Regeling vervallen per 01-01-2020

Regeling tegemoetkoming aanschafkosten tablet

Geldend van 06-02-2019 t/m 31-12-2019

Intitulé

Regeling tegemoetkoming aanschafkosten tablet

Het college van burgemeester en wethouders van Kampen,

gelet op artikel 160 van de Gemeentewet;

besluittot het vaststellen van de navolgende regeling:

Regeling tegemoetkoming aanschafkosten tablet

Artikel 1 Begripsomschrijving

Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:

  • -

    aanschafprijs:de kosten van de tablet zonder 3G/4G-aansluiting en accessoires;

  • -

    deelnemer: de medewerker met een aanstelling overeenkomstig artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR/LAR;

  • -

    tablet: een krachtige minicomputer met aanraakscherm.

Artikel 2 Toekennen tegemoetkoming

  • 1. Het college kan op verzoek van een deelnemer aan die deelnemer een tegemoetkoming toekennen voor de aanschaf van een tablet.

  • 2. De hoogte van de tegemoetkoming is 75% van de aanschafprijs met een maximale tegemoetkoming van € 350.

Artikel 3 Deelname aan de regeling

  • 1. Op verzoek van de deelnemer geeft de gemeente Kampen de deelnemer eenmaal per vier jaar de mogelijkheid om gebruik te maken van deze regeling.

  • 2. Deelname staat open voor iedere deelnemer die:

    • a.

      op de aanschafdatum van de tablet in dienst is van de gemeente Kampen;

    • b.

      de tablet veel gebruikt voor in- of externe vergaderingen;

    • c.

      regelmatig buiten de deur is en met een tablet op locatie werk verricht;

    • d.

      aantoonbaar meerwaarde beleeft aan het werken met een tablet.

  • 3. Door deelname verplicht de deelnemer zich te conformeren aan het door de gemeente Kampen opgestelde beleid Digitaal werken; gebruik tablets en daar naar te handelen. Dat houdt onder meer in dat de deelnemer zorgt voor beveiliging van de tablet door middel van een wachtwoord voor de toegang en verlies/diefstal onmiddellijk meldt.

  • 4. De deelnemer is zelf verantwoordelijk voor het goed functioneren van de tablet en zorgt zelf voor reparatie of een vervangend apparaat in geval van een defect.

  • 5. Door deelname aan de regeling neemt de deelnemer op zich om minimaal gebruik te maken van de printfaciliteiten bij de gemeente, teneinde op de kosten van printers en papier te kunnen besparen.

  • 6. Bij uitdiensttreding van de medewerker binnen de termijn van vier jaar betaalt de medewerker een deel van de vergoeding terug aan de gemeente Kampen; in het eerste jaar is dit driekwart van de verstrekte vergoeding, in het tweede jaar is dit de helft en in het derde jaar is dit een kwart. Daarna geldt geen terugbetaling meer.

Artikel 4 Procedure

  • 1. De deelnemer schaft zelf een tablet aan.

  • 2. De deelnemer doet digitaal (via YouForce) een verzoek tot deelname aan deze regeling en voegt daarbij een scan van de betaalde factuur toe.

Artikel 5 Inwerkingtreding

Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2014.

Artikel 6 Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als Regeling tegemoetkoming aanschafkosten tablet.

Ondertekening

Aldus besloten in de vergadering van burgemeester en wethouders van de gemeente Kampen van 9 maart 2015.
de secretaris,
J.F. Goedegebure
de burgemeester,
drs. mr. B. Koelewijn