Regeling vervallen per 01-01-2019

Subsidieregeling maatschappelijke ontwikkeling gemeente Buren 2018

Geldend van 01-01-2018 t/m 31-12-2018

Intitulé

Subsidieregeling maatschappelijke ontwikkeling gemeente Buren 2018

Het college van burgemeester en wethouders van Buren;

gelet op de Subsidieverordening maatschappelijke ontwikkeling gemeente Buren 2016;

besluit vast te stellen de Subsidieregeling maatschappelijke ontwikkeling gemeente Buren 2018:

Artikel 1. Toepassingsbesluit

Het bepaalde in deze subsidieregeling is enkel van toepassing op de verstrekking van subsidies door burgemeester en wethouders voor de in artikel 2 en artikel 3 bedoelde activiteiten.

Artikel 2. Activiteiten

1. Subsidie kan uitsluitend worden verstrekt voor activiteiten die bijdragen aan de thema’s ‘Versterking eigen kracht’ en ‘Ontgroening en vergrijzing’:

  • -

    We willen eigen kracht van inwoners en kernen naar vermogen inzetten. Als inwoners zelf of met hun netwerk problemen oplossen, kan de gemeente een andere, meer bescheiden rol in de samenleving innemen. Alle inwoners en alle kernen zijn verschillend. Door slim gebruik te maken van gegevens krijgen we een beter beeld van die verschillen. Daardoor kunnen we de kracht van inwoners en kernen beter benutten.

  • -

    De ontgroening en vergrijzing zorgen voor andere behoeften van onze inwoners, bijvoorbeeld op het gebied van wonen, voorzieningen en de openbare ruimte. We willen graag aansluiten bij deze veranderende vraag.

2. Subsidie kan uitsluitend worden verstrekt voor activiteiten die bijdragen aan de volgende door de gemeente beoogde maatschappelijke effecten:

  • a.

    Taakveld ‘Samenkracht en burgerparticipatie’:

    • -

      Inwoners zijn meer betrokken bij preventie, informele hulp en ondersteuning.

    • -

      Het welzijnswerk is gericht op het halen van een beter maatschappelijk rendement.

    • -

      De kinderdagverblijven in onze gemeente zijn veilig en gezond.

  • b.

    Taakveld ‘Wijkteams’: Er is een hechte samenwerking tussen organisaties binnen Stib en in de kring daar omheen.

  • c.

    Taakveld ‘Sportbeleid en activering’:

    • -

      Elk kind heeft de mogelijkheid om lid te worden van een sportvereniging.

  • d.

    Taakveld ‘Maatwerkdienstverlening 18-’:

    • -

      Kinderen kunnen zich goed ontwikkelen in een veilige omgeving.

    • -

      Ondersteuning is zo licht en zo dichtbij als mogelijk.

    • -

      De eigen kracht van inwoners is versterkt.

  • e.

    Taakveld ‘Onderwijsbeleid en leerlingenzaken’: Kernpartners (gemeente, onderwijs en kinderopvang) kennen hun verantwoordelijkheid bij de ontwikkeling van het kind in de leeftijd van 0 -18 jaar. Zij leveren een gezamenlijke bijdrage aan deze ontwikkeling.

  • f.

    Taakveld ‘Maatwerkdienstverlening 18+’:

    • -

      Inwoners die dat nodig hebben, ontvangen adequate ondersteuning op het terrein van zorg en welzijn.

    • -

      Waar mogelijk verschuift zware zorg naar lichtere vormen van zorg.

    • -

      Mantelzorgers voelen zich gewaardeerd en ondersteund door de gemeente, zodat zij beter in staat zijn hun taak vol te houden.

  • g.

    Taakveld ‘Volksgezondheid’:

    • -

      Onze inwoners krijgen informatie over een gezonde leefstijl en we zorgen ervoor dat zoveel mogelijk kinderen worden ingeënt.

    • -

      De GGD en STMR volgen en signaleren voor onze gemeente de ontwikkelingen in de gezondheid van onze kinderen en ouderen.

  • h.

    Taakveld ‘Cultuurpresentatie, -productie & -participatie’:

    • -

      Culturele verenigingen zijn sterk en zelfstandig.

    • -

      Dankzij het Jeugdcultuurfonds kunnen alle kinderen meedoen aan activiteiten op het gebied van kunst en cultuur.

Artikel 3 Verdeelregels

Beleidsdoelen en activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen:

1. Leesstimulering;

2. Kunstzinnige vorming (Steunpunt Amateurkunst);

3. Sociaal werk:

  • a.

    Vrijwilligerssteunpunt;

  • b.

    Bewegen voor ouderen;

  • c.

    Mantelzorgwaardering;

  • d.

    Opbouwwerk;

  • e.

    Servicepunt mantelzorg;

  • f.

    Burenhulp.

  • g.

    Cliëntondersteuning Welzijn;

4. Jongerenwerk;

 

5. Algemeen maatschappelijk werk;

 

6. School maatschappelijk werk;

 

7. Informele netwerk ondersteuning;

 

8. Jeugdgezondheidszorg (wettelijke taken 0-19 jaar);

 

9. Depressiepreventie door Indigo:

Doelstelling: Voorkomen of terugdringen van depressie bij inwoners van de gemeente Buren

Taakveld: ‘Volksgezondheid’

Subsidievorm: Jaarlijkse subsidie

Budget: € 14.874,-  

 

10. Aanpak middelengebruik door IrisZorg:

Doelstelling: Voorkomen of terugdringen gebruik van verslavende middelen bij inwoners van de gemeente Buren

Taakveld: ‘Volksgezondheid’

Subsidievorm: Jaarlijkse subsidie

Budget: € 14.733,-

 

11. Ambulante crisisbegeleiding door IrisZorg:

Doelstelling: Intensieve trajecten waarvoor geen AWBZ financiering is zoals:

  • -

    crisissituatie waarbij cliënten uit hun woning worden gezet

  • -

    zowel individuen als gezinnen

  • -

    problematiek waarin huiselijk geweld een prominente rol speelt

Het gaat hier om een vorm van casemanagement, waarbij begeleiding wordt geboden op alle leefgebieden, en coördinatie plaatsvindt m.b.t. verschillende instanties die zich met de cliënt bezighouden of moeten houden.

Taakveld: ‘Volksgezondheid’

Subsidievorm: Jaarlijkse subsidie

Budget: € 5.961,75

 

12. Beschermde woonvorm Wmo door RIBW:

Doelstelling: Realiseren van een beschermde woonvorm

 

13. Crisisinterventie OGGz/MO door IrisZorg:

Doelstelling: Begeleiding van gezinnen waarbij verslavingsproblematiek speelt in crisissituaties.

Taakveld: Volksgezondheid

Subsidievorm: Jaarlijkse subsidie

Budget: € 9.560,44

 

14. Weerbaarheid jonge kinderen door Chris Voorkom

Doelstelling: De interventieprogramma's zijn gericht om leerlingen te helpen verantwoorde keuzes te maken. De trainingen voor basisscholen zijn afgestemd op het niveau van groep 7 of 8.

Taakveld: Volksgezondheid

Subsidievorm: Eenmalige subsidie

Budget: € 460,-

 

15. Inzet middelen aanbod voor peuters:

Doelstelling: Om zo veel mogelijk peuters op een voorschoolse voorziening te bereiken en ontwikkelingsachterstanden bij peuters (in de leeftijd van 2 tot 4 jaar) terug te dringen, met name achterstanden in taalontwikkeling.

Taakveld: Onderwijsbeleid en leerlingenzaken

Subsidievorm: Jaarlijkse subsidie

Budget: € 115.763,- in 2018

Subsidiegrondslag: Subsidie wordt vastgesteld:

  • 1.

    op basis van aantal ingezette uren

  • 2.

    per kind

  • 3.

    naar rato van het inkomen van de ouders,

volgens de volgende systematiek:

 

Inkomen

Bijdrage ouders

per uur

Bijdrage Gemeente per uur

<

24.000,-

€ 0

€ 7,45

>24.001,-

37.000,-

€ 4,05

€ 3,40

>37.001,-

49.500,-

€ 5,80

€ 1,65

>49.500,-

>

€ 7,45

€ 0,-

 

*) Bedoeld is hier het loon voor loonheffingen, zoals dat staat op de laatste aanslag van de Belastingdienst.

 

Beoordelingscriteria:

  • -

    alleen een kinderdagverblijf kan subsidie aanvragen;

  • -

    het kinderdagverblijf staat geregistreerd in het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen (LRKP) en voldoet aan de Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen van peuterspeelzalen,

  • -

    het kinderdagverblijf biedt voorschoolse educatie in de vorm van een programma (bijv. op een speelleergroep) dat op peuters gericht is,

  • -

    het kinderdagverblijf dat peuters met indicatie van het consultatiebureau opvangt, werkt met een gecertificeerd programma voor peuters (voorbeelden hiervan zijn: Piramide en Uk & Puk);

  • -

    het kinderdagverblijf is zelf gecertificeerd om het gecertificeerde programma aan te bieden;

  • -

    gemeentelijke bijdrage is alleen voor ouders die éénverdieners zijn en niet in aanmerking komen voor kinderopvangtoeslag. Dat betekent dat slechts één van beide ouders betaald werk verricht,

  • -

    gemeentelijke bijdrage is afhankelijk van hoogte inkomen ouders

  • -

    ouderbijdrage van ouders met een inkomen tot 120% van het minimumloon is nihil,

  • -

    gemeentelijke bijdrage is maximaal 6 uur per week en voor peuters met indicatie maximaal 10 uur per week.

  • -

    in 2018 komen de volgende organisaties in aanmerking:

    • 0

      SKLM te Ingen

    • 0

      Kinderopvang Rivierenland BV te Geldermalsen

    • 0

      Heisa Hop te Lienden

    • 0

      Kinderdagverblijf Buitenpret BV te Rijswijk

    • 0

      De Blokkendoos in Zoelen

    • 0

      Villa Kakelbont (locatie Villa Juul in Lienden)

  • -

    alleen peuters in de leeftijd van 2 tot 4 jaar die ingeschreven staan in de BRP van de gemeente Buren, komen in aanmerking voor gemeentelijke bijdrage;

  • -

    de levensvatbaarheid van het kinderdagverblijf wordt door het college als voldoende beoordeeld. Levensvatbaarheid betekent in dit verband dat er goede vooruitzichten zijn op een bezetting van minimaal 90% gedurende een termijn van minimaal 6 à 10 maanden;

  • -

    het kinderdagverblijf zorgt voor een strikt gescheiden boekhouding waar duidelijk uit blijkt dat de subsidiegelden louter worden gebruikt voor de peuteropvang als bedoeld in deze subsidieregeling.

  • -

    indien honorering van alle aanvragen die voor subsidie in aanmerking komen, zou leiden tot overschrijding van het subsidieplafond, hebben tijdig ingediende vervolgaanvragen voorrang boven andere aanvragen;

  • -

    bij het ontstaan van wachtlijsten plaatst het kinderdagverblijf peuters met indicatie met voorrang;

  • -

    kinderdagverblijven rapporteren voor de vaststelling van de subsidie de volgende zaken:

    • 0

      hoeveel peuters er per categorie gebruik maken van de regeling

    • 0

      exact hoeveel uur opvang in welke inkomenscategorie is ingezet.

 

16. Cliëntondersteuning MEE Gelderse Poort:

Doelstelling: Het in het jaar 2018 continueren van cliëntondersteuning door:

  • -

    het verstrekken van informatie, advies en algemene ondersteuning die bijdraagt aan het versterken van de zelfredzaamheid en participatie en;

  • -

    het verkrijgen van een zo integraal mogelijke dienstverlening op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, preventieve zorg, zorg, jeugdhulp, onderwijs, welzijn, wonen, werk en inkomen.

Doelgroep: Subsidie kan worden verleend voor de volgende vormen van cliëntenondersteuning op individueel- en op groepsniveau waarvan de beschikbaarheid in 2018 wordt gecontinueerd en toegankelijk is voor alle burgers met beperkte regie en beperkte sociale zelfredzaamheid, en die problemen hebben met het zelfstandig participeren in de samenleving:

  • a.

    het geven van informatie en advies;

  • b.

    vraagverheldering;

  • c.

    toegang;

  • d.

    korte ondersteuning;

  • e.

    evaluatie zorg;

  • f.

    lokale netwerken;

  • g.

    casemanager meerdere partijen;

  • h.

    casemanagement IVH;

  • i.

    coördinatie IVH;

  • j.

    intelligentieonderzoek;

  • k.

    specialistische expertise;

  • l.

    langdurige trajecten;

  • m.

    regionale netwerken;

  • n.

    consultatie ouders;

  • o.

    deskundigheidsbevordering.

 

Subsidie kan worden aangevraagd door MEE Gelderse Poort. De subsidie wordt verleend voor:

  • -

    cliëntondersteuning gebiedsteams op lokaal niveau

  • -

    cliëntondersteuning, inclusief IVH Budgetafspraak op regionaal niveau.

Beoordelingscriteria: Voor cliëntondersteuning mag geen eigen bijdrage gevraagd worden;

  • a.

    er wordt zorg gedragen voor de kwaliteit en continuïteit van de voorziening cliëntondersteuning;

  • b.

    met het oog op het belang van de cliënt werken de cliëntondersteuners op basis van professionele autonomie, vergelijkbaar met sociaal raadslieden, maatschappelijk werkers en ouderenadviseurs;

  • c.

    het aanbod richt zich op een integrale aanpak van de cliëntondersteuning op het verbeteren of behouden van zelfredzaamheid en participatie;

  • d.

    er wordt samengewerkt met lokale partners binnen het gebiedsteam.

Taakveld: Cliëntondersteuning, zorg en integrale vroeghulp

Subsidievorm: Jaarlijkse subsidie

Budget: € 312.500,-

 

17. Aanpak zwerfafval ‘Buurtjutters Buren’:

Doelstelling: Terugdringen van zwerfafval door de inzet van verenigingen en stichtingen in de gemeente Buren

Beheerproduct: Milieu

Subsidievorm: Jaarlijkse subsidie

Aanvraagtermijn: In afwijking van het bepaalde in de Subsidieverordening dient de aanvraag voor deze subsidie bij het college te zijn ingediend vóór 15 september van het jaar voorafgaand aan het jaar waarvoor subsidie wordt aangevraagd.

Beslistermijn: In afwijking van het bepaalde in de Subsidieverordening bedraagt de beslistermijn 6 weken na binnenkomst van de aanvraag

Subsidiegrondslag: subsidie wordt vastgesteld op basis van:

  • -

    geadopteerd deelgebied

  • -

    het aantal uitgevoerde schoonmaakmomenten

 

Minimaal aantal deelgebieden

aantal schoonmaak-momenten

Maximale bijdrage per schoonmaak-moment

Totale maximale bijdrage per deelgebied

25

4

€ 250,--

€ 1.000,--

 

Beoordelingscriteria:

  • -

    alleen verenigingen en stichtingen in de gemeente Buren die

  • -

    in afwijking van het gestelde in de Subsidieverordening wordt de aanvraag ingediend op een door het college vastgesteld aanvraagformulier;

  • -

    op het aanvraagformulier geeft de aanvrager de voorkeur aan voor één of meerdere deelgebieden. De gemeente wijst de deelgebieden definitief toe naar volgorde van binnenkomst;

  • -

    de betreffende verenigingen en stichting adopteert het aangewezen deelgebied in de buurt;

  • -

    met circa 10 – 20 personen per vereniging of stichting wordt het deelgebied op vier momenten in het jaar vrij gemaakt van zwerfafval;

  • -

    de gemeente stelt vast in welke perioden de schoonmaakmomenten plaats dienen te vinden;

  • -

    voor de uitvoering van de werkzaamheden volgt de vereniging of stichting de aanwijzingen van de gemeente op;

  • -

    de gemeente organiseert een informatiemoment, waarbij de coördinator van de vereniging of stichting een heldere veldinstructie voor de opruimactie krijgt;

  • -

    de gemeente verstrekt de benodigde materialen zoals handschoenen, knijpers, vuilniszakken en verzamelcontainers en zorgt voor de afvoer van het verzamelde afval;

  • -

    de gemeente sluit een WA- en ongevallenverzekering af, zodat alle leden verzekerd zijn;

  • -

    bij minder dan 25 aanvragen kan een vereniging of stichting meerdere deelgebieden adopteren;

  • -

    binnen een week na het schoonmaakmoment levert de vereniging of stichting het door het college vastgestelde gereedmeldingsformulier aan;

  • -

    na ontvangst van het gereedmeldingsformulier neemt het college een besluit tot subsidievaststelling;

  • -

    het subsidiebedrag wordt uitgekeerd na de subsidievaststelling overeenkomstig de Subsidieverordening.

 

18. Compensatie OZB verenigingen en dorpshuizen:

Doelstelling: Compensatie OZB verenigingen en dorpshuizen

Doelgroep: Alle verenigingen en dorpshuizen die werken met vrijwilligers en die ruimte huren en/of in eigendom hebben.

Beheerproduct:   Belastingen

Subsidievorm: Jaarlijkse subsidie

Budget: € 30.000,-

Werkwijze: Na afloop van de bezwaarperiode die volgt op de aanslag OZB maakt de gemeente de verdeelsleutel voor de teruggaaf. Uitkering wordt gedaan naar rato naar hoogte van de aanslag.

 

19. Bijdrage buurt- en straatcontactbijeenkomsten:

Doelstelling: Versterken buurt- en straatcontactbijeenkomsten

Doelgroep: Inwoners met een kleinschalige activiteit gericht op het versterken van het onderlinge contact.

Beheerproduct: Leefbaarheid

Subsidievorm:   Eenmalige subsidie

Budget: € 3.000,-

Beoordelingscriteria:

  • -

    De activiteit draagt bij aan een gezelliger, veiliger of schonere omgeving.

  • -

    De gemeentelijke bijdrage is voor de organisatie van kleinschalige activiteiten en ontmoeting: kosten voor geluidsinstallatie, versiering, spelmateriaal, prijsjes, enzovoort. De gemeentelijke bijdrage is niet voor etenswaren, drank, servies, een barbecue, enzovoort.

  • -

    De activiteit is toegankelijk voor alle bewoners van een bepaalde straat, blokken of buurt. In dat gebied worden geen bewoners uitgesloten.

  • -

    In hetzelfde doelgebied komt dezelfde activiteit of doelgroep één keer per jaar in aanmerking voor een gemeentelijke bijdrage.

  • -

    De gemeentelijke bijdrage is aanvullend op de bijdrage van de organisatie of de deelnemers. De gemeentelijke bijdrage is de helft van de totale kosten. De maximale gemeentelijke bijdrage is € 100,- per activiteit.

Werkwijze:

  • -

    In afwijking van het bepaalde in de Subsidieverordening moet de aanvraag voor de gemeentelijke bijdrage ten minste twee weken voor de activiteit plaatsvindt bij de gemeente binnen zijn per e-mail of per brief. In de aanvraag geeft de aanvrager aan waarom de activiteit aan de door de gemeente gestelde voorwaarden voldoet.

  • -

    De aanvrager schiet zelf de gemeentelijke bijdrage voor.

  • -

    De aanvrager vraagt binnen drie weken na de activiteit plaatsvindt definitief de gemeentelijke bijdrage aan. Dit door het toegezegde bedrag te declareren per e-mail of per brief. Daarbij stuurt de aanvrager een eenvoudig verslag waaruit blijkt dat de activiteit plaatsvond en hoeveel mensen er aan mee deden. Daarin maakt de aanvrager ook aannemelijk wat de kosten waren.

  • -

    Bij de definitieve aanvraag (of: declaratie) vermeldt de aanvrager naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en rekeningnummer. Het college beslist vervolgens over het al dan niet toekennen van een gemeentelijke bijdrage. 

20. Ondersteuning voor kinderen die opgroeien in armoede

Doelstelling: Het doel is om kinderen die opgroeien in armoede de kans te geven om mee te doen in de samenleving. De subsidie richt zich op meedoen en het zich ontwikkelen op het gebied van cultuur, sport en onderwijs.

Doelgroep: Kinderen van 4 tot 18 jaar, waarvan het gezamenlijke inkomen van de ouders lager is dan 120% van het sociaal minimum.

Beheerproduct: Sportbeleid en activering

Budget: € 80.000,-

Beoordelingscriteria:

1: In ieder geval kunnen de volgende organisaties subsidie aanvragen:

  • -

    Stichting Leergeld (minimaal € 5.000,-)

  • -

    Jeugdsportfonds en

  • Jeugdcultuurfonds (samen minimaal € 30.000,-)

  • 2:

    Het restantbedrag (€ 45.000,-) kan ook door bovenstaande organisaties worden aangevraagd, maar ook door andere organisaties

  • 3:

    De subsidieaanvraag moet aantoonbaar bijdragen aan de doelstelling van het collegevoorstel ‘Kansen voor kinderen’.

  • 4:

    Individuen kunnen geen subsidie aanvragen.

  • 5:

    Het doel van de subsidie is om individuele gevallen te ondersteunen.

Subsidiegrondslag: Subsidie wordt gegeven op basis van:

  • -

    aantal kinderen dat gebruik maakte van de regeling

  • -

    -een maximale vergoeding per kind van

  • - € 350,- per kind per jaar voor het Jeugdsportfonds en  Stichting Leergeld

  • - € 450,- per kind per jaar voor het Jeugdcultuurfonds

Werkwijze: In afwijking van het bepaalde in de Subsidieverordening moet de aanvraag voor de subsidie van subsidiejaar 2018 voor 1 augustus 2017 binnen zijn bij de gemeente. Voor 2019 en verder gelden de regels van de subsidieverordening.

21. Project ‘het Mantelpunt’ Kerk-Avezaath:

Doelstelling: Uitvoering en doorontwikkeling van het project ‘het Mantelpunt’ en de inzet van een dorpscontactpersoon in Kerk-Avezaath.

Doelgroep: Subsidie kan worden verleend aan de dorpsorganisatie die initiatiefnemer is van het project ‘het Mantelpunt’ en opdrachtgever is van de dorpscontactpersoon.

Beheerproduct Innovatiebudget

Budget: € 26.303,-

Subsidievorm: Eenmalige subsidie

Aanvraagtermijn: In afwijking van het bepaalde in de Subsidieverordening dient de aanvraag voor deze subsidie bij het college te zijn ingediend vóór 31 december 2017.

Beslistermijn: In afwijking van het bepaalde in de Subsidieverordening bedraagt de beslistermijn 2 weken na binnenkomst van de aanvraag.

Looptijd: De looptijd van de subsidie is 1 januari 2018 tot en met 31 december 2018.

Beoordelingscriteria: De volgende organisatie kan subsidie aanvragen: Bewonersvereniging Kerk-Avezaath.

 

Artikel 4. Kosten die voor subsidie in aanmerking komen

Voor subsidie komen de redelijk gemaakte kosten in aanmerking die direct verbonden zijn met de uitvoering van een activiteit als bedoeld in artikel 2 en artikel 3.

Artikel 5. Wijze van verdeling

1. Honorering van aanvragen die in aanmerking komen voor subsidie en die niet worden geweigerd, geschiedt in volgorde van de door burgemeester en wethouders aangebrachte rangschikking, totdat het voor de betrokken subsidie vastgestelde subsidieplafond is bereikt.

2. Bij de rangschikking van de aanvragen kennen burgemeester en wethouders punten toe aan de hand van de volgende aspecten en tot het daarbij vermelde maximum aantal:

  • a.

    de bijdrage aan de door de gemeente beoogde maatschappelijke effecten, zoals benoemd in de Programmabegroting (40 punten);

  • b.

    de prijs/kwaliteit verhouding (30 punten);

  • c.

    kennis van de lokale situatie in de gemeente (20 punten);

  • d.

    mogelijkheid tot duurzame inzet van de aanvrager in de gemeente (10 punten).

Artikel 6. Uitvoeringsovereenkomst

  • a.

    Voor de uitvoering van de beschikking tot subsidieverlening kan een overeenkomst worden gesloten.

  • b.

    In de overeenkomst kunnen voorwaarden worden opgenomen met betrekking tot het voldoen aan in de sector gebruikelijke kwaliteitsnormering en governancecode.

  • c.

    Tenzij bij wettelijk voorschrift anders is bepaald of de aard van de subsidie zich daartegen verzet, kan in de overeenkomst worden bepaald dat de subsidieontvanger verplicht is de activiteiten te verrichten waarvoor de subsidie is verleend.

Artikel 7. Afwijkingsbevoegdheid

Het college handelt overeenkomstig de subsidieregeling, tenzij dat voor een of meer belanghebbenden gevolgen zou hebben die wegens bijzondere omstandigheden onevenredig zijn in verhouding tot de met de subsidieregeling te dienen doelen.

Artikel 8. Slotbepalingen

  • 1.

    De subsidieregeling treedt in werking per 1 januari 2018.

  • 2.

    De Subsidieregeling maatschappelijke ontwikkeling gemeente Buren 2017, met aanpassing december 2017, wordt ingetrokken, gelijktijdig met de inwerkingtreding van deze subsidieregeling.

  • 3.

    Deze subsidieregeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling maatschappelijke ontwikkeling gemeente Buren 2018.

Ondertekening

Vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van Buren op 19 december 2017.

Burgemeester en wethouders van Buren,

de secretaris,

mr. I.P.C. van Wamel - Geene

de burgemeester,

J.A. de Boer MSc