Regeling vervallen per 28-06-2019

Nadere regels vergunningvrij klein evenement

Geldend van 30-03-2018 t/m 27-06-2019

Intitulé

Nadere regels vergunningvrij klein evenement

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nijmegen d.d. 20 maart 2018;

Gelet op

Artikel 2.2.2 lid 4 van de Algemene Plaatselijke Verordening voor de Gemeente Nijmegen;

Besluit

Als Nadere regels vast te stellen als bedoeld in artikel 2.2.2 lid 4 Algemene Plaatselijke Verordening:

Er is sprake van een klein evenement waarvoor de vergunningplicht van artikel 2.2.2 lid 1 Algemene Plaatselijke Verordening niet geldt indien wordt voldaan aan de volgende regels:

  • a.

    het aantal gelijktijdig aanwezigen bedraagt niet meer dan 250 personen;

  • b.

    het evenement duurt niet langer dan één dag en voldoet aan de volgende tijden:

  • c.

    begintijd: op een zondag, 2e paasdag, 2e pinksterdag en 1e en 2e kerstdag niet eerder dan 13:00 uur, overige dagen niet eerder dan 09:00 uur;

  • d.

    eindtijd: 24:00 uur op een vrijdag, een zaterdag en op de dag voor een officieel erkende feestdag; op overige dagen 23:00 uur;

  • e.

    tussen de begin- en eindtijd voor muziek zit één aaneengesloten periode van maximaal 10 uur;

  • f.

    het geluidsniveau gemeten op 2 meter uit de gevel van een woning mag niet meer zijn dan 70 dB(A)/83dB(C). Indien zich op 35 meter van de luidsprekers geen woning of winkel bevindt, mag het geluidsniveau op 35 meter van de luidsprekers niet meer zijn dan 70 dB(A)/83dB(C);

  • g.

    de geluidsboxen worden zodanig opgesteld dat deze niet direct op woningen of winkels zijn gericht;

  • h.

    er wordt maximaal 2 keer per locatie per kalenderjaar muziek ten gehore gebracht, conform de “Beleidsregels geluid bij evenementen in de openlucht” (december 2008);

  • i.

    het evenement veroorzaakt geen of een zeer geringe beperking van het gebruik van de weg en vormt geen belemmering voor het verkeer en de hulpdiensten en er blijft te allen tijde een rijbaan van 4 meter beschikbaar. Alleen bij straat- en buurtfeesten mag wel het gebruik van de weg worden beperkt en de straat worden afgesloten, mits het een 30 km-weg betreft en geen busroute of snelfietsroute en de straat voor hulpdiensten bereikbaar blijft;

  • j.

    er is geen conflicterende samenloop met andere evenementen, wegopbrekingen en/of de hoofdroutes van de hulpdiensten;

  • k.

    er is een organisator;

  • l.

    de organisator heeft uiterlijk 2 weken voorafgaand aan het evenement dit op de evenementenkalender laten plaatsen;

  • m.

    het evenement vindt niet plaats in de derde volle week van juli op een locatie die is vergund ten behoeve van de Vierdaagsefeesten of de Vierdaagsemarsen.

  • n.

    De objecten die ten behoeve van het evenement op de weg geplaatst worden, hebben gezamenlijk maximaal een oppervlakte van 50 m2 . Deze objecten mogen geen podia of tribunes zijn en/of tenten waar meer dan 50 personen aanwezig kunnen zijn. Daarnaast worden er maximaal 20 verkoopkramen geplaatst.

  • o.

    Aanwezige reclame-uitingen blijven beperkt tot het evenemententerrein en zijn naar binnen gericht.

Ondertekening

Dit besluit treedt in werking op de dag na publicatie.

De Gemeentesecretaris,

mr. drs. A.H. van Hout

de Burgemeester,

drs. H.M.F. Bruls