Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR108291
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR108291/3
Regeling vervallen per 30-09-2022
Reglement voor het presidium Stichtse Vecht 2011
Geldend van 08-04-2015 t/m 29-09-2022 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2015
Intitulé
Reglement voor het presidium Stichtse Vecht 2011De raad van de gemeente Stichtse Vecht,
gezien het voorstel van het presidium van 13 april 2011;
gelet op de Gemeentewet en het Reglement van Orde;
b e s l u i t :
vast te stellen het volgende
REGLEMENT VOOR HET PRESIDIUM STICHTSE VECHT 2011
Artikel 1 Samenstelling
-
1. De voorzitter van de gemeenteraad is tevens voorzitter van het presidium.
-
2. De plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad en de voorzitters van de commissies zijn lid van het presidium.
-
3. De griffier of diens vervanger is in elke vergadering van het presidium aanwezig.
-
4. Het presidium kan voorstellen een lid van het college of de gemeentesecretaris uit te nodigen voor een vergadering van het presidium.
Artikel 2 Vergaderingen
-
1. Het presidium vergadert zoveel als nodig is volgens een opgesteld vergaderschema.
-
2. De voorzitter en de leden kunnen, indien zij dat nodig achten, het presidium ook buiten de reguliere vergaderingen om bijeenroepen.
Artikel 3 Openbaarheid van de vergaderingen
De vergaderingen van het presidium zijn niet openbaar.
Artikel 4 Werkzaamheden van het presidium
-
1. Het presidium stelt de concept-agenda’s vast voor de bijeenkomsten van de commissies en de gemeenteraad.
-
2. Het presidium stelt jaarlijks een vergaderschema vast voor de vergaderingen van de commissies en de gemeenteraad.
-
3. De griffier ziet toe op de nakoming van toezeggingen aan de raad en de commissies.
-
4. De griffier organiseert, onder verantwoordelijkheid van het presidium, voor de raad wijk- en werkbezoeken, excursies, workshops en dergelijke waartoe door de raad is besloten, tenzij daarvoor door en uit de raad een commissie is aangewezen.
-
5. De griffier beheert, onder verantwoordelijkheid van het presidium, de raming en het beheer van de werk- en opleidingsbudgetten van de raad.
-
6. Het presidium evalueert in technische zin de vergaderingen van de commissies en de gemeenteraad.
-
7. Het presidium begeleidt de werkprocessen en neemt zo nodig initiatieven voor verbetering, die door de griffier worden uitgewerkt.
Artikel 5 Beslissingsbevoegdheid
-
1. Het presidium is bevoegd beslissingen te nemen ten aanzien van verder voorkomende huishoudelijke zaken van de raad, waarbij geen sprake is van politieke gevoeligheid.
-
2. Met betrekking tot de besluitvorming wordt gestreefd naar consensus.
-
3. Indien geen overeenstemming wordt bereikt geldt het principe van het meerderheidsbesluit. Bij het staken van de stemmen wordt het onderwerp opnieuw geagendeerd voor de eerstvolgende bijeenkomst van het presidium. Staken de stemmen opnieuw dan wordt het voorstel geacht niet te zijn aangenomen.
Artikel 6 Onvoorziene gevallen
In alle gevallen waarin Dit reglement niet voorziet, beslist het presidium op voorstel van de voorzitter.
Loenen aan de Vecht, 26 april 2011.
Griffier, Voorzitter,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl