Verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen

Geldend van 29-03-2012 t/m heden

Intitulé

Verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen

De raad van de gemeente Renkum gezien het voorstel

d.d. 18 oktober 2011;

Gelet op artikel 255 van de Gemeentewet;

Vast te stellen de Verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen

Artikel 1

Bij de invordering van de volgende gemeentelijke belastingen kan volledige kwijtschelding worden verleend:

  • a.

    afvalstoffenheffing;

  • b.

    rioolheffing huishoudens;

  • c.

    hondenbelasting.

Artikel 2

Voor andere dan de in artikel 1 genoemde belastingen en heffingen wordt geen kwijtschelding verleend.

Artikel 3

  • 1. Bij de invordering wordt in afwijking van de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990 het percentage van de berekening van de kosten van bestaan vastgesteld op 100 procent van de bijstandsnorm.

  • 2. Met betrekking tot een verzoek om kwijtschelding door een natuurlijk persoon, die een bedrijf of zelfstandig beroep uitoefent, van de in deze verordening genoemde belastingen die geen verband houden met de uitoefening van dat bedrijf of beroep, zijn de afdelingen 1, 2 en 5 van hoofdstuk II van de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990 van overeenkomstige toepassing.

Artikel 4

Door het college van burgemeester en wethouders kunnen nadere regels gesteld worden over de uitvoering van deze verordening.

Artikel 5

  • 1. De verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen van 27 november 1996 wordt met terugwerkende kracht ingetrokken met ingang van 1 april 2011;

  • 2. Deze verordening treedt in werking op 1 april 2011;

  • 3. Deze verordening kan worden aangehaald als de “Verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen”

Ondertekening

DE RAAD VAN DE GEMEENTE RENKUM,
de griffier,
de voorzitter,
mr. J.I.M. le Comte,
drs. J.P. Gebben