Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR359331
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR359331/1
Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie
Geldend van 24-01-2015 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2015
Intitulé
Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie NissewaardDe raad van de gemeente Nissewaard;
gelet op :
- de artikelen 96 en 97 van de Gemeentewet en artikel 15 Rechtspositiebesluit raads- en commissieleden en artikel 24,
overwegende dat :
de leden van de Algemene bezwaarcommissie vanwege de aard en omvang van hun taak en hun deskundigheid een adequate vergoeding behoeven, die op een eenvoudige wijze vastgesteld en uitbetaald moet worden;
besluit vast te stellen:
de Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie.
Artikel 1 Vergoeding
-
1. De vergoeding voor het bijwonen van vergaderingen van de Algemene bezwaarcommissie, inclusief de vergoeding voor reiskosten bedraagt per vergadering:
- a.
voor de voorzitters € 346,64 [prijspeil 1 januari 2014] [Red: per 1 januari 2016: € 352,46].
- b.
voor de leden € 303,30 [prijspeil 1 januari 2014] [Red: per 1 januari 2016: € 308,40].
- a.
-
2. De vergoeding voor de bijkomende kosten bedraagt per kalenderjaar:
- a.
voor de voorzitters € 541,63 [prijspeil 1 januari 2014] [Red: per 1 januari 2016: € 550,73].
- b.
voor de leden € 324,98 [prijspeil 1 januari 2014] [Red: per 1 januari 2016: € 330,44].
- a.
Artikel 2 Indexering
De in het eerste artikel genoemde bedragen worden jaarlijks geïndexeerd, voor het eerst op 1 januari 2015, op basis van de jaarlijkse verhoging van de prijsstijging voor de aankoop van goederen en diensten overeenkomstig de technische uitgangspunten uit de kadernota van de begroting.
Artikel 3 Uitbetaling
-
1. Uitbetaling van de in artikel 1, eerste lid, genoemde vergoeding vindt plaats binnen vier weken na de vergadering.
-
2. Uitbetaling van de in artikel 1, tweede lid, genoemde vergoeding vindt plaats binnen vier weken na 1 januari van het betreffende kalenderjaar.
-
3. In het geval van facturering vindt de uitbetaling van de in artikel 1, eerste en tweede lid, genoemde vergoedingen niet eerder plaats dan na ontvangst van de factuur en overeenkomstig de algemene inkoopvoorwaarden, zoals die gehanteerd worden door de gemeente Nissewaard.
Artikel 4 Inwerkingtreding
-
1. Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2015.
-
2. De Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie de gemeente Spijkenisse van 16 maart 2011 wordt ingetrokken.
Artikel 5 Citeertitel
Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie Nissewaard.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van de gemeente Nissewaard van 2 januari 2015,
de griffier,
S.J.M. Mackaij
de voorzitter,
M. Salet
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl