Aanwijzingsbesluit gemeentelijke functionarissen gemeente Kampen

Geldend van 01-01-2020 t/m 08-09-2020

Intitulé

Aanwijzingsbesluit gemeentelijke functionarissen gemeente Kampen

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Kampen,

gelezen het voorstel van 21 maart 2019, kenmerk 7714-2019,

gelet op Titel 5.2 en Afdeling 10.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht, de in onderhavig besluit opgenomen bijzondere wettelijke voorschriften en het Functieboek van de gemeente Kampen,

besluiten vast te stellen het

Aanwijzingsbesluit gemeentelijke functionarissen gemeente Kampen

Artikel 1 Aanwijzingen door college

Het college wijst aan:

  • 1.

    als toezichthouder op grond van artikel 14 van de Algemene verordening ondergrondse infrastructuur gemeente Kampen (toezichthouder kabels en leidingen) de volgende medewerker(s) van de afdeling Civiele werken: Beherend vakspecialist. De toezichthouder is belast met het toezicht op de naleving van de voorschriften bij of krachtens de Algemene verordening ondergrondse infrastructuur, waaronder ook de verleende vergunningen en instemmingsbesluiten. De toezichthouder mag geen voertuigen controleren als bepaald in artikel 5:19 van de Algemene wet bestuursrecht;

  • 2.

    als functionaris gegevensbescherming als bedoeld in artikel 62 Wet bescherming persoonsgegevens, artikel 37 Algemene verordening gegevensbescherming en artikel 34 Wet politiegegevens (Functionaris Gegevensbescherming; FG) de volgende medewerker van de afdeling Dienstverlening en informatie: de heer J. van Veen. De taken van de FG zijn:

    • a.

      informeert en adviseert over de verplichtingen die de organisatie heeft met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens;

    • b.

      ziet toe op de naleving van wet- en regelgeving en het door het college vastgestelde beleid met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens;

    • c.

      ziet toe op het toewijzen van verantwoordelijkheden, bewustmaking en opleiding van de organisatie op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens;

    • d.

      geeft advies over Data Protection Impact Assessment (DPIA);

    • e.

      werkt samen met en treedt op als contactpersoon voor de Autoriteit Persoonsgegevens;

    • f.

      in samenspraak met de privacybeheerder evalueren van het privacybeleid, opstellen van voorstellen tot implementatie en aanpassingen van het privacybeleid;

    • g.

      bewaakt en beheert samen met de privacy beheerder het verwerkingenregister;

    • h.

      rechtstreeks rapporteren aan het college van burgemeester en wethouder;

  • 3.

    als deskundige als bedoeld in artikel 7 Leerplichtwet de volgende medewerker(s) van de afdeling Zorg: Vakspecialist A, voor zover zijnde gedragsdeskundige/GZ-psycholoog;

  • 4.

    als toezichthouder op grond van artikel 16 Leerplichtwet (toezichthouder leerplicht/leerplichtambtenaar) de volgende medewerker(s) van de afdeling Zorg: Vakspecialist C;

  • 5.

    als toezichthouder op grond van artikel 1.61 Wet kinderopvang (toezichthouder kinderopvang): de directeur Publieke Gezondheid van de gemeenschappelijke regeling GGD IJsselland;

  • 6.

    als toezichthouder op grond van artikel 6.1 Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 en artikel 8.5.6 Verordening sociaal domein (toezichthouder kwaliteit Wmo): de directeur Publieke Gezondheid van de gemeenschappelijke regeling GGD IJsselland;

  • 7.

    als toezichthouder op grond van artikel 6.1 Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 en artikel 8.5.6 Verordening sociaal domein (toezichthouder rechtmatigheid Wmo): de teamleider van de gemeenschappelijke regeling Sociale Recherche IJssel-Vechtstreek, alsmede alle sociaal rechercheurs werkzaam bij het team Sociale Recherche IJssel-Vechtstreek. De toezichthouder heeft alle bevoegdheden zoals genoemd in de artikelen 5:11 tot en met 5:20 van de Algemene wet bestuursrecht;

  • 8.

    als toezichthouder op grond van artikel 8.5.6 Verordening sociaal domein (toezichthouder Jeugdwet) de volgende medewerker(s) van de afdeling Zorg: Vakspecialist B en C;

  • 9.

    als toezichthouder op grond van artikel 7, tweede lid van de Wet op de jeugdverblijven (toezichthouder jeugdverblijven) de volgende medewerker(s) van de afdeling Zorg: Vakspecialist B en C ;

  • 10.

    als toezichthouder op grond van artikel 53 Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers en artikel 8.5.6 Verordening sociaal domein (toezichthouder IOAW):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Inkomen: Vakspecialist C en D;

    • b.

      de teamleider van de gemeenschappelijke regeling Sociale Recherche IJssel-Vechtstreek, alsmede alle sociaal rechercheurs werkzaam bij het team Sociale Recherche IJssel-Vechtstreek;

  • 11.

    als toezichthouder op grond van artikel 53 Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen en artikel 8.5.6 Verordening sociaal domein (toezichthouder IOAZ):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Inkomen: Vakspecialist C en D;

    • b.

      de teamleider van de gemeenschappelijke regeling Sociale Recherche IJssel-Vechtstreek, alsmede alle sociaal rechercheurs werkzaam bij het team Sociale Recherche IJssel-Vechtstreek;

  • 12.

    als toezichthouder op grond van artikel 76a Participatiewet en artikel 8.5.6 Verordening sociaal domein (toezichthouder Participatiewet):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Inkomen: Vakspecialist C en D;

    • b.

      de teamleider van de gemeenschappelijke regeling Sociale Recherche IJssel-Vechtstreek, alsmede alle sociaal rechercheurs werkzaam bij het team Sociale Recherche IJssel-Vechtstreek;

  • 13.

    als gemeenteambtenaar belast met de heffing van gemeentelijke belastingen als bedoeld in artikel 231, tweede lid onder b Gemeentewet (heffingsambtenaar): het afdelingshoofd van de afdeling Administratie en ondersteuning;

  • 14.

    als gemeenteambtenaar belast met de invordering van de gemeentelijke belastingen als bedoeld in artikel 231, tweede lid onder c Gemeentewet (invorderingsambtenaar): het afdelingshoofd van de afdeling Administratie en ondersteuning;

  • 15.

    als op grond van artikel 1, tweede lid Wet waardering onroerende zaken belast met de uitvoering van deze Wet (WOZ-ambtenaar): de onder 13 bedoelde heffingsambtenaar;

  • 16.

    als belastingdeurwaarder als bedoeld in artikel 231, tweede lid onder e Gemeentewet: de als belastingdeurwaarder bij of voor CGN/Invoned werkzame personen welke door of namens het college zijn aangesteld als (onbezoldigd) gemeenteambtenaar;

  • 17.

    als gemeenteambtenaar belast met de heffing en de invordering van gemeentelijke belastingen als bedoeld in artikel 231, tweede lid onder d Gemeentewet, juncto artikel 56 Algemene wet inzake rijksbelastingen en juncto artikel 63a Invorderingswet 1990:

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Administratie en ondersteuning: Afdelingshoofd, Senior medewerker belasting en inning, Vakspecialist B, C, D en E en Administratief medewerker B, C en D;

    • b.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Advies en bedrijfsvoering: Afdelingshoofd, Vakspecialist E en Administratief medewerker B;

    • c.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Vakspecialist E en F en Beheerder A;

    • d.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Dienstverlening en informatie: Afdelingshoofd, Vakspecialist C, Medewerker publieksservice A, B en C;

    • e.

      de onder 16 bedoelde belastingdeurwaarder;

    • f.

      de bij of voor Stichting Stadstoezicht werkzame personen welke door of namens het college zijn aangesteld als (onbezoldigd) gemeenteambtenaar in verband met gemeentelijke belastingen;

  • Bovengenoemde personen zijn tevens aangewezen tot het voeren van voorbereidings- en uitvoeringscorrespondentie. Hieraan zijn de volgende voorwaarden verbonden: de correspondentie omvat:

    • -

      mededelingen, inlichtingen, informatie of een verzoek om advies of nadere inlichtingen;

    • -

      het verstrekken van statistische gegevens;

    • -

      uitnodiging voor vergaderingen of hoorzittingen;

    • -

      brieven mogen niet gericht zijn op enig rechtsgevolg en geen beleidsopvatting of beleidsvoornemen weergeven;

  • 18.

    op grond van artikel 30, vijfde lid Wet waardering onroerende zaken de volgende personen jegens wie (mede) gelden de verplichtingen krachtens artikel 56 Algemene wet inzake rijksbelastingen:

    • a.

      van de afdeling Administratie en ondersteuning: Afdelingshoofd, Senior medewerker belasting en inning en Vakspecialist B, C en D;

    • b.

      de aangewezen taxateur.

  • Bovengenoemde personen zijn tevens aangewezen tot het voeren van voorbereidings- en uitvoeringscorrespondentie. Hieraan zijn de volgende voorwaarden verbonden: de correspondentie omvat:

    • -

      mededelingen, inlichtingen, informatie of een verzoek om advies of nadere inlichtingen;

    • -

      het verstrekken van statistische gegevens;

    • -

      uitnodiging voor vergaderingen of hoorzittingen;

    • -

      brieven mogen niet gericht zijn op enig rechtsgevolg en geen beleidsopvatting of beleidsvoornemen weergeven;

  • 19.

    als gemeenteambtenaar als bedoeld in artikel 231, tweede lid onder d Gemeentewet inzake parkeerbelastingen (ambtenaar parkeerheffing en –invordering):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Vakspecialist E en F;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 20.

    als toezichthouder op grond van artikel 4.2 Wet basisregistratie personen (toezichthouder basisregistratie personen) de volgende medewerker(s) van de afdeling Dienstverlening en informatie: Vakspecialist C en medewerker Publieksservice A. Zij zijn belast met het toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de Wet basisregistratie personen;

  • 21.

    als toezichthouder op grond van artikel 17, tweede lid Havenbeveiligingswet (toezichthouder havens):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 22.

    als toezichthouder op grond van artikel 6.2, tweede lid van de Algemene plaatselijke verordening Kampen 2001 (toezichthouder APV):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 23.

    als toezichthouder op grond van artikel 19 Afvalstoffenverordening gemeente Kampen 2017 (toezichthouder afvalstoffen):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 24.

    als toezichthouder op grond van artikel 11 Parkeerverordening gemeente Kampen (toezichthouder parkeren):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Vakspecialist E en F;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 25.

    als toezichthouder op grond van artikel 5.10, derde lid Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (toezichthouder Wabo):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 26.

    als toezichthouder op grond van artikel 92 en 92a Woningwet (toezichthouder Woningwet):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 27.

    als ambtenaar als bedoeld in artikel 2.5.3, onder a Algemene plaatselijke verordening Kampen 2001:

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Vakspecialist E en F;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 28.

    als ambtenaar als bedoeld in artikel 2.5.3, onder e Algemene plaatselijke verordening Kampen 2001:

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Vakspecialist E en F;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 29.

    als toezichthouder op grond van artikel 61, derde lid Wet veiligheidsregio’s en artikel 8 Brandbeveiligingsverordening (toezichthouder brandveiligheid):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 30.

    als toezichthouder op grond van artikel 33, eerste lid Huisvestingswet 2014 (toezichthouder huisvesting):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 31.

    als toezichthouder op grond van artikel 87, eerste lid onder c Wet personenvervoer 2000 (toezichthouder taxivervoer):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Vakspecialist E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 32.

    als toezichthouder op grond van artikel 12 Marktverordening gemeente Kampen 2009 (toezichthouder markten):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Vakspecialist C, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 33.

    als toezichthouder op grond van artikel 90, eerste lid Wet inzake de luchtverontreiniging (toezichthouder luchtkwaliteit):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 34.

    als toezichthouder op grond van artikel 95, eerste lid Wet bodembescherming (toezichthouder bodem):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 35.

    als toezichthouder op grond van artikel 148, eerste lid Wet geluidhinder (toezichthouder geluid):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 36.

    als toezichthouder op grond van artikel 18.1a Wet milieubeheer (toezichthouder milieu):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 37.

    als toezichthouder op grond van artikel 8.3, vierde lid Waterwet (toezichthouder water):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 38.

    als ambtenaar voor het opmaken van verklaring van constatering als bedoeld in artikel 10 Wet basisregistratie adressen en gebouwen de volgende medewerker(s):

    • a.

      van de afdeling Fysieke leefomgeving: Vakspecialist C, D, E en F;

    • b.

      van de afdeling Dienstverlening en informatie: Vakspecialist B, C en D;

  • 39.

    als ambtenaar belast van vaststelling van geometrie als bedoeld in artikel 8 Wet basisregistratie adressen en gebouwen de volgende medewerker(s) van de afdeling Dienstverlening en informatie: Vakspecialist B;

  • 40.

    als ambtenaar voor het opmaken van een verklaring als bedoeld in artikel 45b Wet basisregistratie adressen en gebouwen de volgende medewerker(s) van de afdeling Dienstverlening en informatie: Vakspecialist B;

  • 41.

    als budgethouders als bedoeld in artikel 2, eerste lid van de Regeling budgetbeheer gemeente Kampen: de gemeentesecretaris, de griffier en de afdelingshoofden. Aan de respectievelijke budgethouders worden de budgetten (FCL) toegekend zoals in de bijlage bij dit besluit vastgesteld;

  • 42.

    als gemeentesecretaris als bedoeld in artikel 102 van de Gemeentewet: mevrouw A. Griekspoor-Verdurmen;

  • 43.

    als loco-gemeentesecretaris op grond van artikel 102 van de Gemeentewet, in volgorde als hierna vermeld: mevrouw M.J.L.A. Langeslag-Linssen (1e loco), de heer N.J. Middelbos (2e loco) en de heer J. Pekaar (3e loco);

  • 44.

    als gemeentearchivaris als bedoeld in artikel 32, derde lid van de Archiefwet: de heer F. Joustra.

Artikel 2 Aanwijzingen door burgemeester

De burgemeester wijst aan:

  • 1.

    als toezichthouder op grond van artikel 6.2, tweede lid van de Algemene plaatselijke verordening Kampen 2001 (toezichthouder APV):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 2.

    als toezichthouder op grond van artikel 34, tweede lid Wet op de kansspelen (toezichthouder kansspelautomaten):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 3.

    als toezichthouder op grond van artikel 41, eerste lid onder b Drank- en Horecawet (toezichthouder Drank- en Horeca):

    • a.

      de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Afdelingshoofd, Adviseur B, Vakspecialist C, D, E en F en Beheerder A;

    • b.

      de algemene opsporingsambtenaren van de politie;

  • 4.

    als ambtenaren (niet zijnde toezichthouders) met toegang tot terreinen en gebouwen, niet zijnde woningen, op grond van artikel 10.2 Wet ruimtelijke ordening de volgende medewerker(s) van de afdeling Dienstverlening en informatie: Vakspecialist C en D;

  • 5.

    als havenveiligheidsfunctionaris op grond van artikel 4c, eerste lid Havenbeveiligingswet de volgende medewerker(s) van de afdeling Fysieke leefomgeving: Beheerder A.

Artikel 2A Einde van rechtswege van een aanwijzing

Een aanwijzing eindigt van rechtswege met ingang van de datum dat de uitoefening van de betreffende functie geen onderdeel meer uitmaakt van de werkzaamheden van de betreffende ambtenaar.

Artikel 3 Intrekking aanwijzingsbesluiten en overgangsrecht

  • 1.

    Met uitzondering van het Aanwijzingsbesluit interne vertrouwenspersonen gemeente Kampen worden alle op het moment van inwerkingtreding van dit besluit bestaande aanwijzingsbesluiten betreffende gemeentelijke functionarissen ingetrokken.

  • 2.

    De onder de werking van de op grond van het eerste lid ingetrokken aanwijzingsbesluiten genomen besluiten en verrichte feitelijke handelingen en rechtshandelingen blijven van kracht en behouden hun werking.

Artikel 4 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 april 2019.

Artikel 5 Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit gemeentelijke functionarissen gemeente Kampen.

Ondertekening

Aldus vastgesteld – ieder voor zover zijn eigen bevoegdheid betreft – op 2 april 2019.
Burgemeester en wethouders van de gemeente Kampen,

A. Griekspoor-Verdurmen,

de secretaris

drs. mr. B. Koelewijn,

de burgemeester

De burgemeester van de gemeente Kampen,

drs. mr. B. Koelewijn