Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR243460
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR243460/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Richtlijnen viering, jubilea en afscheid
Geldend van 01-01-2013 t/m 31-12-2019
Intitulé
Richtlijnen viering, jubilea en afscheidRichtlijnen viering, jubilea en afscheid
Richtlijnen viering, jubilea en afscheid
Aanleiding
Het ontbreken van richtlijnen voor festiviteiten bij jubilea en afscheid, leidt tot vragen over de noodzaak, de omvang, de bestedingen en wie daarvoor in aanmerking komen. De hierna ontwikkelde richtlijnen zijn het kader om sturing te geven aan de festiviteiten.
Wat willen we bereiken?
De jubilaris of degene, die afscheid neemt, wordt in het zonnetje gezet en het is een mooi moment om stil te staan bij zijn/haar bijdrage aan de organisatie.
De wijze waarop dit gebeurt bepaalt of het meer kan zijn dan dat. Het stilstaan bij een jubileum of een afscheid kan ook een samenbindend element voor de hele organisatie zijn.
Beoogd is een meerwaarde te bereiken door medewerkers te stimuleren hun jubileum of afscheid te vieren. Uitdrukkelijk worden collega’s uitgenodigd daarbij aanwezig te zijn. De mogelijkheid is dan aanwezig om informeel met elkaar van gedachten te wisselen en zo het saamhorigheidsgevoel te stimuleren.
Doelgroep
Personeelsleden en de medewerkers griffie.
Initiatiefnemer
Het afdelingshoofd/de directeur is de initiatiefnemer om te polsen hoe een medewerker zijn jubileum/afscheid wenst te vieren.
Ook is het afdelingshoofd/de directeur degene die het jubileum/afscheid organiseert.
Het afdelingshoofd/de directeur kan deze taken delegeren.
Wensen medewerker
De wensen van de medewerker worden gerespecteerd. Inwilliging van deze wensen, passend binnen deze richtlijnen.
Indien de medewerker geen festiviteiten wenst voor zijn jubileum of afscheid, dan ontvangt hij in ieder geval wel bloemen. In het geval van een jubileum ontvangt hij ook een gratificatie. In het geval van afscheid ontvangt hij een geldbedrag conform de Regeling gratificaties en attenties.
Jubilea
soort |
gratificatie |
||
12,5 jaar |
25 jaar |
40 / 50 jaar |
|
overheid |
ja, tot en met 31-12-2010 |
ja |
ja |
gemeente |
ja, vanaf 01-05-2010 |
ja |
ja |
Afscheid (verlaten organisatie)
reden |
soort afscheid |
||
< 10 jaar |
10 – 25 jaar |
> 25 jaar |
|
op eigen verzoek |
functie afhankelijk en duur dienstverband |
||
FPU / pensioen |
ja |
ja |
ja |
ziekte |
afhankelijk soort ziekte en duur dienstverband |
Festiviteiten
De mate waarin gebruik gemaakt wordt van de festiviteiten is afhankelijk van:
- §
soort jubileum
- §
reden afscheid
- §
duur van het dienstverband
- §
de functie
- §
wel / geen externe contacten
Mogelijkheden
- §
Bij een jubileum of een afscheid van een medewerker wordt de mogelijkheid geboden met collega’s van de afdeling koffie te drinken + gebak te gebruiken.
- §
Bij een jubileum vanaf 25 jaar en bij afscheid vanaf 10 jaar kan daarnaast een receptie worden aangeboden.
- §
Een receptie wordt in beginsel gehouden in een gemeentelijk gebouw. Recepties buiten gemeentelijke accommodaties zijn uitzondering.
Genodigden
De keuze om externen uit te nodigen is afhankelijk van de functie en externe contacten. Het afdelingshoofd beslist hierover.
Budget
Intern
De kosten van het koffiedrinken met gebak en een intern gehouden receptie komen voor rekening van de gemeente.
Extern
Indien een receptie extern wordt gehouden, worden de werkelijke kosten vergoed met een maximum van € 750,- uitgaande van € 7,50 per persoon (maximaal 100 personen). De bedragen zijn exclusief BTW.
Hardheidsclausule
In gevallen waarin deze richtlijnen niet of niet in redelijkheid voorzien, beslist de gemeentesecretaris.
Citeertitel
Deze richtlijnen kunnen worden aangehaald als: Richtlijnen viering jubilea en afscheid.
Inwerkingtreding
Deze richtlijnen treden in werking met ingang van 1 januari 2010.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl