Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR58856
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR58856/1
Regeling vervallen per 18-02-2022
Instructie griffier
Geldend van 30-05-2006 t/m 17-02-2022
Intitulé
Instructie griffierINSTRUCTIE GRIFFIER
Artikel 1 Algemene ondersteuning
De griffier draagt zorg voor een goede en doelmatige ondersteuning van de leden van de raad.
Artikel 2 Agendering
De griffier ondersteunt de raad en zijn commissies bij het vaststellen van de agenda van de raads- en commissievergaderingen.
Artikel 3 Bijstand raadsvoorzitter
-
1. De griffier staat de voorzitter van de raad of diens plaatsvervanger ter zijde bij zijn zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van de vergaderingen van de raad.
-
2. De griffier draagt zorg voor goede ondersteuning bij de voorbereiding en een goed verloop van de vergaderingen van de commissies en werkgroepen van de raad.
Artikel 4 Vergaderingen van de raad
-
1. De griffier is aanwezig bij de raadsvergaderingen en draagt zorg voor een goede en tijdige verslaglegging van de vergaderingen.
-
2. De griffier draagt zorg voor de verzending van de voorlopige agenda, notulen en overige stukken aan raadsleden.
Artikel 5 Ambtelijke bijstand
De griffier draagt er, waar nodig in samenwerking met de secretaris, zorg voor dat de leden van de raad desgevraagd ambtelijke bijstand verkrijgen. Voorschriften hierover zijn gesteld in de verordening op de ambtelijke bijstand.
Artikel 6 Organisatie griffie
-
1. De griffier geeft leiding aan de griffie.
-
2. De griffier bewaakt de eenheid in de uitoefening van de taken van de griffie.
-
3. De raad benoemt één of meer plaatsvervangende griffiers.
Artikel 7 Verhindering en vervanging
Indien de griffier verhinderd is zijn ambt te vervullen, wordt zijn taak waargenomen door de plaatsvervangend griffier.
Artikel 8 Slotbepaling
- 1.
In alle gevallen waarin deze instructie niet voorziet, pleegt de griffier voor zover nodig overleg met de voorzitter van de raad. De voorzitter neemt vervolgens een besluit, al dan niet gehoord het seniorenconvent.
- 2.
Deze instructie treedt in werking een dag na de vaststelling daarvan.
- 3.
Over deze verordening kan geen referendum worden begonnen vanwege het spoedeisende karakter.
Aldus vastgesteld door de gemeenteraad van 29 mei 2006
In werking getreden 30 mei 2006
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl