganisaties 2015039681 mandaat

Burgemeester en wethouders

Directeur ODIJmond

Uit het oogpunt van efficiency past in dit kader een mandaat aan het afdelingshoofd.

26 Omgevingsvergunning

1

Onverwijld zenden bewijs van ontvangst (artikel 3.1, lid 2, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Medewerker DIV

geen

Dit mandaat betreft handelingen die zeer regelmatig voorkomen; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker DIV.

2

Zo snel mogelijk zenden bericht omtrent bevoegdheid en procedure (artikel 3.1, lid 3, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Medewerker in de rol van coördinator

geen

Dit mandaat betreft handelingen die zeer regelmatig voorkomen; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker in de rol van coördinator.

3

Onverwijld kennis geven van aanvraag als bedoeld in artikel 3.8 Wabo

Burgemeester en wethouders

Medewerker communicatie

geen

Dit mandaat betreft handelingen die zeer regelmatig voorkomen; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker team communicatie.

4

Verlengen beslistermijn inclusief bericht aan aanvrager (artikel 3.9, lid 2, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Medewerker in de rol van coördinator

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig (indien niet tijdig wordt besloten, bestaat de vergunning van rechtswege); in dit kader past een mandaat aan de medewerker in de rol van coördinator.

5

Mededelen van het verlengen (algemeen conform 3.8) beslistermijn (artikel 3.9, lid 2, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Medewerker communicatie

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig (indien niet tijdig wordt besloten, bestaat de vergunning van rechtswege); in dit kader past een mandaat aan de medewerker communicatie.

6

Aanhouden beslissing (artikel 3.4, lid 1, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Medewerker in de rol van coördinator

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig (indien niet tijdig wordt besloten, bestaat de vergunning van rechtswege); in dit kader past een mandaat aan de medewerker in de rol van coördinator.

7

Mededeling aanhouden beslissing aan de aanvrager (artikel 3.6, lid 1, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Medewerker in de rol van coördinator

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig (indien niet tijdig wordt besloten, bestaat de vergunning van rechtswege); in dit kader past een mandaat aan de medewerker in de rol van coördinator.

8

Verstrekken advies namens B&W (artikel 6.1, lid 1, Bor)

GS of B&W van andere gemeente

Afdelingshoofd van die afdeling waar advies aan gevraagd wordt

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

9

Inwinnen advies inzake welstand (artikel 6.2, lid 1, Bor)

Burgemeester en wethouders

Medewerker dienstverlening

geen

Dit mandaat betreft handelingen die zeer regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvorming; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker dienstverlening.

10

Inwinnen advies bij Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Artikel 2.1, lid 1, onder f, Wabo jo. (artikel 6.4, lid 1, onder a, Bor)

Burgemeester en wethouders

Medewerker dienstverlening

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvorming; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker dienstverlening.

11

Inwinnen van verklaring van geen bedenkingen in geval van afwijken van bestemmingsplan of beheersverordening (artikel 2.12, lid , onder a, onder 3°, Wabo jo. Artikel 6.5, lid 1, Bor)

Burgemeester en wethouders

Medewerker RO

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvormig; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker RO.

12

Inwinnen van verklaring van geen bedenkingen bij GS op grond van Natuurbeschermingswet 1998

Burgemeester en wethouders

Medewerker in de rol van coördinator

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig (indien niet tijdig wordt besloten, bestaat de vergunning van rechtswege); in dit kader past een mandaat aan de medewerker in de rol van coördinator.

13

Inwinnen van verklaring van geen bedenkingen bij Rijksdienst voor Ondernemend Nederland op grond van Flora- en Faunawet

Burgemeester en wethouders

Medewerker in de rol van coördinator

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig (indien niet tijdig wordt besloten, bestaat de vergunning van rechtswege); in dit kader past een mandaat aan de medewerker in de rol van coördinator.

14

Inwinnen van verklaring van geen bedenkingen bij andere bestuursorganen (artikelen 6.6 – 6.9, Bor)

Burgemeester en wethouders

Medewerker in de rol van coördinator

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig (indien niet tijdig wordt besloten, bestaat de vergunning van rechtswege); in dit kader past een mandaat aan de medewerker in de rol van coördinator.

15

Mededelen van beschikking (publiceren) (artikel 3.9, lid 1, onder a, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Medewerker communicatie

geen

Dit mandaat betreft handelingen die zeer regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvorming; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker team communicatie.

16

Verzenden afschrift beschikking (artikel 3.9, lid 1, onder b, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Medewerker in de rol van coördinator

geen

Dit mandaat betreft handelingen die zeer regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvorming; de vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker in de rol van coördinator.

17

Onverwijld bekendmaken verlening omgevingsvergunning van rechtswege (artikel 3.9, lid 4, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Medewerker in de rol van coördinator

geen

Dit mandaat betreft handelingen, die spoed vereisen; het college is niet altijd in staat direct tot besluitvorming over te gaan; dit mandaat betreft geen besluitvorming over te gaan; dit mandaat betreft geen besluitvorming; in dit kader past een mandaat aan de medewerker in de rol van coördinator.

18

Verzenden vergunning van rechtswege Artikel 3.9, lid 4, Wabo

Burgemeester en wethouders

Medewerker in de rol van coördinator

geen

Dit mandaat betreft handelingen, die spoed vereisen; het betreft geen besluitvorming; in dit kader past een mandaat aan de medewerker in de rol van coördinator. Wel dient deze handeling altijd gemeld te worden aan B&W.

19

Besluiten dat een van rechtswege verleende omgevingsvergunning onverwijld in werking treedt (artikel 6.2 Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen, die spoed vereisen; het college is niet altijd in staat direct tot besluitvorming over te gaan; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

20

Het beschikbaar stellen van ruimtelijke visies, plannen, besluiten etc. als bedoeld in artikel 1.2.1 van het Besluit ruimtelijke ordening (Bro)

B&W voor zover bevoegd

Medewerker team RO en/of dienstverlening

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvorming; in dit kader past een mandaat aan Medewerker team RO en/of team dienstverlening

21

Het berichten aan buurgemeenten dat haar ontwerpbestemmingsplan voor kennisgeving is aangenomen

Burgemeester en wethouders

Medewerker team RO en/of dienstverlening

geen

Het gaat alleen om die gevallen wanneer het ontwerpbestemmingsplan geen invloed heeft of niet grenst aan onze gemeente: dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvorming; in dit kader past een mandaat aan Medewerker team RO en/of team dienstverlening

22

Het ter inzage leggen van een ontwerp van een te nemen besluit met de daarop betrekking hebbende stukken als bedoeld in artikel 3:11, eerste lid, Awb

B&W en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

Medewerker in de rol van coördinator

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvorming; het past binnen het bestaande publicatiebeleid; in dit kader past een mandaat aan de medewerker in de rol van coördinator.

23

Het voorafgaand aan de ter inzagelegging kennis geven aan belanghebbenden van het ontwerpbesluit als bedoeld in artikel 3:12, eerste en tweede lid, Awb

B&W en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

Medewerker communicatie

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvorming; het past binnen het bestaande publicatiebeleid; in dit kader past een mandaat aan de medewerker team communicatie.

24

Het voorafgaand aan de ter inzagelegging toezenden van het ontwerp van een besluit, dat tot een of meer belanghebbenden is gericht, waaronder de aanvrager, als bedoeld in artikel 3:13, eerste en tweede lid, Awb

B&W en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

Medewerker dienstverlening

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvorming; het past binnen het bestaande publicatiebeleid; in dit kader past een mandaat aan de medewerker team dienstverlening.

25

Het toezenden van besluiten aan degenen, die tegen het ontwerp daarvan, zienswijzen hebben ingebracht op grond van de artikelen 3:41 en 3:43 Awb

B&W en/of de burgemeester ieder voor zover bevoegd

medewerker in de rol van coördinator

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvorming; het past binnen het bestaande publicatiebeleid; in dit kader past een mandaat aan de coördinator.

26

Het toesturen van stukken naar de rechtbank Haarlem, sector bestuursrecht en naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State naar aanleiding van ingesteld (hoger) beroep

Burgemeester en wethouders

Juridische beleidsmedewerker afdeling Beleid

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvorming; in dit kader past een mandaat aan de juridische beleidsmedewerker afdeling Beleid.

27

Het toesturen van stukken naar de rechtbank Haarlem, sector bestuursrecht en naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State naar aanleiding van ingesteld (hoger) beroep met betrekking tot planschadeverzoeken (artikel 6.1 Wro)

Burgemeester en wethouders

Juridische beleidsmedewerker afdeling Beleid

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het betreft geen besluitvorming; in dit kader past een mandaat aan de juridische beleidsmedewerker afdeling Beleid.

28

Het meedelen, dat op grond van artikel 2 van Bijlage II Bor, waarop een aanvraag om omgevingsvergunning betrekking heeft, voor bouwactiviteiten en planologische gebruiksactiviteiten geen omgevingsvergunning is vereist

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

29

Het meedelen, dat op grond van artikel 3 van Bijlage II Bor, waarop een aanvraag om omgevingsvergunning betrekking heeft, voor bouwactiviteiten geen omgevingsvergunning is vereist

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd .

30

Het opleggen van een last onder dwangsom als bedoeld in artikel 5:32 Awb als vastgesteld is, dat op een perceel zonder de daarvoor vereiste omgevingsvergunning activiteiten worden verricht en een bevel tot het staken en gestaakt houden daarvan niet tot resultaat hebben geleid

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

De uitoefening van dit mandaat beperkt zich tot het doel illegale sloop-, bouw- en/of aanlegwerkzaamheden (activiteiten) gestaakt te houden. Dit mandaat betreft handelingen, die spoed vereisen; het college is niet altijd in staat tot direct tot besluitvorming over te gaan; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd ; wel dient deze handeling altijd gemeld te worden aan B&W.

31

Op verzoek aanvrager omgevingsvergunning gedeeltelijk verlenen (artikel 2.21 Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

32

Wijzigen voorschriften omgevingsvergunning Artikel 2.31, lid 1, onder c, Wabo

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

De uitoefening van dit mandaat beperkt zich tot het doel ernstige nadelige gevolgen van de rechtswege verleende omgevingsvergunning voor de fysieke leefomgeving te voorkomen of zoveel mogelijk te beperken. Dit mandaat betreft handelingen, die spoed vereisen; het college is niet altijd in staat direct tot besluitvorming over te gaan; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

33

Het besluiten op een aanvraag om een omgevingsvergunning voor bouwen van een bouwwerk (artikel 2.1, lid 1, onder a, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

34

Het besluiten op een aanvraag om een omgevingsvergunning voor uitvoeren van werk of werkzaamheden (aanlegvergunning) ex artikel 2.1, lid 1, onder b, Wabo

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

35

Het besluiten op een aanvraag om een omgevingsvergunning voor binnenplans en buitenplans afwijken van bestemmingsplan (conform de reguliere procedure), inpassingplan of beheersverordening (artikel 2.1, lid 1, onder c, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd , mits conform het beleid.

36

Het besluiten op een aanvraag om een omgevingsvergunning voor brandveilig gebruiken (artikel 2.1, lid 1, onder d, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd , mits conform het advies wordt besloten.

37

Het besluiten op een aanvraag om een omgevingsvergunning voor slopen bouwwerk op grond van bestemmingsplan, beheersverordening of voorbereidingsbesluit (artikel 2.1, lid 1, onder g, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

38

Het besluiten op een aanvraag om een omgevingsvergunning voor aanleggen of veranderen weg (artikel 2.2, lid 1, onder d, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

39

Het besluiten op een aanvraag om een omgevingsvergunning voor uitwegen (artikel 2.2, lid 1, onder e, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

40

Het besluiten op een aanvraag om een omgevingsvergunning voor kappen van boom of vellen houtopstand en het daaraan verbinden van voorschriften (artikel 2.2, lid 1, onder g, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

41

Het besluiten op een aanvraag om een omgevingsvergunning voor voeren handelsreclame (artikel 2.2, lid 1, onder h, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

42

Het besluiten op een aanvraag om een omgevingsvergunning voor wijzigen gevelkleur (artikel 2.2, lid 2, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die regelmatig voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

43

Het besluiten op een aanvraag om een meervoudige reguliere omgevingsvergunning en incidenteel geïntegreerde besluiten (aanhakers) Hoofdstukken 2 en 3, Wabo

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft handelingen die met enige regelmaat voorkomen; het aantal handelingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig en klantonvriendelijk; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

44

Het besluit op een aanvraag om een meervoudige omgevingsvergunning, waarop afdeling 3.4 Awb van toepassing is (Hoofdstukken 2 en 3, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat is alleen van toepassing als er geen zienswijzen tegen het ontwerpbesluit zijn ingediend. Op het moment dat er zienswijzen zijn ingediend is het college bevoegd om te besluiten en de nota van beantwoording zienswijzen vast te stellen.

45

Het besluit op een aanvraag om een meervoudige omgevingsvergunning waarop afdeling 3.4 van de Awb van toepassing is (Hoofdstukken 2 en 3, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat is alleen van toepassing als er geen zienswijzen tegen het ontwerpbesluit zijn ingediend. Op het moment dat er zienswijzen zijn ingediend is het college bevoegd om te besluiten en de nota van beantwoording zienswijzen vast te stellen.

46

Het vaststellen van een ontwerpbesluit op een aanvraag om een meervoudige omgevingsvergunning waarop afdeling 3.4 van de Awb van toepassing is en waarbij incidenteel geïntegreerde besluiten (aanhakers) betrokken zijn en waarbij meerdere portefeuillehouders betrokken zijn

(Hoofdstukken 2 en 3, Wabo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft alleen ontwerpbesluiten waarover het college al een principebesluit heeft genomen of die voldoen aan de Nota ruimtelijke beoordeling. Als de ingediende aanvraag voldoet aan de door het college vastgestelde kaders of onze Nota ruimtelijke beoordeling betreft het ontwerpbesluit een uitvoeringshandeling van het collegebesluit. Het is doelmatiger om hier het mandaat aan het afdelingshoofd te geven.

47

Het vaststellen van een ontwerpbesluit op een aanvraag om een meervoudige omgevingsvergunning waarop afdeling 3.4 van de Awb van toepassing is, waarbij een portefeuillehouder betrokken is Hoofdstukken 2 en 3, Wabo

Burgemeester en wethouders

Het afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft alleen ontwerpbesluiten waarover het college al een principebesluit heeft genomen. Als de ingediende aanvraag voldoet aan de door het college vastgestelde kaders betreft het ontwerpbesluit een uitvoeringshandeling van het collegebesluit. Het is doelmatiger om hier het mandaat aan het afdelingshoofd te geven.

48

Het pro forma instellen van bezwaar, beroep en/of hoger beroep (artikel 160 lid 1 onder f Gemeentewet)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft een verzoek om uitstel om gronden in te dienen. Het daadwerkelijke bezwaar, beroep of hoger beroep wordt door B&W ondertekend, maar vanwege de termijnen voor het aanleveren, zorgt dit voor meer tijd.

49

Het indienen van een pro forma zienswijze (artikel 160 lid 1 onder f Gemeentewet)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft een verzoek om uitstel om zienswijzen in te dienen. De daadwerkelijke zienswijze wordt door B&W ondertekend, maar vanwege de termijnen voor het aanleveren, zorgt dit voor meer tijd.

50

Extern mandaat milieu aan Omgevingsdienst IJmond per 1-1-2015 (2015005811)

Burgemeester en wethouders

Omgevingsdienst IJmond

geen

Het mandaat betreft de hiervoor opgenomen besluiten maar dan met betrekking tot milieutaken. Bij samenloop adviseert ODIJmond aan de gemeente.

27 Volkshuisvesting

1

Het aanschrijven tot het treffen van voorzieningen en het aanbrengen van verbeteringen van woningen, woonketen of woonwagens op grond van Hoofdstuk III afdeling 2 van de Woningwet

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

De uitoefening van deze machtigingen vindt plaats met instemming van de verantwoordelijk portefeuillehouder

Dit mandaat betreft handelingen ter handhaving van de kwaliteit van de woningvoorraad; het grote aantal handelingen maakt het uitoefenen van een deel van deze bevoegdheden door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd .

2

Het toekennen van een starterslening op grond van de Verordening starterslening Bloemendaal 2016

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Het toetsen van de aanvraag en het verstrekken van de lening verloopt via stimuleringsfonds Volkshuisvesting. Het college beslist over de toekenning naar aanleiding van het advies van SVn. Er vindt geen beleidsmatige afweging plaats. De aanvrager maakt een voorbehoud van financiering in het koopcontract, gekoppeld aan een deadline om hierop een beroep te doen. De vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheid door het college ondoelmatig. In dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd.

3

Het verlenen van een vergunning voor tijdelijke verhuur ex artikel 15 van de Leegstandswet

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

geen

Dit mandaat betreft een handeling die regelmatig plaatsvindt. De toetsingscriteria voor vergunningverlening zijn vastgelegd in de Leegstandswet. Er vindt geen beleidsmatige afweging plaats. De vereiste snelheid maakt het uitoefenen van deze bevoegdheid door het college ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan het afdelingshoofd Dienstverlening.

4

Het verlenen van een urgentieverklaring is extern geregeld bij Woonservice (reg. nr. 2015052563)

28 Financiën en treasury

1*

het oninbaar verklaren van vorderingen tot € 450

Het college van burgemeester en Wethouders

Afdelingshoofd

zie richtlijnen

Dit betreft een handeling die regelmatig plaatsvindt. De geringe hoogte van de vorderingen maakt het uitoefenen van deze bevoegdheid door het college ondoelmatig; in dit kader past overdracht van de bevoegdheid aan het afdelingshoofd

2*

Het goedkeuren en tekenen van betaallijsten

Het college van burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

Zie richtlijnen

Dit betreft een handeling die wekelijks plaatsvindt. In dit kader past overdracht van de bevoegdheid aan het afdelingshoofd.

3*

het sluiten van transacties als bedoeld in artikel 15 lid 2 van het treasury statuut

Het college van burgemeester en Wethouders

Afdelingshoofd

zie richtlijnen en het treasury statuut

Dit volgt uit het treasury statuut

29 Belastingen

zie apart aanwijzings- en mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaren. Reg. nr. 2007001116. Dit betreft attributie en mandaat.

30 Algemene uitkering van het Rijk en stelposten

geen

geen

geen

geen

geen

31 Bestuursapparaat

1

Aanwijzing als onbezoldigd gemeenteambtenaar in de functie van fiscalist/parkeercontroleur met opsporingsbevoegdheid.

(art. 2.1 Car-Uwo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

geen

geen

2

Intrekken aanwijzing onbezoldigd gemeenteambtenaar in de functie van fiscalist/parkeercontroleur met opsporingsbevoegdheid.

(art. 2.1 Car-Uwo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

geen

geen

3

Aanstelling tot en met schaal 13

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform voordracht selectiecommissie

geen

4

Aanpassing arbeidsduur (hoofdstuk 2 Car-Uwo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

Incl. art. 2:7auitbreiding naar 40 uur

5

Het geven van opdrachten tot geneeskundig onderzoek bij aanstelling op grond van hoofdstuk 2 CAR-UWO

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Indien opgenomen in de functielijst aanstellings-keuringen

Dit mandaat betreft beslissingen die regelmatig voorkomen; de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker P&O.

6

Verlenen vaste of tijdelijke aanstelling of verlenging tijdelijke aanstelling in dienst zijnd personeel (hoofdstuk 2 Car-Uwo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

geen

7

Aangaan en verlengen arbeids- en oproepovereenkomsten (hoofdstuk 2 Car-Uwo)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

geen

8

(Niet) bevorderen naar functieschaal

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

geen

9

Salarisverhoging

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

geen

10

Verlaging salarisschaal

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

geen

11

Inpassing hogere salarisschaal

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

geen

12

Functioneringstoelage

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

Geen

13

Arbeidsmarkttoelage

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

Geen

14

Het toekennen van waarnemingstoelagen op grond van de CAR-UWO, die voortvloeit uit een daartoe verstrekte opdracht van of namens burgemeester en wethouders

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Na akkoord directeur

geen

15

Toelage Onregelmatige dienst

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Na akkoord directeur

Dit mandaat betreft beslissingen die regelmatig voorkomen; de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

16

Inconveniëntentoelage

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Dit mandaat beperkt zich tot de taken en functies van de medewerker P&O.

Dit mandaat betreft beslissingen die regelmatig voorkomen; de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

17

Buitendagvenstervergoeding

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Na akkoord afdelingshoofd betrokkene

Dit mandaat betreft beslissingen die regelmatig voorkomen; de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

18

Garantietoelage

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Na akkoord afdelingshoofd betrokkene

Dit mandaat betreft beslissingen die regelmatig voorkomen; de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

19

BHV/EHBO toelage

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform vastgestelde regeling

Dit mandaat betreft beslissingen die regelmatig voorkomen; de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

20

Ambtsjubileum toelage

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform vastgestelde regeling

Dit mandaat betreft beslissingen die regelmatig voorkomen; de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

21

Eindejaarsuitkering

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform vastgestelde regeling

Dit mandaat betreft beslissingen die regelmatig voorkomen; de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

22

Belonen uitstekend functioneren en/of bijzondere prestaties

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

geen

23

Reis- en verblijfkostenvergoeding

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform vastgestelde regeling

Dit mandaat betreft beslissingen die regelmatig voorkomen; de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

24

Reiskostenvergoeding woon-werkverkeer

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform vastgestelde regeling

Dit mandaat betreft beslissingen die regelmatig voorkomen; de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

25

Overlijdensuitkering

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform CAR/UWO

de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

26

Overlijdensuitkering in-en door de dienst

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform CAR/UWO

de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

27

Tegemoetkoming zorgverzekering

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform CAR/UWO

de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

28

Aanwijzing standaardregeling of bijzondere regeling van de werktijdenregeling (artikel 4:2 van de CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

Na akkoord directeur

geen

29

Wijzigingen individuele werktijden (hoofdstuk 4 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd

Na akkoord afdelingshoofd betrokkene

geen

30

Uitwisselen arbeidsvoorwaarden (cafetariamodel) (toekomstig IKB) (hoofdstuk 4a CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform CAR/UWO

de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker P&O.

31

Uitbetaling uren (niet zijnde cafetariamodel)

·Tot en met 36 uur in een maand

·Bij meer dan 36 uur in een maand

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform CAR/UWO

de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

32

Toekenning (onkosten)vergoedingen:

·Telefoon

·Maaltijden

·Psycholoog bedrijfszorgpakket (eigen risico)

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform CAR/UWO

de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

33

Toekennen langdurend zorgverlof

(hoofdstuk 6 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

34

Toekennen kortdurend zorgverlof (hoofdstuk 6 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform CAR/UWO

de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

35

Toekennen ouderschapsverlof

(hoofdstuk 6 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

36

Toekennen levensloopregeling

(hoofdstuk 6 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

37

Toekennen zwangerschaps- en bevallingsverlof (artikel 6.7 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Conform CAR/UWO

de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

38

Vergoeding ziektekosten bij dienstongeval

(hoofdstuk 7 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

39

Verlenen van eervol ontslag op verzoek

(hoofdstuk 8 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

40

Verlenen van eervol ontslag wegens arbeidsongeschiktheid

(hoofdstuk 8 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

41

Toekenning en uitvoering wachtgeldregeling en uitkeringsregeling ontslag (hoofdstuk 10 en 11 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

42

Toekenning en uitvoering bovenwettelijke werkloosheidsuitkering

(hoofdstuk 10a CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

43

Toewijzing en afwijzing van een verzoek om vergoeding van schade aan kleding e.d. in de uitoefening van de functie (hoofdstuk 15 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

46

Aanwijzen ambtenaren en intrekken aanwijzing ambtenaren voor werkzaamheden in het kader van de rampenbestrijding en zware ongevallen (artikel 15:1:11 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

47

Opleggen disciplinaire straffen (hoofdstuk 16 CAR-UWO)

Burgemeester en wethouders

Directeur-gemeentesecretaris

Conform CAR/UWO

geen

48

Toekenning studiefaciliteiten / cursussen / opleidingen (hoofdstuk 17 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Na akkoord afdelingshoofd betrokkene

de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

49

Toekenning faciliteiten POP

(artikel 17.4 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Medewerker

Na akkoord afdelingshoofd betrokkene

de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

50

Toekenning verplaatsingskosten

(hoofdstuk 18 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

51

Toekenning uitkering oud-wethouders (hoofdstuk 21 APPA)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

52

Toekenning pensioen oud-wethouders (hoofdstuk 22 APPA)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

53

Toekenning nabestaanden- en wezenpensioen oud-wethouders

(hoofdstuk 23 APPA)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

54

Het niet verlengen van een tijdelijke aanstelling bij wijze van proef of het niet omzetten van een tijdelijke aanstelling bij wijze van proef in een vaste aanstelling

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord afdelingshoofd betrokkene

geen

55

Afwijzing interne sollicitanten

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord afdelingshoofd betrokkene

geen

56

Indeling functies in functieboek

Burgemeester en wethouders

Directeur-gemeentesecretaris

geen

geen

57

Toekenning / wijziging / intrekking persoonlijke toelage, arbeidsmarkttoelage, garantietoelage, extra uitkering, wijziging salarisanciënniteit etc. (uitvoering Bezoldigingsregeling)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord afdelingshoofd betrokkene

geen

58

Toekenning / wijziging / intrekking vaste / tijdelijke toelage, extra uitkering, wijziging salarisanciënniteit etc. (uitvoering Bezoldigingsregeling)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord afdelingshoofd betrokkene

geen

59

Organisatiewijziging (hoofdstuk 2 Sociaal Statuut)

Burgemeester en wethouders

Directeur-gemeentesecretaris

geen

geen

60

Uitvoering van het Sociaal Statuut

Burgemeester en wethouders

Directeur-gemeentesecretaris

geen

geen

61

Uitkerings- en pensioenverordening wethouders

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Conform CAR/UWO

geen

62

Vaststelling personele regelingen in aanvulling op de CAR/UWO

Burgemeester en wethouders

Directeur-gemeentesecretaris

Indien financiële gevolgen kunnen worden opgevangen binnen de personeelsbegroting

geen

63

Inhuren uitzendkrachten en tijdelijk personeel (w.o. detachering)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

geen

64

Uitlenen personeel aan derden (w.o. detachering)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

geen

65

Indienstneming niet-ambtelijk personeel

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

geen

geen

66

Mediakeuze en plaatsing personeelsadvertenties

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

geen

geen

67

Openstelling vacatures

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord directeur

geen

68

Algemene correspondentie zoals:

● IZA

● FUWA

● Fubeo

● Salarissen

● Sollicitanten

● Werkgevers

verklaringen

● Verklaringen omtrent gedrag

● Kinderopvang

Burgemeester en wethouders

Medewerker

geen

de uitoefening van deze bevoegdheid door het college is ondoelmatig; in dit kader past een mandaat aan de medewerker.

69

Toekenning buitengewoon verlof

(hoofdstuk 6 CAR/UWO)

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord afdelingshoofd betrokkene

geen

70

Overboeken verlof

Burgemeester en wethouders

Afdelingshoofd P&O

Na akkoord afdelingshoofd betrokkene

geen

33 Verzekeringen

*

Het verstrekken van opgaven met betrekking tot feiten en omstandigheden, die van belang zijn voor het uitvoeren van door de gemeente gesloten verzekeringen, waaronder begrepen opgave ter verzekering van nieuwe objecten dan wel verkoop van of wijzigingen in bestaande verzekerde objecten

Burgemeester en wethouders

Het afdelingshoofd en de vakspecialist verzekeringen

geen

Deze bevoegdheid ziet op administratieve handelingen gericht op het verzekeren van gemeentelijke belangen; deze handelingen komen bij regelmaat voor en vergen spoed; in dit kader past overdracht aan het afdelingshoofd en de vakspecialist verzekeringen.