Regeling vervallen per 01-01-2021

Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Loon op Zand houdende regels omtrent Tarievenverordening 2020 gemeente Loon op Zand

Geldend van 01-01-2020 t/m 31-12-2020

Intitulé

Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Loon op Zand houdende regels omtrent Tarievenverordening 2020 gemeente Loon op Zand

De raad van de gemeente Loon op Zand;

gezien het voorstel van het college van burgemeester en wethouders d.d. 5 november 2019,

nummer 2019.29570;

gelet op artikel 147 van de Gemeentewet;

besluit:

vast te stellen de navolgende “Tarievenverordening 2020 gemeente Loon op Zand”.

Artikel 1 Maken van een inrit

  • 1.

    • a.

      In een bestaande situatie: met hergebruik bestaande banden:

      is voor:

      • 1.

        de aanleg van een standaard inrit met een breedte van 3 meter en een oppervlakte van max. 10 m2;

      • 2.

        het verleggen van een bestaande inrit met een breedte van 3 meter en een oppervlakte van max. 10 m2;

        verschuldigd € 82,40 per m²;

    • b.

      In een bestaande situatie met gebruik nieuwe blokken:

      is voor:

      • 1.

        de aanleg van een standaard inrit met een breedte van 3 meter en een oppervlakte van max. 10 m2;

      • 2.

        het verleggen van een bestaande inrit met een breedte van 3 meter en een oppervlakte van max. 10 m2;

        verschuldigd € 87,50 per m²;

    • c.

      vindt voor:

      • 1.

        de aanleg van een niet standaard inrit (bijvoorbeeld het verplaatsen van obstakels als een rioolkolk, lantaarnpaal of boom);

      • 2.

        de aanleg van een inrit voor niet-wooneenheden;

      • 3.

        het verleggen van een bestaande inrit groter dan 10 m2;

      • 4.

        de aanleg van een standaard inrit groter dan 10 m2;

        berekening plaats op basis van werkelijk te maken kosten;

  • 2.

    Tijdens het woonrijp maken voor nieuwbouwprojecten voor wooneenheden:

    • a.

      zijn voor de aanleg van een standaard inrit met een breedte van 3 meter en een oppervlakte van max. 10 m2 de kosten reeds in de grondprijs verdisconteerd;

    • b.

      worden voor:

      • 1.

        de aanleg van een niet standaard inrit (bijvoorbeeld het verplaatsen

      • 2.

        van obstakels als een rioolkolk, lantaarnpaal of boom);

      • 3.

        de aanleg van een inrit voor niet-wooneenheden;

      • 4.

        het verleggen van een bestaande inrit;

      • 5.

        de aanleg van een standaard inrit groter dan 10 m2; de werkelijke kosten minus de onder 2 A genoemde kosten in rekening gebracht;

Artikel 2 Maken van rioolaansluitingen

  • 1. Voor een aansluiting van ф 125 mm van een pand op het gemeenteriool, inclusief hulpstukken, is per aansluiting met een lengte van maximaal 10 m' verschuldigd € 1.313,00;

  • 2. voor een aansluiting van ф 125 mm van een pand met een lengte groter dan 10 m' doch kleiner dan 16 m' wordt het onder a. vermelde bedrag verhoogd met € 98,00 voor elke m' boven de 10 m';

  • 3. voor aansluitingen met een lengte vanaf 16 m' dient minimaal een aansluiting van 160 mm te worden toegepast;

  • 4. voor een aansluiting van ф 160 mm van een pand op het gemeenteriool, inclusief hulpstukken, is per aansluiting met een lengte van maximaal 10 m’ verschuldigd € 1.421,00;

  • 5. voor een aansluiting van ф 160 mm van een pand met een lengte groter dan 10 m’ doch kleiner dan 41 m', wordt het onder d. vermelde bedrag verhoogd met € 98,00 voor elke m' boven de 10 m’;

  • 6. voor rioolaansluitingen met een ф groter dan 160 mm vindt een berekening plaats op basis van de werkelijk te maken kosten;

  • 7. indien voor het maken van een rioolaansluiting een pompunit geplaatst moet worden, worden de betreffende kosten afzonderlijk in rekening gebracht;

  • 8. voor rioolaansluitingen met een lengte vanaf 41 m' vindt een berekening plaats op basis van werkelijk te maken kosten.

Artikel 3 Uitvoering Evenementen

Het tarief bedraagt bij een evenement als bedoeld in artikel 2:25 van de APV Loon op Zand 2019 en of een evenement als bedoeld in artikel 17 van de "Duinverordening gemeente Loon op Zand":

  • -

    Brengen en halen van dranghekken tot 10 stuks € 97,50

  • -

    Brengen en halen van 10 of meer dranghekken € 195,00

  • -

    Brengen en halen van afvalcontainers tot 10 stuks € 97,50

  • -

    Brengen en halen van afvalcontainers van 10 of meer stuks € 195,00

  • -

    Brengen - halen verzamelafvalcontainer € 195,00

  • -

    Bij gebruik verzamelafvalcontainer, storten afval per 1000 kg € 152,50

  • -

    Plaatsen vlaggenmast per mast € 25,00

  • -

    Vergoeding water en stroom evenementenlocatie per dag € 54,00

  • -

    Vergoeding stroom Anton Pieckplein per Kwh € 0,30

  • -

    vergoeding water Anton Pieckplein per dag € 24,00

  • -

    Plaatsen wegomleiding en aankondigingsborden per locatie € 18,25

  • -

    komen genoemde werkzaamheden boven de 6 uur uit volgt een tarief per uur € 79,50

Artikel 4 Papiercontainer

Het tarief voor de huur van een extra papiercontainer bedraagt per jaar per container € 35,50 (exclusief BTW).

Artikel 5 Container GFT-afval

Het tarief voor de huur van een extra container bestemd voor groente-, fruit- en tuinafval bedraagt per jaar voor:

  • -

    een 140 liter container: € 96,65 (exclusief BTW);

  • -

    een 240 liter container: € 120,85 (exclusief BTW).

Artikel 6 Container restafval

Het tarief voor de huur van een extra container bestemd voor de overige huishoudelijke afvalstoffen (restafval) bedraagt per jaar voor:

  • -

    een 140 liter container: € 121,90 (exclusief BTW);

  • -

    een 240 liter container: € 201,72 (exclusief BTW).

Artikel 7 Omwisselen container

Het tarief voor het op verzoek omwisselen van een container bestemd voor restafval of voor GFT-afval in een container van een ander formaat bedraagt € 80,90 (exclusief BTW).

Artikel 8 Ophalen grof huisvuil

Het tarief voor het op verzoek verwijderen van huishoudelijke afvalstoffen of grof huisvuil bedraagt per kubieke meter of een gedeelte daarvan € 27,85 (exclusief BTW)

Artikel 9 Achterlaten afvalstoffen op milieustraat

Het tarief bedraagt voor het achterlaten van afvalstoffen op een daartoe van gemeentewege ter beschikking gestelde plaats, aangeboden vanuit:

1.

Een personenauto

 1 tik (€ 27,85) (exclusief BTW) 

 

 

 

2.

Een personenauto met aanhanger (niet zijnde een tandemasser)

 2 tikken (€ 55,65) (exclusief BTW)

 

3.

 

Een auto met grijs-bedrijfswagenkenteken

 

 2 tikken (€ 55,65) (exclusief BTW)

 

 

 

4.

Een personenauto met tandemasser

 3 tikken (€ 83,55) (exclusief BTW)

 

 

 

5.

Een auto met grijs-bedrijfswagenkenteken met aanhanger/tandemasser

 3 tikken (€ 83,55) (exclusief BTW)

Artikel 10 Overgangsrecht, inwerkingtreding en citeertitel

  • 1. Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2020. Op dat tijdstip vervalt de Tarievenverordening 2019 gemeente Loon op Zand, zoals vastgesteld op 13 december 2018, sedertdien gewijzigd.

  • 2. De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2020.

Ondertekening

Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Loon op Zand van 12 december 2019.

De raad voornoemd,

voorzitter,

griffier,