Regeling vervallen per 01-01-2021

Beleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers Sociale Zaken

Geldend van 22-11-2018 t/m 31-12-2020

Intitulé

Beleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers Sociale Zaken

Burgemeester en wethouders van de gemeente Aalburg;

Gezien dat de bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken opgemaakt voor 1 januari 2017 teruggebracht kan worden tot 7 jaar;

Dit de nodige financiële en praktische voordelen met zich meebrengt;

De gemeenten Woudrichem en Werkendam reeds dit besluit hebben genomen;

Het de afsluiting van de cliëntdossiers voor Aalburg en de werkzaamheden voor de nieuw te vormen gemeente Altena vergemakkelijkt;

besluiten vast te stellen:

de "Beleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken”

Artikel 1

De bewaartermijn voor cliëntdossiers Sociale Zaken opgemaakt voor 1 januari 2017 te verkorten van 20 naar 7 jaar na beëindiging van de uitkering.

Artikel 2

De verjaringstermijn voor terugvordering van een ten onrechte verleende uitkering (uitkeringsfraude) over de periode 1997 - 2004 vast te stellen op 5 jaar na de rechtmatigheidstoets bij beëindiging van de uitkering.

Artikel 3

Deze beleidsregel treedt de dag na bekendmaking in werking.

Artikel 4

Deze regeling kan worden aangehaald als de "Beleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken”

Ondertekening

Deze beleidsregel is vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van Aalburg op 13 november 2018.