Regeling vervallen per 20-12-2012

Legesverordening Bunschoten 2012

Geldend van 22-12-2011 t/m 08-02-2012

Nr. 719j

De raad van de gemeente Bunschoten;

gezien het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 2 december 2011, nr. 719;

gelet op artikel 229, eerste lid, aanhef en onderdeel b, van de Gemeentewet en artikel 1 van de Wet van 13 oktober 2011, houdende regeling van een grondslag voor de heffing van rechten voor de Nederlandse identiteitskaart (Stb. 2011,440);

besluit:

vast te stellen de:

"Verordening op de heffing en de invordering van leges 2012"

Artikel 1 Belastbaar feit

Onder de naam "leges" worden rechten geheven voor:

een en ander zoals genoemd in deze verordening en de daarbij behorende tarieventabel.

Artikel 2 Belastingplicht

Belastingplichtig is de aanvrager van de dienst of van de Nederlandse Identiteitskaart, dan wel degene ten behoeve van wie de dienst is verleend of de handelingen zijn verricht.

Artikel 3 Vrijstellingen

Leges worden niet geheven voor:

  • a.

    het raadplegen van het gemeentelijk kadaster door ambtenaren, in de uitoefening van hun functie;

  • b.

    het in behandeling nemen van aanvragen van verklaringen omtrent inkomen en vermogen;

  • c.

    het in behandeling nemen van aanvragen van vergunningen tot het houden van collecten;

  • d.

    het in behandeling nemen van aanvragen van vergunningen gericht op het inzamelen van kleding voor goede doelen;

  • e.

    het in behandeling nemen van aanvragen voor verklaringen omtrent gedrag (VOG), voor zover dit wordt aangevraagd om medewerking te kunnen verlenen aan een goed doel, waarbij deze vrijstelling slechts geldt voor het gemeentelijke deel van het legestarief (= geldende tarief exclusief rijksleges c.q. afdracht).

Artikel 4 Tarieven

  • 1.

    De leges worden geheven naar de tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel.

  • 2.

    Voor de berekening van de leges wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid als een volle eenheid aangemerkt.

Artikel 5 Wijze van heffing

De leges worden geheven bij wege van een mondelinge dan wel een gedagtekende schriftelijke kennisgeving, waaronder mede wordt begrepen een stempelafdruk, zegel, nota of andere schriftuur.

Artikel 6 Termijnen van betaling

  • 1.

    In afwijking van artikel 9, eerste lid, van de Invorderingswet 1990 moeten de leges worden betaald ingeval de kennisgeving als bedoeld in artikel 5:

    • a.

      mondeling wordt gedaan, op het moment van het doen van de kennisgeving;

    • b.

      schriftelijk wordt gedaan, op het moment van uitreiking van de kennisgeving, dan wel in geval van toezending daarvan, binnen 30 dagen na de dagtekening van de kennisgeving.

  • 2.

    De Algemene termijnenwet is niet van toepassing op de in het eerste lid gestelde termijnen.

Artikel 7 Kwijtschelding

Bij de invordering van de leges wordt geen kwijtschelding verleend als bedoeld in artikel 26 van de Invorderingswet 1990 (Stb. 221).

Artikel 8 Teruggaaf

Gehele of gedeeltelijke teruggaaf van leges ter zake van een in de tarieventabel omschreven dienst wordt verleend op een aanvraag als bedoeld in artikel 242 van de Gemeentewet (Stb.1994, 762) en overeenkomstig een met betrekking tot die dienst in de bij deze verordening behorende tarieventabel opgenomen bepaling.

Artikel 9 Nadere regels door het college van burgemeester en wethouder

Het college van burgemeester en wethouders kan nadere regels geven met betrekking tot de heffing en de invordering van leges.

Artikel 10 Machtiging tot overdracht van bevoegdheden

Het college van burgemeester en wethouders is bevoegd tot het redactioneel aanpassen van de verordening en de bijbehorende tarieventabel alsmede het wijzigen van de tarieven die voortvloeien uit een hogere regeling.

Artikel 11 Inwerkingtreding, overgangsbepalingen en citeertitel

  • 1.

    De "Legesverordening Bunschoten 2011” van 9 december 2010, zover laatstelijk gewijzigd, wordt ingetrokken met ingang van de in het vierde lid genoemde datum van ingang van de heffing, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.

  • 2.

    Deze verordening treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.

  • 3.

    In afwijking in zoverre van het in de voorgaande leden bepaalde, blijft, indien de datum van inwerkingtreding van deze verordening ligt na de in het vierde lid genoemde datum van ingang van de heffing, de ingetrokken verordening gelden voor de in de tussenliggende periode plaatsvindende belastbare feiten voor zover terzake daarvan de heffing van de leges in die periode plaatsvindt.

  • 4.

    De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2012.

  • 5.

    Deze verordening kan worden aangehaald als "Legesverordening Bunschoten 2012".

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Bunschoten van 12 december 2011

de griffier, de voorzitter,

Drs. A.S. Dijkstra M. v.d. Groep

Tarieventabel leges

Titel 1 Algemene Dienstverlening

Hoofdstuk 1 Burgerlijke stand

1.1

Voor de voltrekking van een huwelijk dan wel registreren partnerschap bedraagt het tarief op:

1.1.1

Maandag en dinsdag van 08.30 uur tot 17.00 uur, behoudens de tijdstippen vermeld bij 1.1.4.

€ 315,00

1.1.2

woensdag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur

€ 315,00

1.1.3

de onder 1.1.1 en 1.1.2 genoemde dagen, na 17.00 uur

€ 571,00

1.1.4

Maandag en dinsdag van 08.30 uur tot 09.30 uur

Nihil

1.1.5

Zaterdag

€ 732,00

1.1.6

Voor de voltrekking van een huwelijk dan wel registreren partnerschap welke in de raadzaal plaatsvindt worden de onder 1.1.1 t/m 1.1.3 en 1.1.5 vermelde bedragen verhoogd met:

€ 28,25

1.1.7

voor de voltrekking van een huwelijk dan wel registreren partnerschap, welke plaats vindt op een alternatieve locatie worden de onder 1.1.1 t/m 1.1.5 vermelde bedragen verhoogd met

€ 70,60

1.1.2

Het tarief bedraagt voor het aanwezig zijn van getuigen van de gemeente, per getuige

€ 18,00

1.1.3.1

Het tarief bedraagt ter zake van het omzetten van een huwelijk in een geregistreerd partnerschap (zonder ceremonie in de trouwzaal)

€ 34,25

1.1.3.2

Voor het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk gelden de onder artikel 1.1 t/m 1.1.7 vermelde bedragen (met ceremonie)

1.1.4

Het tarief bedraagt ter zake van:

1.1.4.1

het verstrekken van een standaard trouwboekje/partnerschapsboekje

€ 20,70

1.1.4.2

het verstrekken van een trouwboekje/partnerschapboekje met leren omslag

€ 27,15

1.1.4.3

het kalligraferen in het trouwboekje/partnerschapboekje (aktepagina)

€ 19,70

1.1.4.4

het kalligraferen in het trouwboekje/partnerschapboekje (kerkpagina)

€ 8,85

1.1.4.5

het kalligraferen in het trouwboekje/partnerschapboekje (per kind)

€ 6,65

1.1.4.6

het verstrekken van de huwelijkstoespraak op een geluidsdrager

€ 8,05

1.1.5

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot:

1.1.5.1

het verstrekken van een selectie uit de burgerlijke stand

€ 271,00

1.1.5.2

vermeerderd met een bedrag per verstrekking van

€ 0,10

1.1.6

Het tarief bedraagt ter zake van het doen van nasporingen in de register van de Burgerlijke stand, voor ieder daaraan besteed kwartier

€ 16,75

1.1.7

Ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een stuk als bedoeld in artikel 2 van de Wet rechten burgerlijke stand (Stb. 1879, 72) geldt het tarief zoals dat is opgenomen in het Legesbesluit akten burgerlijke stand (Stb. 1969, 36) of zoals dit Besluit laatstelijk is vervangen of gewijzigd.

1.1.8

voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor het aanwijzen van een alternatieve locatie als huwelijkslocatie dan wel voor het registreren van een partnerschap voor een periode van maximaal 5 jaren, wordt een legesbedrag in rekening gebracht van

€ 231,00

1.1.9

voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot verlenging van de geldigheid van een alternatieve locatie als huwelijkslocatie dan wel voor het registreren van een partnerschap met een volgende periode, wordt een legesbedrag in rekening gebracht van

€ 115,00

 

 

 

Hoofdstuk 2 Reisdocumenten

1.2.1

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.2.1.1

tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een reisdocument voor vluchtelingen of een reisdocument voor vreemdelingen

€ 48,70

1.2.1.2

tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een groter aantal bladzijden bevattende dan een nationaal paspoort als bedoeld in 1.2.1.1. (zakenpaspoort)

€ 48,70

1.2.1.3

tot het verstrekken van een reisdocument ten behoeve van een persoon die op grond van de Wet betreffende de positie van Molukkers van 9 september 1976 (Stb. 468) als Nederlander wordt behandeld (faciliteitenpaspoort)

€ 48,70

1.2.1.4

tot het bijschrijven van een kind in een reisdocument als bedoeld in 1.2.1.1., 1.2.1.2. en 1.2.1.3. direct bij de aanvraag van dit nieuwe reisdocument

€ 9,35

1.2.1.5

tot het bijschrijven van een kind door middel van een bijschrijvingssticker in een al uitgegeven reisdocument als bedoeld in 1.2.1.1., 1.2.1.2 en 1.2.1.3., per kind

€ 21,85

1.2.1.6

tot het aanbrengen van een wijziging anders dan bedoeld in 1.2.1.5. in een reisdocument als bedoeld in 1.2.1.1, 1.2.1.2 en 1.2.1.3.

€ 21,85

1.2.2

Het tarief bedraagt voor het verrichten van handelingen ten behoeve van een aanvraag van een Nederlandse identiteitskaart als bedoeld in artikel 2, tweede lid, van de Paspoortwet

 

1.2.2.1

voor een persoon die op het moment van de aanvraag de leeftijd van veertien nog niet heeft bereikt

€ 30,00

1.2.2.2

in andere gevallen dan bedoeld in onderdeel 1.2.2.1

€ 40,05

1.2.3

De tarieven als genoemd in de onderdelen 1.2.1.1. t/m 1.2.1.3. alsmede in 1.2.2.1 en 1.2.2.2 worden bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag van

€ 45,90

1.2.4

Het tarief als genoemd in 1.2.3 wordt bij een gecombineerde spoedlevering van een nieuw reisdocument als bedoeld in 1.2.1.1, 1.2.1.2. en 1.2.1.3. en het bijschrijven van één of meer kinderen als bedoeld in 1.2.1.4, slechts 1 keer per reisdocument berekend.

1.2.5

Het tarief genoemd in onderdeel 1.2.1.5. wordt bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag per bijschrijvingssticker van

€ 21,80

1.2.6

Indien de aanvrager reeds eerder een reisdocument werd verstrekt, welk document bij de aanvraag niet of niet compleet kan worden overgelegd, worden de onder 1.2.1.1. t/m 1.2.1.3. en 1.2.2.1 en 1.2.2.2 genoemde bedragen verhoogd met

€ 27,00

 

 

 

Hoofdstuk 3 Rijbewijzen

1.3.1

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs

€ 51,00

1.3.2

Het tarief genoemd in onderdeel 1.3.1 wordt bij een spoedlevering vermeerderd met

€ 33,50

1.3.3

Indien de aanvrager reeds eerder een rijbewijs werd verstrekt, welk document bij de aanvraag niet of niet compleet kan worden overlegd, wordt het in onderdeel 1.3.1 genoemde bedrag verhoogd met

€ 27,00

 

 

 

Hoofdstuk 4 Verstrekkingen uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

1.4.1

Voor de toepassing van dit hoofdstuk, met uitzondering van de onderdelen 1.4.3 en 1.4.4. wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon waarvoor de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens moet worden geraadpleegd.

1.4.2

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.4.2.1

tot het verstrekken van gegevens: per verstrekking

€ 8,65

1.4.2.1.1

van een volledig overzicht van de persoonslijst van de ingeschrevene - anders dan op grond van artikel 78 wet GBA

€ 20,00

1.4.2.2

tot het afsluiten van een abonnement op het verstrekken van gegevens gedurende de periode van één jaar:

1.4.2.2.1

voor 25 verstrekkingen

€ 170,00

1.4.2.2.2

voor 100 verstrekkingen

€ 583,00

1.4.2.2.3

voor 500 verstrekkingen

€ 2.484,00

1.4.2.2.4

voor 1000 verstrekkingen

€ 3.806,00

1.4.3

Voor de toepassing van onderdeel 1.4.4 wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon die niet zijn opgenomen in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

1.4.4

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

1.4.4.1

tot het verstrekken van gegevens: per verstrekking

€ 8,65

1.4.4.2

tot het afsluiten van een abonnement op het verstrekken van gegevens gedurende de periode van één jaar:

1.4.4.2.1

voor 25 verstrekkingen

€ 170,00

1.4.4.2.2

voor 100 verstrekkingen

€ 583,00

1.4.4.2.3

voor 500 verstrekkingen

€ 2.484,00

1.4.4.2.4

voor 1000 verstrekkingen

€ 3.806,00

1.4.4.3

Voor het verstrekken van gegevens uit de GBA aan aangewezen afnemers, per verstrekking

€ 2,27

1.4.4.4

Het tarief bedraagt ter zake van het op verzoek doornemen van de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, voor ieder daaraan besteed kwartier

€ 16,75

1.4.5

Voor de bijzondere gegevens uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, die worden verstrekt ten aanzien van niet met name of adres aangeduide of aan te duiden personen, ten behoeve van welke verstrekking de geautomatiseerde gemeentelijke basisadministratie geheel dan wel gedeeltelijk dient te worden doorlopen, teneinde de verlangde gegevens op te sporen, per soort verstrekte gegevens een vast bedrag van vermeerderd met een bedrag per verstrekking van

€ 324,00 € 0,10

1.4.6

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een verklaring omtrent:

1.4.6.1

de nationaliteit

€ 14,30

1.4.6.2

tot het verkrijgen van een “bewijs van in leven zijn”

€ 14,30

1.4.6.3

overige verklaringen, in het bijzonder belang van de aanvrager

€ 14,30

1.4.7

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter zake van het verstrekken van:

1.4.7.1

een bewijs van opneming in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (standaard uittreksel)

€ 10,85

1.4.7.2

een uitgebreid uittreksel

€ 14,30

 

 

 

Hoofdstuk 5 Verstrekkingen uit het Kiezersregister

1.5.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een inlichting betreffende de registratie van de aanvrager als kiezer, bedoeld in artikel D4 van de Kieswet

€ 7,65

 

 

 

Hoofdstuk 6 Verstrekkingen op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens

1.6.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een bericht als bedoeld in artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens:

 

1.6.1.1

bij verstrekking op papier:

 

1.6.1.1.1

per pagina

€ 0,40

 

met een maximum per bericht van

€ 4,60

1.6.1.1.2

bij verstrekking anders dan op papier

€ 4,60

 

 

 

Hoofdstuk 7 Overige publiekszaken

1.7

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

1.7.1

tot het verkrijgen van een verklaring omtrent gedrag (€ 22,55 rijk + € 7,50 gemeente =)

€ 30,05

1.7.2

tot het verkrijgen van een legalisatie van een handtekening of waarmerking van een stuk

€ 8,65

 

 

 

Hoofdstuk 8 Bestuursstukken

1.8.1

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:

1.8.1.1

een exemplaar van de gemeentebegroting (productenbegroting, meerjarenbeleidsplan, aanbiedingsbrief), per pagina

€ 0,40

1.8.1.2

een exemplaar van de begroting van een gemeentebedrijf met toelichting, per pagina

€ 0,40

1.8.1.3

een exemplaar van de gemeenterekening, per pagina

€ 0,40

1.8.1.4

een exemplaar van de toelichting van de gemeenterekening, per pagina

€ 0,40

1.8.1.5

een exemplaar van de rekening van een gemeentebedrijf met toelichting, per pagina

€ 0,40

1.8.2

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:

1.8.2.1

een afschrift van de stukken behorende bij de raadsvergadering, per pagina

€ 0,40

1.8.2.2

tot het afsluiten van een abonnement voor een kalenderjaar op de stukken (excl. begrotingsstukken en beleidsnota's) behorende bij een raadsvergadering

€ 277,00

1.8.2.3

In afwijking van het bepaalde onder 1.8.2.2. bedraagt het tarief voor een abonnement, indien deze stukken worden afgehaald

€ 173,00

1.8.3

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:

1.8.3.1

een exemplaar van de Algemene Plaatselijke Verordening, per pagina

€ 0,40

1.8.3.2

een exemplaar van de Bouwverordening, per pagina

€ 0,40

1.8.3.3

een exemplaar van een beleidsnota, per pagina

€ 0,40

 

 

 

Hoofdstuk 9 Vastgoedinformatie

1.9.1

Het tarief bedraagt ter zake van het doen van nasporingen in het gemeentelijk kadaster voor ieder daaraan besteed kwartier

€ 8,45

1.9.2

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van inlichtingen omtrent de kadastrale danwel de plaatselijke aanduiding, per inlichting

€ 8,45

1.9.3

Het tarief bedraagt ter zake van het verlenen van inzage van de perceelskaarten, per perceelskaart

€ 8,45

1.9.4

Onverminderd het bepaalde in 1.9.1 t/m 1.9.3 bedraagt het tarief ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een fotokopie

€ 0,40

 

 

 

Hoofdstuk 10 Gemeentearchief

1.10.1

Het tarief bedraagt voor het op verzoek doen van nasporingen in de in het gemeente-archief berustende stukken, voor ieder daaraan besteed kwartier

€ 11,60

1.10.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van:

1.10.2.1

een afschrift of fotokopie van een in het gemeentearchief berustend stuk, per pagina A4-formaat per pagina A3-formaat

€ 0,40 € 0,60

1.10.2.2

Een uittreksel uit een in het gemeentearchief berustend stuk, per pagina A4-formaat per pagina A3-formaat

€ 0,40 € 0,60

 

 

 

Hoofdstuk 11 Huisvestingswet

1.11

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.11.1

tot het verkrijgen van een huisvestingsvergunning als bedoeld in artikel 7, eerste lid, van de Huisvestingswet

€ 28,60

1.11.2

voor een medische dan wel sociale indicatie tot verhuizing

€ 42,00

1.11.3

voor een medische indicatie tot verhuizing, wanneer een medische indicatie ingevolge een aanvraag met betrekking tot de Wet maatschappelijke ondersteuning wordt afgegeven

nihil

 

 

 

Hoofdstuk 12 Leegstandwet

1.12

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

1.12.1

tot het verkrijgen van een vergunning tot tijdelijke verhuur van leegstaande woonruimte als bedoeld in artikel 15, eerste lid, van de Leegstandswet

€ 76,50

1.12.2

tot verlenging van een vergunning tot tijdelijke verhuur van woonruimte als bedoeld in artikel 15, vierde lid, van de Leegstandswet

€ 76,50

 

 

 

Hoofdstuk 13 Gemeentegarantie

1.13

Niet van toepassing.

 

 

 

 

Hoofdstuk 14 Standplaatsen

1.14.1

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning tot het innemen van een standplaats, anders dan op gemeentegrond

€ 46,60

 

 

 

Hoofdstuk 15 Winkeltijdenwet

1.15.1

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.15.1.1

voor een ontheffing als bedoeld in artikel 3, derde lid, aanhef en onderdeel a, van de Winkeltijdenwet (Stb. 1996, 182)

€ 25,00

1.15.1.2

voor een ontheffing als bedoeld in artikel 3, vierde lid, van de Winkeltijdenwet

€ 25,00

1.15.1.3

voor een ontheffing als bedoeld in artikel 4, tweede lid, van de Winkeltijdenwet

€ 25,00

1.15.1.4

voor een ontheffing als bedoeld in artikel 6, eerste lid, van de Winkeltijdenwet

€ 25,00

1.15.1.5

voor een ontheffing als bedoeld in artikel 7, tweede lid, van de Winkeltijdenwet

€ 25,00

1.15.1.6

tot het verlenen van toestemming om een in de vorige onderdelen bedoelde ontheffing over te dragen aan een ander

€ 25,00

1.15.1.7

tot een intrekking of wijziging van een in de vorige onderdelen bedoelde ontheffing

€ 25,00

 

 

 

Hoofdstuk 16 Kansspelen

1.16.1

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een aanwezigheidsvergunning ingevolge artikel 30b van de Wet op de kansspelen:

1.16.1.1

voor een periode van twaalf maanden voor één kansspelautomaat

€ 56,50

1.16.1.2

voor een periode van twaalf maanden voor twee of meer kansspelautomaten,

 

 

voor de eerste kansspelautomaat

€ 56,50

 

en voor iedere volgende kansspelautomaat

€ 34,00

1.16.1.3

voor één kansspelautomaat, welke vergunning geldt voor onbepaalde tijd

€ 226,50

1.16.1.4

voor twee of meer kansspelautomaten, welke vergunning geldt voor onbepaalde tijd,

 

 

voor de eerste kansspelautomaat

€ 226,50

 

en voor iedere volgende kansspelautomaat

€ 136,00

1.16.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 3 van de Wet op de kansspelen (loterijvergunning)

€ 29,50

 

 

 

Hoofdstuk 17 Kinderopvang

1.17

Niet van toepassing

 

 

 

 

Hoofdstuk 18 Telecommunicatie

1.18.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een melding in verband met het verkrijgen van instemming omtrent plaats, tijdstip en wijze van uitvoering van werkzaamheden als bedoeld in artikel 5.4, eerste lid, van de Telecommunicatiewet

€ 556,00

1.18.2

Indien de melder verzoekt om een inhoudelijke afstemming bij de beoordeling van de aanvraag als bedoeld in artikel 5.5 van de Telecommunicatiewet, wordt artikel 1.18.1 verhoogd met

€ 104,00

1.18.3

In afwijking van het bepaalde in artikel 1.18.1 en 1.18.2 bedraagt het tarief voor het in behandeling nemen van meldingen in geval van storing, een calamiteit en voor huisaansluitingen met een sleuflengte < 15 m

€ 208,00

Overige graafwerkzaamheden:

1.18.4

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een melding in verband met het verkrijgen van instemming omtrent plaats, tijdstip en wijze van uitvoering van graafwerkzaamheden anders dan bedoeld in de Telecommunicatiewet.

€ 556,00

Hoofdstuk 19 Verkeer en vervoer

1.19

Het bedrag bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.19.1

tot het verkrijgen van een parkeerontheffing als bedoeld in arikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) voor een periode van maximaal 36 maanden

€ 89,25

1.19.2

tot het verkrijgen van een parkeervergunning op grond van de ‘Parkeerverordening Bunschoten 2011’ voor een periode van maximaal 36 maanden

€ 89,25

1.19.3

tot het wijzigen van een kenteken in een parkeerontheffing of parkeervergunning als bedoeld in artikel 1.19.1 en 1.19.2

€ 25,00

1.19.4

tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) voor een periode van maximaal 36 maanden

€ 89,25

1.19.5.1

tot het verkrijgen van een gehandicaptenparkeerkaart (GPK) als bedoeld in artikel 49 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW)

€ 133,50

1.19.5.2

tot het verlengen van een gehandicaptenparkeerkaart (GPK) als bedoeld in artikel 49 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW)

€ 25,00

1.19.6

tot het inrichten van een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats, als bedoeld in artikel 26 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), voor het voertuig van de aanvrager

€ 139,00

1.19.7

indien een aanvraag tot het verkrijgen van een parkeerontheffing, parkeervergunning of ontheffing als bedoeld in artikel 1.19.1, 1.19.2 en 1.19.4 niet leidt tot honorering van de aanvraag wordt slechts 50% van het bedrag in rekening gebracht

 

 

 

Ontheffing route gevaarlijke stoffen:

1.19.8.1

Begripsomschrijvingen

 

Deze verordening verstaat onder:

 

1.19.8.1

ADR : Accord Européen au transport international des marchendises Dangereuses par Route (Europese overeenkomst voor het vervoer van gevaarlijke stoffen over de weg)

1.19.8.2

De vastgestelde route voor het transport van gevaarlijke stoffen: De ingevolge artikel 18 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen door de gemeenteraad aangewezen wegen of weggedeelten, waarover de krachtens artikel 12 van die wet aangewezen gevaarlijke stoffen, bij uitsluiting mogen worden vervoerd.

1.19.8.3

Een eenmalige ontheffing: Een ontheffing op grond van artikel 22 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen met een geldigheidstermijn van drie maanden.

1.19.8.4

Een langdurige ontheffing: Een ontheffing op grond van artikel 22 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen met een geldigheidstermijn van maximaal twaalf maanden.

1.19.8.5

Een verlenging van een langdurige ontheffing: Het verlengen van de geldigheidsduur van een langdurige ontheffing op grond van artikel 22 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen met een termijn van maximaal twaalf maanden.

1.19.8.6

Een bijzondere toestemming voor het lossen of laden: Een bepaling op grond van de ADR 7.5.11-CV1-(1a) en op grond van de ADR 8.5-S1-(4a) voor het laden en lossen van bepaalde gevaarlijke stoffen binnen de bebouwde kom.

1.19.9

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot

 

 

het verstrekken van:

 

 

Tarieven:

 

1.19.9.1

Een eenmalige ontheffing van de vastgestelde route voor het transport van gevaarlijke stoffen

€ 155,00

1.19.9.2

Een langdurige ontheffing van de vastgestelde route voor het transport van gevaarlijke stoffen voor terugkerende, periodieke transporten

€ 230,00

1.19.9.3

Een verlenging van een langdurende ontheffing van de vastgestelde route voor het transport van gevaarlijke stoffen.

€ 115,00

1.19.9.4

Een bijzondere toestemming voor het lossen of laden van goederen op een voor publiek toegankelijke plaats binnen de bebouwde kom.

€ 75,00

 

Teruggaaf:

 

1.19.9.5

Een bijzondere toestemming voor het lossen of laden van goederen op een voor publiek toegankelijke plaats binnen de bebouwde kom gelijktijdig en tezamen met een eenmalige ontheffing van de vastgestelde route voor het transport van gevaarlijke stoffen.

€ 155,00

1.19.10

Indien binnen twee weken na het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een ontheffing of bijzondere toestemming deze aanvraag wordt ingetrokken, wordt op aanvraag teruggaaf van 75% van de overeenkomstig 1.19.9.1 t/m 1.19.9.5 geheven leges verleend.

 

Hoofdstuk 20 Diversen

1.20

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag voor de afgifte van:

1.20.1

afschriften, doorslagen of fotokopieën van stukken, voorzover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen,

 

 

per pagina A4-formaat

€ 0,40

 

per pagina A3-formaat

€ 0,60

1.20.2

kaarten, tekeningen en lichtdrukken, al dan niet behorend bij de in onderdelen 1.20.1 genoemde stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per kaart, tekening of lichtdruk:

1.20.2.1

per pagina op papier van A2-formaat

€ 5,55

1.20.2.2

per pagina op papier van A1-formaat

€ 8,30

1.20.2.3

per pagina op papier van A0-formaat

€ 11,10

1.20.3

andere, in deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking

€ 12,55

1.20.4

stukken of uittreksels, welke op aanvraag van de aanvrager moeten worden opgemaakt, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een ander wettelijk regeling een tarief is opgenomen, per pagina

€ 8,15

Passagierschepenverordening:

1.20.5

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag als bedoeld in artikel 2, lid 1 van de Passagiersschepenverordening, alsmede voor een aanvraag tot het verlenen van een ontheffing als bedoeld in artikel 9, lid 1 van de genoemde verordening

€ 48,15

1.20.5.1

Het in 1.20.5 genoemde bedrag wordt verhoogd met het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de aanvraag aan de aanvrager meegedeelde externe advieskosten, blijkend uit een begroting die terzake door of vanwege burgemeester en wethouders is opgesteld.

1.20.5.2

Voor de toepassing van deze tabel wordt een aanvraag in behandeling genomen op de vijfde Werkdag na de dag waarop de begroting van de externe advieskosten aan de aanvrager ter kennis is gebracht.

1.20.5.3

Indien de werkelijke advieskosten minder bedragen dan het aan de hand van de begroting geraamde bedrag, wordt voor het verschil teruggaaf verleend.

Lozingsvergunning:

1.20.6

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling van een aanvraag tot het verkrijgen van het lozen van afvalwater op de riolering

€ 540,00