Regeling vervallen per 31-12-2018

Gebiedsaanwijzing verblijfsontzeggingen i.v.m. harddrugs 2018

Geldend van 01-01-2018 t/m 30-12-2018

Intitulé

Gebiedsaanwijzing verblijfsontzeggingen i.v.m. harddrugs 2018

De Burgemeester

Overwegende dat:

  • -

    In een gedeelte van de stad sinds langere tijd sprake is van een gecompliceerde overlastproblematiek, als gevolg van dan wel gerelateerd aan de aanwezigheid van handelaren in en gebruikers van harddrugs;

  • -

    In de Algemene Plaatselijke Verordening voor de gemeente Den Haag (APV) een artikel is opgenomen op grond waarvan het mogelijk is om in een nader aan te wijzen gebied verblijfsontzeggingen op te leggen vanwege de verstoring van de openbare orde in verband met harddrugs;

  • -

    De burgemeester het gebied Oude Centrum laatstelijk voor de periode van 1 januari 2017 tot 31 december 2017 heeft aangewezen als gebied waar op grond van artikel 2:74C APV verblijfsontzeggingen kunnen worden gegeven;

  • -

    Er een evaluatie heeft plaatsgevonden over het jaar 2017. De cijfers van het basisteam politie Jan Hendrikstraat laten zien dat in het aangewezen gebied Oude Centrum de problematiek zich voortzet en dat er 399 verwijderingsbevelen voor 24 uur zijn uitgereikt;

  • -

    Het, gelet op het voorgaande, ook voor aankomend jaar nodig blijft het kerngebied van het Oude Centrum aan te wijzen als gebied waar op grond van artikel 2:74C APV verblijfsontzeggingen kunnen worden gegeven;

Besluit:

Gelet op artikel 2:74C APV,

  • I.

    Aan te wijzen als gebied waar verblijfsontzeggingen voor een tijdvak van 24 uur en bij herhaling, een, twee of drie maanden kunnen worden opgelegd:

    - Alle openbare wegen en plaatsen, die wegen en plaatsen zelf daaronder begrepen, in het gebied dat begrensd is door Zuidwal – Dunne Bierkade - Wagenstraat - Gedempte Burgwal – Herderstraat – Boekhorststraat;

  • II.

    Dat deze gebiedsaanwijzing ‘Oude Centrum’ geldt van 00.00-24.00 uur (de gehele dag);

  • III.

    Dat deze gebiedsaanwijzing geldt van 1 januari 2018 tot en met 31 december 2018.

Den Haag, 27 december 2017

Pauline Krikke

Bent u het niet eens met dit besluit? En bent u belanghebbende? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Stuur dit uiterlijk binnen zes weken na de bekendmaking van het besluit naar:

Burgemeester van Den Haag

AWB/bezwaar

Postbus 12 600

2500 DJ DEN HAAG

In het bezwaarschrift moet het volgende staan:

- naam en adres;

- de datum en handtekening;

- een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (stuur een kopie mee of noem het kenmerk);

- de argumenten voor bezwaar;

- dient u namens iemand anders het bezwaar in? Stuur dan een volmacht mee.

Op www.denhaag.nl/bezwaar vindt u meer informatie. Via de site kunt u ook een digitaal bezwaarschrift indienen. Bij een spoedeisend belang kunt u een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de rechtbank Den Haag.