Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR296825
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR296825/1
Representatieregeling Kempengemeenten
Geldend van 01-12-2011 t/m heden
Intitulé
Representatieregeling KempengemeentenRepresentatieregeling
Representatieregeling
- a
Toepassing: de regeling is van toepassing op diegene die op basis van de CAR/UWO in vaste of tijdelijke dienst, in één van de organisaties (Bladel, Eersel, Oirschot, Reusel-De Mierden plus SK) werkzaam is. De regeling is voor wat betreft afscheid niet van toepassing op een medewerker die vanuit zijn/haar dienstverband bij één van de Kempengemeenten een nieuw dienstverband aangaat. Diensttijd opgebouwd bij de vorige Kempengemeente wordt meegenomen naar de nieuwe Kempengemeente. Indien betreffende medewerker vervolgens ontslag indient en daardoor niet meer in dienst is bij één van de Kempengemeenten, tellen bij de berekening van de financiële attentie n.a.v. het afscheid, de dienstjaren uit de vorige Kempengemeente(n) mee.
- b
Bestuurders: (o.a. raadsleden, burgerleden, commissieleden, leden van het college van B. en W. en leden dorpsraden en leefbaarheidsgroepen) worden in deze regeling buiten beschouwing gelaten.
- c
Vrijwilligers brandweer: voor de vrijwilligers van de brandweer geldt een aparte regeling.
- d
Planning en uitvoering:door de leidinggevende (i.s.m. het secretariaat). Attenties in nature (bloemen, grafstukken etc) / uitvoering door leidinggevende. Financiële attenties / uitvoering door P&O De Kempen middels een brief aan betrokkene, die door de leidinggevende wordt uitgereikt. Betaling vindt plaats door de salarisadministratie.
- e
Receptie/bijeenkomst: Een 'receptie' vindt plaats op een vaste locatie (in het gemeentehuis). Hieraan is geen maximaal bedrag verbonden. In geval van een 'bijeenkomst' wordt uitgegaan van maatwerk, met een maximaal te besteden bedrag van € 500, met daarbinnen onderscheid qua aantal dienstjaren.
- f
Afvaardiging:op grond van een uitnodiging dient altijd een gepaste afvaardiging van bestuur en/of medewerkers bij een receptie/bijeenkomst e.d. aanwezig te zijn. De afvaardiging van medewerkers dient altijd in overleg met de leidinggevende te geschieden, mede vanuit het oogpunt van dienstbelang.
- g
Overzicht:P&O stelt jaarlijks een overzicht op van de in dat jaar te verwachten jubilea/afscheid van medewerkers. Dit overzicht wordt verstrekt aan het MT.
- h
Signalering: van medewerkers wordt signalering verwacht bij P&O-gebeurtenissen zoals in deze regeling genoemd, zodat daarop adequaat kan worden gereageerd.
- i
Afwijken: om alert en adequaat op gebeurtenissen te kunnen reageren treft het college, zo mogelijk in overleg met de desbetreffende leidinggevende, de nodige voorzieningen in de gevallen waarin deze regeling niet voorziet of waarin redelijkerwijs van de regeling moet worden afgeweken.
- j
Indexering: alle genoemde bedragen in deze regeling worden eenmaal per vijf jaar geïndexeerd.
Onderwerp |
Representatie |
|
1. |
Geboorte (of adoptie in gezin) |
Bloemen t.w.v. € 20,- |
2. |
Huwelijk (of geregistreerd partnerschap) |
(Financiële) attentie t.w.v. € 35 + bloemen t.w.v. € 20. Bijwonen receptie (op uitnodiging) naar eigen inzicht. |
3. |
Jubileum huwelijk (of partnerschap) |
Indien aanwezigheid werkgever op prijs wordt gesteld, bloemen of attentie t.w.v. € 20,- |
12 1/2 jaar |
idem |
|
25 jaar |
Indien aanwezigheid werkgever op prijs wordt gesteld, bloemen of attentie t.w.v. € 50,- |
|
40 jaar |
idem |
|
50 jaar |
idem |
|
4. |
Bij indiensttreding |
Bloemen t.w.v. € 20,-. Thuisbezorging na afronding arbeidsvoorwaardengesprek. |
5. |
Afscheid wegens (eervolle) beëindiging dienstverband |
(Financiële) attentie t.w.v. € 30 + € 2,50 per dienstjaar + bloemetje + bijeenkomst. Indien één jaar of korter in dienst : geen bijeenkomst en attentie, wel bloemen t.w.v. € 20,- |
Stagiair (n.v.t. bij snuffelstage) |
bloemen t.w.v. € 20,- |
|
6. |
Afscheid wegens FPU/uittreding/ pensionering medewerker |
idem 5 (afscheid wegens FPU/ uittreding/ pensionering medewerker) |
7. |
Ziekte |
Fruitmand of bloemen t.w.v. € 20,- na twee weken ziekte of enkele dagen ziekenhuis opname. |
Al het overige |
Maatwerk mogelijk naar omstandigheden. |
|
8. |
Overlijden medewerker |
Grafstuk t.w.v. € 70 + condoleancekaart + plaatsing overlijdens- advertentie + gepaste gemeentelijke afvaardiging bij begrafenis/crematie. |
partner of kind |
Bloemstuk t.w.v. € 35 aan huis laten bezorgen + condoleancekaart (bijwonen uitvaart door gepaste gemeentelijke afvaardiging naar eigen inzicht). |
|
ouder/schoonouder |
Condoleancekaart. (Bijwonen uitvaart door gepaste gemeentelijke afvaardiging naar eigen inzicht). |
|
voormalig medewerker |
idem |
|
9. |
Ambtsjubilea |
|
1. 25 jaar in dienst bij de overheid |
Financiële attentie t.w.v. € 50 + bloemetje t.w.v. € 20,- + receptie/ bijeenkomst. |
|
2. 40 of 50 jaar in dienst bij de overheid |
idem |
|
3. 12 1/2 jaar in dienst bij de gemeente |
Bloemen t.w.v. € 20,- (e.e.a. conform de 'afbouwregeling gemeentejubilea'). |
|
4. 25 jaar in dienst bij de gemeente |
(Financiële) attentie t.w.v. € 100,- + bloemetje t.w.v. € 20 + receptie/ bijeenkomst. (e.e.a. conform de 'afbouwregeling gemeentejubilea'). |
|
5. 40 of 50 jaar in dienst gemeente |
(Financiële) attentie t.w.v. € 100,- + bloemetje t.w.v. € 20 + receptie/ bijeenkomst. |
|
10. |
Representatie t.b.v. derden |
|
Recepties/jubilea van collega's andere gemeenten, aan- nemers e.d. |
Attentie t.w.v. € 12,50. |
Afbouwregeling gemeentejubilea: deze regeling is onderdeel van de in het kader van de samenwerking tussen Kempengemeenten geharmoniseerde arbeidsvoorwaardenregelingen. Aanvullend op de CAR/UWO (overheidsjubilea) bestaan in de gemeenten regelingen voor gemeentelijke jubilea bij 12½-, 25-, 40-, en 50-jarig dienstverband. Deze regelingen blijven met ingang van 1 januari 2010 nog 5 jaar in stand, dus tot 1 januari 2015. Met ingang van de laatst genoemde datum worden de gratificaties per jaar met telkens 10% afgebouwd. Per 1 januari 2020 komen de regelingen volledig te vervallen.
NB: Burgemeester & Wethouders van Eersel hebben deze regeling vastgesteld, met de uitzondering dat gelet op het bezuinigingsconvenant van de gemeente Eersel, bij een externe bijeenkomst een afwijkend bedrag wordt gehanteerd van maximaal € 600,-.
Vastgesteld door: B&W Eersel 25-10-2011, B&W Reusel - De Mierden 17-10-2011, B&W Bladel 18-10-2011, B&W Oirschot 08-11-2011, Dagelijks Bestuur SK 18-10-2011.
Ingangsdatum: 1 december 2011
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl