Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR477100
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR477100/1
Regeling vervallen per 23-01-2021
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Harderwijk houdende nadere regels omtrent subsidie Geluksroute Nadere regels subsidie Geluksroute
Geldend van 15-01-2018 t/m 22-01-2021
Intitulé
Nadere regels Subsidie Geluksroute gemeente HarderwijkHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Harderwijk;
gelezen het ambtelijk voorstel van;
gelet op artikel 2 van de Algemene subsidieverordening Harderwijk 2014 (ASV);
besluit:
1.
Vast te stellen de navolgende nadere regels Subsidie Geluksroute
Artikel 1. Relatie met ASV
Op de subsidiering op grond van de nadere regels is de Algemene Subsidieverordening gemeente Harderwijk 2014 van toepassing, met dien verstande dat in deze nadere regels kan worden afgeweken van de art. 2 lid 3, 5, 6, 7, 16, 17 en 18 van de ASV.
Artikel 2. Omschrijving geluksroute
De geluksroute is een eenmalige welzijnssubsidie van maximaal € 450,- om inwoners die niet op eigen kracht uit een negatieve spiraal van chronische ziekte, sociaal isolement en/of armoede kunnen komen te verleiden en te stimuleren tot sociale activering en participatie. Het doel van de Geluksroute is het verbeteren van de mogelijkheden tot zelfregie en het bevorderen van de positie en (maatschappelijke) participatie van inwoners met een chronische ziekte of beperking die leven in sociaal isolement in de gemeente Harderwijk.
Artikel 3. Hoogte subsidie
De hoogte van de subsidie voor het uitvoeren van de Geluksroute bedraagt € 79.750 ,-. Dit bedrag is bedoeld om maximaal 75 aanvragen te kunnen honoreren. De individuele bijdrage als bedoeld in artikel 2 bedraagt zoals daar vermeld maximaal € 450,-. Dit laatste bedrag is per persoon en eenmalig.
Artikel 4. Uitvoering
Burgemeester en wethouders dragen de uitvoering van deze deeluitvoering en meer bepaald het innemen van aanvragen, het beoordelen van de aanvragen en de uitbetaling van de individuele bijdragen over aan ZorgDat.
Artikel 5. Bekendmaking subsidie
In een plaatselijk nieuwsblad maakt het college bekend dat zij voor het kunnen behandelen en uitbetalen van maximaal 75 geluksbudgetten per kalenderjaar de bedragen als genoemd in artikel 3 beschikbaar stelt.
Artikel 6. Indiening van een verzoek voor het geluksbudget en Aanvraagtermijn
Een aanvraag voor een geluksbudget kan worden ingediend bij ZorgDat.
Artikel 7. Beslistermijn
ZorgDat maakt binnen 6 weken na indiening van de aanvraag als bedoeld in artikel 5 de beslissing kenbaar aan de aanvrager.
Artikel 8. Uitbetaling
De inwoner die in aanmerking komt voor de bijdrage als bedoeld in artikel 3 dient een factuur in bij ZorgDat. ZorgDat zorgt vervolgens voor uitbetaling aan het bedrijf of natuurlijke persoon die het product of dienst levert.
Artikel 9. Citeertitel en inwerkingtreding
Deze nadere regels kunnen worden aangehaald als “nadere regels subsidie Geluksroute”, en treden in werking op 15 januari 2018.
Ondertekening
Toelichting artikel 3
In de uitvoering werkt de gemeente Harderwijk samen met de welzijnsorganisatie ZorgDat. Door middel van intermediairs worden inwoners aangemeld voor de Geluksroute. Intermediairs vanuit zowel het medische circuit (o.a. huisartsen, thuiszorg, wijkverpleegkundigen, MEE consulenten, consulente ZorgDat) alsmede het informele netwerk (o.a. wijkvereniging, buurvrouw/buurman, mantelzorger, vrienden, kennissen) kunnen inwoners aanmelden voor de Geluksroute bij ZorgDat. Van belang is dat de betreffende inwoner tijdig instemt met het verzoek om een Geluksroute. Dat is nodig omdat er gegevensuitwisseling plaatsvindt. Een consulent van ZorgDat beoordeeld vervolgens of de betreffende inwoner in aanmerking komt voor de Geluksroute. Wanneer dit het geval is, gaat de consulent samen met de inwoner op zoek naar een passende besteding van tijd en geld. Hierin worden alle leefgebieden doorgenomen. De enige eis die verbonden is aan de Geluksroute is dat het moet helpen bij het realiseren van de inwoner zijn/haar passie.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl