Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR163788
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR163788/1
Commissie naamgeving openbare ruimte Culemborg
Geldend van 18-01-2007 t/m heden
Intitulé
Commissie naamgeving openbare ruimte CulemborgHet college van de gemeente Culemborg;
gelet op artikel 84 van de Gemeentewet;
besluit vast te stellen het:
Instellingsbesluit Commissie naamgeving openbare ruimte Culemborg
Artikel 1 De commissie
Er is een commissie die adviseert aan het college over de naamgeving van de openbare ruimte, hierna te noemen: de Commissie.
Artikel 2 Taak
De Commissie brengt, indachtig de door het college vastgestelde beleidsregels, gevraagd en ongevraagd schriftelijk advies uit aan het college over:
- a.
het vaststellen van grenzen van woonplaatsen en het daaraan toekennen van namen;
- b.
de verdeling van de woonplaatsen in wijken en buurten en zonodig aangevuld met nummers, letters of namen;
- c.
het toekennen van namen aan delen van de openbare ruimte en zonodig aan gemeentelijke bouwwerken.
Artikel 3 Samenstelling en lidmaatschap
- 1.
De Commissie bestaat ten minste uit:
- a.
de burgemeester (voorzitter)
- b.
Twee personen met veel kennis van de Culemborgse historie, interesse of ervaring met betrekking tot naamgeving;
- c.
Een lid van de brandweer
- d.
Een medewerker van de sector Ruimte
- 2.
Het college kan tevens plaatsvervangende leden aanwijzen
- 3.
De leden en plaatsvervangend leden worden door het college benoemd.
- 4.
Het lid dat de hoedanigheid verliest op grond waarvan het lid van de Commissie is, treedt op dat moment af als commissielid.
- 5.
De leden genoemd in lid 1b worden benoemd voor twee jaren en zijn herbenoembaar
- 6.
De leden kunnen tussentijds ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de voorzitter van de Commissie, die maatregelen treft om in de vacature te voorzien.
Artikel 4 Voorzitter
- 1.
De portefeuillehouder is voorzitter van de commissie
- 2.
De Commissie benoemt uit haar midden een plaatsvervangend voorzitter.
- 3.
De voorzitter heeft in de Commissie stemrecht.
Artikel 5 Secretaris
- 1.
Het college wijst de ambtelijk secretaris en de plaatsvervangend ambtelijk secretaris van de Commissie aan.
- 2.
De secretaris is geen lid van de Commissie.
- 3.
De secretaris dient de Commissie desgevraagd van advies.
Artikel 6 Tekenen van stukken
De stukken van de Commissie worden ondertekend door de voorzitter.
Artikel 7 Deskundigen
De voorzitter is bevoegd ambtenaren en andere deskundigen uit te nodigen tot het deelnemen aan de vergaderingen van de Commissie.
Artikel 8 Werkwijze
- 1.
De Commissie komt bijeen:
- a.
Tenminste eenmaal per jaar.
- b.
wanneer de voorzitter dit nodig acht
- c.
op verzoek van het college.
- 2.
De secretaris roept namen de voorzitter de leden schriftelijk op voor de vergadering, onder opgaaf van de punten die zullen worden behandeld. De agenda en vergaderstukken worden twee weken voor de vergadering aan de leden toegezonden.
- 3.
De Commissie vergadert slechts als ten minste 3 leden, onder wie de voorzitter of de plaatsvervangend voorzitter, aanwezig zijn. Wanneer het vereiste aantal leden niet aanwezig is, belegt de voorzitter zo spoedig mogelijk een nieuwe vergadering en stelt de leden daarvan terstond schriftelijk in kennis. In deze laatste vergadering kunnen besluiten worden genomen ongeacht het aantal aanwezige leden.
- 4.
Besluiten van de Commissie worden genomen bij meerderheid van stemmen. Indien de stemmen staken, beslist de voorzitter. De secretaris heeft een adviserende stem.
- 5.
De Commissie vergadert en besluit in het openbaar.
- 6.
Het advies van de Commissie aan het college bevat voorzover relevant de zienswijzen van de leden van de Commissie.
Artikel 9 Slotbepalingen
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet, beslist de voorzitter van de Commissie.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van 5 december 2006
De secretaris, De burgemeester,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl