Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR121974
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR121974/1
Regeling vervallen per 09-12-2022
Reglement tot regeling van de verdeling der werkzaamheden en de uren van openstelling van het bureau van de ambtenaren van de burgerlijke stand in de gemeente Hoogeveen
Geldend van 01-07-2007 t/m 08-12-2022
Intitulé
Reglement tot regeling van de verdeling der werkzaamheden en de uren van openstelling van het bureau van de ambtenaren van de burgerlijke stand in de gemeente HoogeveenBurgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen,
besluiten:
vast te stellen het navolgende reglement:
Reglement tot regeling van de verdeling der werkzaamheden en de uren van openstelling van het bureau van de ambtenaren van de burgerlijke stand in de gemeente Hoogeveen.
Artikel 1.
Ten overstaan van de ambtenaren van de burgerlijke stand zullen alle akten betreffende de burgerlijke stand worden verleden. Voor de bijzondere ambtenaren van de burgerlijke stand worden huwelijksakten verleden en worden akten van partnerschap geregistreerd. De ambtenaar van de burgerlijke stand verricht alle werkzaamheden betreffende de burgerlijke stand en bewaart alle registers in het gemeentehuis, waartoe het gebouw, waarin de ambtenaren van de burgerlijke stand hun werkzaamheden verrichten, wordt geacht te behoren.
Artikel 2.
Het bureau van de burgerlijke stand is van maandag tot en met vrijdag, behoudens het bepaalde in de artikelen 3 en 4 voor het publiek geopend gedurende de uren, dat het gemeentehuis bij besluit van Burgemeester en Wethouders voor het publiek is opengesteld.
Artikel 3.
Het bureau wordt op de zondag en op de algemeen erkende feestdagen als bedoeld in artikel 3 van de Algemene termijnenwet en de bij of krachtens dat artikel daarmede gelijkgestelde dagen alsmede op de zaterdag door de betrokken ambtenaar geopend op verzoek van een belanghebbende indien deze aantoont, dat met de te venichten werkzaamheid met tot de eerstvolgende werkdag kan worden gewacht. Onmiddellijk nadat die werkzaamheid is verricht wordt het bureau weder gesloten.
Artikel 4.
Het bureau is op door Burgemeester en Wethouders aan te wijzen bijzondere dagen geopend van 9.00 - 10.00 uur 's morgens.
Artikel 5.
Behoudens het bepaalde in de artikelen 3 en 4 van dit reglement, bestaat voor de voltrekking van huwelijken en de registratie van partnerschap op andere tijd dan de daarvoor ingevolge de Wet rechten burgerlijke stand aan te wijzen tijdstippen, ook gelegenheid op uren, waarop voor andere verrichtingen het bureau is gesloten. Ook in andere bijzondere gevallen, ter beoordeling van de ambtenaar van de burgerlijke stand, kan van het bepaalde in artikel 2 worden afgeweken.
Artikel 6.
Dit reglement kan worden aangehaald als 'Reglement burgerlijke stand'.
Artikel 7.
Dit reglement treedt in werking op 1 juli 2007.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl