Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR471201
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR471201/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Instellingsbesluit bezwarencommissie personele aangelegenheden
Geldend van 15-01-2014 t/m 31-12-2019
Intitulé
Instellingsbesluit bezwarencommissie personele aangelegenhedenArtikel 1 Inleidende bepaling
-
1. Er is een bezwarencommissie personele aangelegenheden, verder te noemen: de commissie.
-
2. De commissie adviseert het college van burgemeester en wethouders (hierna: het college) desgewenst ten behoeve van door hem te nemen beslissingen op bezwaren van medewerkers tegen besluiten met betrekking tot hun rechtspositie.
Artikel 2 Samenstelling
-
1. De commissie bestaat uit een onafhankelijk voorzitter en twee onafhankelijke leden.
-
2. De voorzitter en één lid zijn aangewezen door het college. De benoeming van het tweede lid geschiedt op voordracht van het georganiseerd overleg.
-
3. De benoemingen gelden voor een periode van ten minste vier jaar. De voorzitter en leden kunnen tussentijds op eigen verzoek worden ontslagen. Stilzwijgende herbenoeming is mogelijk.
-
4. Het college kan een plaatsvervangend voorzitter en/of plaatsvervangende leden benoemen.
-
5. De commissie heeft een niet-stemhebbende secretaris.
Artikel 3 Adviesverzoek
De commissie behandelt een verzoek om advies over een bezwaarschrift in één van de volgende twee mogelijke samenstellingen:
- a.
de commissie ex 7:13 Awb bestaat uit een voorzitter en twee leden
- b.
een alleen horende voorzitter als bedoeld in artikel 7:5 lid 1 onder a Awb.
Artikel 4 Behandeling en afhandeling
-
1. De zittingen geschieden achter gesloten deuren.
-
2. De leden, de secretaris en de administratieve ondersteuning betrachten geheimhouding over de zaken waarover zij uit hoofde van hun hoedanigheid kennisnemen.
-
3. Voor zover in dit besluit niet anders is bepaald is voor wat betreft de afhandeling van bezwaarschriften het bepaalde in hoofdstuk 2 (vanaf artikel 7) en hoofdstuk 3 van de Verordening afhandeling bezwaarschriften 2013 ( Rb 26 september 2013) van overeenkomstige toepassing.
Artikel 5 Jaarverslag
De commissie verstrekt jaarlijks een overzicht van de door haar behandelde zaken in het afgelopen kalenderjaar. De gegevens worden verwerkt in het sociaal jaarverslag.
Artikel 6 Inwerkingtreding en intrekking
Dit besluit wordt aangehaald als: Instellingsbesluit bezwarencommissie personele aangelegenheden,treedt in werking met ingang met van 1 januari 2014 en vervangt de beleidsregels zoals vastgesteld bij collegebesluit van 2 maart 1999.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl